abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58224144
Hallo liefhebbers,

Als ik n espresso zet wacht ik netjes tot het lampje uitgaat en druk dan op de knop, na ongeveer 25 sec. gaat het lampje weer aan.......... moet ik dan stoppen....de knop omschakelen en wachten tot hij weer aangaat?

Of kan ik m gewoon door laten lopen?
Ik heb het nu over mijn brasilia lady.

Hetzelfde geldt echter ook voor de coffe gaggia van mn vriendin; alleen daat gaat het lampje aan indien het apparaat op "stoom" is.

Tevens moet ik bij de gaggia eerst "stoom" afblazen via de heetwaterklep en/of de stoomknop om water in de boiler te krijgen?

Erg omslachtig toch?

ik weet ongeveer wel hoe ik n espresso zou moeten zetten maar ik moet eerst precies weten hoe het apparaat werkt...aaaaarghh.

Oh ja, ik wilde dit posten in het groooooote baristatopic.maar dat ging niet....!!??

tx, mzzl

[ Bericht 5% gewijzigd door obiwannabee op 22-04-2008 12:41:00 ]
Komt de volgende x wel dan
pi_58224257
RTFM
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_58224263
Dat lampje geeft (denk ik) aan dat de boiler werkt, uitzetten tussendoor en weer laten opwarmen lijkt me niet nodig, of je moet een mok espresso aan het maken zijn ofzo.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58224278
Je moet zorgen dat het apparaat eerst goed warm is. Dat betekent dat je toch echt wel een 20 minuten tot een half uur geduld moet hebben. Dan spoel je de leidingen goed door. Vervolgens wacht je even tot het lampje dat dan gaat branden weer uit is.
Daarna kun je zonder problemen goed warme koffie zetten. Dan hoef je ook niet te stoppen als het lampje aan gaat. Mocht je daarna nog een kopje willen zetten dan is het wel verstandig om even te wachten tot het lampje weer uit is.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel
pi_58224290
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:40 schreef spijkerbroek het volgende:
RTFM
En dat uiteraard ook
LinkedIn profiel
pi_58224388
Dat staat dus duidelijk niet in de manuel, van geen van de 2 machines...en ik kan idd een kopje echte espresso zetten; het lampje gaat uit na 25s. maar ik drink nu nog lungo's

ik ben n beetje bang dat het apparaat kapot gaat als ik m toch door laat lopen

en weet iemand ook of ik de topictitel kan veranderen? Bij wijzigen kom ik alleen maar in het topic!
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:49:52 #7
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_58224440
Er loopt hier in CUL een topic over espressomachines en dergelijke, misschien dat ze je daar verder kunnen helpen?
Het grote Baristatopic #6
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_58224516
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:49 schreef Muck het volgende:
Er loopt hier in CUL een topic over espressomachines en dergelijke, misschien dat ze je daar verder kunnen helpen?
Het grote Baristatopic #6
klopt maar daar kon ik geen nieuw topic posten....moet ik daar dan gewoon reageren,zeg maar?
pi_58224529
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:47 schreef obiwannabee het volgende:
Dat staat dus duidelijk niet in de manuel, van geen van de 2 machines...
Hmm... bij de Rancilio die hier staat, staat het duidelijk in de manual. Vreemd dat het er niet in staat.
Wat staat er genoemd over opwarmtijd e.d.?
LinkedIn profiel
pi_58224574
staat alleen maar dat als lampje uitgaat hij klaar voor gebruik is. bij de brasilia is dat na 2/3 min.
Bij de gaggia moet ik 6 min wachten als lampje aangeeft dat ie klaar is, hij gaat dan nog een paar x aan en uit
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:01:02 #11
112545 Muck
pi_58224680
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:53 schreef obiwannabee het volgende:

[..]

klopt maar daar kon ik geen nieuw topic posten....moet ik daar dan gewoon reageren,zeg maar?
inderdaad
je kunt in een topic natuurlijk geen nieuw topic openen he
pi_58224737
tsja was me niet meteen duidelijk...
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:10:03 #13
112545 Muck
pi_58224871
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:04 schreef obiwannabee het volgende:
tsja was me niet meteen duidelijk...
geeft niet hoor, als je vragen hebt, dan kun je ze altijd stellen. En hey, we zijn er nu toch ook uitgekomen

In overleg met TS gaat hier een mooi slotje op en gaan we verder in Het grote Baristatopic #6
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')