abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58290247
Ik ben gevraagd om op mijn universiteit hier in Argentinië wat over Nederland te vertellen aan de hand van bijvoorbeeld een powerpoint presentatie. Dit omdat ze hier echt bjina niks van Nederland weten en ik ongeveer de enige buitenlander op de uni ben.
Mij lijkt het wel leuk om te doen maar nu vraag ik me af wat er nu echt allemaal perse in de presentatie moet. (op de cijfertjes enzo over nederland na dan)
Wat beschouwen jullie als echt typisch Nederlands en wat zijn misschien nog leuke feitjes of weetjes die er wel inkunnen? Het mag een luchtige presentatie zijn dus als jullie nog wat leuke dingen weten dan hoor ik het graag
Koning.
pi_58290705
drugs&seks?
pi_58290864
Hmmm, even goed denken. Er zou iets in moeten over Hollanders als volk natuurlijk. Het typische is wel dat overal procedures voor zijn (maar hoe maak je dat duidelijk in een presentatie, aan de hand van voorbeelden?), dat we harde werkers zijn, dat we niet zo'n goede keuken hebben, dat we overal snel vrienden maken en sociaal en open zijn.

Hehe, zie al een paint voor me van vrienden maken. Poppetje, vlaggetje en 'Hi!' met een zwaaiend harkhandje.
  donderdag 24 april 2008 @ 23:19:26 #4
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_58292104
Misschien kun je de hand leggen op een filmpje van een voormalig beroemd kunstenaar die meende dat hij kon vliegen.....
  Donald Duck held vrijdag 25 april 2008 @ 00:20:22 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_58292343
Iets over het nederlandse koningshuis. Vanwege maxima natuurlijk, daar voelen die argentijnen zich vast wel wat mee verbonden
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_58292649
Alvast bedankt voor de tips!
Zelf dacht ik ook aan het feit dat half Nederland onder de zeespiegel ligt, vinden ze hier ook fascinerend als je dat verteld.
Koning.
  Donald Duck held vrijdag 25 april 2008 @ 00:49:17 #8
46149 __Saviour__
pi_58292838
dat is ook boeiend natuurlijk ja, de deltawerken. Prachtig stukje bouwkunst. de oosterscheldekering, de maeslantkering
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_58292996
Ik zou het over Broabenders hebben.... altijd lachen.
  Donald Duck held vrijdag 25 april 2008 @ 01:02:59 #10
46149 __Saviour__
pi_58293029
En sinterklaas natuurlijk. Prachtig, een strenge religieuze versie van de kerstman die een grote groep zwarte mannen als onbetaalde knecht heeft en stoute kindjes mee ontvoert naar spanje.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_58293084
quote:
Op donderdag 24 april 2008 22:54 schreef tha_dark het volgende:
Ik ben gevraagd om op mijn universiteit hier in Argentinië wat over Nederland te vertellen aan de hand van bijvoorbeeld een powerpoint presentatie. Dit omdat ze hier echt bjina niks van Nederland weten en ik ongeveer de enige buitenlander op de uni ben.
Mij lijkt het wel leuk om te doen maar nu vraag ik me af wat er nu echt allemaal perse in de presentatie moet. (op de cijfertjes enzo over nederland na dan)
Wat beschouwen jullie als echt typisch Nederlands en wat zijn misschien nog leuke feitjes of weetjes die er wel inkunnen? Het mag een luchtige presentatie zijn dus als jullie nog wat leuke dingen weten dan hoor ik het graag
Ik vind de cijfertjes 3 en 7 altijd wel erg typerend voor Nederland, dus misschien heb je daar wat aan.
Oh, en een leuk dingetje: a2 +b2 = c2! Vinden de meeste mensen toch leuk om te horen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 25 april 2008 @ 01:11:10 #12
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_58293130
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 01:02 schreef __Saviour__ het volgende:
En sinterklaas natuurlijk. Prachtig, een strenge religieuze versie van de kerstman die een grote groep zwarte mannen als onbetaalde knecht heeft en stoute kindjes mee ontvoert naar spanje.
Okee. Maar de Kerstman is een versie van Sinterklaas, niet andersom
Stop the world, I want to get out.
pi_58293134
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 01:07 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ik vind de cijfertjes 3 en 7 altijd wel erg typerend voor Nederland, dus misschien heb je daar wat aan.
Oh, en een leuk dingetje: a2 +b2 = c2! Vinden de meeste mensen toch leuk om te horen.
3 en 7 typerend voor Nederland?

En Pythagoras was een Griek....
pi_58293171
Het was al limiet SES, maar nu wordt het nog limiet ONZ, hier...
 FR
pi_58293444
laat dé goal van bergkamp zien van WK '98

edit/
met jack als commentator op de achtergrond
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_58293632
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 01:14 schreef Bora-Bora het volgende:
Het was al limiet SES, maar nu wordt het nog limiet ONZ, hier...
Hoezo? Dit past toch goed in KAA? Ik bedoel, de meeste mensen hier wonen of studeren in het buitenland en hebben dus ervaring met wat de mensen willen weten over Nederland en wat ze fascinerend vinden? Dat er dan iemand niet serieus kan reageren is dan toch niet de fout van dit topic?
Koning.
pi_58293650
Misschien Maxima's familie en de rel rond WA's verwijzing naar Jorge Videla's boek achterwege laten.

Gelijk censuur toepassen
pi_58310896

En over andere typisch Nederlandse dingen als Wilders, drugs, vrijheid van meningsuiting, kamperen, hutspot en de euro.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_58311207
Laat een plaatje van Rotterdam en Amsterdam zien, en zeg dan dat er 80km verschil tussen zit
  vrijdag 25 april 2008 @ 23:50:20 #20
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_58312835
Site van de NL ambassade in de VS heeft ook leuke weetjes..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_58332591
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 02:23 schreef tha_dark het volgende:

[..]

Hoezo? Dit past toch goed in KAA? Ik bedoel, de meeste mensen hier wonen of studeren in het buitenland en hebben dus ervaring met wat de mensen willen weten over Nederland en wat ze fascinerend vinden? Dat er dan iemand niet serieus kan reageren is dan toch niet de fout van dit topic?
Ik reageerde dan ook vooral op de grapjassen.
Maar dat neemt niet weg dat het topic een beetje op de limiet met SES ligt.
Maar zo erg is dat toch niet; we hebben het hier gewoon een kans gegeven.
 FR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')