abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58210349
Na 1,5 jaar op kamers heb ik nu misschien een eigen app. gevonden.

-Eigen douche, toilet, keuken.
-Echter een gedeelde hal, waarin de drie deuren bevinden naar de 3 app., dus geen eigen voordeur met huisnummer.

Mijn vragen:

-Is deze woning aan te merken als een woning die in aanmerking komt voor huurtoeslag? Het is geen zelfstandige woning, maar ik hoor iets over onvrije etage? Maar ik zie niets terug in het toeslagprogramma.

-Welke verzekeringen zijn verstandig? Ik heb een ziektekostenverzekering incl. inboedel afgesloten. Ik weet niet of hier dan automatisch een wa bij zit? Wat is nog meer verstandig?

-Hoe lang zou het duren voordat je de eerste huurtoeslag ontvangt, na de aanvraag?
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 22 april 2008 @ 14:36:52 #2
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_58226917
quote:
Op maandag 21 april 2008 20:31 schreef dagizmo het volgende:
Na 1,5 jaar op kamers heb ik nu misschien een eigen app. gevonden.

-Eigen douche, toilet, keuken.
-Echter een gedeelde hal, waarin de drie deuren bevinden naar de 3 app., dus geen eigen voordeur met huisnummer.

Mijn vragen:

-Is deze woning aan te merken als een woning die in aanmerking komt voor huurtoeslag? Het is geen zelfstandige woning, maar ik hoor iets over onvrije etage? Maar ik zie niets terug in het toeslagprogramma.

-Welke verzekeringen zijn verstandig? Ik heb een ziektekostenverzekering incl. inboedel afgesloten. Ik weet niet of hier dan automatisch een wa bij zit? Wat is nog meer verstandig?

-Hoe lang zou het duren voordat je de eerste huurtoeslag ontvangt, na de aanvraag?
geen recht in elk geval op huursubsidie aangezien dat niet meer bestaat sinds 1 januari 2006.

Op huurtoeslag heb je ook geen recht als je geen zelfstandige woonruimte hebt. Je kunt via de gemeente vragen of zij het kunnen merken als onzelfstandige woonruimte met recht op huurtoeslag, ik acht de kans echter klein.
Je hebt echt een eigen huisnummer nodig om minstens te voorkomen dat je allemaal medebewoners hebt die in de andere appartementen wonen.
A B C nummering enzo.

Denk dat de verhuuurder daar de stappen wel voor weet. Indien het een particulier is kun je eens binnenlopen bij een kantoor van de woningbouw met de vraag hoe je er aan kan beginnen te werken

wa verzekering is naar mijn weten altijd los van de rest.

Als je wel geluk hebt (wat betreft het krijgen van verklaring van gemeente en eigen huisnummer) dan kun je een aanvraag indienen voor huurtoeslag en is de verwerkingstijd 8 weken.
Houd er alleen wel rekening mee dat de belastingdienst wel kan vragen om bewijzen. Alle documenten die je dus zou krijgen moet je goed bewaren en kopieen alleen opsturen als de BD er om vraagt. (zonder vraag van de BD doen ze daar namelijk niets met extra bewijspapiertjes enzo... en originelen opsturen.... niet handig want ze sturen geen documenten terug die jij gestuurd hebt)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_58227463
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:36 schreef Wexy het volgende:

Je hebt echt een eigen huisnummer nodig om minstens te voorkomen dat je allemaal medebewoners hebt die in de andere appartementen wonen.
A B C nummering enzo.
In principe is de woonruimte zoals bovenstaande gewoon zelfstandig, wanneer de deur op slot kan. Alleen moet je wel een aparte adresaanduiding hebben die je onderscheidt van je buren, om de toeslag ook uitgekeerd te kunnen krijgen. Dat is dus meer een formeel vereiste, terwijl het materieel wel een zelfstandige woonruimte is. Dan kun je naar de huurcommissie om het een zelfstandige woonruimte te laten verklaren, maar ik weet niet of dat de gemeente verplicht. In principe is het voor de gemeente wel aantrekkelijk, omdat ze dan iedereen apart kunnen aanslaan voor verontreinigingsheffing e.d..
quote:
Denk dat de verhuuurder daar de stappen wel voor weet. Indien het een particulier is kun je eens binnenlopen bij een kantoor van de woningbouw met de vraag hoe je er aan kan beginnen te werken
Ik weet niet of het voor de huurbaas wel zo aantrekkelijk is, hij zit dan met een andere puntentelling in het woonwaarderingsstelsel, en misschien ook wel met een andere WOZ-waarde.

Ik zou eerst informeren bij de gemeente, en dan pas naar je huurbaas gaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')