abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:00:33 #226
176916 Karrs
2007-2017
pi_58299168
Geweldig topic geworden.
Het is duidelijk zichtbaar wie er op ICT-afdelingen werkt en wie niet.

Het probleem wat ik hier zie, is eigenlijk het probleem waar alle ICT'ers tegenaan lopen: de relatie tussen ICT en de rest van het bedrijf (voor ICT: "de gebruiker", ik zal hier de term "werknemer" gebruiken). ICT-afdelingen worden bevolkt door mensen die verstand hebben van high-tech shit. Meestal hebben ze opleiding na opleiding gevolgd, papier na papier gehaald, of zijn bezig om dat te doen. Het belang van ICT wordt allang algemeen onderkend en op ICT-plaatsen zijn, naast stagiaires en starters, maar weinig mensen te vinden die geen zware studie in hun ICT-richting hebben moeten volgen.

En toch kan het gebeuren dat de secretaresse, met bij wijze van spreken een K-MBO avondopleiding "Hoe Typ Ik Foutloos", een getrainde, gecertificeerde en door-de-wol-geverfde ICT-medewerker als slaaf wenst te behandelen, wat ik in mijn voorbeeld van de OP ook duidelijk heb willen maken. Ik kom dat vaak tegen, deze houding. Vrijwel altijd bij de niet-management functies binnen een bedrijf als stafcentra, secretariaat, receptie enzovoort. Waarom, eigenlijk is dat?

Superioriteitsgevoel en wantrouwen.

Puur om het feit dat bij sommigen het idee leeft, dat de ICT een ondersteunende afdeling is die zelf niets verdient en alleen maar geld kóst. Dat deze stelling 100% onzin is, doet daar niets aan af. Sommige mensen beschouwen dus de ICT-afdeling als een kostenpost en krijgen daardoor een bepaald verwachtingspatroon. Dat uit zich ook in de houding naar ICT'ers toe; onbewust verwachten ze dat ICT'ers dankbaar moeten zijn dat ze iets mogen doen en dat ze zich dus onderdanig, zelfs verontschuldigend, dienen op te stellen. Het kost immers alleen maar geld? De werknemer, díe verdient geld. En kan dat niet omdat er wat kapot is aan systemen die híj/zíj bij elkaar heeft verdiend.

Dit idee wordt ook nog gevoed door het idee dat ICT een 'noodzakelijk kwaad' is en uit 'tovenaars' bestaat. Mensen zijn altijd al wantrouwend geweest tegen dingen die zij niet kennen. ICT-afdelingen hebben al-tijd problemen met inkopers (tenzij dat zelf ICT'ers zijn), omdat een inkoper geen idéé heeft waarom er een server van 10.000¤ moet komen als hij er op internet ook één heeft gezien van ¤1.500

Ziehier het conflict. Als een werknemer naar een ICT'er gaat, een grote bek opzet dat de printer NU nagekeken moet worden en daar geen respons op krijgt, dan is dat arrogant en betweterig van de ICT'er. Als een werknemer naar (bijvoorbeeld) een medewerker verkoopafdeling gaat, NU ONMIDDELLIJK een bijgewerkt overzicht wil hebben van de juiste verkoopcijfers van maart en daar geen respons op krijgt, dan is het opeens beláchelijk dat hij die cijfers niet eerder heeft opgevraagd.

Game on.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_58299389
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:00 schreef Karrs het volgende:
Geweldig topic geworden.
Het is duidelijk zichtbaar wie er op ICT-afdelingen werkt en wie niet.

<verhaal>

Game on.
Okay, je ziet nu dus jezelf en die vrouw als gelijkwaardige collega's. Kan ik mij prima in vinden.

Stel nu dat jij over een uur vergadering hebt met je manager over een loonsverhoging, maar je bent je urenstaat kwijt. Je gaat gestresst naar de administratie (je bent immers een beetje laat) om een kopie te vragen, maar je wordt niet beantwoord op je vraag doordat er een paar mensen aan het kauwen zijn. Hoe reageer jij dan?
Je zegt het zelf, het zijn je collega's. Toon dan eens wat collegialiteit.
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_58300083
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:00 schreef Karrs het volgende:
Geweldig topic geworden.
Het is duidelijk zichtbaar wie er op ICT-afdelingen werkt en wie niet.

Het probleem wat ik hier zie, is eigenlijk het probleem waar alle ICT'ers tegenaan lopen: de relatie tussen ICT en de rest van het bedrijf (voor ICT: "de gebruiker", ik zal hier de term "werknemer" gebruiken). ICT-afdelingen worden bevolkt door mensen die verstand hebben van high-tech shit. Meestal hebben ze opleiding na opleiding gevolgd, papier na papier gehaald, of zijn bezig om dat te doen. Het belang van ICT wordt allang algemeen onderkend en op ICT-plaatsen zijn, naast stagiaires en starters, maar weinig mensen te vinden die geen zware studie in hun ICT-richting hebben moeten volgen.

En toch kan het gebeuren dat de secretaresse, met bij wijze van spreken een K-MBO avondopleiding "Hoe Typ Ik Foutloos", een getrainde, gecertificeerde en door-de-wol-geverfde ICT-medewerker als slaaf wenst te behandelen, wat ik in mijn voorbeeld van de OP ook duidelijk heb willen maken. Ik kom dat vaak tegen, deze houding. Vrijwel altijd bij de niet-management functies binnen een bedrijf als stafcentra, secretariaat, receptie enzovoort. Waarom, eigenlijk is dat?

Superioriteitsgevoel en wantrouwen.

Puur om het feit dat bij sommigen het idee leeft, dat de ICT een ondersteunende afdeling is die zelf niets verdient en alleen maar geld kóst. Dat deze stelling 100% onzin is, doet daar niets aan af. Sommige mensen beschouwen dus de ICT-afdeling als een kostenpost en krijgen daardoor een bepaald verwachtingspatroon. Dat uit zich ook in de houding naar ICT'ers toe; onbewust verwachten ze dat ICT'ers dankbaar moeten zijn dat ze iets mogen doen en dat ze zich dus onderdanig, zelfs verontschuldigend, dienen op te stellen. Het kost immers alleen maar geld? De werknemer, díe verdient geld. En kan dat niet omdat er wat kapot is aan systemen die híj/zíj bij elkaar heeft verdiend.

Dit idee wordt ook nog gevoed door het idee dat ICT een 'noodzakelijk kwaad' is en uit 'tovenaars' bestaat. Mensen zijn altijd al wantrouwend geweest tegen dingen die zij niet kennen. ICT-afdelingen hebben al-tijd problemen met inkopers (tenzij dat zelf ICT'ers zijn), omdat een inkoper geen idéé heeft waarom er een server van 10.000¤ moet komen als hij er op internet ook één heeft gezien van ¤1.500

Ziehier het conflict. Als een werknemer naar een ICT'er gaat, een grote bek opzet dat de printer NU nagekeken moet worden en daar geen respons op krijgt, dan is dat arrogant en betweterig van de ICT'er. Als een werknemer naar (bijvoorbeeld) een medewerker verkoopafdeling gaat, NU ONMIDDELLIJK een bijgewerkt overzicht wil hebben van de juiste verkoopcijfers van maart en daar geen respons op krijgt, dan is het opeens beláchelijk dat hij die cijfers niet eerder heeft opgevraagd.

Game on.
Spiegeltje spiegeltje aan de wand.

Alle luidstroepende ICT'ers in dit topic klagen aan de ene kant dat de rest van het bedrijf niet doorheeft wat ze allemaal doen, om aan de andere kant zelf te roepen dat de rest van de mederkers voornamelijk wat telefoontjes aanneemt en ouwehoert de hele dag.

En dat is precies de spiegel die de heren ( ) ICT'ers dus terugkrijgen van hun collega's, aan wie zij zich doorgaans met een ergerniswekkende air van misplaatse superioriteit (zwijgzaam doorsmakkend in het geval van jouw OP) presenteren.

Nogmaal, jullie krijgen wat jullie oogsten met je overduidelijke minachting voor je collega's. En nee, net zoals jij zitten die ook niet de hele dag niets te doen, snappen jullie nou echt niet dat jullie je collega's met exact dezelfde arrogante blik bekijken als zij jullie? (Anders gezegd: dat de manier waarop jullie gemiddeld bejegend worden heeeel misschien wel te wijten is aan de manier waarop jullie zelf communiceren en reageren. Dat dat flauwe hoorbare gezucht van jou bij het indrukken van het knopje van de printer van jouw collega - omdat jij het maar een domme klacht vindt waar hij mij worstelt - beledigend is voor jouw collega die zich afhankelijk van jouw hulp voelt? Hou op over dat eeuwige verwijt van domheid aan de gebruikers, want dat is precies waar jij je baan aan te danken hebt. Waren zij niet zo "dom" (in jouw ogen) dan was jij overbodig.
twee violen en een trommel en een fluit
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:39:26 #229
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_58300224
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:00 schreef Karrs het volgende:
Geweldig topic geworden.
Het is duidelijk zichtbaar wie er op ICT-afdelingen werkt en wie niet.
of wie er gewerkt heeft en het is opgevallen hoe verschrikkelijk niet-klantgericht de nerds hun werk doen
quote:
Het probleem wat ik hier zie, is eigenlijk het probleem waar alle ICT'ers tegenaan lopen: de relatie tussen ICT en de rest van het bedrijf (voor ICT: "de gebruiker", ik zal hier de term "werknemer" gebruiken). ICT-afdelingen worden bevolkt door mensen die verstand hebben van high-tech shit.
zou je verwachten ja.. toch kent iedereen die bij een béétje organisatie werkt legio voorbeelden van ict-ers die overduidelijk no clue hebben. Vergeet niet dat de gebruikers over het algemeen alleen te maken hebben met de service-desk. En nee.. daar zitten over het algemeen niet de échte kenners.
quote:
Meestal hebben ze opleiding na opleiding gevolgd, papier na papier gehaald, of zijn bezig om dat te doen. Het belang van ICT wordt allang algemeen onderkend en op ICT-plaatsen zijn, naast stagiaires en starters, maar weinig mensen te vinden die geen zware studie in hun ICT-richting hebben moeten volgen.

En toch kan het gebeuren dat de secretaresse, met bij wijze van spreken een K-MBO avondopleiding "Hoe Typ Ik Foutloos", een getrainde, gecertificeerde en door-de-wol-geverfde ICT-medewerker als slaaf wenst te behandelen, wat ik in mijn voorbeeld van de OP ook duidelijk heb willen maken. Ik kom dat vaak tegen, deze houding. Vrijwel altijd bij de niet-management functies binnen een bedrijf als stafcentra, secretariaat, receptie enzovoort. Waarom, eigenlijk is dat?
omdat mensen als jij schijnen te denken dat een cursus "hoe reset ik een password als een user een debiel is" meer voorstelt dan een cursus "hoe typ ik foutloos". Die volstrekt misplaatste arrogantie van (vooral) de servicedesk medewerkers, die geen flauw benul hebben van het belang van een goed lopende ict-omgeving in een organisatie en daarom collega's vooral willen afschilderen als dom.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:45:44 #230
176916 Karrs
2007-2017
pi_58300382
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:08 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Okay, je ziet nu dus jezelf en die vrouw als gelijkwaardige collega's. Kan ik mij prima in vinden.

Stel nu dat jij over een uur vergadering hebt met je manager over een loonsverhoging, maar je bent je urenstaat kwijt. Je gaat gestresst naar de administratie (je bent immers een beetje laat) om een kopie te vragen, maar je wordt niet beantwoord op je vraag doordat er een paar mensen aan het kauwen zijn. Hoe reageer jij dan?
Dan wacht ik tot na de lunch. Zoals ieder ander doet. En zal ik ZEKER NIET de administratie de schuld geven dat ik mijn urenstaat kwijt ben.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_58300410
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 09:57 schreef Karrs het volgende:

[..]

Je hebt het niet door he?
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:51:31 #232
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_58300511
Zijn we nu nog bezig met dit geouwehoer?
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:10:18 #233
176916 Karrs
2007-2017
pi_58300964
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:34 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Spiegeltje spiegeltje aan de wand.

Alle luidstroepende ICT'ers in dit topic klagen aan de ene kant dat de rest van het bedrijf niet doorheeft wat ze allemaal doen, om aan de andere kant zelf te roepen dat de rest van de mederkers voornamelijk wat telefoontjes aanneemt en ouwehoert de hele dag.

En dat is precies de spiegel die de heren ( ) ICT'ers dus terugkrijgen van hun collega's, aan wie zij zich doorgaans met een ergerniswekkende air van misplaatse superioriteit (zwijgzaam doorsmakkend in het geval van jouw OP) presenteren.

Nogmaal, jullie krijgen wat jullie oogsten met je overduidelijke minachting voor je collega's. En nee, net zoals jij zitten die ook niet de hele dag niets te doen, snappen jullie nou echt niet dat jullie je collega's met exact dezelfde arrogante blik bekijken als zij jullie? (Anders gezegd: dat de manier waarop jullie gemiddeld bejegend worden heeeel misschien wel te wijten is aan de manier waarop jullie zelf communiceren en reageren. Dat dat flauwe hoorbare gezucht van jou bij het indrukken van het knopje van de printer van jouw collega - omdat jij het maar een domme klacht vindt waar hij mij worstelt - beledigend is voor jouw collega die zich afhankelijk van jouw hulp voelt? Hou op over dat eeuwige verwijt van domheid aan de gebruikers, want dat is precies waar jij je baan aan te danken hebt. Waren zij niet zo "dom" (in jouw ogen) dan was jij overbodig.
Een stomme opmerking. Als auto's niet kapot konden zijn garages overbodig. Alsof een garage alleen auto's repareert.

Maar begrijp ik dit goed? Nu zijn WIJ het die minachting hebben voor de klant...? Da's toch een beetje tegenstrijdig voor een ondersteunende, servicegerichte afdeling, vind je ook niet?

En bovendien, ik zeg dat SOMMIGE collega's superioriteitswaanzin en wantrouwen tentoonspreiden, jij zegt dat ALLE ICT'ers minachting tonen. Vind je zelf nou ook niet dat je daarmee iedere ICT'er over één kam scheert?

En het door jou aangedragen voorbeeld van een printerprobleem wat met één druk op een knopje is opgelost is wel héél genant hoor. Ik zou ook hebben gezucht, of je het die gebruiker nou kwalijk kon nemen of niet. Zeker als ik vlak daarvoor nog bezig was met het herconfigureren van een server, bijvoorbeeld. Maar ik ben dan ook een mens en niet de robot die jij blijkbaar verwacht.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_58301424
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:34 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Spiegeltje spiegeltje aan de wand.

Alle luidstroepende ICT'ers in dit topic klagen aan de ene kant dat de rest van het bedrijf niet doorheeft wat ze allemaal doen, om aan de andere kant zelf te roepen dat de rest van de mederkers voornamelijk wat telefoontjes aanneemt en ouwehoert de hele dag.

En dat is precies de spiegel die de heren ( ) ICT'ers dus terugkrijgen van hun collega's, aan wie zij zich doorgaans met een ergerniswekkende air van misplaatse superioriteit (zwijgzaam doorsmakkend in het geval van jouw OP) presenteren.

Nogmaal, jullie krijgen wat jullie oogsten met je overduidelijke minachting voor je collega's. En nee, net zoals jij zitten die ook niet de hele dag niets te doen, snappen jullie nou echt niet dat jullie je collega's met exact dezelfde arrogante blik bekijken als zij jullie? (Anders gezegd: dat de manier waarop jullie gemiddeld bejegend worden heeeel misschien wel te wijten is aan de manier waarop jullie zelf communiceren en reageren. Dat dat flauwe hoorbare gezucht van jou bij het indrukken van het knopje van de printer van jouw collega - omdat jij het maar een domme klacht vindt waar hij mij worstelt - beledigend is voor jouw collega die zich afhankelijk van jouw hulp voelt? Hou op over dat eeuwige verwijt van domheid aan de gebruikers, want dat is precies waar jij je baan aan te danken hebt. Waren zij niet zo "dom" (in jouw ogen) dan was jij overbodig.
Nou niet generaliseren he!
Er zijn er hier niet veel die arrogant doen tov eindgebruikers of vinden dat eindgebruikers dom zijn.
Die enkeling die dat wel doet dient niet als voorbeeld gesteld te worden voor alle ICT-ers.

En met die laatste zin sla je de plank een beetje mis, maar ik snap wat je bedoelt. Uiteindelijk komt het er op neer, dat we elkaar nodig hebben. Daarbij teken ik aan, dat de een echt niet belangrijker is dan de ander. Want zoals eerder gezegd, zonder IT is er tegenwoordig geen business mogelijk, maar zonder business is er ook geen behoefte aan IT.

Echter is de originele klacht, dat iemand met een printerprobleem geen directe hulp kan "eisen".
En daar ben ik het mee eens.
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:36:32 #235
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_58301629
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:33 schreef FortunaHome het volgende:
Ik wil ook nog even een duit in het zakje doen:

1. Je zorgt maar dat je niet allemaal tegelijk gaat eten als ondersteunende afdeling.
2. Als personeel documenten moet printen en dat ding doet het niet dam heeft IT te zorgen dat het wel werkt. En wel per direct want jij kunt onmogelijk inschatten waarvoor die documenten nodig zijn.
3. Als je dat bij mij had geflikt had er een klachtenmail naar je baas gegaan
1. eens, zonder procedure hadden ze dat ook onderling kunnen regelen.
2. IT heeft te zorgen dat het werkt ja.. binnen de SLA's die daarvoor gelden. en verder is printer onderhoud geoutsourced en moet er een externe organisatie komen waardoor de IT-er de dame niet eens kan helpen.
het probleemoplossend vermogen is wat aan de lage kant bij de dame in kwestie.
3. boe-fucking-hoe alsof de dame in kwestie daarna uberhaupt nog serieus geholpen gaat worden.
Neerkomen wel!
  vrijdag 25 april 2008 @ 14:45:48 #236
176916 Karrs
2007-2017
pi_58303399
quote:
Op donderdag 24 april 2008 15:24 schreef Liquidootje het volgende:

[..]


[..]

Als er nou dit stond
[..]

Of
[..]

Dan begrijp ik het wel een beetje.

Maar dat staat er dus niet he.

Ze vraagt het vrij netjes: "Kun je even kijken?"
Ik zie dit nu pas

Het tweede komt goed overeen met het gebeurde. Maar ik heb nou geen zin meer om de OP aan te passen.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_58303484
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 13:36 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

1. eens, zonder procedure hadden ze dat ook onderling kunnen regelen.
2. IT heeft te zorgen dat het werkt ja.. binnen de SLA's die daarvoor gelden. en verder is printer onderhoud geoutsourced en moet er een externe organisatie komen waardoor de IT-er de dame niet eens kan helpen.
het probleemoplossend vermogen is wat aan de lage kant bij de dame in kwestie.
3. boe-fucking-hoe alsof de dame in kwestie daarna uberhaupt nog serieus geholpen gaat worden.
Lijkt mij wel. Hoeveel klootzak-macht denk je wel niet te hebben
A little bit hateful
pi_58303551
Het grote probleem is dat ICT-ers werknemers zien als gebruikers die alleen maar dingen kunnen verstoren in hun wereldje. De ICT-afdeling moet iedere werknemer eigenlijk zien als een (interne) klant. ICT blijft een ondersteunende afdeling en moet gewoon servicegericht zijn. ICT-ers lijken niet te begrijpen niet dat zonder gebruikers er geen ICT-afdeling is.
pi_58303630
En uiteinde gaat het daar om ja. RESPECT

*Twee vingers in de lucht.
A little bit hateful
pi_58303887
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 14:51 schreef Rapaille het volgende:
Het grote probleem is dat ICT-ers werknemers zien als gebruikers die alleen maar dingen kunnen verstoren in hun wereldje. De ICT-afdeling moet iedere werknemer eigenlijk zien als een (interne) klant. ICT blijft een ondersteunende afdeling en moet gewoon servicegericht zijn. ICT-ers lijken niet te begrijpen niet dat zonder gebruikers er geen ICT-afdeling is.
Dat argument zou opgaan als je je ict uit handen geeft. Maar in dit geval is dat niet zo, de ict'er en de vrouw in kwestie zijn collega's. De filosofie daarachter is dat je samen, evenals je 1000+ collega's het bedrijf zo goed mogelijk draaiende houdt. Dus gooi die afdelingsmentaliteit gewoon eens overboord, je bent met zijn allen verantwoordelijk voor het draaien van het bdrijf. Dus niet tegenwerken, maar samenwerken.
Wanneer je iemand die jouw hulp nodig heeft op deze manier te woord staat, vind ik je persoonlijk een schoft eerste klas en zou ik je eruit donderen. Toegegeven, zij had het vriendelijker kunnen vragen, maar omdat zij dat niet deed haar de hulp die zij hard nodig heeft te weigeren is imo gewoonweg bot en onnodig.
Hoera! Weer een kuttopic!
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:27:27 #241
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58304272
quote:
Waren zij niet zo "dom" (in jouw ogen) dan was jij overbodig.
Yeah right. Alsof mijn taak uit het doen van hun werk bestaat .

Ik ben er om de ICT diensten te laten werken, de servers, de switches, de firewalls, de mailservers, de VPN verbindingen etc etc. De werkplekken zijn al in de support van de helpdesk. En hun taak bestaat uit het laten werken van de PC. Niet het uitleggen hoe het moet!

In dit geval van een printer die stuk is is het niet relevant, maar een Schroeverskutje dat komt janken omdat dr Powerpoint niet mooi is heeft pech, daar ben JIJ namelijk voor! "wij" zorgen dat PP het doet! meer niet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58304455
ICTers moesten anderen storen tijdens de lunch, zou er net zo gereageerd worden.

Is IT'er
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:39:28 #243
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_58304527
Hier bij mij op stage hadden ze een soortgelijke verhouding met hun ICT afdeling als jij nu schetst. Alleen toen hebben ze de ICT afdeling zo gereorganiseerd (lees: de koppige mensen ontslagen) dat ze echt in dienst staan van het bedrijf. Alles loopt nu lekker soepel en iedereen is aardig voor elkaar. Misschien een tip voor jouw werkgever.
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:41:13 #244
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_58304563
Gewoon een terechte klacht van TS.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_58304570
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:39 schreef GambitRS het volgende:
Hier bij mij op stage hadden ze een soortgelijke verhouding met hun ICT afdeling als jij nu schetst. Alleen toen hebben ze de ICT afdeling zo gereorganiseerd (lees: de koppige mensen ontslagen) dat ze echt in dienst staan van het bedrijf. Alles loopt nu lekker soepel en iedereen is aardig voor elkaar. Misschien een tip voor jouw werkgever.
En misschien moeten jullie bedenken dat jullie domweg collega's zijn die een gezamenlijk doel dienen, en jullie beiden ego's overboord moeten zetten door niet in termen van "dienen van" te denken. Misschien een tip voor iedereen.
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_58304591
Ten eerste, ik vind de TS een klote arrogante gast. Maar om direct mensen te onslaan omdat de management verheven doet vind ik ook zo stom.

Ik weet ook wel hoe mensen neerkijken op IT'ers. Vooral de audi/volkwagen accountmanagers. Het bedrijf mag daar ook eens naar kijken. Het zijn collega's, geen bedienden.

Shit nu heb ik toch nog voor de cause van de TS gepost
A little bit hateful
pi_58304689
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:41 schreef don-diablo het volgende:
Gewoon een terechte klacht van TS.
Het was imo een terechte klacht geweest als ts even 2 minuten zijn broodje had neergelegd om de vrouw even te helpen met haar printer of even te tonen hoe ze ene andere printer selecteert. Maar op onbeschoft gedrag reageren met onbeschoft gedrag is gewoonweg idioot.
Hoera! Weer een kuttopic!
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:48:22 #248
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58304703
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:47 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Het was imo een terechte klacht geweest als ts even 2 minuten zijn broodje had neergelegd om de vrouw even te helpen met haar printer of even te tonen hoe ze ene andere printer selecteert. Maar op onbeschoft gedrag reageren met onbeschoft gedrag is gewoonweg idioot.
Het probleem is dat als je dat dus 1 keer doet....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:49:15 #249
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_58304728
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:27 schreef HeatWave het volgende:
De werkplekken zijn al in de support van de helpdesk. En hun taak bestaat uit het laten werken van de PC. Niet het uitleggen hoe het moet!
Lol wat denk je van de formules in excel met invoer van andere documenten en streams. Zelfs Microsoft ondersteunt het niet. en dan van de IT verwachten dat ze wel effe vertellen hoe de fout die er in zit even snel opgelost moet worden . onder het mom IT weet alles.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_58304832
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het probleem is dat als je dat dus 1 keer doet....
Dan zorg je ervoor dat er uiteindelijk altijd minimaal een persoon beschikbaar is. En dat hoeft niet op commando van jouw manager te gaan, dat mag je als afdeling ook zelf organiseren.
Je weet dat als je als ict' er op zo een plek gaat werken, dat je in principe ook altijd beschikbaar moet zijn. Daarvoor is je positie gewoonweg te waardevol in een gemiddeld bedrijf.
Uiteindelijk ga je per slot van rekening toch ook niet met de hele afdeling buiten even een peukje roken?

Overigens neem ik aan dat jullie ook front- en end office hebben. Frontoffice moet gewoonweg altijd beschikbaar zijn. Wanneer iemand met een probleem opbelt en hij krijgt van de front te horen dat de end binnen een half uur beschikbaar is en er dan meteen aan komt, is dat al een stuk minder frustrerend dan wanneer zijn klacht geheel niet wordt aangehoord.
Hoera! Weer een kuttopic!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')