Ik ben dus manager bij een middelgrote vestiging. Nou komt het wel eens voor dat ik bij vergaderingen aanwezig moet zijn. Meerdere keren per week zelfs. Dit vind ik helemaal niet erg, in tegendeel zelfs. Ik verheug me altijd zo erg op die vergaderingen dat ik een dag van te voren alles spullen al klaar leg.
Zo ook gisteren.
Om 13:00 zou de vergadering beginnen. Ik dus helemaal blij, want ik hou van vergaderingen. Had alle spullen woensdagavond al klaar gelegd moest alleen nog wat documenten printen.
Was van plan om dit direct 's ochtends al te doen. Dus ik printen dat spul, loop ik 10 minuten later naar de printer toe, blijkt dat ding niet meer te werken.
Ik direct de ICT afdeling bellen en zij vertelden me dat ze meteen gingen kijken. Ik helemaal blij: het kwam toch nog goed met de vergadering.
Ik weer terug naar mijn kantoor, ik werk namelijk erg hard.. Zag tijdens het werken enkele puisterige jongens bij de printer staan. De ICT'ers waren er dus mee bezig.
Ik weer verder werken tot 12:30 en toen nog even de belangrijke documenten uitprinten. Nah, ik doe crtl-p enzo en loop naar de printer... werkt dat ding dus nog steeds niet.
Vervolgens wil ik een andere printer selectern; blijkt dat niet te kunnen
Ik storm dus naar beneden naar de ICT-afdeling (zit in de kelder, ze willen niet veel contact met mensen hebben) en kom die kamer binnen. Zitten daar 4 jongens hun boterhammen (door hun moeder gemaakt) op te vreten.
Zij: *vreet* *smak* *frot*
Ik: (Storm binnen) "Hee, die printer doet het nog steeds niet, kun je nog even komen kijken?"
Zij: *Munch* *slurp* *frot* *njak* *smak*
Ik: " Hallo...? "
Zij: * kauw* *vreet* *yam* *frot* *njak*
Ik: "Ja HALLO! Kun je nou even kijken, ik moet om 1u op vergadering!"
Zij: "*frot* Meenuurbejjdeerste *munch* *kauw*
Ik: "WAT? "
Zij: "*slik* Om een uur zijn we weer open, dan komen we wel even langs. Zoals je ziet, namelijk, zitten we nu even te eten. "
Ik: "En om één uur zitten WIJ op vergadering. Dan eet je later maar, maar ik wil dat je NU naar die printer komt kijken. Ik heb jullie er vanmorgen ook al om gevraagd. Jullie zitten hier ten slotte om ons diensten te verlenen!"
De lelijkste nerd:: "Sorry, maar ik vind je gedrag niet normaal. Wij zitten hier te eten en jij verwacht dat we op stel en sprong alles in de steek laten omdat jij een probleem hebt. Nee, je verwacht het niet, je EIST het. Sorry, maar dat gaat niet gebeuren. Om één uur ben je de eerste en nou goedemiddag."
Dit pikte ik natuurlijk niet, maar omdat die jongens al bijna stonden te huilen ben ik maar weer gegaan.
Het mooiste van alles is nog wel dat die vergadering over die ICT-afdeling ging. We waren het er al lange tijd over eens dat het beter zou zijn om externe partij deze diensten op zich te laten nemen. En nu is het voor de meeste managers hier wel duidelijk
Samenvatting: Printer doet het niet, ICT'ers vliegen de deur uit
Klacht: arrogante ICT'ers die hun werk niet naar behoren uit voeren