abonnement Unibet Coolblue
pi_58357927
WEGEN VITESSE EN AAD DE MOS SCHEIDEN
Vitesse 28-04-2008

Hoofdtrainer Aad de Mos vertrekt per direct bij Vitesse. Het vertrek van De Mos is ingegeven door de seizoensevaluatie die vorige week plaatsvond. Uit die evaluatie bleek dat er sprake is van een vertrouwensbreuk, waardoor er geen basis is voor een gezamenlijke toekomst.

De 61-jarige oefenmeester was twee seizoenen werkzaam in Arnhem.
pi_58358014


Toch nog wel leuke dingen meegemaakt met Aad maar het eindresultaat is gewoon niet goed en dus is het

Nu maar afwachten wie de nieuwe trainer wordt.
pi_58358416
Gefeliciteerd
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  maandag 28 april 2008 @ 14:02:06 #54
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_58358760
Nou, daar zijn we vanaf. Jammer dat het zoveel geld kost.
  maandag 28 april 2008 @ 14:18:26 #55
176521 Grulez
rasgroninger
pi_58359055
Aadje afkoopsom heeft z'n reputatie weer meer dan waar gemaakt
  maandag 28 april 2008 @ 14:45:53 #56
3185 Adelante
To let it go now
pi_58359594
En toch vind ik het enigszins jammer dat ie vertrekt, als er maar geen grijze muis voor terugkomt
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 28 april 2008 @ 14:52:15 #57
176521 Grulez
rasgroninger
pi_58359741
quote:
Op maandag 28 april 2008 14:45 schreef Adelante het volgende:
En toch vind ik het enigszins jammer dat ie vertrekt, als er maar geen grijze muis voor terugkomt
Stanley Menzo goed genoeg?
pi_58361025
Ik vind het niet jammer dat hij vertrekt. Hij maakte er een potje van de laatste paar maanden en de resultaten waren ook niet goed. Zat geen progressie in de groep, terwijl hij toch minstens top 9 materiaal beschikbaar had. Tijd voor iets nieuws. Menzo vind ik trouwens prima.
  maandag 28 april 2008 @ 17:50:05 #59
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_58362938
quote:
Op maandag 28 april 2008 14:52 schreef Grulez het volgende:

[..]

Stanley Menzo goed genoeg?
Die is niet grijs, die is bruin. En wat mij betreft welkom.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_58374586
Artikel uit de Telegraaf.
quote:
Aandelen moeten Vitesse helpen
door Harry van Gelder

AMSTERDAM - Kort na de grote sanering, waarbij de club een schuld van 27 miljoen euro wegspeelde, zit Vitesse weer in geldproblemen, zeggen betrokkenen bij de club. Door de lager dan begrootte positie op de ranglijst (12 ipv 10) mist de Arnhemse voetbalclub de nacompetitie en ontvangt het tonnen minder aan tv-inkomsten. Daarnaast moet de club tonnen betalen voor het gedwongen vertrek van trainer Aad de Mos.

Om uit de zorgen te geraken, gaat Vitesse nu aandelen uitgeven. Kopers kunnen voor 50.000 euro een pakketje aandelen van BV Vitesse, dat is de club zonder de spelers, krijgen. In ruil daarvoor mogen ze 8 jaar lang op het ereterras van Vitesse zitten. Ook krijgen ze recht op een dividend, maar dat kan natuurlijk alleen als er winst wordt gemaakt. Directeur Paul van de Kraan hoopt minstens 20 van die pakketjes te verkopen. Hij zegt het geld te gebruiken voor de aankoop van spelers. ,,Anders doen we iets niet goed.”

Maar ingewijden vragen zich af of Vitesse daaraan toe komt. De club heeft weliswaar de schulden gesaneerd, maar heeft daar wel een prijs voor betaald. De liquidatie van de 27 miljoen aan schulden kostte Vitesse 5,7 miljoen, blijkt uit het rapport van de voormalige bewindvoerders Bierman Advocaten.

Door die som te financieren nam Vitesse een flink voorschot op het volgende seizoen. Bijna 2 miljoen euro werd betaald uit de opbrengsten van seizoenkaarten voor 2008/ 2009. Hoofdsponsor Afab betaalde 8 ton aan sponsorgelden vooruit. En de rest, 3,8 miljoen, werd opgehaald door een nieuw spelersfonds op te zetten.

Het gevolg daarvan is dat Vitesse niet langer de gehele winst van transfers kan besteden aan nieuwe spelers, omdat de deelnemers van het spelersfonds in ruil 35 % van de transfersom ontvangen.

Hoe dat werkt werd duidelijk bij de transfer van topspeler Theo Janssen. Hij werd verkocht voor 1,5 miljoen aan Twente. Daarvan verdwijnt 525.000 (35% van de transfersom van 1,5 miljoen euro) naar de deelnemers van het spelersfonds. Voor Vitesse rest een paar ton, niet voldoende om een speler van een vergelijkbaar niveau aan te trekken. Daarnaast moet Vitesse ook de transfervrij vertrekkenden Swerts en Van der Schaaf vervangen. Van der Kraan: ,,Door de uitgifte van de aandelen hopen we geld naar voren te halen, zodat we niet eerst op de verkoop van een speler hoeven te wachten.”
pi_58374597
En wederom komt de Telegraaf met een bullshit artikel. Die aandelen werden al uitgegeven voordat de eindpositie/het vertrekken van De Mos bekend was. Het was zeker aannemelijk dat er gevolgen zouden zijn, maar wat is dit weer een sensatiemeuk van de Telegraaf zeg.
Don't think twice, it's all right.
  dinsdag 29 april 2008 @ 10:08:36 #62
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_58375579
Ik vind trouwens "Helemaal los van Aad de Mos" een betere TT.
Wát een bullshit van de Telegraaf weer. "Ingewijden" .
pi_58377007
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 08:57 schreef JH87 het volgende:
En wederom komt de Telegraaf met een bullshit artikel. Die aandelen werden al uitgegeven voordat de eindpositie/het vertrekken van De Mos bekend was. Het was zeker aannemelijk dat er gevolgen zouden zijn, maar wat is dit weer een sensatiemeuk van de Telegraaf zeg.
Het stond inderdaad al wat langer op de site.

Vraag me af of het een succes wordt.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_58377052
Hm, ik moet sowieso terugnemen dat ze al werden uitgegeven voor de eindpositie bekend was. Die was 24-04 al wel bekend.
Don't think twice, it's all right.
pi_58380022
Nou hier gaan we... de transfer geruchten...
quote:
Vitesse aast op doelman Sierens

ARNHEM - Vitesse is geïnteresseerd in doelman Jurgen Sierens van SV Roeselare.

De 32-jarige Belg staat ook in de belangstelling van Cercle Brugge, maar zijn voorkeur zou uitgaan naar Vitesse. Sierens is uit op een transfer, maar wil pas na het seizoen een beslissing nemen. Dit seizoen is hij vaak uitblinker bij Roeselare, met name tegen de topclubs viel de doeman op. Sierens heeft naast zijn profbestaan ook nog een bedrijf in matrassen, genaamd "Sleepy". Technisch directeur Marc van Hintum van Vitesse was niet bereikbaar voor commentaar.

Omroep Gelderland
quote:
Vitesse volgt Slijngard (Ajax)

In zijn zoektocht naar versterkingen heeft Vitesse het oog laten vallen op Donovan Slijngard (20). Technisch directeur Marc van Hintum heeft de speler van Jong Ajax al enkele keren aan het werk gezien en vindt hem een goede linksback. Slijngard speelde dit seizoen in het belofte-team van Ajax en kwam vorig seizoen op huurbasis een halfjaar uit voor FC Groningen. Daar wist hij nooit een basisplaats te verwerven, aangezien hij Antoine van der Linden voor zich had. Grote vraag voor Vitesse is alleen of Slijngard volgend jaar in Amsterdam een kans zal krijgen van de nieuwe hoofdtrainer Marco van Basten.

Deel van nieuwsbericht Voetbal International
quote:
Vitesse aast op Deense middenvelder Kristensen

Thomas Kristensen staat voor de overstap naar de Eredivisie. Vitesse zou een van concreet geïnteresseerde clubs zijn.

Volgens BT heeft Vitesse al gesproken met Kristensen en FC Nordsjælland over een transfer. Zaakwaarnemer Frank Mathiesen wil in de Deense krant niet ingaan op namen. 'Meerdere Nederlandse clubs hebben belangstelling getoond, maar het is aan FC Nordsjælland of hij komende zomer vertrekt.'

Wil FC Nordsjælland nog geld krijgen voor Kristensen, zal de Deense club deze zomer zaken moeten doen. Het contract van de middenvelder loopt namelijk op 31 december 2008 af. Per 1 januari is hij dus transfervrij.

Kristensen is bezig aan zijn vierde seizoen met FC Nordsjælland. De 25-jarige middenvelder, die zich sinds 26 maart international mag noemen na zijn optreden tegen Tsjechië, is een vaste waarde voor trainer Morten Wieghorst.

Bron VI
pi_58380499
weer geruchten , al had ik op andere namen gehoopt maar wat nog niet is kan nog komen
  dinsdag 29 april 2008 @ 17:41:02 #67
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_58384280
Dat laatste klinkt wel interessant hoor
  woensdag 30 april 2008 @ 16:53:11 #68
184465 Migue
Sensuele man
pi_58400095
quote:
Den Bosch-coach Bos in beeld bij Vitesse
30 april 2008

Nu Erwin Koeman gekozen heeft voor een baan als bondscoach van Hongarije, wordt Theo Bos gezien als één van de belangrijkste kandidaten om Aad de Mos op te volgen als trainer van Vitesse. Bos stond als speler jarenlang onder contract in Arnhem en presteerde de afgelopen jaren prima als coach van FC Den Bosch.

De 42-jarige Bos maakt er geen geheim van dat zijn naam rondzingt in het Gelredome. "De stromingen binnen de club die mij naar voren schuiven, zijn best invloedrijk", zegt hij in het Brabants Dagblad. "Het is duidelijk dat ik nog een keer trainer van Vitesse word. Als het nu niet is, dan is het toch binnen een paar jaar."

Naar verluidt heeft Bos in zijn contract bij FC Den Bosch laten opnemen dat hij voor een gelimiteerde transfersom tussentijds kan vertrekken.
YESCH!
  donderdag 1 mei 2008 @ 00:36:51 #69
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_58408834
Vitesse zonder minimaal één Theo is ook niet mogelijk.
pi_58408889
hoorde het vanmiddag ... maar even afwachten weer allemaal heb ondertussen al zoveel namen gehoord , zou wel een mooi duo zijn Edward Sturing en Theo Bos en veel slechter dan Aad de Mos kunnen ze het ook niet doen

Met dit duo zijn de verwachtingen ook niet zo hoog wat ook positief kan zijn.
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 17:41 schreef Yozzz het volgende:
Dat laatste klinkt wel interessant hoor
Wist niet dat die Deens international is (tekst ook half gelezen ), maar dat zou idd niet verkeerd zijn als Vitesse een international aantrekt. Eind mei maar eens op hem letten dan als die opgeroepen wordt en tegen Nederland mag spelen.

[ Bericht 41% gewijzigd door vitessezuid113 op 01-05-2008 00:50:21 ]
  vrijdag 2 mei 2008 @ 17:39:47 #71
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_58439225
ECHOOOOO....

Saaie bedoeling hier. Dacht dat het Silly Season weer geopend was, maar tot nu toe lees ik alleen nog maar reele namen op het Vitesse-forum. Vroegah hadden we tenminste nog geruchten over Kluivert, Bogarde en David Beckham. Tegenwoordig doen we het met Slijngard en de complete selectie van FC Norsjaelland.

Wie wordt de nieuwe trainer? Ik ga voor Everse.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_58439278
Ik moet me nog eens goed in de 'Welke tribune volgend jaar?'-vraag gaan verdiepen. Wisselende meningen in onze groep.
Don't think twice, it's all right.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 17:59:13 #73
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_58439588
In ieder geval niet de vraag of je een seizoenskaart neemt, maar WAAR. Dat is beter dan die knulletjes die zeuren als de seizoenskaart 5 euro duurder wordt en ze daardoor niet uitkomen met hun krantenwijk en zakgeld.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  vrijdag 2 mei 2008 @ 18:13:23 #74
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_58439827
Ik zal er volgend seizoen ook wel weer zitten. Bijna 10 jaar nu...overigens nog nix met de post gehad.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_58439972
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 17:59 schreef Elvislives het volgende:
In ieder geval niet de vraag of je een seizoenskaart neemt, maar WAAR. Dat is beter dan die knulletjes die zeuren als de seizoenskaart 5 euro duurder wordt en ze daardoor niet uitkomen met hun krantenwijk en zakgeld.
Juist die knulletjes zorgen voor de WAAR-vraag. Nooit gedacht dat ik me zo jong al oud zou voelen.
Don't think twice, it's all right.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')