abonnement Unibet Coolblue
pi_58678717
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 23:33 schreef snoopy het volgende:
Leonieke, we laten alles doen
Maar dat wordt allemaal door een vriend van ons gedaan, die is aannemer.
De keuken wordt 23 juni geplaatst Dat vind ik wel echt spannend omdat het al zo'n tijd geleden is dat we die hebben uitgezocht.

Voor de schouw heb ik geen tips. Wij nemen waarschijnlijk mijn schoonzus mee, die heeft er verstand van. En bij de oplevering komt er iemand van 'Eigen huis'. Dat vind ik wel prettig want ik heb ook geen idee waar ik op moet letten.
Toch geen probleem dat je alles laat doen? Doen wij ook hoor Je moet weten waar je verstand van hebt en bij ons is dat niet van bouwen. Kost een pak meer, maar het zal sowieso beter gedaan zijn

En wat spannend dat de keuken er binnen iets meer dan een maand in komt. Hoe langer je op iets moet wachten, hoe groter de beloning hé
  donderdag 15 mei 2008 @ 14:36:35 #177
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58684684
Zo, daar ben ik weer. Gisteren de meubels geleverd gekregen, zijn erg mooi! Zal binnenkort foto's maken Nu weer overdag gewoon aan het werk en 's avonds Ikea-werkkamer in elkaar zetten, alle spullen uitpakken en home cinema aansluiten Hopelijk na het weekend allemaal klaar
pi_58685377
Wat voor vloer hebben/krijgen jullie in de keuken?
Wij zitten erg te twijfelen over wat daar nu de beste keuze voor is.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
  Moderator donderdag 15 mei 2008 @ 19:48:39 #179
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_58690389
Zo. Ik ben huiseigenaar

Probleem: ik heb me verrekend met de lengte van een bank. Nu krijg ik een bank die te groot is en die ik niet meer kan wijzigen/cancellen.

Ik mag dus straks zo'n zelfde bank, maar dan kleiner gaan kopen, wat betekent dat ik min of meer 1000 euro in de Maas heb geflikkerd
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:29:12 #180
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58705004
Seventees: Mijn houten vloer loopt gewoon door in de keuken.

CoolGuy: Gefeliciteerd en klote van je bank. Ik heb me verrekend met een Ikea-bureau (een stuk minder dramatisch dus). Uiteindelijk hadden er wél 2 volledige bureau's naast elkaar gepast ipv de gekochte bureau's van 160cm en 120cm
  vrijdag 16 mei 2008 @ 18:01:39 #181
640 snoopy
peanuts
pi_58710262
Van harte Coolguy! En wel balen van die bank idd. Willen ze hem echt niet ruilen voor een kleinere?

Wij laten dit keer tegels in de keuken leggen. Nu hebben we hout in de keuken maar vooral bij de wasbak ga je toch lelijke plekken zien.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Moderator vrijdag 16 mei 2008 @ 18:09:29 #182
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_58710399
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 18:01 schreef snoopy het volgende:
Van harte Coolguy! En wel balen van die bank idd. Willen ze hem echt niet ruilen voor een kleinere?

Wij laten dit keer tegels in de keuken leggen. Nu hebben we hout in de keuken maar vooral bij de wasbak ga je toch lelijke plekken zien.
Dank je. Ja van die bank is kut, maar ik heb vanmorgen gebeld, en het kon toch nog verandert worden. Dat betekent wel dat er weer 10 weken levertijd bij komen. Ik krijg dus alle meubels eind juni, behalve m'n banken

Naja, het is niet anders. Ik heb dan beide banken maar een maat kleiner genomen, en ik moet 83 euro bijbetalen, dus dat is wel weer een grote financiele meevaller
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:36:11 #183
61183 leonieke
Dan toch?
pi_58716199
We zitten bijna "onder dak" Ofwel: de eerste leien liggen er
  zaterdag 17 mei 2008 @ 11:22:11 #184
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_58723134
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 18:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dank je. Ja van die bank is kut, maar ik heb vanmorgen gebeld, en het kon toch nog verandert worden. Dat betekent wel dat er weer 10 weken levertijd bij komen. Ik krijg dus alle meubels eind juni, behalve m'n banken

Naja, het is niet anders. Ik heb dan beide banken maar een maat kleiner genomen, en ik moet 83 euro bijbetalen, dus dat is wel weer een grote financiele meevaller
Sowieso de levertijden van banken . Dat zal mijn straf zijn dat ik 'm niet bij m'n werkgever koop .

Wat voor bank heb je besteld?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zaterdag 17 mei 2008 @ 11:24:08 #185
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_58723166
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:36 schreef leonieke het volgende:
We zitten bijna "onder dak" Ofwel: de eerste leien liggen er
tof! Gefeliciteerd!!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_58724985
Klinkt goed Leonieke

Ziet er goed uit!
Ik ben zo blij dat ik je zoveel vrolijker zie hier in t topic.
Eindelijk is jou tijd ook inzicht en werken ze hard door!

Eigenlijk heb ik weinig te updaten, ben daarom wat afwezig hier.
Financiering is nog steeds NIET rond. Overal vertragingen en gedonder
Heb wel een verlenging van 2 weken erbij. En wrs heb ik nog 2 extra weken nodig.
Ik begin er wel van te balen en hoop dat alles snel afgerond is en ik ff rustig kan genieten dat ik een huisje heb gekocht!

Voor zover ff mn update. Zodra het rond is kom ik hier vrolijk rondspringen
  Moderator zaterdag 17 mei 2008 @ 13:52:14 #187
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_58725418
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:22 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Sowieso de levertijden van banken . Dat zal mijn straf zijn dat ik 'm niet bij m'n werkgever koop .

Wat voor bank heb je besteld?
Model Figo. Ik heb een eigen topic, kijk daar even in want daar staat een link naar m'n banken en overige meubels
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 17 mei 2008 @ 15:38:46 #188
61183 leonieke
Dan toch?
pi_58726889
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 13:21 schreef tirannetje24 het volgende:
Klinkt goed Leonieke

Ziet er goed uit!
Ik ben zo blij dat ik je zoveel vrolijker zie hier in t topic.
Eindelijk is jou tijd ook inzicht en werken ze hard door!
Thx
Het is idd een geruststelling dat er door gewerkt wordt en dat we momenteel nog altijd op schema zitten om eind december te verhuizen En eens we helemaal onder dak zitten, zullen de weersomstandigheden ons minder parten spelen (behalve misschien nog bij de ramen).
quote:
Eigenlijk heb ik weinig te updaten, ben daarom wat afwezig hier.
Financiering is nog steeds NIET rond. Overal vertragingen en gedonder
Heb wel een verlenging van 2 weken erbij. En wrs heb ik nog 2 extra weken nodig.
Ik begin er wel van te balen en hoop dat alles snel afgerond is en ik ff rustig kan genieten dat ik een huisje heb gekocht!

Voor zover ff mn update. Zodra het rond is kom ik hier vrolijk rondspringen
Wat een gedoe met de financiering Hoe komt het dat er zoveel vertragingen zijn? En vooral: hoe komt het dat dit zo vaak voorkomt bij jullie in Nederland?

Ik hoop dat ik je hier héél vlug vrolijk terugzie
  zondag 18 mei 2008 @ 12:44:56 #189
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_58740981
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:38 schreef leonieke het volgende:

[..]

Thx
Het is idd een geruststelling dat er door gewerkt wordt en dat we momenteel nog altijd op schema zitten om eind december te verhuizen En eens we helemaal onder dak zitten, zullen de weersomstandigheden ons minder parten spelen (behalve misschien nog bij de ramen).
[..]

Wat een gedoe met de financiering Hoe komt het dat er zoveel vertragingen zijn? En vooral: hoe komt het dat dit zo vaak voorkomt bij jullie in Nederland?

Ik hoop dat ik je hier héél vlug vrolijk terugzie
Vertragingen op financieel vlak komen of door onmogelijke eisen (veel geld willen lenen terwijl dat eigenlijk niet kan) of amateuristisch geklungel van tussenpersonen en banken.

Kortom, als je geen gekke dingen wil en je mazzel hebt met de tussenpersoon en de persoon van de bank die het in behandeling neemt, gaat het wel goed .
pi_58741139
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Vertragingen op financieel vlak komen of door onmogelijke eisen (veel geld willen lenen terwijl dat eigenlijk niet kan) of amateuristisch geklungel van tussenpersonen en banken.

Kortom, als je geen gekke dingen wil en je mazzel hebt met de tussenpersoon en de persoon van de bank die het in behandeling neemt, gaat het wel goed .
Niet als je met de starterslening te maken hebt

En als je dan ook nog gegevens van de belastingdienst nodig hebt is dat ook een ramp.
Met al die feestdagen erbij, is het 1 groot feest
  zondag 18 mei 2008 @ 14:05:52 #191
61183 leonieke
Dan toch?
pi_58742119
Gegevens van de belastingsdienst? Ik kan me niet herinneren dat wij dat hebben moeten indienen... Of is die starterslening iets speciaals?

En ja bleiblei idd, wie het onmogelijke wil, zal idd lang moeten wachten. Maar zouden zoveel mensen hier dan het onmogelijke willen?
pi_58742476
quote:
Op zondag 18 mei 2008 14:05 schreef leonieke het volgende:
Gegevens van de belastingsdienst? Ik kan me niet herinneren dat wij dat hebben moeten indienen... Of is die starterslening iets speciaals?

En ja bleiblei idd, wie het onmogelijke wil, zal idd lang moeten wachten. Maar zouden zoveel mensen hier dan het onmogelijke willen?
Met die starterslening kun je via je gemeente een lening krijgen dat de eerste 3 jaar rente- en aflossingsvrij is.
Dit doen ze om de mensen op de startersmarkt meer financiele ruimte te geven om iets te kopen.
Gezien de dure huizenprijzen.
En het is dus zo dat je een aanslagbiljet van 2 jaar terug moet indienen. Volgens het formulier zou dat 2005 zijn en die had ik door een computercrash niet meer.
Na een telefoontje over andere informatie bleek het 2006 te zijn en die had ik nog wel en heb ik dus vluchtig alles kunnen inleveren.
Wat het nut is van het aanslagbiljet. I don't know
  zondag 18 mei 2008 @ 14:38:11 #193
61183 leonieke
Dan toch?
pi_58742569
Zal om te bepalen zijn wat je inkomen is waarschijnlijk om na te gaan of je recht hebt op die starterslening (denk ik uiteraard ). Wel fijn dat de gemeente zoiets regelt Mogen ze hier in België ook eens uitvinden
  zondag 18 mei 2008 @ 14:55:27 #194
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_58742984
quote:
Op zondag 18 mei 2008 14:38 schreef leonieke het volgende:
Zal om te bepalen zijn wat je inkomen is waarschijnlijk om na te gaan of je recht hebt op die starterslening (denk ik uiteraard ). Wel fijn dat de gemeente zoiets regelt Mogen ze hier in België ook eens uitvinden
Naja, zo zorg je er natuurlijk voor dat mensen dingen aanschaffen die ze eigenlijk niet kunnen betalen op kosten van de maatschappij. Klinkt als muggezifterij maar ikzelf ben niet zo fan van die massale bijsponsoring. Kunnen ze beter de belastingen verlagen . HRA en dit soort grappen eruit en gelijk ook overdrachtsbelasting afschaffen. Is er tenminste weer een relatief eerlijke markt zonder gekke boeteclausules e.d.///.

Starters-hypotheken e.d. reken ik trouwens ook onder "gekke" dingen .
  zondag 18 mei 2008 @ 14:59:36 #195
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_58743061
Maar goed, ik heb makkelijk praten .

Leonieke, in NL heb je overigens ook nieuwbouw projecten waar starters voor een lage prijs een huis kunnen kopen (je krijgt zgn. korting) met de voorwaarde dat je pas mag verkopen (voor een marktconforme prijs) na x (meestal 5) jaar. Dergelijke constructies worden toegepast om starters toch een mooie start te kunnen laten maken op de huizenmarkt.
pi_58743602
Het heeft niet direct te maken met dingen aan te schaffen wat je niet kunt betalen.
want ze kijken heel nauw naar je inkomsten/uitgaven patroon. En aan de hand daarvan laten ze weten of je wel niet en voor hoeveel je een dergelijke lening kunt krijgen.

Zelf vind ik er niks mis mee om op die manier fatsoenlijk een huisje te kunnen kopen waar je na die 3 jaar zelf de complete aflossing voor gaat betalen. Als ze de huizenmarkt willen bevorderen en de startende woningkopers een goede mogelijkheid bieden is dit een erg nette oplossing.

Maar ieder zn ding iig
Met belastingen verlagen kom je als starter nog niet altijd in aanmerking voor een fatsoenlijke woning. En met de overheid van tegenwoordig weten ze dan nog wel meer geintjes als verpakkingsbelasting in het leven te gaan roepen!
pi_58743731
quote:
Op zondag 18 mei 2008 14:59 schreef bleiblei het volgende:
Maar goed, ik heb makkelijk praten .

Leonieke, in NL heb je overigens ook nieuwbouw projecten waar starters voor een lage prijs een huis kunnen kopen (je krijgt zgn. korting) met de voorwaarde dat je pas mag verkopen (voor een marktconforme prijs) na x (meestal 5) jaar. Dergelijke constructies worden toegepast om starters toch een mooie start te kunnen laten maken op de huizenmarkt.
Zaanstad heeft ook zo'n project. Speciaal voor mensen die minder dan 34.500,-- per jaar verdienen.
http://www.betaalbarekoopwoningen.nl
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
  zondag 18 mei 2008 @ 17:54:13 #198
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_58746542
quote:
Op zondag 18 mei 2008 15:35 schreef tirannetje24 het volgende:
Het heeft niet direct te maken met dingen aan te schaffen wat je niet kunt betalen.
want ze kijken heel nauw naar je inkomsten/uitgaven patroon. En aan de hand daarvan laten ze weten of je wel niet en voor hoeveel je een dergelijke lening kunt krijgen.

Zelf vind ik er niks mis mee om op die manier fatsoenlijk een huisje te kunnen kopen waar je na die 3 jaar zelf de complete aflossing voor gaat betalen. Als ze de huizenmarkt willen bevorderen en de startende woningkopers een goede mogelijkheid bieden is dit een erg nette oplossing.

Maar ieder zn ding iig
Met belastingen verlagen kom je als starter nog niet altijd in aanmerking voor een fatsoenlijke woning. En met de overheid van tegenwoordig weten ze dan nog wel meer geintjes als verpakkingsbelasting in het leven te gaan roepen!
Naja, als ze overdrachtsbelasting afschaffen (samen met HRA dus) scheelt dat sowieso dat niet iedereen met een koophuis binnen 3 jaar minimaal 10% meer vragen voor een huis dan wat ze er voor betaald hebben als ze gaan verkopen EN het scheelt de 6% overdrachtsbelasting (+ dat mensen niet ff de HRA automatisch boven op de waarde van hun huis bij tellen.). Bij elkaar op geteld kan je dan toch wat sneller iets kopen.

Daarnaast is het flauwekul dat iedereen die net werkt maar gelijk een huis moet kunnen kopen. (Die verwachting hebben namelijk wel veel mensen tussen de 20 en de 30) Dat kon 10, 20, 50 of zelfs 100 jaar geleden ook niet.

Maar goed, nogmaals... Ik heb makkelijk praten. Dat vertekend mijn beeld natuurlijk ook een stuk.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:12:43 #199
16245 CarOnline
met lange O
pi_58784010
Na maaaaanden stilte ook hier maar weer eens een update. Net het halve topic doorgelezen en de enige die ik nog herken is Leonieke
Het schiet bij jou ook op zeg, lekker gevoel he!
Alle nieuwe huizenbezitters gefeliciteerd en wachtenden: succes!

Wij hebben een kavel gekocht in Duitsland en als het goed is, is het huis vanaf 15 juni betreedbaar en vanaf 15 juli bewoonbaar. Dat wil dus zeggen dat we vanaf 15 juni kunnen gaan klussen, als ik het goed begrepen heb

Het schiet al lekker op, moet nog wel teen en tander gebeuren maar het eind is in zicht!
Komende week de tegels geloof ik, en vandaag zijn ze bezig met de verwarmingen plaatsen.

Klein stukje huis, de enige foto die ik hier heb
Straks ga ik nog even kijken, dan zijn de bouwvakkers weg dus dan lopen we niemand voor de voeten.
Screw them.
We're going home.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:05:26 #200
640 snoopy
peanuts
pi_58788641
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:12 schreef CarOnline het volgende:
Na maaaaanden stilte ook hier maar weer eens een update. Net het halve topic doorgelezen en de enige die ik nog herken is Leonieke


Dat is snel gegaan CarOnline

Wij zijn afgelopen weekend verhuisd naar mijn moeder. Het nieuwe huis wordt 9 juni opgeleverd en er moet dan nog wel het een en ander gebeuren. Definitief verhuizen duurt nog wel even.

Onze woonboot is afgelopen zondag naar de werf gesleept en is vandaag gekeurd. Dit is nodig voor de koper. Er waren gelukkig geen ernstige problemen aan het onderwaterschip te vinden dus de overdracht zal 2 juni zijn
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')