abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 april 2008 @ 22:43:30 #1
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_58289962
15 Mei is de halve finale. Er zijn nog 5 miljonairs over.
Op de streams is te horen geweest dat de punten verdeling 2, 4, 6, 8, 10 zal zijn.
Niet duidelijk is of de wannabee ook aan zichzelf punten mag geven.

Hoe denk je dat de puntenverdeling verloopt?
Het is erg ingewikkeld.
Er zijn dingen waar je, denk ik, rekening mee moet houden.
Bijv.:
  • Is het vestandig dat Amanda en Brian opgebroken worden?
  • Van de andere kant durft Brian of Amanda het aan te backstabben?

Als je meer toevoegingen hebt plaats ik ze in bovenstaand rijtje.

Al met al is het erg ingewikkeld. Misschien wel te ingewikkeld. Jaap is een schaker en lijkt in het voordeel.
    Het is een beetje russische roulette. Maar of de wannabees werkelijkmogen stemmen zoals ze willen is nog maar de vraag.

Een simpel spreadsheadje voor Exel staat hier: http://www.megaupload.com/nl/?d=U6QXOXJ5

Leuk is misschien dat je een lijstje maakt met de puntenverdeling met een korte motivatie.

Have Fun?

[ Bericht 6% gewijzigd door akveor op 24-04-2008 23:24:25 ]
  • _____________________
    Русский военный корабль, иди нахуй!
      donderdag 24 april 2008 @ 22:45:41 #2
    160398 akveor
    Ja, ik ben het...
    pi_58290016
    Ik ga voor dat de wannabees ook zichzelf punten mogen geven.

Ik denk dat ze Huub proberen te wippen. Maar dat Claire de redding is doordat Huub haar de minste punten geeft en zij hem de meeste.
      † In Memoriam † donderdag 24 april 2008 @ 22:56:51 #3
    128220 Peter6000
    pi_58290287
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 22:45 schreef akveor het volgende:
    Ik ga voor dat de wannabees ook zichzelf punten mogen geven.
    [ afbeelding ]
    Ik denk dat ze Huub proberen te wippen. Maar dat Claire de redding is doordat Huub haar de minste punten geeft en zij hem de meeste.
    Ik denk toch ook dat Claire eruit gaat, bijvoorbeeld door bovenstaande constructie (Claire offert zich op), of anders door een niet-transparante puntenverdeling die erop is afgestemd Claire te laten verliezen.

Dit omdat een finale met Brian èn Huub qua sms-inkomsten beter scoort dan een finale zonder Huub.
    pi_58291373
    oneerlijk
    pi_58291396
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 22:56 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Ik denk toch ook dat Claire eruit gaat, bijvoorbeeld door bovenstaande constructie (Claire offert zich op), of anders door een niet-transparante puntenverdeling die erop is afgestemd Claire te laten verliezen.

Dit omdat een finale met Brian èn Huub qua sms-inkomsten beter scoort dan een finale zonder Huub.
    eensch

Stel Jaap, Brian en Amanda werken samen en verdelen onderling de 10, 8 en 6 punten. Dan heeft de laagst van deze 3 altijd nog 10+6+6 en van Huub en Claire 2+2 = 26 punten
    Huub (of Claire) (die door het trio als loser wordt aangewezen) kan dan met maximaal 10+10+2+2+2= 26 er nooit overheen
    Vertrouwen Jaap Brian en Amanda elkaar, dan zullen zij de punten gelijkelijk verdelen en zij alledrie 10+8+6 hebben. De laagste van hun zal dan (plus 2+2) = 28 punten hebben. Altijd meer dan de laagste van het duo (=26) die automatisch exit is

Wel kunnen Huub of Claire zichzelf als verliezer aanwijzen (4+4+4+2+2)= 16

Kunnen J,B&A voorkomen dat Claire zich opoffert, door Claire extra punten te geven?
    Nee, ze zullen zelf minimaal 26 punten moeten hebben om Huub voor te blijven, en dan ook nog Claire 26 punten toebedelen. Als Claire en Huub 2+2 geven aan Claire, dan moeten BJA daar 22 punten bij doen (bijv 8+8+6). Dat betekent dan automatisch dat dit trio zichzelf 4 punten zou moeten geven, en dan komen ze uit op dat iemand van het trio (10+6+4) heeft en het risico lopen dat H&C dan tóch 2+2 geven. De score is dan 24 en dat is exit. Dus voor het trio is het niet mogelijk om 4 personen met zekerheid boven de 26 punten van Huub te houden (omdat ze niet weten hoe H&C het zullen verdelen).

Jaap kan zowiezo door iedereen de deur gewezen worden.

Dus... Het is OF jaap eruit OF Claire offert zich op voor Huub OF één van B&A offert zich op
      donderdag 24 april 2008 @ 23:45:23 #6
    160398 akveor
    Ja, ik ben het...
    pi_58291561
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 23:40 schreef avonne het volgende:

[..]

eensch

Stel Jaap, Brian en Amanda werken samen en verdelen onderling de 10, 8 en 6 punten. Dan heeft de laagst van deze 3 altijd nog 10+6+6 en van Huub en Claire 2+2 = 26 punten
    Huub (of Claire) (die door het trio als loser wordt aangewezen) kan dan met 10+10+2+2+2= 26 er nooit overheen
    Vertrouwen Jaap Brian en Amanda elkaar, dan zullen zij de punten gelijkelijk verdelen en zij alledrie 10+8+6 hebben. De laagste van hun zal dan (plus 2+2) = 28 punten hebben. Altijd meer dan de laagste van het duo (=26) die automatisch exit is (andere duo lid heeft dan 8+8+4+4+4= 28).

Wel kunnen Huub of Claire zichzelf als verliezer aanwijzen (4+4+4+2+2)= 16

Kunnen J,B&A voorkomen dat Claire zich opoffert, door Claire extra punten te geven?
    Nee, ze zullen zelf minimaal 26 punten moeten hebben om Huub voor te blijven, en dan ook nog Claire 26 punten toebedelen. Als Claire en Huub 2+2 geven aan Claire, dan moeten BJA daar 22 punten bij doen (bijv 8+8+6). Dat betekent dan automatisch dat dit trio zichzelf 4 punten zou moeten geven, en dan komen ze uit op dat iemand van het trio (10+6+4) heeft en het risico lopen dat H&C dan tóch 2+2 geven. De score is dan 24 en dat is exit. Dus voor het trio is het niet mogelijk om 4 personen met zekerheid boven de 26 punten van Huub te houden.

Jaap kan zowiezo door iedereen de deur gewezen worden.

Dus... Het is OF jaap eruit OF Claire offert zich op voor Huub OF één van B&A offert zich op
    Wooow ingewikkeld hè? ... bijna hogere wiskunde.
    Da's alleen als de wannabees zichzelf ook punten mogen geven. Als dat niet zo is kan Huub net zo goed vanavond opstappen.

B en A kunnen in mijn ogen al verzekerd zijn van de winst als iemand van hen zich offerd. maar Brian zal niet willen en Amanda is te koppig.
      † In Memoriam † donderdag 24 april 2008 @ 23:53:24 #7
    128220 Peter6000
    pi_58291759
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 23:40 schreef avonne het volgende:

[..]

eensch

Ik loop alweer te twijfelen over mijn eigen tekst, op 1 of andere manier kan ik niet geloven dat de FEBO ook deze stemming gaat sturen.

Maar anderzijds: het de bewoners de mogelijkheid geven zichzelf op te offeren, en dat dat dan ook gebeurt is ook wel weer logisch.

Kortom: ik weet het echt niet meer.
    pi_58291990
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 23:53 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Ik loop alweer te twijfelen over mijn eigen tekst, op 1 of andere manier kan ik niet geloven dat de FEBO ook deze stemming gaat sturen.
    Maar anderzijds: het de bewoners de mogelijkheid geven zichzelf op te offeren, en dat dat dan ook gebeurt is ook wel weer logisch.

Kortom: ik weet het echt niet meer.
    Grande Finale - Concept verkopen - PR machine

elke sukkelige verhaallijn is beïnvloed, zelfs de meest onbenullige dingen zoals afluisteren of gesprekken, en dan zouden ze de Grande Finale uit handen geven?

pi_58292384
    Claire gaat er uit omdat ze er pas net in zit. Ze voegt verder ook niet veel toe aan de GK.
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
      vrijdag 25 april 2008 @ 01:32:24 #10
    208786 elzhhw
    READY or NOT!!!!
    pi_58293305
    xx Br Am Ja Hu Cl
    Br 10 8 6 2 4
    Am 8 10 6 2 4
    Ja 4 6 10 2 8
    Hu 2 4 6 10 8
    Cl 2 4 6 10 8

Ja 34
    Am 32
    Cl 32
    Hu 26
    Br 26
    Canon 450D | 50mm 1.4 | 17-55mm 2.8 is | 55-250mm 3,5-5,6 is
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------
    http://picasaweb.google.com/Photo.Elz
      vrijdag 25 april 2008 @ 02:48:14 #11
    84524 Morwen
    I got life
    pi_58293824
    Jaap:

Huub: 4
    Claire: 3 (in samenspraak met Huub, liever gaf hij haar niks)
    Brian: 2
    Amanda: 1

Amanda:

Brian: 4
    Jaap: 3
    Claire: 2
    Huub: 1

Brian:

Amanda: 4
    Claire: 2
    Huub: 1

Huub:

Claire: 4
    Amanda: 2
    Brian: 1

Claire:

Huub: 4
    Jaap: 3 (in samenspraak met Huub)
    Amanda: 2
    Brian: 1

Huub: 10
    Claire: 11
    Brian: 8
    Amanda: 9
    Jaap: 12

Brian eruit, Jaap de winnaar Jaap staat veel sterker dan hij denkt, Jaap is in al zijn asociaal-heid wel de slimste
    I used to work in a morgue........I am a people person
    Only Human
    pi_58293872
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 23:45 schreef akveor het volgende:

[..]

B en A kunnen in mijn ogen al verzekerd zijn van de winst als iemand van hen zich offerd. maar Brian zal niet willen en Amanda is te koppig.
    In feite is dit dilemma het enige wat nog boeiend is aan het hele drama. De vraag of Amanda wel of niet zal opstappen.
    De rest is nogal voorspelbaar.
      vrijdag 25 april 2008 @ 03:25:23 #13
    16701 scanman01
    Today's a good day
    pi_58294035
    Het is allemaal zo enorm fake, dat niets me meer echt kan boeien. Je zit gewoon naar een soort van soap te kijken. De echt belangrijke ontwikkelingen worden door de redactie bedacht.
    My soul is painted like the wings of butterflies
    pi_58295397
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2008 02:48 schreef Morwen het volgende:
    knip
    de punten telling was 2 , 4 ,6 , 8 ,10
    Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, niet voor wat jij verstaat.
    pi_58340795
    Wanneer staat dit heugelijke feit te gebeuren

Ik denk dat jaap hier de winnaar zal zijn. Zal van Huub en Claire beide 6 punten krijgen en ook zo van Brian en Amanda

Br-am-Ja-Cl-Hu

Br:10,8,6,4,2
    Am:8,10,6,4,2
    Ja:6,8,10,4,2
    Cl:2,4,6,10,8
    Hu:2,4,6,8,10

Brian: 28
    Amanda: 34
    Jaap: 34
    Claire: 30
    Huub: 24
    pi_58341077
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2008 03:25 schreef scanman01 het volgende:
    Het is allemaal zo enorm fake, dat niets me meer echt kan boeien. Je zit gewoon naar een soort van soap te kijken. De echt belangrijke ontwikkelingen worden door de redactie bedacht.
    Goh wat bijzonder dat je daar nu pas achter bent gekomen.

De meesten hadden dit al door toen de GK net 2 weken bezig was....
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
      zondag 27 april 2008 @ 17:09:52 #17
    16701 scanman01
    Today's a good day
    pi_58341843
    quote:
    Op zondag 27 april 2008 16:37 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Goh wat bijzonder dat je daar nu pas achter bent gekomen.

De meesten hadden dit al door toen de GK net 2 weken bezig was....
    Tja... sommigen zijn wat langzamer. Jij natuurlijk niet, wat wel knap van je is.
    pi_58346083
    Ik blijf erbij dat ik denk dat het gestuurd wordt, dan neem ik de laatste popo poll daarin mee, Huub is een sms bom en zal er daarom niet uitgaan op 15 Mei.
    Ik hoop ook dat er op 15 Mei een hele leuke puntentelling aankomt en heb het vermoeden dat Claire eruit zal gaan om de spanning tussen de andere 4 op te bouwen, Huub zal als 4de eindigen op 15 Mei
    "Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
    pi_58347643
    quote:
    Op zondag 27 april 2008 17:09 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Tja... sommigen zijn wat langzamer. Jij natuurlijk niet, wat wel knap van je is.
    Zo knap is dat niet. Je moet gewoon niet naïef in elkaar zitten.
      zondag 27 april 2008 @ 23:22:14 #20
    16701 scanman01
    Today's a good day
    pi_58349443
    quote:
    Op zondag 27 april 2008 22:00 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zo knap is dat niet. Je moet gewoon niet naïef in elkaar zitten.
    Wel fijn te weten dat hij dat niet bent. Je bent best wel geweldig eigenlijk. Vind je zelf vast ook wel.
    pi_58349636
    quote:
    Op zondag 27 april 2008 23:22 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Wel fijn te weten dat hij dat niet bent. Je bent best wel geweldig eigenlijk.
    Lees mijn historie er maar op na.... Ik heb in het begin van de GK veel te vaak gezegd dat het allemaal nep is, ik word er nog moe van als ik er aan terug denk.
    quote:
    Vind je zelf vast ook wel.
    Nee dus, maar als ik 1 ding van mij zelf kan zeggen, dan is het dat ik niet naïef ben.
      Moderator zondag 27 april 2008 @ 23:47:50 #22
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_58350096
    Het wás de eerste maanden ook veel minder gescript.
    "Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
    pi_58350161
    Als je goede winst wil maken met dit soort extreme real-life-projecten, dan moet er altijd gescript worden.
      Moderator maandag 28 april 2008 @ 00:30:06 #24
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_58350975
    quote:
    Op zondag 27 april 2008 23:50 schreef JohnDope het volgende:
    Als je goede winst wil maken met dit soort extreme real-life-projecten, dan moet er altijd gescript worden.
    Er werd in het begin veel minder gescript. Kijk alleen al naar het aantal streamlocks. Die vonden de eerste maanden niet plaats, álles werd gewoon vertoond. En natuurlijk werd er toen ook al weleens wat besproken in een achterkamertje, maar bij lange na niet op de schaal van nu.
    Het format is gaandeweg gewijzigd. Van een tamelijk ongestuurde setting, waar weliswaar weleens wat accenten werden gelegd door de redactie, naar een vrijwel volkomen gescripte soap waar nog nét niet per minúút is vastgelegd wat er gezegd en gedaan moet worden.

Maar goed, on topic: ik denk dat de redactie Claire eruit wil hebben, omdat die de minste SMS-euro's generereert.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gert op 28-04-2008 00:35:46 ]
    "Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
    pi_58355153
    quote:
    Op maandag 28 april 2008 00:30 schreef Gert het volgende:

[..]

Er werd in het begin veel minder gescript. Kijk alleen al naar het aantal streamlocks. Die vonden de eerste maanden niet plaats, álles werd gewoon vertoond. En natuurlijk werd er toen ook al weleens wat besproken in een achterkamertje, maar bij lange na niet op de schaal van nu.
    Het format is gaandeweg gewijzigd. Van een tamelijk ongestuurde setting, waar weliswaar weleens wat accenten werden gelegd door de redactie, naar een vrijwel volkomen gescripte soap waar nog nét niet per minúút is vastgelegd wat er gezegd en gedaan moet worden.
    Voor de makers van de GK was dit project 1 groot leer moment, dus is het logisch dat ze gaande weg de parameters wijzigen en toevoegen. Er moet tenslotte wel geld in het laadje komen.
    En al die leermomenten die de redactie heeft opgedaan, zullen worden gebruikt voor de nieuwe buitenlandse edities van de GK.
    quote:
    Maar goed, on topic: ik denk dat de redactie Claire eruit wil hebben, omdat die de minste SMS-euro's generereert.
    Ik denk dat de redactie Claire bewust heeft gekozen als tijdelijke opvulling van de GK, want als de redactie er iemand had ingewild die populair kon worden en veel vuurwerk zou opleveren, hadden ze diegene er wel ingedaan.

En het is ook niet te verkopen wanneer die nieuweling er in blijft en er iemand van de oude garde het huis moet verlaten.

[ Bericht 3% gewijzigd door JohnDope op 28-04-2008 11:05:26 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')