abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214054
Net terug van 3 weken vakantie. Wat mij opvalt is dat de groep aanzienlijk rustiger is geworden. Toen Rolf bekend maakte dat de 2 nieuwe bewoners er aankwamen, was er nauwelijks interesse. Verder lijkt het of de deelnemers ook redelijk op elkaar zijn uitgekeken c.q. weten wat ze wel/niet aan elkaar hebben.

Dit doet mij denken aan de periode dat ik in een Kibbutz gewerkt heb als vrijwilliger. Ook daar zaten we met een x aantal mensen op een beperkt oppervlak. (meer mensen en groter oppervlak maar je zat toch ook redelijk op elkaars lip met weinig impulsen van buiten)

Na initiële opwinding van in een groep geplaatst worden volgde irritatie over een aantal mensen gevolgd door berusting en gewoon je werk doen. Dit laatste stadium lijkt nu ook aangebroken voor de huidige deelnemers. (weekopdracht volbrengen, koken, schoonmaken etc)

Ook in de Kibbutz was er altijd opwinding als er nieuwe vrijwilligers bij kwamen. Dit duurde dan een paar dagen waarin nieuwe verhouding/relaties ontstaan waarna het 'gewone' leven weer doorging. Ik ben benieuwd of dit nu ook zal gebeuren.

Ik heb een aantal keren gelezen dat het mensen verbaast dat er geen conflicten etc. uitbreken. Ook op de Kibbutz kwam dat zelden tot nooit voor. Je weet namelijk dat je nog maanden met die mensen verder moet.

Leuk was gisteren de discussie op RTL 5 waar gepraat werd over het feit dat van de 5 mensen die vertrokken waren er 4 vrouw zijn. Volgens Annemarie Joritsma komt dat omdat de mannen 'puur voor het geld gaan' en dus een meer strategisch houding aannemen. Ik denk dat daar wel wat inzit.

Groeten Michiel.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')