Roepen die extreme christenen ook op tot geweld en fatwa's (doodvonnissen) in georganiseerd verband?quote:Op donderdag 24 april 2008 23:29 schreef Tomatenboer het volgende:
Aan één kant heeft die schreeuw-baard wel een punt, er zijn namelijk net zo goed extreme christenen die recht hebben op een stem, dus in feite mag hij ook zeggen wat hij denkt, ookal is het natuurlijk verre van beschaafd en niet onze manier van omgaan met mensen.
Wat doet zo iemand überhaupt in Nederland? Ik zie al dat wij in Saoedi-Arabië zo gaan schreeuwen.:')quote:Op donderdag 24 april 2008 23:24 schreef qonmann het volgende:
16 jaar in Nederland en nog geen nederlands spreken ..wat een onbenul
Dat is heel menselijk van je.quote:Op donderdag 24 april 2008 23:30 schreef OllieA het volgende:
Bij deze even mijn hartelijke excuses aan alle moslims.
en dan gewoon in het Nederlands schreeuwen terwijl je live ondertiteld wordt in het Arabierischquote:Op donderdag 24 april 2008 23:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat doet zo iemand überhaupt in Nederland? Ik zie al dat wij in Saoedi-Arabië zo gaan schreeuwen.:')
Hoe kun je nu iemand respecteren die geweld verheerlijkt en predikt, en totaal respectloos tegenover de Nederlandse cultuur staat. Getuige het feit dat hij in 16 jaar geen klap Nederlands kent.quote:Op donderdag 24 april 2008 23:31 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dat is heel menselijk van je.
Ik zal de mijne ook maar pro forma geven. Fawaz wil respect en dat verdient hij ook als zodanig. Daarna kun je pas over enige inhoud praten, maar Nederland is daar al veel te verhufterd voor, ben ik bang.
Omdat het een paar niveaus dieper gaat. Daar moet je het cultuurverschil voor begrijpen en partijloos op de argumenten in gaan. Die uitleg ontbreekt en er worden inderdaad details bij gehaald die jij hier ook noemt, maar die hebben niets met het ondewerp van de discussie te maken. Fawaz is de enige die rationeel op de discussie in ging, Marcouch nam een populistische houding aan.quote:Op donderdag 24 april 2008 23:33 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Hoe kun je nu iemand respecteren die geweld verheerlijkt en predikt, en totaal respectloos tegenover de Nederlandse cultuur staat. Getuige het feit dat hij in 16 jaar geen klap Nederlands kent.
Het wordt 'respect' wordt te pas en te onpas misbruikt, ik heb in principe alleen respect voor iemand die ik waardeer of bewonder.quote:Op donderdag 24 april 2008 23:33 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Hoe kun je nu iemand respecteren die geweld verheerlijkt en predikt, en totaal respectloos tegenover de Nederlandse cultuur staat. Getuige het feit dat hij in 16 jaar geen klap Nederlands kent.
Nou dat heb ik dan even gemist, waarschijnlijk omdat ik met een schuin oog zit te kijken en te Fokken maar ik heb hem niet zien oproepen tot fatwa's. Wel dat hij zijn 'tegenstanders' de meest vreselijke dingen toewenste, en nee dat is niet gebruikelijk onder fanatieke christenen inderdaad, al gebeurt dat in Amerika bijvoorbeeld weer wél.quote:Op donderdag 24 april 2008 23:30 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Roepen die extreme christenen ook op tot geweld en fatwa's (doodvonnissen) in georganiseerd verband?
ik ben trots op jequote:Op donderdag 24 april 2008 23:36 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het wordt 'respect' wordt te pas en te onpas misbruikt, ik heb in principe alleen respect voor iemand die ik waardeer of bewonder.
De taal niet spreken zegt niets over een gebrek aan respect, hooguit aan een gebrek aan inzet of gemakzucht, ik meende juist een spoor van respect te ontdekken toen hij het had over de wetten in Nederland die minderheden beschermen (dus ook moslims), zodat iedereen gelijke kansen heeft in Nederland.quote:Op donderdag 24 april 2008 23:33 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
En ik ben trots op jou! Dus bied ik ook jou mijn hartelijke excuses aan.quote:
Dat was meer omdat het hem in dit geval ook goed uit komt. En een gebrek aan inzet om een taal te leren vind ik eigenlijk behoorlijk respectloos, zeker als je zoals hij zo graag standpunten wil overbrengen over de samenleving waarin die betreffende taal gesproken hoort te worden.quote:Op donderdag 24 april 2008 23:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De taal niet spreken zegt niets over een gebrek aan respect, hooguit aan een gebrek aan inzet of gemakzucht, ik meende juist een spoor van respect te ontdekken toen hij het had over de wetten in Nederland die minderheden beschermen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |