abonnement Unibet Coolblue
pi_58135334
quote:
Schalke bietet Rutten 1,3 Mio im Jahr
Von PETER WENZEL und CHRISTIAN KITSCH

Schalke macht bei der Trainersuche kurzen Prozess...

BILD erfuhr: Manager Andreas Müller (45) will Anfang nächster Woche mit Top-Favorit Fred Rutten (45) alles klar machen. Der Holländer von Twente Enschede soll einen Vertrag bis 2011 bekommen, in dieser Zeit etwa 4 Millionen Euro verdienen. Das Gehalt von Ex-Trainer Mirko Slomka (40) lag bei knapp 1 Million Euro pro Jahr plus Prämien.

Ruttens Vertrag bei Twente läuft zwar noch bis 2009 – doch der Coach hat eine Ausstiegsklausel, kann für maximal 500000 Euro nach Gelsenkirchen wechseln.

Sein Offensiv-Trainer aus Enschede ist schon da: Youri Mulder (39) muss mit Mike Büskens (40) Schalke wieder in die Champions League führen. Beide sollen unter Rutten als Co-Trainer bleiben.
FC Schalke 04

Schalke macht nächste Woche alles klar – der Zeitpunkt ist clever gewählt. Denn wenn der Tabellendritte bis Saisonende eine Siegesserie startet, wäre es schwer, den Fans dann noch einen neuen Trainer zu verkaufen.

Sonntag der letzte Spieltag in der holländischen Ehrendivision: Rutten muss mit Twente gegen Willem II den Playoff-Platz verteidigen. Bis dahin sagt er nichts, will keine Unruhe ins beschauliche Enschede bringen...
quote:
'Schalke: vier miljoen voor Rutten'
door onze Telesportredactie

AMSTERDAM - Fred Rutten blijft volgens Bild de belangrijkste kandidaat om de ontslagen Mirko Slomka bij Schalke 04 op te volgen. De Duitse Bundesligaclub wil de huidige coach van FC Twente tot medio 2011 vastleggen. In die periode zou Rutten volgens de Duitse boulevardkrant zo'n vier miljoen euro gaan verdienen.

Schalke hoopt volgende week met Rutten tot een akkoord te komen. Tot voor kort hield FC Twente in ieder geval geen rekening met een vertrek van hun 45-jarige oefenmeester. "Als het zo is, is het zo. Maar ik weet nergens van", verklaarde voorzitter Joop Munsterman afgelopen maandag. Rutten heeft in Enschede nog een contract tot medio 2010.

De huidige interim-trainer Mike Büskens en assistent Youri Mulder zouden komend seizoen de assistenten van Rutten moeten worden.
Het zou een zeer mooie stap zijn. Ik denk dat hij ook wel in staat is succes te halen in Duitsland. Zal Rutten ooit ook nog in Nederland bij PSV (Ajax zie ik niet snel gebeuren) terecht komen?
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:39:13 #2
176521 Grulez
rasgroninger
pi_58135458
Lijkt me een mooie club voor hem. Kijken of hij een niet-Nederlandse club ook aan het voetballen krijgt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Grulez op 19-04-2008 11:52:32 ]
pi_58150554
Ben benieuwd, ik denk dat hij deze kans wel gaat grijpen eigenlijk. Vooral benieuwd wie dan zijn opvolger bij 053 zal gaan worden.
pi_58209271
quote:
Duitse media: 'Rutten tekent tot 2010 bij Schalke'
21 april 2008

Fred Rutten lijkt definitief te vertrekken bij FC Twente. De coach heeft met Schalke 04 een akkoord bereikt over een tweejarig contract, melden Duitse media.

Volgens Bild betaalt Schalke, dat vorige week coach Slomka op straat zette, een afkoopsom van een half miljoen euro aan FC Twente om het contract van Rutten af te kopen. Volgens de krant wacht Schalke, waar Youri Mulder en Mike Büskens het seizoen afmaken, nog met de officiële bekendmaking van de transfer omdat Rutten eerst met Twente de play-offs tot een goed einde moet zien te brengen.

Vorige week liet Twente-voorzitter Joop Munsterman nog weten dat hij niet rekende op een vertrek van Rutten. "Als het zo is, is het zo. Maar ik weet nergens van. Ik lig er ook niet wakker van. Dan kan ik elke nacht wel wakker liggen. Dan weer gaat Rutten naar HSV, dan naar Feyenoord en nu zou hij weer in beeld zijn bij Schalke. Ik kan er weinig mee. Het lijkt erop dat onze trainer wordt genoemd bij iedere grote club in Nederland en Duitsland die een nieuwe coach zoekt. Dat vind ik niet echt leuk, nee. Het veroorzaakt onnodige onrust bij FC Twente. Maar we leren ermee leven."
  Official ESF Kreviewer maandag 21 april 2008 @ 19:54:10 #5
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58209339
Een half miljoen afkoopsom. Dat is wisselgeld voor zo'n kwaliteitstrainert. Vind dat maar es weer (voor dat geld)
  dinsdag 22 april 2008 @ 18:49:59 #6
67174 Dos37
Come on Twente
pi_58232633
Hij is dus weg. Ik had nog hoop maar het mocht niet baten.

Veel succes en neem mooi afscheid met voorronde champions league
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:34:51 #7
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_58238578
Een hele forse aderlating voor Twente, ik verwacht echt een flinke terugval volgend seizoen. Met Rutten had ik ook wel vertrouwen in bijvoorbeeld een aankoop als Jansen, nu wordt het maar afwachten....
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_58238990
Jammer dat ie weggaat, maar hij gaat ten minste naar een mooie club,
1 ding is zeker; ik ga eind volgend seizoen feesten in Gelsenkirchen
pi_58240385
Schalke is dé club waarvan ik het het minst erg vind dat hij daar naar toe vertrekt.

Toch verschikkelijk jammer ;x
Enschede, onze stad! ons domein!
  dinsdag 22 april 2008 @ 23:29:11 #10
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_58240425
Wie zien de Tukkers als mogelijke opvolger?
  dinsdag 22 april 2008 @ 23:42:20 #11
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_58240817
Zolang het maar niet R. Koeman wordt. Of E. Koeman for that matter.

Jol zou wel een goeie zijn, heeft ook een verleden bij Twente. Maar goed, die kan flink wat centen verdienen in Engeland, dus het is nog maar de vraag of hij zin heeft in een Twents avontuur.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  Trouwste user 2022 woensdag 23 april 2008 @ 00:08:03 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_58241455
Hopen dat zijn Duits beter is dan zijn Nederlands

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 23 april 2008 @ 00:45:04 #13
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_58242365
Deutschland, Deutschland, Twente hoort erbij!

tvp
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_58242406
Mooie club Schalke, de traininerswissels in de top 7 is helemaal hip dit jaar geloof ik.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_58242470
Mooie "transfer", komt altijd erg sympathiek over dus ik gun het hem wel. Heb zelf echt niks met Schalke maar er liggen wel mogelijkheden daar natuurlijk.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_58242608
Leuke club voor Rutten
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  Trouwste user 2022 woensdag 23 april 2008 @ 01:00:01 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_58242657
Ja leuk

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 23 april 2008 @ 15:25:19 #19
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58255220
Ben benieuwd welke FCT'ers hij meeneemt, Orlando Engelaar misschien? Karim El Ahmadi is hij net te laat mee.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_58256821
Prachtige club voor hem. Het is hem van harte gegund .
  woensdag 23 april 2008 @ 19:15:39 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_58261207
Goede club voor Rutten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 23 april 2008 @ 23:19:25 #22
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_58267672
Rutten moet nog wel wat aan z'n Duits doen, erg vloeiend ging het allemaal niet op de presentatie.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  woensdag 23 april 2008 @ 23:38:42 #23
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58268088
quote:
Op woensdag 23 april 2008 23:19 schreef Rikketik het volgende:
Rutten moet nog wel wat aan z'n Duits doen, erg vloeiend ging het allemaal niet op de presentatie.
Deed me een beetje aan Jean-Marie Pfaff denken.

I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_58269901
quote:
Op woensdag 23 april 2008 23:38 schreef M0NTANA het volgende:
Deed me een beetje aan Jean-Marie Pfaff denken.

Of wie was het? De Jong? Met zn sect/sex
pi_58878883
quote:
Rutten verkozen tot Coach van het jaar

TILBURG - Trainer Fred Rutten is zaterdag in Tilburg door zijn collega's uitgeroepen tot Coach van het jaar. De oefenmeester van FC Twente kreeg de bijbehorende Rinus Michels Award uit handen van Sef Vergoossen, die PSV het afgelopen seizoen naar de landstitel leidde.

Rutten eindigde met FC Twente in de reguliere competitie als vierde. In de play-offs versloegen de Tukkers NAC Breda en Ajax, waardoor FC Twente komend seizoen in de voorronde van de Champions League mag spelen. Rutten is dan niet meer de hoofdverantwoordelijke bij de ploeg uit Enschede, hij gaat in de Bundesliga aan de slag als trainer van Schalke 04.

De andere genomineerden voor de eretitel Coach van het jaar waren Ernie Brandts (NAC Breda), Gertjan Verbeek (SC Heerenveen) en Stanley Menzo (FC Volendam).

dvhn
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')