Nope alleen een aanvoer leiding koud water verder is er aan de andere kant van de wand (wat een vaste kast is) niet in geboord gehakt of wat dan ook.quote:Op woensdag 23 april 2008 21:11 schreef Oldenzaal het volgende:
Verwarmingsbuis achter de tegels misschien?
Jep maar punt daarmee is dat hiermee het geheel zo een 1,5 cm (regelwerk, gipsplaat, lijm en tegel) naar voren komt. De rest is natuurlijk al betegeld inclusief de douchebak. Ik voel er weinig voor op dit ook opnieuw te doen. Het liefst zou ik er achter willen komen waarom alles scheurt en dat bij de bron aanpakken (tenzij het betekend een nieuwe muur uiteraard)quote:Op woensdag 23 april 2008 21:14 schreef Sakura het volgende:
Je geeft het zelf idd al aan, regelwerkje op de muur boren, gipsplaten daarop vast zetten, en opnieuw tegelen. Makkelijkste (en waarschijnlijk meest zekere) oplossing
De scheur liep van boven naar beneden zo een 25 cm. Ik vermoed verzakking.quote:Op woensdag 23 april 2008 21:41 schreef Forno het volgende:
Je hebt de scheur gerepareerd, maar heb je ook gekeken waarom het scheurt?
Zijn het: krimpscheuren ter plaatse van een aansluiting van twee of meerdere materialen (bijvoorbeeld gips en metselwerk). Dilatatiescheuren, vaak het gevolg van het ontbreken van een dilatatie in de achterconstructie (bijvoorbeeld een te lange gemetselde muur die gaat scheuren). Scheuren ten gevolge het ongelijkmatig verzakken van de fundering. In dat geval zijn de scheuren in je betegelde muur een klein probleem. Of is het gewoon een slappe achterconstructie (bijvoorbeeld een zwabberende gipswand).
Hoe oud is je huis en waarvan is ie gemaakt?
Het is een appartementencomplex dat indien het aan het verzakken is ook problemen zal moeten opleveren aan de gevel. (neem ik aan) dit is niet het geval. Er is bij andere muren niets te zien. Verder heb gewacht met tegelen totdat alles kurkdroog was.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:09 schreef Gurb het volgende:
Wat ik vermoed is dat je wand inderdaad iets verzakt is en heeft gewerkt. Dit zal gekomen zijn doordat je tijdens het verbouwen met gepast geweld de tegels eraf gehaald hebt, je er in gefreest en gehakt hebt, en je er vervolgens weer een nieuwe tegellaag op aangebracht hebt. Daarbij heb je ook nog eens de vocht in de wand gebracht (stucmortel en tegellijm)
Nadat je klaar was is de muur zich gaan "zetten" doordat de wand tijdens het verbouwen iets vervormd is en ook nog eens een keertje gaat werken door het vochtverschil.
Daarbij zou het dus best mogelijk zijn dat de scheur weer terug gekomen is.
Een andere optie zou zijn is dat je complete huis verzakt, maar dan zouden in meerdere wanden scheuren moeten zitten, deuren en ramen moeten klemmen, wanden scheef moeten staan enz.
Ik heb zelf destijds 8 mm dik watervast multiplex gebruikt ipv gips. geeft je (zeker met regelwerk) een wat stijvere ondergrond om te tegelen dan gipsplaten.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 07:51 schreef motorcoureur het volgende:
Wat erg belangrijk is dat je speciale badkamergipsplaten aanschaft. deze zijn vocht- en schimmelwerend.
Daarnaast, maar dit is al eens gezegd, is het belangrijk flexibele tegellijm te gebruiken.
Succes met je verbouwing.![]()
groetjes
Hans
Als ik die foto zo bekijk zit die scheur van boven tot onder, waardoor het totale verband in die muur weg is. Er staan dus eigenlijk 2 losstaande muren tegen elkaar aan. Dit zal je echt nooit gerepareerd krijgen door dicht smeren. Je zal weer verband in die muur terug moeten brengen. Komt er eigenlijk dus op neer, muur wegslopen en opnieuw metselen (of houten muur/wand van maken bekleed met gipsplaten)quote:Op donderdag 24 april 2008 10:56 schreef Blackviper het volgende:
Foto van de scheur zoals deze op de muur zat (voor het repareren en tegelen)
[ afbeelding ]
Als er nog een modje langskomt mag de titel veranderd worden in Spontaan gescheurde pas betegelde wand
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |