Ik denk: Ik ga kiezen....quote:Op zondag 25 mei 2008 12:27 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik heb nog een paar titels, als ze je aanspreken wil ik ze wel voor je overtypen:
Kip in folie
Quinoapap
Stoofschotel van Adukibonen
Uiensaus
Broccolicrèmesoep
Mungbonenschotel
[Sperziebonensalade
Soep van pompoen en zoete aardappelen. (van evt. leftovers van de schotel?)
Sushirolletjes van groente
Avocadosaus
Stevige linzensoep
Gemarineerde zalm uit de oven
Groenteburgers
Koolraap-preisoep
Citroenpudding
Carobe-toffeerepen
Sesam-misodressing
Guacamole
Groentespreads.
Geen probleem.quote:Op zondag 25 mei 2008 14:28 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik denk: Ik ga kiezen....
Maar vind het allemaal wel zeer interessant!
Behalve de carobe-toffeerepen, daar kan hij niet tegen.
Hoeft niet allemaal tegelijk, toch?
Bedankt voor het vertalen van dat ene recept!
Nee, gaat niet om de toffee...quote:Op zondag 25 mei 2008 14:35 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Geen probleem.
In de Carobe-toffeerepen zit geen toffee hoor! Beetje verraderlijke titel misschien,
maar de ingredienten zijn: dadels, rozijnen, carobepoeder, paranoten, water, zonnebloempitten, walnoten, sesamzaad.
carobe? Wat is dat?quote:Op zondag 25 mei 2008 20:53 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nee, gaat niet om de toffee...![]()
Maar om de carobe! Maar dat was in combo met Vanille... dus, wellicht zou het toch kunnen, want hij vond carobe erg lekker.
Kijk altijd naar de kaart en zoek dan wat uit wat ik denk dat hij lekker vindt.quote:Op maandag 26 mei 2008 13:55 schreef Chicolate het volgende:
Komen hier erg lekkere recepten voorbij! Ik ga zeker kijken of ik hier zelf ook wat van kan maken.
Ik heb zelf helaas geen recepten voor je, maar hoe doe je dat als je uit eten wil/moet ofzo? Kan hij dat nog wel of moet hij dan naar speciale restaurants? (die ik helaas nog niet heb kunnen vinden)
quote:
quote:De johannesbroodboom (Ceratonia siliqua) is een plant uit de vlinderbloemenfamilie (Leguminosae). De soort komt voornamelijk voor in het Middellands Zeegebied. De plnt staat bekend om de hoge voedingswaarde van de peulen, die johannesbrood worden genoemd.
Een ander veelgebruikt product van de johannesbroodboom is het johannesbroodpitmeel, ook wel carob genoemd. Dit is een wit tot geelwit, haast reukloos poeder dat wordt verkregen door het malen van kiemende zaden van de johannesbroodboom. Het wordt als verdikkingsmiddel (emulgator) gebruikt in de voedingsindustrie. Een veelgebruikte toepassing is het indikken van babyvoeding met johannesbroodpitmeel om problemen met reflux (spugen) bij zuigelingen te voorkomen. Het johannesbroodpitmeel komt voor op de lijst van toegelaten voedingsadditieven van de Europese Unie onder E-nummer E410.
Omdat het gewicht van de vruchtjes van deze boom vrijwel constant is - te weten 0,2 g - werden zij gebruikt als gewichtjes bij precisiemetingen (van bij voorbeeld goud). Het woord karaat zou afgeleid kunnen zijn van het Oudgriekse woord keration = vrucht van de johannesbroodboom.
Bijna niet nee, maar ik ga 'm laten testen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:00 schreef krakkemieke het volgende:
Tja... Bietenrood en rozemarijn extract zijn ook e-nummers......Kan geen enkel e-nummer?
Allergietest? Met alle bestaande E-nummers?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:01 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Bijna niet nee, maar ik ga 'm laten testen.
Ik kom er niet helemaal uit.
quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Allergietest? Met alle bestaande E-nummers?
Soms is een kleurstof helemaal niet nodig.quote:Je kunt trouwens, als je een sapcentrifuge hebt, sommige 'kleurstoffen' prima zelf maken. voor hartige toepassingen, vooral.
Ik ontvel ze voordat ze meegekookt worden.quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:20 schreef Weird- het volgende:
Ik lurk ook al een tijdje mee in dit topic en heb een vraagje over de pastasaus uit het vorige topic.
Moet ik daar nog bang zijn voor tomatenvelletjes in de saus?
Ik hield wel velletjes over dus ik ga ze de volgende keer ook ontvellen. Ik ben er ook niet zo'n fan van om fliebervelletjes in mijn saus tegen te komen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:20 schreef Weird- het volgende:
Ik lurk ook al een tijdje mee in dit topic en heb een vraagje over de pastasaus uit het vorige topic.
Moet ik daar nog bang zijn voor tomatenvelletjes in de saus?
Zal ik je eens eerlijk vertellen dat ik de rest van die site nog nooit bekeken heb?quote:Op donderdag 29 mei 2008 09:37 schreef Oblivion het volgende:
Leuke site, MinderMutsig!
Staan ook kroketten op!quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:12 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Zal ik je eens eerlijk vertellen dat ik de rest van die site nog nooit bekeken heb?![]()
Ga ik gelijk even doen.
quote:Op maandag 7 april 2008 22:42 schreef Uccie het volgende:
Kroketten:
ong. 75 gram boter
ong. 75 gram bloem
0,5 liter bouillon
zout peper mosterd (van alles waar je het mee op smaak kan brengen)
Vlees (soepvlees, kip, wat je wilt)
eieren
paneermeel
De boter smelten, in een keer de bloem bijvoegen en met een houten lepel roeren tot een bal ontstaat.
Dan de "bloembal" een paar minuten doorwarmen om de bloem smaak weg te halen.
Voorzichtig steeds een beetje bouillon toevoegen tot je de gewenste dikte hebt (voor kroketten moet dat nog best stevig zijn). Het vlees toevoegen en op smaak maken. Dan af laten koelen. Vervolgens kroketten (of bitterballen) vormen.
Even door een losgeklopt eitje halen en dan door de paneer en in de frituur.
Ben inmiddeld groot fan van het "originele" pastasaus recept van het eerste deel, maar deze gaat ook gemaakt worden, en dan waarschijnlijk in de vorm van de lasagne....quote:Op donderdag 29 mei 2008 08:47 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik hield wel velletjes over dus ik ga ze de volgende keer ook ontvellen. Ik ben er ook niet zo'n fan van om fliebervelletjes in mijn saus tegen te komen.
Edit: Ik maak zelf ook regelmatig deze saus, echt een aanrader al sta je dan wel even in de keuken. Ik heb wel een paar aanpassingen in het recept gemaakt. Ik gebruik geen gelijke hoeveelheden wortel en bleekselderij maar doe op het oog ongeveer hetzelfde volume, dan heb je dus qua gewicht meer wortel dan bleekselderij. Verder gebruik ik gewoon rundergehakt en doe ik er rode wijn in, in plaats van witte.
Oh, maar dit kan met alles soorten vis en vlees...etc etc...quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:13 schreef MinderMutsig het volgende:
Kipkroketten trekt mij om een of andere reden niet echt maar ik ben benieuwd wat je er van vindt.
Ook geen van dobben?quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:41 schreef Oblivion het volgende:
Ja, godver...![]()
Nu wil ik nooit meer anders!
Wat is dat lekker zeg, kan geen snackbar kroket tegen op!![]()
Uccie!
Nope, die vond ik sowieso niet te eten..quote:
Ieuw en dan van die dikke stukken vet erin...quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Megadikke kroketten met nauwelijks vlees.
Dacht dat ik de enige was die die staven niet weg kreeg...quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:48 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nope, die vond ik sowieso niet te eten..
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:30 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dacht dat ik de enige was die die staven niet weg kreeg...
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:09 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb een keer kroketten gemaakt, maar ik had ze niet goed gepaneerd
Het vet kon ik weggooien
Obli, kan je zoon tegen parmezaanse kaas?
Da's mooi! Het is namelijk de sterkste 'natuurlijke' smaakversterker, las ik gisteren in McGee. Prettig dat hij dat wel trekt dan, heb je toch nog een fatsoenlijke smaakversterker tot je beschikking!quote:
Hij wordt er wel druk van, maar dat is okay.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Da's mooi! Het is namelijk de sterkste 'natuurlijke' smaakversterker, las ik gisteren in McGee. Prettig dat hij dat wel trekt dan, heb je toch nog een fatsoenlijke smaakversterker tot je beschikking!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |