Heb je de aannemer er al bij gehaald? Het lijkt me dat hij hiervoor verantwoordelijk is, hij heeft een woning gebouwd die voldoet aan geluidseisen. En als dat niet voldoet, moet hij het ook maar oplossen.quote:Op donderdag 24 april 2008 15:39 schreef hello_moto1992 het volgende:
Wij hebben 2 jaar geleden een houtskeletwoning laten bouwen. Allemaal leuk en aardig, maar er is nogal veel geluidsoverlast. Als je boven zit, dus boven de woonkamer, hoor je anderen onder en als je onder tv zit te kijken krijg je pijn in je kop van het getik.
Nou is het als volgt opgebouwd(boven naar beneden):
laminaat
een speciaal soort gipsplaats, waaronder isolatiemateriaal zit
hout
isolatiemateriaal
gipsplaat
Ik las dit:
Wat betreft de "gehorigheid" tussen beganegrond en verdieping en tussen de vertrekken zijn er voldoende technische mogelijkheden om lucht- en contactgeluid te minimaliseren. Dit is dus waar wij nogal last van hebben. Wat zijn deze "technische mogelijkheden"?
Ik dacht zelf aan het idee om er nog een laag isolatiemateriaal overheen te doen en vervolgens iets van vloerbedekking overheen. Maar volgens mij helpt dit ook niet superveel.
Dat is waar, maar dat is denk ik niet het grootste probleem. Helpt het ook echt, en wat voor isolatie moet je hebben? en wat kost dat zo ongeveer etc.quote:Op donderdag 24 april 2008 15:47 schreef Kriebbel het volgende:
Als je er nog een laag overheen doet, denk dan wel om je hoogtes! (kozijnen/deuren/trapoptreden)
Dit huis voldoet waarschijnlijk wel aan de eisen, en is het is werder ook wel goed gebouwd etc.. maar het is gewoon een domme zet om een heel huis in houtskelet te bouwen. Wij hebben er voornamelijk last van op de vloer van de 1e verdieping, maar ook de muren zijn best wel irritant. Maar als we een degelijke geluidsisolatie op de vloer van de 1e verd. kunnen plaatsen zou dat al een heel stuk opluchten.quote:Op donderdag 24 april 2008 15:50 schreef Gurb het volgende:
[..]
Heb je de aannemer er al bij gehaald? Het lijkt me dat hij hiervoor verantwoordelijk is, hij heeft een woning gebouwd die voldoet aan geluidseisen. En als dat niet voldoet, moet hij het ook maar oplossen.
Nee.. Okee, het helpt een beetje, maar het lost je probleem echt niet op. Ik ben er zo onderhand van overtuigd dat een harde vloer (hout/laminaat) in een "houten" huis per definitie geluidsoverlast veroorzaakt. En dat is inderdaad gigantisch irritant. Liever knetterharde muziek van boven dan heel de tijd dat heen en weer geloop en geschuifel (ik moet er zelf ook nog een goeie maand aan geloven).quote:Op donderdag 24 april 2008 16:09 schreef DroogDok het volgende:
Een ondervloer speciaal voor apartementen onder je laminaat leggen is een optie, geen idee of dat ook goed werk in het geval van een houten ondervloer alleen.
quote:Op donderdag 24 april 2008 17:00 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ja, het getik kan gewoon ophouden. Maar de TV gaat bijvoorbeeld echt niet uit. En bij geloop hoor je het ook al.
Dat met die 3 verschillende stukjes is wel een goeie tip.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |