Bron: Nu.nlquote:Ophef over foto's van brildragende Máxima
AMSTERDAM - Foto's van prinses Máxima die een bril draagt, mogen niet in Nederland gepubliceerd worden. De Rijksvoorlichtingsdienst geeft geen toestemming voor publicatie van foto's die eerder deze week werden gemaakt in Argentinië, waar de prinses was voor een werkbezoek.
ANP
De foto's waarop Máxima een bril draagt zijn echter gemaakt toen ze bij een privéafspraak aankwam. De gewraakte opnamen zijn op straat gemaakt, als de prinses een gebouw betreedt in de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires. Op de foto's lacht Máxima uitbundig.
De RVD wil niet dat foto's van privé-momenten geplaatst worden, zo schrijft De Gelderlander vrijdag. De RVD beroept zich daarbij op de Mediacode.
Verschillende GPD-kranten publiceerden de foto wel. Ook zijn de foto's verschenen in Argentijnse media.
De foto werd eerder deze week opgenomen in de beeldbank van het Algemeen Nederlands Persbureau. Op verzoek van de RVD heeft de persdienst de foto verwijderd.
op het moment dat ze aankomt bij een prive-afspraak.quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:52 schreef Viajero het volgende:
Ik denk dat het meer is omdat het een prive moment is dan omdat ze een bril draagt.
als ze zich in het openbare bevinden, mag je gewoon foto's van ze maken.quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:56 schreef deedeetee het volgende:
Nou ja die mensen hebben ook recht op privacy. Laat ze toch met rust in hun vrije tijd. Dat heeft met cencuur niks te maken wel met fatsoen !
Flikker toch op met je privacy. Ze krijgen tig miljoen pleuro per jaar van de bevolking en als ze vervolgens gaan kankeren over een foto dan zijn ze arrogant bezig daar.quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:56 schreef deedeetee het volgende:
Nou ja die mensen hebben ook recht op privacy. Laat ze toch met rust in hun vrije tijd. Dat heeft met cencuur niks te maken wel met fatsoen !
Bron? Volgens mij werken ze gewoon.quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:10 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Ze krijgen tig miljoen pleuro per jaar van de bevolking.
doe jij eens googlen op portretrecht.quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:59 schreef rudedeltadude het volgende:
als ze zich in het openbare bevinden, mag je gewoon foto's van ze maken.
Flikker toch op, wat een kulredenatie. "Je had het kunnen weten", ja zo ken ik er nog wel een paar. Jij wilt dus willens en wetens mensen verbieden te trouwen?quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:59 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
als ze zich in het openbare bevinden, mag je gewoon foto's van ze maken.
als ze aankomt bij een afspraak, neem ik aan dat dat via de openbare weg gebeurt.
kortom: gewoon toestemming om te schieten.
verder: laat ze toch met rust in hun vrije tijd????
ze wist van tevoren dat ze een publieke functie kreeg toen ze in het huwelijksbootje stapte.
valt wel mee hoor, Koningin spelen levert zo'n 800.000 euro op. (en daar moeten kosten voor de hofhouding nog vanaf)quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:10 schreef thedude0 het volgende:
Ze krijgen tig miljoen pleuro per jaar van de bevolking
Dat ze de hofhouding uit eigen zak moeten betalen wist ik niet. Dat veranderd alles, gooi er nog maar een miljoen bovenop, dan weten we tenminste zeker dat ze niet zo pauperig hoeven te leven zoals de gemiddelde Nederlander...quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:19 schreef Cothen het volgende:
[..]
valt wel mee hoor, Koningin spelen levert zo'n 800.000 euro op. (en daar moeten kosten voor de hofhouding nog vanaf)
Heb je een link?quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb de foto gezien en die bril staat haar goed.
En ze zwaaide ook nog vrolijk.
Link? Ja ik ben te lui om te zoeken...quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb de foto gezien en die bril staat haar goed.
En ze zwaaide ook nog vrolijk.
Knappe dame toch? Ik ziee niet in waarom dit gecencureerd zou moeten worden. Ja misschien alleen het feit dat het "in prive tijd" is zeg maar. Ze ziet er goed uitquote:
zo ontzettend verbiedbaar dit...quote:
dat dusquote:Op vrijdag 25 april 2008 10:36 schreef sunmoonstar het volgende:
Ze zwaait en kijkt zelfs naar de fotograaf (fotografen)
Dus ze is zich iig bewust van eht feit dat er een foto van haar gemaakt heeft.
En ze is zich dus ook bewust dat ze op dat moment mét een bril op de foto staat.
Bedankt!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |