abonnement Unibet Coolblue
pi_59462432
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 09:58 schreef portier het volgende:
Ik wil een mooie constructie aan mijn muur gaan hangen van een aantal mooie LP hoezen. De constructie heb ik al (zoals deze), maar ik ben nog op zoek naar een aantal heule mooie LP hoezen. Iemand tips voordat ik een LP zaak induik (zitten gelukkig 2 vlakbij) en 6000 LP's moet doorspitten? .
En dan denk ik vooral aan de bekende hoezen, zoals van Velvet Underground, Pink Floyd, Beatles, Nirvana. Dus als je denkt, ik heb nog een plaat liggen met een schitterende hoes, dan hoor ik het graag . Ik wil uiteindelijk natuurlijk wel hoezen van bands/zangers die ik tof vind, maar ik heb een redelijk brede muzieksmaak, dus leef je vooral uit.
Hé, dat is mijn muur

Ik vind deze erg gaaf, maar die moet ik nog een keer van Ebay halen. Ik kan 'em nergens in de winkel vinden.



Tof album ook overigens
  dinsdag 17 juni 2008 @ 16:35:22 #177
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_59463856
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Voorstel

Zullen we deze reeks even voorzien van topicopeners met tips? Dan ontstaat er een bruikbaar naslagwerk voor de vinylliefhebbers waarbij in eerste instantie alleen naar het topic verwezen hoeft te worden. Dan doe ik bijvoorbeeld de volgende topicopener over het afstellen van platenspelers, al dan niet achteraf ge-edit, en bij vinyltopic numero 7 gaat dan iemand een stukje schrijven over het schoonmaken van platen, daar weet ik weer niet zoveel van.
Zullen we gewoon wat tips (winkels enzo) in de OP zetten? Jouw uitleg over afstellen is zeer bruikbaar, maar wellicht wat lang om er elke keer in te zetten. Die zou wellicht ook ergens een plekje in de wiki kunnen krijgen met een linkje in de OP er naartoe ofzo, Net als andere langere posts met tips.

Maar een verzameling goede tips is inderdaad erg handig.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_59477636
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 16:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Zullen we gewoon wat tips (winkels enzo) in de OP zetten? Jouw uitleg over afstellen is zeer bruikbaar, maar wellicht wat lang om er elke keer in te zetten. Die zou wellicht ook ergens een plekje in de wiki kunnen krijgen met een linkje in de OP er naartoe ofzo, Net als andere langere posts met tips.
Wat ik bedoel is dan dat elk topic van 7 pagina's dan zijn eigen opener heeft met tips. Dat je dan bijvoorbeeld vinyl deel 6 hebt met een verhaaltje over het schoonmaken en houden van platen, terwijl het in de OP van deel 8 over opbergen, ophangen en hoezen gaat. Dan hoeft het topic daar verder helemaal niet over te gaan, maar heb je gewoon een soort makkelijk te vinden handleidinkje staan. Dat hoeft niet elke keer opnieuw, als het maar terug te vinden is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 18 juni 2008 @ 12:22:58 #179
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_59485110
Ik snap wat je bedoelt.

Maar waarom niet een algemene OP maken met daarin links naar dergelijke uitleg die dan in elk topic weer terug te vinden zijn? Handige links naar winkels e.d. kunnen dan ook in de OP, lange stukken tekst zoals over het afstellen van de platenspeler kunnen waarschijnlijk beter op de FOK! wiki. Zo houd je alle nuttige informatie bij elkaar en staat het in elk topic.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 18 juni 2008 @ 14:32:49 #180
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_59488407
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 09:58 schreef portier het volgende:
Ik wil een mooie constructie aan mijn muur gaan hangen van een aantal mooie LP hoezen. De constructie heb ik al (zoals deze), maar ik ben nog op zoek naar een aantal heule mooie LP hoezen. Iemand tips voordat ik een LP zaak induik (zitten gelukkig 2 vlakbij) en 6000 LP's moet doorspitten? .
En dan denk ik vooral aan de bekende hoezen, zoals van Velvet Underground, Pink Floyd, Beatles, Nirvana. Dus als je denkt, ik heb nog een plaat liggen met een schitterende hoes, dan hoor ik het graag . Ik wil uiteindelijk natuurlijk wel hoezen van bands/zangers die ik tof vind, maar ik heb een redelijk brede muzieksmaak, dus leef je vooral uit.
Ehm, waarom niet gewoon de platen kopen waar jegraag naar luistert en daar dan de mooisten van aan de muur hangen?

Just a thought...
  Moderator woensdag 18 juni 2008 @ 14:45:38 #181
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_59488805
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 14:32 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ehm, waarom niet gewoon de platen kopen waar jegraag naar luistert en daar dan de mooisten van aan de muur hangen?

Just a thought...
LPs om naar te luisteren
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 18 juni 2008 @ 14:46:35 #182
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_59488833
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 14:32 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ehm, waarom niet gewoon de platen kopen waar jegraag naar luistert en daar dan de mooisten van aan de muur hangen?

Just a thought...
Mijn handicap is vooral dat ik niet echt fan ben van 1 of een paar bands. Ik ben dus voornamelijk op zoek naar hele mooie hoezen. Het moet ook meer een kunstwerk worden .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  Moderator woensdag 18 juni 2008 @ 14:47:49 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_59488870
deze zullen wel zeldzaam zijn tegenwoordig omdat ze in alle "slechtste album covers" lijstjes voorkomen


En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 18 juni 2008 @ 16:55:42 #184
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_59492894
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 14:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

LPs om naar te luisteren

Wou je soms zeggen dat je die van jou nooit meer op hebt staan dan? Lult niet...
  woensdag 18 juni 2008 @ 17:24:45 #185
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_59493619
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 14:47 schreef Bosbeetle het volgende:
deze zullen wel zeldzaam zijn tegenwoordig omdat ze in alle "slechtste album covers" lijstjes voorkomen

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
... .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_59493755
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:39 schreef Operc het volgende:
Elbow - Leaders of the free world ook (als je de muziek niet aanstaat, ze hebben hem bij MM Eindhoven voor 3 euro ofzo dus echt een miskoop is het niet)
De hoes bdw:
[ afbeelding ]
Hoewel ik hem heb met bruinige achtergrond.
erg goed album
helaas kom ik nooit in Eindhoven
  woensdag 18 juni 2008 @ 17:42:13 #187
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_59494044
Vandaag voor het eerst een lp bij de MediaMarkt gekocht: Back to Black van Amy Winehouse. Het voelde toch niet helemaal lekker, dus ik heb hen mijn geld voor Herbie's Head Hunters niet gegund.

Verder bij de Headlines nog een heruitgave van Magick Brother, het eerste album van Gong, aangeschaft, plus Bloody Tourists van 10cc & Avalon van Roxy Music (om die van m'n ouders, die hier niet ligt, te vervangen).
  woensdag 18 juni 2008 @ 18:11:03 #188
11502 nipeng
The last ride is free
pi_59494754
Je koopt Whinehouse en je koopt bij de MM.
Dubbelfout dus.
pi_59495057
Vandaag binnen gekregen:
quote:
vailable now for preorder. Shipping 9th June. Purple vinyl limited to 1000 copies!

15 tracks, 115 minutes. Limited edition triple vinyl of psychedelic, mind expanding collaboration with the master of abrasion Merzbow. 5000 copies only, and only 1000 on purple. Ultra deluxe packaging.

- Very special limited release. Only 1,000 available to Europe, pressed on purple vinyl.
- As other Boris limited items this will be in high demand and sell out immediately.
- Elaborate and beautifully packaged in a one of a kind tri-fold / gatefold die-cut jacket! Designed by Stephen O'Malley (Sunn 0)))).
- Track 15 (“Dyna-Soar”) is a vinyl only bonus track.
- While Boris and Merzbow have released several collaborations together, Rock Dream is by far the most cohesive, accessible and flat-out rocking!

Eclectic Japanese power trio Boris return with another limited offering! This time round its a live, psychedelic, mind expanding collaboration with the legendary Japanese master of abrasion: Merzbow!

The two entities are no stranger to collaborative releases and their symmetrical chemistry burns a brightly shining path on this special release. What makes the Boris and Merzbow collaboration particularly interesting is that both Boris and Merzbow seem to leave behind the expected to fully embrace the unknown. The usually harsh, corrosive grate of Merzbow is not as apparent with Boris involved. Also the inspired charge of the Boris rock machine seems to reach new heights with Merzbows' intuitive textures added. This is however not entirely free-form. In fact the structure of this is what sets it apart from the majority of Merzbow related releases and collaborations.

Boris passionately play their songs as they appear on the albums, but with Merzbow sharing the stage the result transcends the usual conventions of "rock-song" structure.

In the end all musicians have created sounds and atmospheres that retains qualities of each group, yet taking the listener to a new plateau.
Prachtige vinyl editie van de Boris/Merzbow live collab... zal morgen eens een pic schieten.
Extracted essence of the stone. Narcotic of the faceless ones
I awake on planet black. Freezing moon, no turning back.

We do not rock, we kill!
pi_59495084
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 18:11 schreef nipeng het volgende:
Je koopt Whinehouse en je koopt bij de MM.
Dubbelfout dus.
Idd. Support kleine pop speciaalzaken.
Extracted essence of the stone. Narcotic of the faceless ones
I awake on planet black. Freezing moon, no turning back.

We do not rock, we kill!
pi_59495580
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 12:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik snap wat je bedoelt.

Maar waarom niet een algemene OP maken met daarin links naar dergelijke uitleg die dan in elk topic weer terug te vinden zijn? Handige links naar winkels e.d. kunnen dan ook in de OP, lange stukken tekst zoals over het afstellen van de platenspeler kunnen waarschijnlijk beter op de FOK! wiki. Zo houd je alle nuttige informatie bij elkaar en staat het in elk topic.
Die wiki kan ik niet eens vinden. Ik wil het ook niet te bont maken, het gaat er mij om dat er hier best veel tips worden uitgewisseld, en dat het mij handig leek om die dan per onderwerp bij mekaar te zetten in een topicopener zodat iedereen ze makkelijk terug kan vinden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_59495815
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 18:11 schreef nipeng het volgende:
Je koopt Whinehouse en je koopt bij de MM.
Dubbelfout dus.
ik heb in Frankfurt vorig jaar ook platen gekocht
maar dat waren LP's die ik hier nergens kon vinden, uiteraard ga ik liever naar kleine platenzaken
  Moderator woensdag 18 juni 2008 @ 19:01:40 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_59495840
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 16:55 schreef Trashcanman het volgende:

[..]


Wou je soms zeggen dat je die van jou nooit meer op hebt staan dan? Lult niet...
je moet nog PI's leren
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 18 juni 2008 @ 19:06:46 #194
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_59495971
Ok, begin maar met uit te leggen wat PI's eigenlijk zijn...
pi_59496029
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 14:46 schreef portier het volgende:

[..]

Mijn handicap is vooral dat ik niet echt fan ben van 1 of een paar bands. Ik ben dus voornamelijk op zoek naar hele mooie hoezen. Het moet ook meer een kunstwerk worden .
Ik kwam laatst een mooie hoes van ELO tegen, een dubbelaar, een vriend van me had laatst Songs in the key of life van Stevie Wonder op de kop getikt, helemaal compleet met singeltje er nog in enzo. Spritz is ook mooi.

De mooiste hoezen vind ik vaak die ik nog heb van toen ik een jaar of 13 was, allemaal van die rock en hardrock uit de jaren 70 (ook voor mijn tijd hoor). Nazareth, Boston en de hoezen van Thin Lizzy getekend door Jim Fitzpatrick (ouwe Thin Lizzy: Vagabonds, Night Life, Jailbreak etc. Queen heeft ook mooie hoezen, maar verder hebben heel veel grote namen als de Stones, Bowie, Hendrix en The Who zich ook op dat vlak laten gelden.

Zappa's hoezen zijn bijna altijd fraai en Captain Beefheart heeft een paar bijzondere zelf gemaakt, inmiddels is hij als schilder gewild, maar destijds deed hij zijn eigen hoezen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_59496612
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 19:06 schreef Trashcanman het volgende:
Ok, begin maar met uit te leggen wat PI's eigenlijk zijn...
Zie je links van deze regel een smiley staan? die smiley gebruikte Bosbeetle ook bij zijn post en geeft subtiel de bedoeling van de post weer. Als je reageert in een topic kun je zelf ook aanklikken wat voor smiley je daar wilt hebben staan (dat is dus de PI, Posticon) en als je niets klikt krijg je dat blauwe lijstje.
pi_59509653
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:42 schreef mr_cucumber het volgende:
Vandaag ook weer drie platen binnen:

Cursed - III: Architects of Troubled Sleep
Vet beukplaatje. Reflections uitgave en zo ja, welk kleurtje?
(heb hem zelf op clear met black splatter, en super dat 180gram vinyl)
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:19:14 #198
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_59509959
Het is hier vast al eens eerder gezegd; in dat geval nog maar een keer: degene die stickers op de lp-hoes zelf plakt moet onthoofd worden.
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:28:04 #199
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_59510140
Dank Weltschmerz voor de tips.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  donderdag 19 juni 2008 @ 14:20:34 #200
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_59518396
Ik heb gisteren in de Melkweg bij het concert van Baroness de LP van hun laatste album, Red Album, gekocht. Belachelijk duur (30 euro), maar ik moest 'm toch hebben. Schijnt dat er maar 1000 van zijn en ze hadden er maar 25 mee naar Europa, maar ja, met zulke prijzen is dat wel genoeg ook misschien.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')