Ik denk toch ook dat Claire eruit gaat, bijvoorbeeld door bovenstaande constructie (Claire offert zich op), of anders door een niet-transparante puntenverdeling die erop is afgestemd Claire te laten verliezen.quote:Op donderdag 24 april 2008 22:45 schreef akveor het volgende:
Ik ga voor dat de wannabees ook zichzelf punten mogen geven.
[ afbeelding ]
Ik denk dat ze Huub proberen te wippen. Maar dat Claire de redding is doordat Huub haar de minste punten geeft en zij hem de meeste.
eenschquote:Op donderdag 24 april 2008 22:56 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Ik denk toch ook dat Claire eruit gaat, bijvoorbeeld door bovenstaande constructie (Claire offert zich op), of anders door een niet-transparante puntenverdeling die erop is afgestemd Claire te laten verliezen.
Dit omdat een finale met Brian èn Huub qua sms-inkomsten beter scoort dan een finale zonder Huub.
Wooow ingewikkeld hè? ... bijna hogere wiskunde.quote:Op donderdag 24 april 2008 23:40 schreef avonne het volgende:
[..]
eensch
Stel Jaap, Brian en Amanda werken samen en verdelen onderling de 10, 8 en 6 punten. Dan heeft de laagst van deze 3 altijd nog 10+6+6 en van Huub en Claire 2+2 = 26 punten
Huub (of Claire) (die door het trio als loser wordt aangewezen) kan dan met 10+10+2+2+2= 26 er nooit overheen
Vertrouwen Jaap Brian en Amanda elkaar, dan zullen zij de punten gelijkelijk verdelen en zij alledrie 10+8+6 hebben. De laagste van hun zal dan (plus 2+2) = 28 punten hebben. Altijd meer dan de laagste van het duo (=26) die automatisch exit is (andere duo lid heeft dan 8+8+4+4+4= 28).
Wel kunnen Huub of Claire zichzelf als verliezer aanwijzen (4+4+4+2+2)= 16
Kunnen J,B&A voorkomen dat Claire zich opoffert, door Claire extra punten te geven?
Nee, ze zullen zelf minimaal 26 punten moeten hebben om Huub voor te blijven, en dan ook nog Claire 26 punten toebedelen. Als Claire en Huub 2+2 geven aan Claire, dan moeten BJA daar 22 punten bij doen (bijv 8+8+6). Dat betekent dan automatisch dat dit trio zichzelf 4 punten zou moeten geven, en dan komen ze uit op dat iemand van het trio (10+6+4) heeft en het risico lopen dat H&C dan tóch 2+2 geven. De score is dan 24 en dat is exit. Dus voor het trio is het niet mogelijk om 4 personen met zekerheid boven de 26 punten van Huub te houden.
Jaap kan zowiezo door iedereen de deur gewezen worden.
Dus... Het is OF jaap eruit OF Claire offert zich op voor Huub OF één van B&A offert zich op
Ik loop alweer te twijfelen over mijn eigen tekst, op 1 of andere manier kan ik niet geloven dat de FEBO ook deze stemming gaat sturen.quote:
Grande Finale - Concept verkopen - PR machinequote:Op donderdag 24 april 2008 23:53 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Ik loop alweer te twijfelen over mijn eigen tekst, op 1 of andere manier kan ik niet geloven dat de FEBO ook deze stemming gaat sturen.
Maar anderzijds: het de bewoners de mogelijkheid geven zichzelf op te offeren, en dat dat dan ook gebeurt is ook wel weer logisch.
Kortom: ik weet het echt niet meer.
In feite is dit dilemma het enige wat nog boeiend is aan het hele drama. De vraag of Amanda wel of niet zal opstappen.quote:Op donderdag 24 april 2008 23:45 schreef akveor het volgende:
[..]
B en A kunnen in mijn ogen al verzekerd zijn van de winst als iemand van hen zich offerd. maar Brian zal niet willen en Amanda is te koppig.
de punten telling was 2 , 4 ,6 , 8 ,10quote:
Goh wat bijzonder dat je daar nu pas achter bent gekomen.quote:Op vrijdag 25 april 2008 03:25 schreef scanman01 het volgende:
Het is allemaal zo enorm fake, dat niets me meer echt kan boeien. Je zit gewoon naar een soort van soap te kijken. De echt belangrijke ontwikkelingen worden door de redactie bedacht.
Tja... sommigen zijn wat langzamer. Jij natuurlijk niet, wat wel knap van je is.quote:Op zondag 27 april 2008 16:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Goh wat bijzonder dat je daar nu pas achter bent gekomen.![]()
De meesten hadden dit al door toen de GK net 2 weken bezig was....
Zo knap is dat niet. Je moet gewoon niet naïef in elkaar zitten.quote:Op zondag 27 april 2008 17:09 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Tja... sommigen zijn wat langzamer. Jij natuurlijk niet, wat wel knap van je is.
Wel fijn te weten dat hij dat niet bent. Je bent best wel geweldig eigenlijk. Vind je zelf vast ook wel.quote:Op zondag 27 april 2008 22:00 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zo knap is dat niet. Je moet gewoon niet naïef in elkaar zitten.
Lees mijn historie er maar op na.... Ik heb in het begin van de GK veel te vaak gezegd dat het allemaal nep is, ik word er nog moe van als ik er aan terug denk.quote:Op zondag 27 april 2008 23:22 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Wel fijn te weten dat hij dat niet bent. Je bent best wel geweldig eigenlijk.
Nee dus, maar als ik 1 ding van mij zelf kan zeggen, dan is het dat ik niet naïef ben.quote:Vind je zelf vast ook wel.
Er werd in het begin veel minder gescript. Kijk alleen al naar het aantal streamlocks. Die vonden de eerste maanden niet plaats, álles werd gewoon vertoond. En natuurlijk werd er toen ook al weleens wat besproken in een achterkamertje, maar bij lange na niet op de schaal van nu.quote:Op zondag 27 april 2008 23:50 schreef JohnDope het volgende:
Als je goede winst wil maken met dit soort extreme real-life-projecten, dan moet er altijd gescript worden.
Voor de makers van de GK was dit project 1 groot leer moment, dus is het logisch dat ze gaande weg de parameters wijzigen en toevoegen. Er moet tenslotte wel geld in het laadje komen.quote:Op maandag 28 april 2008 00:30 schreef Gert het volgende:
[..]
Er werd in het begin veel minder gescript. Kijk alleen al naar het aantal streamlocks. Die vonden de eerste maanden niet plaats, álles werd gewoon vertoond. En natuurlijk werd er toen ook al weleens wat besproken in een achterkamertje, maar bij lange na niet op de schaal van nu.
Het format is gaandeweg gewijzigd. Van een tamelijk ongestuurde setting, waar weliswaar weleens wat accenten werden gelegd door de redactie, naar een vrijwel volkomen gescripte soap waar nog nét niet per minúút is vastgelegd wat er gezegd en gedaan moet worden.
Ik denk dat de redactie Claire bewust heeft gekozen als tijdelijke opvulling van de GK, want als de redactie er iemand had ingewild die populair kon worden en veel vuurwerk zou opleveren, hadden ze diegene er wel ingedaan.quote:Maar goed, on topic: ik denk dat de redactie Claire eruit wil hebben, omdat die de minste SMS-euro's generereert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |