quote:
op 11-03-1999 om 03:20 PM schreef karmozijn het volgende:
Hmmm, wel verbazend hoor, al die positieve reakties op Anouk. Gelukkig ben ik niet de enige die haar niet helemaal ziet zitten. Okee, ze komt misschien spontaan over, maar vertoont verder alle stereotiepen van een koortrutje: ze kan de r niet zeggen, praat met een overdreven piepstemmetje (licht doorrookt, dat wel), zit (uiteraard) bij het koor, hockyet en woon in een meisjesstudentenhuis (uiteraard alleen met andere koormeiskes). Of vergeet ik er nog een paar? En natuurlijk stond de schare vriendinnen klaar die allemaal deze kenmerken vertonen. Waarom klopt dit stereotype zo?, vraag ik mij wel eens af. In iedere studentenstad struikel je over deze meisjes (en hun nog veel vervelender mannelijke tegenhangers). Ik weet dat ik nu wat bevooroordeeld klink, maar het kan niet aan mij liggen, want iedereen met wie ik het er tot dusverre over gehad heb deelt deze indrukken.
In het BB-huis pleit het voor haar dat ze als lid van het koor gewend is aan een hierarchische structuur en een conformistische opstelling van heb ik jou daar. Ook studentencorpora zijn nogal wereldvreemde en gesloten instellingen, waar dingen gebeuren waarvan je als buitenstaander alleen maar op je hoofd kunt krabben. Ik noem bijvoorbeeld maar de ontgroeningspraktijken, waarbij het de expliciete bedoeling is om een groepsgevoel te kweken. Ook daar wordt niet gerebelleerd tegen de machthebbers. Is dat wel het geval, dan volgen zware repercussies.
Reinout Pfeiffer zal helaas niet het laatste sterfgeval als gevolg van extreme 'inwijdingsrituelen' zijn. In BB worden de nieuwe bewoners niet ontgroend, maar het woord vernedering is toch wel op zijn plaats. Inmiddels is immers wel duidelijk hoe V. misbruik maakt van de deelnemers.
Hierdoor zou je verwachten dat Anouk snel haar draai moet zien te vinden in het huis, met een verschil: waar ze bij haar koor allemaal meiskes tegenkomt met een vergelijkbare achtergrond en interesses (zie de jaarclubgenotes achter het hek), is ze hier de enige studente. Zeer waarschijnlijk ook de intelligentste van het stel, dus botsingen met de andere bewoners lijken me niet uitgesloten. Ze heeft nog het meest gemeen met Bart: ook geen domme jongen, die ook net 4 jaar in een studentencorps-achtige omgeving (het leger) heeft doorgebracht. Hij lijkt zich nog prima te redden, dus ik geef Anouk ook nog wel een tijdje.Toch maar eerst Cyrille eruit?
Ik denk dat als je net 10 minuten binnen bent en je wordt al naar de dagboekkamer geroepen en op je vingers getikt, dat je dat als vernedering/ontgroening kan zien.
ik schat haar iets hoger in dan Mona Tara en Sabine bij elkaar
ik zef ben ook ooit student geweest en had een hekel aan de studentenverenigingen maar prikte daar toch snel doorheen
Anouk straalt wel iets uit en hoeft minder moeilijk te doen om in de groep te nestelen maar de nominaties zijn wel heel erg kort daglicht
quote:
Cyrille past zich het snelst aan haar nieuwe omgeving aan. Anouk doet heus haar best, maar ze stelt zich gewoon een stuk minder prominent op in de groep, dan Cyrille. Iedereen heeft zijn hoofd naar het borduurwerk van de afgelopen dagen staan, behalve Maurice. Die gaat verder met het maken van zijn autootje. “Die Anouk, wat vind je daar nou van”, vraagt Karin voor de grap, als Anouk naar buiten loopt om een sigaretje te roken. “Een lekker wijf’, zegt Willem lachend. “Hé, ga jij ook even weg?”, zegt Willem tegen Cyrille. “Nee, ik vind het net gezellig”, zegt ze en blijft lekker zitten.
quote:Of beter nog, join us in "Cyrille lid Club Fuck II".
op 11-03-1999 om 03:53 PM schreef mriek het volgende: Corona, als je mensen wilt uitschelden, ga dan weer lekker terug naar je Veronica-puber-forumpje
Foei mriek, iemand naar VOO sturen is toch een beetje inhumaan, vind je niet?
Sorry voor de interruptie. Discusieer fijn verder.
dus hier een stukje over Anouk (en, eerlijk toegeven, het komt van de VOO site):
Even later komt Anouk er weer bij zitten. “Toch wel raar, dit is mijn favoriete programma en nu zit ik er zelf in.” De bewoners houden het bijna niet droog bij deze mededeling en ze proesten het uit van het lachen: “Je favoriete programma?”
Anouk is de Doe Maar fan die Henny Vrienten ineens in de tram tegenkomt.
quote:Dat was Hunter niet, beste Corona. LEES MAAR.
op 11-03-1999 om 04:08 PM schreef Corona het volgende:
Mriek, als je het niet begrijpt, haak dan lekker af, maar mensen die de Reinout Pfeiffer zaak erbij halen heb ik schijt aan en maak ik verder geen woorden aan vuil.
Maar om terug te keren bij het onderwerp: het verbaast me niets dat ze bij V. Cyrille zo zien zitten (dat maak ik wel op uit hun propagandasite iig). Cyrille is de vleesgeworden Veronica-jongere: jong, snel en wild, door anderen hier wel een 'kijk-mij-eens-lekker-gek-doen-wijf' genoemd.
Het is duidelijk dat Anouk veel minder aan dit profiel voldoet. Dat is het dubbele dat ik bij Anouk voel. Ondanks al haar koor-onhebbelijkheden is ze wel degene in het huis met wie ik me het meest kan identificeren, als recent afgestudeerde. Niet dat ik haar daarom de leukste bewoner vind, die zijn er eigenlijk niet. Ze zijn allemaal vrij saai of irritant. Wat dat betreft zijn Anouk en Cyrille niet echt uitzonderingen, maar ze zijn een welkome afwisseling. Ondanks dat ik niets met ze heb, voegen ze wel wat toe aan de groep en kan hun aanwezigheid flink wat kost (geen voer, vrij naar WFH) voor psychologen opleveren de komende tijd.
Ruud: En de helft, da's vijftig procent!
Het feit dat onze Anouk met meerderen in een huis woont, en gewend is aan een hierarchische structuur en inwijdingsrituelen, en bovendien intelligenter is dan de gemiddelde BB-bewoner, geeft haar IMHO inderdaad een heel wat betere kans om het lang vol te houden dan zo'n lekker-gek-mens.
Ze lijkt me ook wel leuk trouwens, die Anouk.
Karmozijn, verder negeren maar. Blijf schrijven!
Corona, gezien je oprechte spijt, aanvaard ik bij deze je excuses!
Hunter,
Unitas-lid toen jij nog in de luiers lag.
[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 03 November 1999).]
Weet je, je moet geen onwaarheden gaan lopen verkondigen! Een knor is een benaming die alle leden van alle studentenverenigingen aan niet leden geven. Ik ben niet lid van het corps (het is geen zangclub) en noem niet leden ook zo. Get your facts straight.
quote:
op 11-03-1999 om 04:28 PM schreef mriek het volgende:
niet zo knorrig doen, Corona...Het feit dat onze Anouk met meerderen in een huis woont, en gewend is aan een hierarchische structuur en inwijdingsrituelen, en bovendien intelligenter is dan de gemiddelde BB-bewoner, geeft haar IMHO inderdaad een heel wat betere kans om het lang vol te houden dan zo'n lekker-gek-mens.
Ze lijkt me ook wel leuk trouwens, die Anouk.
Helemaal mee eens corona! Iniedergeval geen bekrompen vooroordelen over studenten.
Kortom: Anouk is een aanwinst, zeker vergeleken met die overspelige moeder, dat voodoo-wijf en die vieze koe......
Ik zeg Yottum!
Ruud: En de helft, da's vijftig procent!
quote:
op 11-03-1999 om 05:32 PM schreef GHaven het volgende:De kandidaat Anouk is afkomstig van het gerenommeerde bureau Moeder Anne Casting.
[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 03 November 1999).]
Dus laten we eerst maar eens zien wie zich het beste aanpast bij de originele groep, want die Cyrille laat niet over zich heen lopen!
"Laat je niet gekmaken!!" zegt da mafste persoon van het huis
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |