Ik heb een jaar lang zelf geprobeerd om op mn voeding te letten, maar het ging steeds een tijdje goed, en dan viel ik toch weer terug in oude patronen ( denk aan heel erg veel avondeten en zakken chips en koekjes leegeten enzo)quote:Op donderdag 17 april 2008 18:32 schreef hello_moto1992 het volgende:
Is het niet een idee om zelf te gaat dieten? Of vind je dat dan moeilijker zonder dietist?
Sonja Bakker is, wat mij betreft, niet bepaald een crash dieet. Door haar leer je ook een andere manier van eten aan (gezondere dingen en andere hoeveelheden)quote:Op donderdag 17 april 2008 18:44 schreef Sylvana het volgende:
Ik wil geen crashdieet ala Sonja Bakker doen ofzo, maar gewoon een gezonde voedingsstijl aanleren, met normale hoeveelheden eten![]()
Hi Sylvana,quote:Op donderdag 17 april 2008 18:30 schreef Sylvana het volgende:
knip
Helaas is het Sonja Bakker dieet wel een crashdieet omdat je structureel te weinig calorieën binnenkrijgtquote:Op donderdag 17 april 2008 19:14 schreef me-elsjuh het volgende:
Sonja Bakker is, wat mij betreft, niet bepaald een crash dieet. Door haar leer je ook een andere manier van eten aan (gezondere dingen en andere hoeveelheden)
Ik ken je verder niet maar wat je hier beschrijft lijkt erg op waar de meeste mensen de fout in gaan met dieten. Door jezelf alles te ontzeggen word de drang steeds maar groter tot je het niet meer volhoud. Een dietiste zal je helpen om daar een balans in te vinden. Als je er nog nooit bent geweest denk ik dat je er veel aan kan hebben...quote:Op donderdag 17 april 2008 18:44 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb een jaar lang zelf geprobeerd om op mn voeding te letten, maar het ging steeds een tijdje goed, en dan viel ik toch weer terug in oude patronen ( denk aan heel erg veel avondeten en zakken chips en koekjes leegeten enzo)
Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Alleen hetgeen Sonja Bakker uitdraagt is al heel erg lang bekend bij velen. Het grote voordeel is alleen dat ze alles voor je uitwerkt, tot aan de boodschappenlijstjes toe.quote:Op donderdag 17 april 2008 19:14 schreef me-elsjuh het volgende:
[..]
Sonja Bakker is, wat mij betreft, niet bepaald een crash dieet. Door haar leer je ook een andere manier van eten aan (gezondere dingen en andere hoeveelheden)
Let ook vooral op producten die claimen gezond te zijn maar vervolgens wel veel calorien bevatten, zoals Sultana koekjes. In een Sultanakoekje zitten gemiddeld (de naturel variant iets minder) 55 kcal. Als je dus een pakje sultana's eet krijg je evenveel calorien binnen als een klein zakje chips!quote:Op donderdag 17 april 2008 19:28 schreef AlphaOmega het volgende:
Sultana koekjes
Kijk toch eens naar Spa en Fruit, en stap gewoon over op zoetjes. Dat zijn al grote stappen.quote:Op donderdag 17 april 2008 19:28 schreef Sylvana het volgende:
En ik weet precies hoeveel kcal er overal inzitten, maar toch kan ik ze niet weerstaanEn ik drink wel altijd cola-light enzo, en overdag thee ( met 1 suikerklontje, was eerst 3)
Daar heb je een punt. Alleen zijn is bij dit soort methoden lastig, en sowieso lastig. Samen kun je elkaar stimuleren en aanspreken op 'foutjes'. Hier in de stad hebben fysiotherapie praktijken speciale programma's voor mensen met overgewicht. Vraag je huisarts eens of dat bij jullie ook bestaat. Vast wel. En dan gewoon doen. Dat zijn 'lotgenoten', goed voor de stimulans.quote:Op donderdag 17 april 2008 19:32 schreef Sylvana het volgende:
Tja, ik heb die boeken van Sonja Bakker wel eens ingekeken, maar voor 1 persoon vind ik het toch wel een erg lastig schema om allemaal klaar te maken.
Verrek, je hebt gelijk. Daar ben ik dus inderdaad ingetrapt. Fout advies van mij dus! Is Liga beter?quote:Op donderdag 17 april 2008 19:32 schreef Trusten het volgende:
[..]
Let ook vooral op producten die claimen gezond te zijn maar vervolgens wel veel calorien bevatten, zoals Sultana koekjes. In een Sultanakoekje zitten gemiddeld (de naturel variant iets minder) 55 kcal. Als je dus een pakje sultana's eet krijg je evenveel calorien binnen als een klein zakje chips!
Geeft toch nietquote:Op donderdag 17 april 2008 19:37 schreef AlphaOmega het volgende:
Verrek, je hebt gelijk. Daar ben ik dus inderdaad ingetrapt. Fout advies van mij dus!
Met zo'n reactie kan iemand toch helemaal niets? Iedereen weet in basis wel wat gezond is en wat niet. Maar een dietiste kan je vaak dingen aanwijzen die je zelf nog niet in de gaten had. Vaak kan je met kleine veranderingen al best wat resultaat bereiken...daarnaast is het vaak een stok achter de omdat je toch iedere keer weer op de weegschaal moet en dus meteen resultaat (of geen) ziet...quote:Op donderdag 17 april 2008 19:39 schreef OldJeller het volgende:
Eet eens alleen gezonde producten, gebruik geen suiker meer of frisdrank en ga sporten.
Klaarblijkelijk weet je welke producten je dik maken en welke niet en wat je kan doen om af te vallen, alleen je doet het niet. Je gaat naar een diëtist.
Jouw probleem is luiheid.
Volgens mij moet je het hele topic nog eens lezen. Het zit bij TS puur in eetgedrag.quote:Op donderdag 17 april 2008 19:39 schreef OldJeller het volgende:
Eet eens alleen gezonde producten, gebruik geen suiker meer of frisdrank en ga sporten.
Klaarblijkelijk weet je welke producten je dik maken en welke niet en wat je kan doen om af te vallen, alleen je doet het niet. Je gaat naar een diëtist.
Jouw probleem is luiheid.
Ik drink er 2 glazen van op een dag, 1 bij het avondeten en dan 's avonds nog 1 glas. Dus niet echt heel veel ofzoquote:Op donderdag 17 april 2008 19:42 schreef Maeghan het volgende:
Niet iedereen heeft er last van hoor, maar een tijdje geleden was er een onderzoek waar uit kwam dat mensen die lightfrisdranken drinken, juist een drang naar suiker krijgen omdat de zoetstoffen werken als een soort nepsuiker. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar in ieder geval kon het leiden tot meer zoete trek. Daarnaast is het ook niet gezond (in grote hoeveelheden zeker niet), dus ik weet niet hoe veel je ervan drinkt, maar echt een structurele oplossing zijn al die kunstmatig gezoete producten niet.
Liga's zijn wel donker, maar daardoor nog niet per se vezelrijkquote:Op donderdag 17 april 2008 19:37 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Verrek, je hebt gelijk. Daar ben ik dus inderdaad ingetrapt. Fout advies van mij dus! Is Liga beter?
OP zich klonk het goed, al vind ik dit wel een punt van discussie. Je krijgt op deze manier zó ongelofelijk veel zoetstoffen binnen! Dat kan echt niet goed voor je zijn.quote:Op donderdag 17 april 2008 19:50 schreef nein het volgende:
1. Ban VOORGOED suiker uit je leven. Drink alles light, koop altijd suikervrije snoep, en alleen een koekje op hele speciale momenten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |