abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58217182
Ik heb de 'problemen' in de ict nooit begrepen, waarschijnlijk spelen ze een toneelstukje.
Ik vind het allemaal prima.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:02:59 #27
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58219903
Het probleem is vaak dat de dienstdoende leidinggevende vaak wel verantwoordelijk is, maar geen idee heeft waarvoor.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_58224716
Als je het mij vraagt dan is de IT-fraude groter en complexer dan de bouw-fraude
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:15:32 #29
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58224996
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:03 schreef JohnDope het volgende:
Als je het mij vraagt dan is de IT-fraude groter en complexer dan de bouw-fraude
Klopt, en da's op zich al een topic waard. Google maar eens een beetje op 'IBM' en belastingdienst...
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 22:23:43 #30
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58461770
NRC:
quote:
Rotterdam, 3 mei. De Belastingdienst heeft honderdduizenden huurtoeslagen voor 2006 definitief vastgesteld zonder de prijzen die huurders opgaven te controleren. Dat blijkt uit interne correspondentie van de Belastingdienst.
De Belastingdienst moest aan zeker 8000 mensen een correctie sturen over de zorg- of huurtoeslag die zij in 2006 ontvingen. (Foto Evelyne Jacq)
De Belastingdienst moest aan zeker 8000 mensen een correctie sturen over de zorg- of huurtoeslag die zij in 2006 ontvingen.
De huurtoeslag kwam in 2006 in plaats van de huursubsidie. Bij de fiscus is bekend dat een deel van de huurders een te hoge huurprijs heeft opgegeven. Daardoor is te veel toeslag uitbetaald.

De ongecontroleerde huurtoeslagen zijn samen goed voor een uitgave van meer dan één miljard euro. Verantwoordelijk staatssecretaris De Jager (Financiën, CDA) zei vorige week in een brief aan de Kamer dat er „niet bewust” foute toeslagen zijn verzonden. Uiteindelijk zijn volgens hem bij „ongeveer 8.200” huur- en zorgtoeslagen fouten gemaakt.

Maar uit de correspondentie blijkt dat slechts bij de helft van de 1,2 miljoen mensen die een huurtoeslag krijgen, de huurprijs kan worden gecontroleerd aan de hand van informatie van de verhuurder of van het ministerie van VROM, dat eerder huursubsidie verstrekte. Bij de overige 600.000 toeslagen kan de fiscus de huurder nog niet koppelen aan woning en verhuurder. Daarom baseert de fiscus zich bij het definitief vaststellen van de toeslag 2006 voor deze groep enkel op de huuropgave van de aanvragers zelf. Ze hoefden geen bewijsstukken, zoals een huurcontract, in te sturen. In de correspondentie staat dat de kans „reëel” is dat in deze groep foutieve – te hoge – huren zijn opgegeven. Daardoor krijgen huurders soms zo veel toeslag dat ze slechts enkele tientjes huur hoeven te betalen. Afgelopen maand is over 960.000 van de in totaal 1,2 miljoen huurtoeslagen 2006 een definitieve beslissing genomen. Daaronder zijn er honderdduizenden met ongecontroleerde huren.

De Belastingdienst zegt in een reactie dat er „wel degelijk” controle is op de huren. „Hiervoor is een toezichtsproces ingericht, gebaseerd op onder meer risicoselectie.” Maar uit de documenten blijkt dat de dienst over zo’n proces nog slechts nadenkt. Vorige week werd bekend dat het kabinet dit jaar 130 miljoen euro méér denkt uit te geven aan toeslagen dan de begrote 2,1 miljard euro.

Klinkt natuurlijk leuk, om lekker allerlei databestanden aan elkaar te knopen -- maar dan moet er natuurlijk wel data zijn. Als die er niet is, dan valt er ook weinig te koppelen -- en dan wordt 't ouderwets handwerk. En da's dan opeens best veel werk.
pi_58483881
Toch even zeiken: het woord "data" betekent "gegevens" en is meervoud van "datum" ofwel "gegeven".
Hetzelfde met "media", dat "middelen"betekent.
Verder is je kritiek op de regeling wel terecht. Hoe kan ik nou weten welke data geregistreerd staan over mij?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 5 mei 2008 @ 01:41:12 #32
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58484482
Nog meer gezeik: Ik heb ook 'ICT" vervangen door IT, maar da's niet overal gelukt. ICT is een typisch nederlandse uitvinding, heb ik begrepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')