abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58270708
Ik ben druk bezig mijn huis aan het verbouwen en ik ben nu op het punt om sleuven in de muur te frezen t.b.v een kabelgoot voor de lcd -tv. Het is de bedoeling dat e.e.a. netjes wordt weggestuct zodat ik geen kabels over de muur heb lopen.

De vraag is, wat kan ik het beste gebruiken als kabelgoot in de muur? In de bouwmarkt (en ook bouwmaterialen zaak) kom ik niet veel verder dan ronde 32 mm afvoerbuis. Da's misschien net even te klein. Het mooiste zou een rechthoekige kunststof goot zijn van zeg 30x50, daar kunnen lekker veel kabels doorheen. Het probleem is dat niemand dergelijke rechthoekige goten heeft. Ik google me suf, maar kan niets vinden. Er bestaat wel rechthoekige buis voor bijv. afzuigkappen, maar dat is eigenlijk veel te groot.

Bijkomend probleem is dat er wel 45 graden / 90 graden bochten leverbaar voor moeten zijn, omdat ik wat vreemde bochten moet maken.

Wie weet raad?
Eerst wordt het zuur. Dan wordt het zuurder. En dan is er geen geld meer.
pi_58270792
Een kabelgoot van 3x5 cm??!!?

Wat ben je allemaal van plan dan?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58270800
Bij de gamma heb je brede goten, eigenlijk om gewoon als plint oid te gebruiken, maar prima om in te fresen. en deze hebben ook bochten. 45 graden weet ik niet, maar een 90 door de helf is al gauw 45 graden toch?
pi_58270814
Welke bouwmarkt heb je het dan over? Bij de Hornbach hebben ze aanzienlijk meer keuze als het gaat om kabelgoten.

Maar je hebt ook hele mooie systemen van Vogel speciaal voor dat soort apparatuur en kabels.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_58270848
TS bedoelt zoiets?

KLIK
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58271135
quote:
Op donderdag 24 april 2008 08:01 schreef DroogDok het volgende:

Ik zou dat ook moeten gebruiken voor de scart-kabel. Die is helaas noodzakelijk vanwege digitale televisie
pi_58271439
quote:
Op donderdag 24 april 2008 08:01 schreef DroogDok het volgende:

Als ik nu kijk wat er aangesloten zit: 2 x scartkabels, 1 x tulpsnoertje, 1x tv aansluiting analoog, 1 x hdmi, 1x ethernet (ja mijn tv heeft een netwerkaansluiting) dan is zelf 3x5 aan de krappe kant. En dan heb ik nog niet eens alle aansluitingen gebruikt.

15x40 wat iemand ander voorsteld: die 1,5 cm is te klein. Het zou bijv. iets van 30x50 moeten zijn.
Eerst wordt het zuur. Dan wordt het zuurder. En dan is er geen geld meer.
  donderdag 24 april 2008 @ 09:03:06 #8
152968 egg-bird
zo goed als nieuw
pi_58271557
TVP.
ben zelf ook opzoek naar een zelfde soort goot.
TS. hoe ga je de sleuf maken dan? als je t namelijk met een sleuvenfrees gaat doen moet je rekening houden met een max. diepte van 40 mm.
Heb zelf ook al eens zitten denken aan een stuk afvoer pijp (rechthoekig natuurlijk) maar daar kan ik ook weinig over vinden.
-edit-
Heb nog ff lopen zoeken en heb hier wel wat gevonden.
dan onder pvc profielen / kabelgoten -> Kabelgoot 60x40mm 200cm wit ¤ 16.99
denk dat ik die ga nemen. 6cm breed en 4 cm diep. ideaal aangezien de max. sleuf diepte met de sleuvenfrees 4 cm is. succes TS

[ Bericht 40% gewijzigd door egg-bird op 24-04-2008 09:15:41 ]
pi_58271987
Maar waarom zou je zoiets in willen frezen?
Je kan het toch wegwerken in je audiomeubel, el als je tv met een beugel aan de muur hangt geeft je de goot dezelfde kleur als je muur, zie je hem ook bijna niet meer.
  donderdag 24 april 2008 @ 09:31:52 #10
152968 egg-bird
zo goed als nieuw
pi_58272104
quote:
Op donderdag 24 april 2008 09:26 schreef DroogDok het volgende:
Maar waarom zou je zoiets in willen frezen?
Je kan het toch wegwerken in je audiomeubel, el als je tv met een beugel aan de muur hangt geeft je de goot dezelfde kleur als je muur, zie je hem ook bijna niet meer.
ik weet niet hoe de TS er tegen aan kijkt (OP geeft aan dat TS m ook in de muur wil frezen) maar ik persoonlijk erger me dood aan een goot die in t zicht zit. t is gewoon een persoonlijke voorkeur...e n uiteindelijk staat t gewoon netter.
pi_58272150
quote:
Op donderdag 24 april 2008 09:31 schreef egg-bird het volgende:

[..]

ik weet niet hoe de TS er tegen aan kijkt (OP geeft aan dat TS m ook in de muur wil frezen) maar ik persoonlijk erger me dood aan een goot die in t zicht zit. t is gewoon een persoonlijke voorkeur...e n uiteindelijk staat t gewoon netter.
Als je nog bij de goot wil kunnen om er later kabels bij te doen enzo blijf je hem toch zien.
Neem dan platte scartkabels in combinatie met een platte goot in de kleur van je muur en het valt nauwelijks op.
  donderdag 24 april 2008 @ 09:38:14 #12
152968 egg-bird
zo goed als nieuw
pi_58272214
quote:
Op donderdag 24 april 2008 09:34 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als je nog bij de goot wil kunnen om er later kabels bij te doen enzo blijf je hem toch zien.
Neem dan platte scartkabels in combinatie met een platte goot in de kleur van je muur en het valt nauwelijks op.
t is vaak niet alleen een scartkabeltje wat er door moet maar een hele bundel aan kabels he, in mijn geval moet er natuurlijk de scart, maar ook kabels voor de xbox, wii, dvdrec. en audio kabels van tv naar receiver dus nogmaals. persoonlijk gezien is dat de mooiere oplossing.
En als ik de OP zo lees heeft de TS ook aardig wat kabels die je met een dunne goot niet zo 1 2 3 mooi weg werkt.
pi_58272238
quote:
Op donderdag 24 april 2008 09:34 schreef DroogDok het volgende:

[..]

VOlgens mij is dit niet het topic om af te vragen of iets wel mooi is of niet.......... TS wil het graag in de muur (zou mijn voorkeur ook hebben overigens)

Dan zie teminste echt niets meer..... iets op de muur, ga je altijd terug zien.
pi_58272253
quote:
Op donderdag 24 april 2008 09:38 schreef egg-bird het volgende:

[..]

t is vaak niet alleen een scartkabeltje wat er door moet maar een hele bundel aan kabels he, in mijn geval moet er natuurlijk de scart, maar ook kabels voor de xbox, wii, dvdrec. en audio kabels van tv naar receiver dus nogmaals. persoonlijk gezien is dat de mooiere oplossing.
En als ik de OP zo lees heeft de TS ook aardig wat kabels die je met een dunne goot niet zo 1 2 3 mooi weg werkt.
Ik snap trouwens niet dat er nog een audio kabel van de TV naar de receiver moet gaan.
pi_58272309
quote:
Op donderdag 24 april 2008 09:38 schreef egg-bird het volgende:

[..]

Maar een oplossing waarbij je zonder breekwerk gene kabels kunt vervangen of bijleggen lijkt me ook verre van ideaal.
pi_58272347
quote:
Op donderdag 24 april 2008 09:43 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Maar een oplossing waarbij je zonder breekwerk gene kabels kunt vervangen of bijleggen lijkt me ook verre van ideaal.
Dat kan wel, daar heb je geen breekwerk voor nodig. Kabels kun je gewoon door de buis of goot heen schuiven. (Mits goed aangelegd) en dat weet ik uit ervaring
  donderdag 24 april 2008 @ 09:45:10 #17
152968 egg-bird
zo goed als nieuw
pi_58272350
quote:
Op donderdag 24 april 2008 09:40 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik snap trouwens niet dat er nog een audio kabel van de TV naar de receiver moet gaan.
voor TMF of MTV. als er dan een lekker nummer op is slinger ik de receiver ff aan voor meer power
  donderdag 24 april 2008 @ 09:45:58 #18
152968 egg-bird
zo goed als nieuw
pi_58272362
quote:
Op donderdag 24 april 2008 09:45 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dat kan wel, daar heb je geen breekwerk voor nodig. Kabels kun je gewoon door de buis of goot heen schuiven. (Mits goed aangelegd) en dat weet ik uit ervaring
eventueel met een trekveer ofzo...
pi_58272408
quote:
Op donderdag 24 april 2008 09:45 schreef egg-bird het volgende:

[..]

voor TMF of MTV. als er dan een lekker nummer op is slinger ik de receiver ff aan voor meer power
Dan nog snap het ik het niet......

Doe dan digitale televisie en leg een kabel vanaf de bron (digitale receiver) naar de versterker/receiver.
Gewoon een Toslink kabeltje van de digitale ontvanger naar je receiver.

Het geluid is dat veeel beter en je hoeft niet door de buis
pi_58272420
quote:
Op donderdag 24 april 2008 09:45 schreef egg-bird het volgende:

[..]

eventueel met een trekveer ofzo...
Precies
  donderdag 24 april 2008 @ 09:49:51 #21
152968 egg-bird
zo goed als nieuw
pi_58272434
quote:
Op donderdag 24 april 2008 09:48 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dan nog snap het ik het niet......

Doe dan digitale televisie en leg een kabel vanaf de bron (digitale receiver) naar de versterker/receiver.
Gewoon een Toslink kabeltje van de digitale ontvanger naar je receiver.

Het geluid is dat veeel beter en je hoeft niet door de buis
ja zo kan t ook. maar dat ene kabeltje maakt t verschil niet in de ruimte van de buis hoor
pi_58272456
quote:
Op donderdag 24 april 2008 09:49 schreef egg-bird het volgende:

[..]

ja zo kan t ook. maar dat ene kabeltje maakt t verschil niet in de ruimte van de buis hoor
Nee, dat zeg ik ook niet, maar maakt wel verschil mbt kwaliteit
  donderdag 24 april 2008 @ 09:55:19 #23
152968 egg-bird
zo goed als nieuw
pi_58272566
quote:
Op donderdag 24 april 2008 09:51 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik ook niet, maar maakt wel verschil mbt kwaliteit
och. voor dat ene liedje wat 2x in de week voor komt vind ik dat verschil van kwaliteit niet zon ramp hoor. maar zal je opmerking in acht nemen bij t opnieuw aansluiten in mn nieuwe huis over een paar weken
pi_58272628
quote:
Op donderdag 24 april 2008 09:55 schreef egg-bird het volgende:

[..]

och. voor dat ene liedje wat 2x in de week voor komt vind ik dat verschil van kwaliteit niet zon ramp hoor. maar zal je opmerking in acht nemen bij t opnieuw aansluiten in mn nieuwe huis over een paar weken
Toslink kabeltje kost niet veel en het geluid wordt dan digitaal verzonden wat altijd beter is voor storingen.
En komt er eens een leuke film op TV dan kun je dan ook de receiver gebruiken
  donderdag 24 april 2008 @ 09:59:20 #25
152968 egg-bird
zo goed als nieuw
pi_58272651
quote:
Op donderdag 24 april 2008 09:58 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Toslink kabeltje kost niet veel en het geluid wordt dan digitaal verzonden wat altijd beter is voor storingen.
En komt er eens een leuke film op TV dan kun je dan ook de receiver gebruiken
true... maar laten we ff ontopic blijven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')