Bob had ook normaal antwoord kunnen geven op de eerste vraag.quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat ben ik 100% met je eens hoor. Maar daar kan bob niets aan doen. Dus bob had gewoon gelijk
.
Ik kan zo ongeveer 50 printers verspreid door het hele gebouw selecterenquote:Op donderdag 24 april 2008 22:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, je kan het idd omdraaien, bij ons heeft iedereen de toegang tot minstens 2 printers, 1 zw en 1 kleur. Soms ook nog een Copier.
quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:12 schreef teamlead het volgende:
[..]
doe us![]()
want wat ik nog steeds niet snap is dat al deze computermeneertjes en mevrouwtjes niet snappen dat als de rest van het bedrijf hun werk niet kan doen, er niet genoeg centjes binnenkomen om de allermooiste en allernieuwste spulletjes te kopen waarmee ze dan stoer kunnen doen op het schoolplein internetforum.
Kom op zeg.. hoe fucking moeilijk is het om je werk te doen en even te zorgen dat dat mens kan printen? Dan neem je die 3 minuten pauze daarna.. lekker belangrijk...![]()
mensen die denken dat ze in de pauze helemaal niets mogen doen
ict-er zeker?quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:01 schreef HeatWave het volgende:
"dan neem je die 3 min pauze erna"
Ach ja, en dat gaat dan elke dag gebeuren, en meerdere keren, want ze komen toch wel!
Grenzen aan je dienstverlening, niets mis mee...
ICT-er en ambtenaar waarschijnlijk. Die hebben meestal de flexibiliteit van een baksteen.quote:
En zonder ICT kun jij dat geld niet binnenhalen.quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Precies. Klote ICT'ers die denken dat het geld bij hun op de afdeling verdiend word hebben we hier ook zat.
Ik heb ook wel eens lunchvergaderingen, moet ik werken en wordt er nog lunchtijd van me afgeschreven ook. The horror....
yepquote:Op vrijdag 25 april 2008 10:02 schreef teamlead het volgende:
[..]
ict-er zeker?
edit: en die grenzen aan de dienstverlening zouden niet nodig zijn als die prutsers bij ict daar zouden begrijpen dat ze écht écht écht niet allemaal tegelijk hoeven te lunchen......
nonsens... de man die de salarissen betaalt merkt er helemaal niets van als er gefaseerd geluncht wordt. Kost geen duppie extra. Dat is de beste man dan ook prima uit te leggenquote:Op vrijdag 25 april 2008 10:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
yep.
nee, de grenzen aan de dienstverlening zouden niet nodig zijn als de baas, de man die de salarissen betaalt, dus ook die van de printmuts, daar niet voor gekozen had.
Zijn bedrijf, zijn regels, deal with it.
Ik heb allang gezegd dat ik het er mee eens ben, maar zolang dat niet het geval is.....quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:11 schreef teamlead het volgende:
[..]
nonsens... de man die de salarissen betaalt merkt er helemaal niets van als er gefaseerd geluncht wordt. Kost geen duppie extra. Dat is de beste man dan ook prima uit te leggen
maar goed.. in de meeste organisaties gebeurt dat pas als de beste man zélf een probleem heeft rond lunchtijd
.... kan de ict-afdeling ook zelf initiatief nemenquote:Op vrijdag 25 april 2008 10:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb allang gezegd dat ik het er mee eens ben, maar zolang dat niet het geval is.....
Een goede ja. Maar als ik de instellling lees van TS heb ik daar bij hun mijn twijfels over. Bij ons in de keet gaan ze gewoon groepsgewijs eten en dient er altijd ondersteuning aanwezig te zijn. Al is het maar omdat lunchen bij ons flexibel gebeurt op ALLE afdelingen.quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:06 schreef Robar het volgende:
[..]
En zonder ICT kun jij dat geld niet binnenhalen.
Beide takken van sport zijn nodig binnen een bedrijf, het een kan niet zonder het ander.
En een goede ICT organisatie zorgt ervoor, dat jij efficienter kan werken, dus indirect wordt daar heel veel geld mee verdient. Meer dan jij je waarschijnlijk kunt voorstellen.
Het was als reactie op jouw opmerking, dat het geld verdiend wordt aan "jouw" kant. (dat suggereerde je in ieder geval).quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Een goede ja. Maar als ik de instellling lees van TS heb ik daar bij hun mijn twijfels over. Bij ons in de keet gaan ze gewoon groepsgewijs eten en dient er altijd ondersteuning aanwezig te zijn. Al is het maar omdat lunchen bij ons flexibel gebeurt op ALLE afdelingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ons wordt wel het geld verdiend. Dat ICT daar een bijdrage aan levert is waar, maar we moeten het niet mooier maken als het is. Als ze bij ons morgen de ICT afdeling outsourcen dan wordt er niet een cent minder om verdiend (waarschijnlijk zal er meer verdiiend worden, externe partijen leveren goedkopere diensten als de logge interne oorganisatie die het nou is). Als ze morgen onze afdeling outsourcen verlies je flexibiliteit en dus ook centen. In dat licht gaat het dus wel op.quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:49 schreef Robar het volgende:
[..]
Het was als reactie op jouw opmerking, dat het geld verdiend wordt aan "jouw" kant. (dat suggereerde je in ieder geval).
Daar ben ik het dus niet mee eens.
ten dele waar. ICT heeft voor een herverdeling van de poppetjes gezorgd. Vroeger kwam het werk ook klaar. Dat er in het verleden meer mensen nodig waren op een afdeling betekent niet dat die mensen nu niet meer nodig zijn. Ze zijn alleen verplaatst naar een andere afdelingen en zitten niet meer in de lijn. Big Deal.quote:Neem als voorbeeld de financiele diensten die wij leveren.
Wat denk je wat de ontwikkeling van systemen als online bankieren, online verzekeren, online "andere fianciele diensten", salarissystemen, personeelssystemen, klantensystemen, elektronisch dataverkeer enzovoorts hebben bijgedragen aan de omzet van deze organisatie?
Besef je hoeveel makkelijker het "jouw" werk heeft gemaakt?
Vertel eens wat jij allemaal digitaal doet tegenwoordig?
Hoeveel mensen zijn er denk je nodig om die systemen die jij gebruikt aan de praat te krijgen en te houden?
Probeer eens uit te rekenen, hoeveel meer diensten jij kunt leveren door het gebruik van al deze systemen.
Besef ook, dat de ICT afdeling altijd bezig is met innovatie, om jouw werk nog makkelijker en efficienter te maken.
Waar TS werkt is de organisatie slecht. Bij ons is het gewoon gebruikelijk dat elke afdeling tijdens de lunch minimaal bezet is. Logisch ook want er werken gewoon mensen door als anderen aan het lunchen zijn. Die mensen willen ook graag ondersteuning als ze met een probleem zitten.quote:En wat is in jouw ogen dan een "slechte" ICT organisatie.
Dat een beheerafdeling niet direct reageert op een "printprobleem"?
Dat ze voor dat soort problemen dicht zijn voor de lunch?
Klopt, sommige dingen is overmacht. Maar de houding die TS uitstraalt is niet een van flexibiliteit.quote:Ik vind ook, dat een "servicedesk", want daar hebben we het in principe over, de gehele werkdag ondersteuning moet bieden, maar als dat onverhoopt niet "direct" gedaan wordt, betekent het nog niet, dat de ICT organisatie slecht is.
En het is al vaak genoeg bewezen, dat outsourcen geen verbetering is voor de ICT organisatie.quote:Op vrijdag 25 april 2008 11:31 schreef HeatWave het volgende:
Aha, het fameuze "outsourcen".
Get real. Een interne organisatie kan er met 5 min zijn, waar dan ook, voor wat dan ook. Je denkt toch niet dat outsourcer X voor elk wissewasje komt opdraven ter plekke he? Al was het maar om de kosten.
En persoonlijke aanpak? vergeet het maar, iedereen is een nummer....
Outsourcing lijkt altijd heel erg fijn, totdat een bigboss opeens niet na 5min geholpen is, dan liggen ze er meteen uit...
Ik ben extern. Mijn huurprijs is per week mijn netto maandloon.quote:Op vrijdag 25 april 2008 11:31 schreef HeatWave het volgende:
Aha, het fameuze "outsourcen".
Get real. Een interne organisatie kan er met 5 min zijn, waar dan ook, voor wat dan ook. Je denkt toch niet dat outsourcer X voor elk wissewasje komt opdraven ter plekke he? Al was het maar om de kosten.
En persoonlijke aanpak? vergeet het maar, iedereen is een nummer....
Outsourcing lijkt altijd heel erg fijn, totdat een bigboss opeens niet na 5min geholpen is, dan liggen ze er meteen uit...
Als de ICT geoutsourced wordt, heb je toch nog steeds met een noodzakelijke ICT organisatie te maken?quote:Op vrijdag 25 april 2008 11:27 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Bij ons wordt wel het geld verdiend. Dat ICT daar een bijdrage aan levert is waar, maar we moeten het niet mooier maken als het is. Als ze bij ons morgen de ICT afdeling outsourcen dan wordt er niet een cent minder om verdiend (waarschijnlijk zal er meer verdiiend worden, externe partijen leveren goedkopere diensten als de logge interne oorganisatie die het nou is). Als ze morgen onze afdeling outsourcen verlies je flexibiliteit en dus ook centen. In dat licht gaat het dus wel op.
Vroeger kwam het werk ook klaar, maar probeer maar eens vandaag de dag op de oude manier de strijd aan te gaan met de concurrentie, ik denk dat je binnen een paar maanden failliet bent.quote:[..]
ten dele waar. ICT heeft voor een herverdeling van de poppetjes gezorgd. Vroeger kwam het werk ook klaar. Dat er in het verleden meer mensen nodig waren op een afdeling betekent niet dat die mensen nu niet meer nodig zijn. Ze zijn alleen verplaatst naar een andere afdelingen en zitten niet meer in de lijn. Big Deal.
Nog zo'n illusie is die dat er door ICT minder papier zou komen in een organisatie. De hoeveelheid papier bij ons in de organisatie is alleen maar groter geworden.
Hoe weet je nou dat de organisatie slecht is?quote:[..]
Waar TS werkt is de organisatie slecht. Bij ons is het gewoon gebruikelijk dat elke afdeling tijdens de lunch minimaal bezet is. Logisch ook want er werken gewoon mensen door als anderen aan het lunchen zijn. Die mensen willen ook graag ondersteuning als ze met een probleem zitten.
Inderdaad de houding van TS en zijn afdeling, welke dus niet de gehele ICT organisatie vertegenwoordigd!quote:[..]
Klopt, sommige dingen is overmacht. Maar de houding die TS uitstraalt is niet een van flexibiliteit.
Ik ben intern, maar het uurloon wat doorberekend wordt naar de klant (ik ben projectleider) is per week meer dan mijn bruto maandloonquote:Op vrijdag 25 april 2008 11:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik ben extern. Mijn huurprijs is per week mijn netto maandloon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |