Waarom word het zwaarder belast als het beter is voor het milieu? :/quote:Auto's met een dieselmotor zijn over het algemeen zuiniger dan equivalente benzinemotoren en produceren minder broeikasgassen (CO2). Deze efficiëntie komt voort uit zowel de hogere energiedichtheid per liter van dieselbrandstof, als uit een groter thermodynamisch rendement, voornamelijk door de hogere compressieverhouding. De dichtheid van diesel is weliswaar 15% groter dan die van benzine, wat tot een 15% hogere CO2-uitstoot per liter brandstof leidt[1], maar dit is niet voldoende om het 20–40% zuiniger verbruik van een moderne dieselmotor teniet te doen. Netto produceert een dieselmotor 10 tot 20% minder broeikasgasemissies dan een vergelijkbare benzinemotor.
Omdat de auto een melkkoe is voor de overheid. Rijden er veel mensen diesel, dan wordt dat duurder gemaakt, rijden veel mensen gas dan wordt dat duurder gemaakt, en zo hetzelfde met benzine en eventuele andere brandstoffen. Inclusief de belastingen want die gaan natuurlijk ook omhoog.quote:Op zondag 27 april 2008 16:17 schreef Asgard het volgende:
Ja, waarom is de wegenbelasting voor dieselauto's duurder dan benzine auto's?
op wikipedia staat er dit
[..]
Waarom word het zwaarder belast als het beter is voor het milieu? :/
(als ik iets over het hoofd zie, flame on whehehe)
Kost duur qua geld betreft.quote:Op zondag 27 april 2008 17:12 schreef Asgard het volgende:
In de TT moet duurder natuurlijk hoger zijn
Mijn auto weegt 1398 kilo en kost 101 Euri per maand. Dezelfde auto in benzine weegt 1342 kilo en kost 45 Euri per maand... Die 50 kilo lijken me geen verschil van 250% te verklaren hoor.quote:Op zondag 27 april 2008 18:12 schreef draculettetje het volgende:
omdat een diesel motor toch zwaarder is dan een benzine auto en de wegenbelasting ook op gewicht gaat?
kan er ook naast zitten hoor
Inkomsten voor het rijk.quote:Op zondag 27 april 2008 16:21 schreef Dibble het volgende:
Nee ze zijn goedkoper iets minder duur qua brandstof dus zoekt de overheid en ander manier om geld te trekken van de burger. Vroeger was een diesel nog rendabel, met het nieuwe beleid is dat voordeel opok al teniet gedaan.
Ze zijn ook al duurder in aanschaf, hoor.quote:Op zondag 27 april 2008 16:21 schreef Dibble het volgende:
Nee ze zijn goedkoper qua brandstof dus zoekt de overheid en ander manier om geld te trekken van de burger.
Diesel wordt toch juist minder zwaar belast doordat er minder accijns op zit? Vrachtwagens moeten naar hun aard op diesel rijden, dan moet je dat niet te duur maken met accijnzen want dan wordt vrachtvervoer te duur. Maar om te voorkomen dat iedereen dan daarom op diesel gaat rijden, maak je ze duurder in de wegenbelasting, zodat het alleen voor de kilometervreters uit kan.quote:Op zondag 27 april 2008 16:17 schreef Asgard het volgende:
Ja, waarom is de wegenbelasting voor dieselauto's duurder dan benzine auto's?
Waarom word het zwaarder belast als het beter is voor het milieu? :/
Ja klopt.quote:Op zondag 27 april 2008 18:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Diesel wordt toch juist minder zwaar belast doordat er minder accijns op zit? Vrachtwagens moeten naar hun aard op diesel rijden, dan moet je dat niet te duur maken met accijnzen want dan wordt vrachtvervoer te duur. Maar om te voorkomen dat iedereen dan daarom op diesel gaat rijden, maak je ze duurder in de wegenbelasting, zodat het alleen voor de kilometervreters uit kan.
Waarom zijn de kosten voor diesel auto's duurder dan benzinequote:Op zondag 27 april 2008 20:13 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
De kosten zijn niet duurder, de kosten zijn hoger.
hoe dat precies zit weet ik ook niet hoor!quote:Op zondag 27 april 2008 18:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mijn auto weegt 1398 kilo en kost 101 Euri per maand. Dezelfde auto in benzine weegt 1342 kilo en kost 45 Euri per maand... Die 50 kilo lijken me geen verschil van 250% te verklaren hoor.
mijn auto weegt ongeveer 1700kg op lpg en ik betaal 0.0 euro wegenbelastingquote:Op zondag 27 april 2008 18:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mijn auto weegt 1398 kilo en kost 101 Euri per maand. Dezelfde auto in benzine weegt 1342 kilo en kost 45 Euri per maand... Die 50 kilo lijken me geen verschil van 250% te verklaren hoor.
omdat de lagere CO2 uitstoot zo'n beetje het enige positieve aan diesel is. Voor de rest stoot een diesel veel meer troep uit dan een benzine auto. Bv de hoeveelheid NOx uitstoot is vele malen hoger dan bij een benzine en een diesel stoot meer fijnstof en roetdeeltjes uit.quote:Op zondag 27 april 2008 16:17 schreef Asgard het volgende:
Ja, waarom is de wegenbelasting voor dieselauto's duurder dan benzine auto's?
op wikipedia staat er dit
[..]
Waarom word het zwaarder belast als het beter is voor het milieu? :/
(als ik iets over het hoofd zie, flame on whehehe)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |