Net als in BB wandelen de MTV boys (en girls) graag zonder bovenkleding door het huis (kijk Veronica: dit noemen we een huis in tegenstelling tot jullie schaftketenkamp), maar daar houdt de vergelijking ongeveer wel op. De bewoners van The Real World baden in weelde, een luxe die hun fragiele schoudertjes nog niet dragen kunnen. Niet alleen zagen we in aflevering twee al een bijna fatale alcoholvergiftiging, er is nog veel meer op komst! Het huis gaat nog net niet tegen de vlakte, maar veel scheelt het niet. Hoe, een bij BB vergeleken, onschuldig projectje volledig uit de klauwen kan lopen door verkeerde casting.
De series die ze voorheen uitzonden ( Men behaving badly, Game On enz) zijn een stuk kleuker. Toen The Real World net nieuw was op MTV heb ik een enkele keer gekeken. Toen ging het over een groepje bewoners waarvan 1 jongen erachter komt dat hij seropositief is. Die jongen ( Ik geloof dat zijn naam Pedro was) is tot zijn dood dooor de camera's gevolgd. Ook zijn begrafenis en hoe zijn medebewoners met zijn dood omgingen is gefilmd.
Ik vind het een beetje te veel van het goede ( of slechte?) aan het worden met die real life soaps.
( Heeft iemand dat spotje gezien op FOX 8 met die 2 presentatoren van de kampioen van Nederland? zij gaan ook iets doen in de trand van BB. In het filmpje zijn de 2 presentatoren uitgedost als Daphne en Rolf toen zij spotjes maakte voor BB. Weet iemand hier meer van?)
Dat het een waardeloos programma is staat buiten kijf. Wel kunnen we ons de vraag stellen waarom in de Amerikaanse variant de situatie volledig ontspoort (de agressie komt naar buiten), en `onze' BB-vrienden zich steeds meer naar binnen lijken te keren (de term `pacifistisch verzet' viel al, meen ik).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |