abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58295884
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 09:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat ben ik 100% met je eens hoor. Maar daar kan bob niets aan doen . Dus bob had gewoon gelijk .
Bob had ook normaal antwoord kunnen geven op de eerste vraag.
pi_58295984
quote:
Op donderdag 24 april 2008 22:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sja, je kan het idd omdraaien, bij ons heeft iedereen de toegang tot minstens 2 printers, 1 zw en 1 kleur. Soms ook nog een Copier .

Ik kan zo ongeveer 50 printers verspreid door het hele gebouw selecteren (misschien wel meer).
Dat is maar goed ook, want het gebeurt iets te vaak, dat een printer het niet doet. (en dan zijn het geen simpele dingen als lege toners of papier op/vast).

Bij ons duurt het al standaard een uur of twee voor het probleem is opgelost, maar het is ook een ongelofelijk groot bedrijf met dusdanig veel printers, dat je er onmogelijk directe dienstverlening op kunt leveren.

Ik kan me heel goed voorstellen, dat het voor de mensen die "diensten afnemen" van de ICT afdeling frustrerend kan zijn, dat een printer niet werkt, maar ze moeten eens begrijpen, dat zij naar alle waarschijnlijkheid niet de enigen zijn met een probleem binnen het bedrijf en dat een kapotte printer onmogelijk een probleem kan zijn, wat a la minuut opgelost dient te worden. Er zijn genoeg alternatieven om dit op te lossen.

1. Selecteer een andere printer (vraag het eerst een collega ipv ICT, als je niet weet hoe dit moet).
2. Stuur je documentatie naar iemand, die mogelijk wel kan printen (wellicht een andere afdeling met een andere printer).
3. Wanneer het voor een vergadering is, kun je ook de participanten een digitale versie sturen en vragen of ze zelf een kopie meenemen. (inclusief 1 voor jezelf)
4. Zorg, dat je belangrijke documentatie eerder klaar hebt.
5. Maak een print document en loop naar een printer waar je een printdocument kunt inlezen, wanneer bijvoorbeeld het netwerk problemen geeft.

En TS, voortaan wel iets minder bot reageren, dan zul je meer begrip oogsten.
  vrijdag 25 april 2008 @ 09:57:38 #203
176916 Karrs
2007-2017
pi_58296301
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 08:54 schreef Tommeke het volgende:
Maikuuul heeft gelijk
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_58296356
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 09:12 schreef teamlead het volgende:

[..]

doe us

want wat ik nog steeds niet snap is dat al deze computermeneertjes en mevrouwtjes niet snappen dat als de rest van het bedrijf hun werk niet kan doen, er niet genoeg centjes binnenkomen om de allermooiste en allernieuwste spulletjes te kopen waarmee ze dan stoer kunnen doen op het schoolplein internetforum.

Kom op zeg.. hoe fucking moeilijk is het om je werk te doen en even te zorgen dat dat mens kan printen? Dan neem je die 3 minuten pauze daarna.. lekker belangrijk...

mensen die denken dat ze in de pauze helemaal niets mogen doen
Precies. Klote ICT'ers die denken dat het geld bij hun op de afdeling verdiend word hebben we hier ook zat.

Ik heb ook wel eens lunchvergaderingen, moet ik werken en wordt er nog lunchtijd van me afgeschreven ook. The horror....
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:01:21 #205
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58296397
"dan neem je die 3 min pauze erna"

Ach ja, en dat gaat dan elke dag gebeuren, en meerdere keren, want ze komen toch wel!

Grenzen aan je dienstverlening, niets mis mee...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:02:05 #206
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_58296418
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:01 schreef HeatWave het volgende:
"dan neem je die 3 min pauze erna"

Ach ja, en dat gaat dan elke dag gebeuren, en meerdere keren, want ze komen toch wel!

Grenzen aan je dienstverlening, niets mis mee...
ict-er zeker?


edit: en die grenzen aan de dienstverlening zouden niet nodig zijn als die prutsers bij ict daar zouden begrijpen dat ze écht écht écht niet allemaal tegelijk hoeven te lunchen......
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_58296519
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:02 schreef teamlead het volgende:

[..]

ict-er zeker?
ICT-er en ambtenaar waarschijnlijk. Die hebben meestal de flexibiliteit van een baksteen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_58296542
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 09:59 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Precies. Klote ICT'ers die denken dat het geld bij hun op de afdeling verdiend word hebben we hier ook zat.

Ik heb ook wel eens lunchvergaderingen, moet ik werken en wordt er nog lunchtijd van me afgeschreven ook. The horror....
En zonder ICT kun jij dat geld niet binnenhalen.
Beide takken van sport zijn nodig binnen een bedrijf, het een kan niet zonder het ander.
En een goede ICT organisatie zorgt ervoor, dat jij efficienter kan werken, dus indirect wordt daar heel veel geld mee verdient. Meer dan jij je waarschijnlijk kunt voorstellen.
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:09:40 #209
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58296591
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:02 schreef teamlead het volgende:

[..]

ict-er zeker?


edit: en die grenzen aan de dienstverlening zouden niet nodig zijn als die prutsers bij ict daar zouden begrijpen dat ze écht écht écht niet allemaal tegelijk hoeven te lunchen......
yep .

nee, de grenzen aan de dienstverlening zouden niet nodig zijn als de baas, de man die de salarissen betaalt, dus ook die van de printmuts, daar niet voor gekozen had .

Zijn bedrijf, zijn regels, deal with it .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:11:20 #210
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_58296622
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

yep .

nee, de grenzen aan de dienstverlening zouden niet nodig zijn als de baas, de man die de salarissen betaalt, dus ook die van de printmuts, daar niet voor gekozen had .

Zijn bedrijf, zijn regels, deal with it .
nonsens... de man die de salarissen betaalt merkt er helemaal niets van als er gefaseerd geluncht wordt. Kost geen duppie extra. Dat is de beste man dan ook prima uit te leggen

maar goed.. in de meeste organisaties gebeurt dat pas als de beste man zélf een probleem heeft rond lunchtijd
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:22:03 #211
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58296853
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:11 schreef teamlead het volgende:

[..]

nonsens... de man die de salarissen betaalt merkt er helemaal niets van als er gefaseerd geluncht wordt. Kost geen duppie extra. Dat is de beste man dan ook prima uit te leggen

maar goed.. in de meeste organisaties gebeurt dat pas als de beste man zélf een probleem heeft rond lunchtijd
Ik heb allang gezegd dat ik het er mee eens ben, maar zolang dat niet het geval is.....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:23:39 #212
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_58296878
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb allang gezegd dat ik het er mee eens ben, maar zolang dat niet het geval is.....
.... kan de ict-afdeling ook zelf initiatief nemen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:25:33 #213
181007 Mythik
ROFLMAOWPIMP!
pi_58296918
Ik heb er zelf nooit moeite mee mensen te helpen in de pauze of na werktijd mits ze het normaal en vriendelijk vragen. Bij andere afdelingen ga ik ook niet stampvoetend lopen doen als ik iets gedaan wil hebben waarom heeft men vaak het idee dat dit bij ICT wel normaal is. Hoe dan ook het verhaal heeft wel een beetje twee kanten.

Aan de ene kant is het belangrijk flexibel te zijn in de ICT maar het is daarentegen zeker niet zo dat je voor iedereen die iets "met spoed" gedaan wil hebben of begint te schreeuwen maar moet gaan rennen. Probleem is ook dat als je eenmaal voor iemand om een van die redenen gaat rennen. Andere mensen ook het idee krijgen dat dat dus werkt en het dan ook nodig vinden alles maar op zo'n manier met ICT te communiceren. En dat is zeker niet de bedoeling.
Respect to the man in the ice cream van !
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:32:04 #214
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_58297070
dicht = geen service
pi_58297191
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:06 schreef Robar het volgende:

[..]

En zonder ICT kun jij dat geld niet binnenhalen.
Beide takken van sport zijn nodig binnen een bedrijf, het een kan niet zonder het ander.
En een goede ICT organisatie zorgt ervoor, dat jij efficienter kan werken, dus indirect wordt daar heel veel geld mee verdient. Meer dan jij je waarschijnlijk kunt voorstellen.
Een goede ja. Maar als ik de instellling lees van TS heb ik daar bij hun mijn twijfels over. Bij ons in de keet gaan ze gewoon groepsgewijs eten en dient er altijd ondersteuning aanwezig te zijn. Al is het maar omdat lunchen bij ons flexibel gebeurt op ALLE afdelingen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_58297426
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:37 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Een goede ja. Maar als ik de instellling lees van TS heb ik daar bij hun mijn twijfels over. Bij ons in de keet gaan ze gewoon groepsgewijs eten en dient er altijd ondersteuning aanwezig te zijn. Al is het maar omdat lunchen bij ons flexibel gebeurt op ALLE afdelingen.
Het was als reactie op jouw opmerking, dat het geld verdiend wordt aan "jouw" kant. (dat suggereerde je in ieder geval).
Daar ben ik het dus niet mee eens.

Neem als voorbeeld de financiele diensten die wij leveren.
Wat denk je wat de ontwikkeling van systemen als online bankieren, online verzekeren, online "andere fianciele diensten", salarissystemen, personeelssystemen, klantensystemen, elektronisch dataverkeer enzovoorts hebben bijgedragen aan de omzet van deze organisatie?
Besef je hoeveel makkelijker het "jouw" werk heeft gemaakt?
Vertel eens wat jij allemaal digitaal doet tegenwoordig?
Hoeveel mensen zijn er denk je nodig om die systemen die jij gebruikt aan de praat te krijgen en te houden?
Probeer eens uit te rekenen, hoeveel meer diensten jij kunt leveren door het gebruik van al deze systemen.
Besef ook, dat de ICT afdeling altijd bezig is met innovatie, om jouw werk nog makkelijker en efficienter te maken.

En wat is in jouw ogen dan een "slechte" ICT organisatie.
Dat een beheerafdeling niet direct reageert op een "printprobleem"?
Dat ze voor dat soort problemen dicht zijn voor de lunch?

Ik vind ook, dat een "servicedesk", want daar hebben we het in principe over, de gehele werkdag ondersteuning moet bieden, maar als dat onverhoopt niet "direct" gedaan wordt, betekent het nog niet, dat de ICT organisatie slecht is.
pi_58297668
Bwheeheh ze vraagt het aan het begin.
En jullie negeren haar PWND !
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 25 april 2008 @ 11:18:21 #218
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_58298109
Hang een bordje op: "Wegens klachten over de service verlenen wij vanaf heden geen service meer".
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_58298332
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:49 schreef Robar het volgende:

[..]

Het was als reactie op jouw opmerking, dat het geld verdiend wordt aan "jouw" kant. (dat suggereerde je in ieder geval).
Daar ben ik het dus niet mee eens.
Bij ons wordt wel het geld verdiend. Dat ICT daar een bijdrage aan levert is waar, maar we moeten het niet mooier maken als het is. Als ze bij ons morgen de ICT afdeling outsourcen dan wordt er niet een cent minder om verdiend (waarschijnlijk zal er meer verdiiend worden, externe partijen leveren goedkopere diensten als de logge interne oorganisatie die het nou is). Als ze morgen onze afdeling outsourcen verlies je flexibiliteit en dus ook centen. In dat licht gaat het dus wel op.
quote:
Neem als voorbeeld de financiele diensten die wij leveren.
Wat denk je wat de ontwikkeling van systemen als online bankieren, online verzekeren, online "andere fianciele diensten", salarissystemen, personeelssystemen, klantensystemen, elektronisch dataverkeer enzovoorts hebben bijgedragen aan de omzet van deze organisatie?
Besef je hoeveel makkelijker het "jouw" werk heeft gemaakt?
Vertel eens wat jij allemaal digitaal doet tegenwoordig?
Hoeveel mensen zijn er denk je nodig om die systemen die jij gebruikt aan de praat te krijgen en te houden?
Probeer eens uit te rekenen, hoeveel meer diensten jij kunt leveren door het gebruik van al deze systemen.
Besef ook, dat de ICT afdeling altijd bezig is met innovatie, om jouw werk nog makkelijker en efficienter te maken.
ten dele waar. ICT heeft voor een herverdeling van de poppetjes gezorgd. Vroeger kwam het werk ook klaar. Dat er in het verleden meer mensen nodig waren op een afdeling betekent niet dat die mensen nu niet meer nodig zijn. Ze zijn alleen verplaatst naar een andere afdelingen en zitten niet meer in de lijn. Big Deal.
Nog zo'n illusie is die dat er door ICT minder papier zou komen in een organisatie. De hoeveelheid papier bij ons in de organisatie is alleen maar groter geworden.
quote:
En wat is in jouw ogen dan een "slechte" ICT organisatie.
Dat een beheerafdeling niet direct reageert op een "printprobleem"?
Dat ze voor dat soort problemen dicht zijn voor de lunch?
Waar TS werkt is de organisatie slecht. Bij ons is het gewoon gebruikelijk dat elke afdeling tijdens de lunch minimaal bezet is. Logisch ook want er werken gewoon mensen door als anderen aan het lunchen zijn. Die mensen willen ook graag ondersteuning als ze met een probleem zitten.
quote:
Ik vind ook, dat een "servicedesk", want daar hebben we het in principe over, de gehele werkdag ondersteuning moet bieden, maar als dat onverhoopt niet "direct" gedaan wordt, betekent het nog niet, dat de ICT organisatie slecht is.
Klopt, sommige dingen is overmacht. Maar de houding die TS uitstraalt is niet een van flexibiliteit.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 25 april 2008 @ 11:31:14 #220
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58298419
Aha, het fameuze "outsourcen" .

Get real. Een interne organisatie kan er met 5 min zijn, waar dan ook, voor wat dan ook. Je denkt toch niet dat outsourcer X voor elk wissewasje komt opdraven ter plekke he? Al was het maar om de kosten.

En persoonlijke aanpak? vergeet het maar, iedereen is een nummer....

Outsourcing lijkt altijd heel erg fijn, totdat een bigboss opeens niet na 5min geholpen is, dan liggen ze er meteen uit...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58298515
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:31 schreef HeatWave het volgende:
Aha, het fameuze "outsourcen" .

Get real. Een interne organisatie kan er met 5 min zijn, waar dan ook, voor wat dan ook. Je denkt toch niet dat outsourcer X voor elk wissewasje komt opdraven ter plekke he? Al was het maar om de kosten.

En persoonlijke aanpak? vergeet het maar, iedereen is een nummer....

Outsourcing lijkt altijd heel erg fijn, totdat een bigboss opeens niet na 5min geholpen is, dan liggen ze er meteen uit...
En het is al vaak genoeg bewezen, dat outsourcen geen verbetering is voor de ICT organisatie.
Wellicht goedkoper, maar het is dus niet waar, dat het verbetert.
Sterker nog, wachttijden worden alleen maar langer.
pi_58298629
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:31 schreef HeatWave het volgende:
Aha, het fameuze "outsourcen" .

Get real. Een interne organisatie kan er met 5 min zijn, waar dan ook, voor wat dan ook. Je denkt toch niet dat outsourcer X voor elk wissewasje komt opdraven ter plekke he? Al was het maar om de kosten.

En persoonlijke aanpak? vergeet het maar, iedereen is een nummer....

Outsourcing lijkt altijd heel erg fijn, totdat een bigboss opeens niet na 5min geholpen is, dan liggen ze er meteen uit...
Ik ben extern. Mijn huurprijs is per week mijn netto maandloon.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_58298933
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:27 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Bij ons wordt wel het geld verdiend. Dat ICT daar een bijdrage aan levert is waar, maar we moeten het niet mooier maken als het is. Als ze bij ons morgen de ICT afdeling outsourcen dan wordt er niet een cent minder om verdiend (waarschijnlijk zal er meer verdiiend worden, externe partijen leveren goedkopere diensten als de logge interne oorganisatie die het nou is). Als ze morgen onze afdeling outsourcen verlies je flexibiliteit en dus ook centen. In dat licht gaat het dus wel op.
Als de ICT geoutsourced wordt, heb je toch nog steeds met een noodzakelijke ICT organisatie te maken?
Wat verandert dat in godsnaam aan mijn stelling? Je bent en blijft afhankelijk van ICT.
Of dat nu intern of extern is, maar dat heeft helemaal niets met mijn stelling te maken.
Mijn stelling beweert, dat ICT een hele grote bijdrage levert aan de omzet van een organisatie en gaat tegen jouw bewering in, dat "JIJ" het geld verdient.

Mijn stelling blijft dus overeind, want ook een geoutsourcte "ICT organisatie" blijft een "ICT organisatie" noodzakelijk voor jouw bedrijfsvoering.
quote:
[..]

ten dele waar. ICT heeft voor een herverdeling van de poppetjes gezorgd. Vroeger kwam het werk ook klaar. Dat er in het verleden meer mensen nodig waren op een afdeling betekent niet dat die mensen nu niet meer nodig zijn. Ze zijn alleen verplaatst naar een andere afdelingen en zitten niet meer in de lijn. Big Deal.
Nog zo'n illusie is die dat er door ICT minder papier zou komen in een organisatie. De hoeveelheid papier bij ons in de organisatie is alleen maar groter geworden.
Vroeger kwam het werk ook klaar, maar probeer maar eens vandaag de dag op de oude manier de strijd aan te gaan met de concurrentie, ik denk dat je binnen een paar maanden failliet bent.
Dat die mensen nog nodig zijn is inderdaad waar, maar door de flexibiliteit en efficientie die ICT hun levert kunnen ze tegen lagere tarieven mensen helpen en diensten leveren. Uiteindelijk genereer je meer klanten en meer omzet daardoor. Je hebt dus hetzelfde aantal mensen in dienst om meer en betere diensten te leveren en meer klanten te helpen.
quote:
[..]

Waar TS werkt is de organisatie slecht. Bij ons is het gewoon gebruikelijk dat elke afdeling tijdens de lunch minimaal bezet is. Logisch ook want er werken gewoon mensen door als anderen aan het lunchen zijn. Die mensen willen ook graag ondersteuning als ze met een probleem zitten.
Hoe weet je nou dat de organisatie slecht is?
De "servicedesk" is zo een ongelofelijk klein onderdeel van de gehele organisatie.
Bij ons werken duizenden ICT-ers, daarvan is misschien 1% helpdeskmederker (de rest is geoutsourced)!
En ondersteuning krijg je ook, maar niet ala minute, dat is gewoonweg onmogelijk.
Er zijn namelijk altijd wel belangrijke problemen dan een kapotte printer.
Binnen ons bedrijf krijgt zoiets hooguit een prio 2, wat betekent, dat de beheerafdeling het probleem binnen 2 werkdagen dient op te lossen. (in de praktijk duurt dit hooguit 8 uur). Tussentijds selecteren we printer 2 of een van de andere 50.
quote:
[..]

Klopt, sommige dingen is overmacht. Maar de houding die TS uitstraalt is niet een van flexibiliteit.
Inderdaad de houding van TS en zijn afdeling, welke dus niet de gehele ICT organisatie vertegenwoordigd!
pi_58299015
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik ben extern. Mijn huurprijs is per week mijn netto maandloon.
Ik ben intern, maar het uurloon wat doorberekend wordt naar de klant (ik ben projectleider) is per week meer dan mijn bruto maandloon
  vrijdag 25 april 2008 @ 11:58:52 #225
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_58299133
.

Hehehe, dat is nog niets man. s
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')