Nee, vanwege dezelfde punten die ik hierboven ook al neerpende, slechte kwaliteit, slecht vakwerk, goedkope materialen, slechte planning, niets op tijd af en los daarvan slechte architectuur (al is dat laatste natuurlijk de architecten aan te rekenen). Maar misschien zijn in NL bijzondere maatstaven. Als het bijlmer arena station al een prijs krijgt voor mooiste gebouw dan weet ik het echt niet meerquote:Op vrijdag 12 september 2008 01:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Toch niet vanwege de 'bouwfraude' hè?
En vergeet niet dat Blijdorp veeeeeeel minder geschiedenis heeft dan de Amsterdamse binnenstad, er zit daar veel minder in de grond. Compleet onvergelijkbaar.quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:50 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
de situatie is niet vergelijkbaar, bij de Noord-Zuidlijn moeten ze namelijk nog met het boren beginnen, in de Vijzelgracht wordt van bovenaf een put gegraven waarin de metro wordt gebouwd
in Rotterdam moet ook gegraven worden van bovenaf voor Station Blijdorp, daar zullen ze vast dankbaar gebruik maken van de expertise verkregen in Amsterdamquote:Op vrijdag 12 september 2008 09:06 schreef Q. het volgende:
[..]
En vergeet niet dat Blijdorp veeeeeeel minder geschiedenis heeft dan de Amsterdamse binnenstad, er zit daar veel minder in de grond. Compleet onvergelijkbaar.
Dan hebben we even onze eigen Pisa.quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:07 schreef Megumi het volgende:
Ik zie de munt al omvallen.
Nogmaals, op die plek is veel meer ruimte en veel minder historie. Er zit daar zoooo veel minder in de grond en er staan geen 400-jaar oude gebouwen op houten palen naast.quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:19 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
in Rotterdam moet ook gegraven worden van bovenaf voor Station Blijdorp, daar zullen ze vast dankbaar gebruik maken van de expertise verkregen in Amsterdamhttp://www.randstadrail.nl/content.asp?Id=188
en op de Vijzelgracht komt het metrostation op 26 meter diepte, dat is veel dieper dan in Blijdorp want daar komt het station op 18 meter diepte, dat ook maakt de bouw gecompliceerder in Amsterdamquote:Op vrijdag 12 september 2008 09:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Nogmaals, op die plek is veel meer ruimte en veel minder historie. Er zit daar zoooo veel minder in de grond en er staan geen 400-jaar oude gebouwen op houten palen naast.
Dat is out of the question.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:42 schreef henkway het volgende:
Het stoppen van het project is nog niet eens zo'n gek alternatief zegt de omwonende
Het is ook een mooi gebouw. Mooie dak constructie, mooie voorkant. Met afstand het mooiste nieuwe station in Nederland.quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:57 schreef Samson het volgende:
[..]
Nee, vanwege dezelfde punten die ik hierboven ook al neerpende, slechte kwaliteit, slecht vakwerk, goedkope materialen, slechte planning, niets op tijd af en los daarvan slechte architectuur (al is dat laatste natuurlijk de architecten aan te rekenen). Maar misschien zijn in NL bijzondere maatstaven. Als het bijlmer arena station al een prijs krijgt voor mooiste gebouw dan weet ik het echt niet meer
Ja in rotterdam ligt natuurlijk geen enkele tunnel onder oudere wijken door.quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:06 schreef Q. het volgende:
[..]
En vergeet niet dat Blijdorp veeeeeeel minder geschiedenis heeft dan de Amsterdamse binnenstad, er zit daar veel minder in de grond. Compleet onvergelijkbaar.
Hey, Amsterdam Is daarin uniek jeweets. In de rest van NL is nog nooit een spa de grond in gegaanquote:Op vrijdag 12 september 2008 10:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja in rotterdam ligt natuurlijk geen enkele tunnel onder oudere wijken door.
rightquote:Op vrijdag 12 september 2008 11:05 schreef Sanne het volgende:
Rotterdam heeft inderdaad ook 10 (!) oude gebouwen.
http://www.top010.nl/html/de_10_oudste_gebouwen_van_rott.htm
Dus als iemand een lijstje maakt met de tien oudste gebouwen van Amsterdam, dan is het centrum daarna leeg?quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:05 schreef Sanne het volgende:
Rotterdam heeft inderdaad ook 10 (!) oude gebouwen. Waarvan slechts 3 in het centrum.![]()
http://www.top010.nl/html/de_10_oudste_gebouwen_van_rott.htm
Valt mee, de munt staat gewoon op een brug, daar de gehele "muntplein" gewoon een brug is. De metrolijn zal dan ook niet direct onder de brug komen, maar onder de gracht die daar loopt.quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:07 schreef Megumi het volgende:
Op AT5 werd er gezegd dat er meer zwakke plekken zijn. Dat belooft dus nog wat. Ik zie de munt al omvallen.
Dan wordt het nog drukker op de Munt. Krijgen we al die japanners die een scheve toren van amsterdam foto komen maken!quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:25 schreef Semisane het volgende:
[..]
Valt mee, de munt staat gewoon op een brug, daar de gehele "muntplein" gewoon een brug is. De metrolijn zal dan ook niet direct onder de brug komen, maar onder de gracht die daar loopt.
Overigens dat het een brug is, is kennelijk zo onbekent dat ook het GVB er wel eens dwars door heen hebben geboord, om tot hun stomme verbazing de gracht daaronder te zien stromen...inclusief rondvaartboten.
Hoewel..dat torentje staat natuurlijk op de fundering van die brug...dat kan natuurlijk wel verzakken.Nou ja het is duidelijk....de munt gaat er aan.
mja, voor de aanleg van metro daar zijn er wel huizenblokken gesloopt die in de weg lagen en na de metroaanleg zijn er andere gebouwen voor in de plaats gekomen, in die tijd was dat ook zo het geval in Amsterdam in de buurt van de Stoperaquote:Op vrijdag 12 september 2008 11:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
right
Het grootste gedeelte van Kralingen, waar een metrotunnel onder ligt is van de 17e en 18e eeuw. In het CENTRUM staat inderdaad weinig ouds meer.
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen, als je al geen damwand kan slaan zonder lekken en niet van je fouten leert (het is niet de eerste keer dus), dan ben je wel ontzettend stom bezig. Vervolgens kost dat project ook nog ontzettend veel meer dan gebudgetteerd, moet ik op mn werk mee aankomen, dan kan ik morgen een andere baan zoeken. En er is dus helemaal geen gedegen onderzoek gedaan voordat overal mee begonnen is. Het is niet zo dat die oude panden er gisteren pas neergezet zijn, dus een beetje anticiperen had geen kwaad gekund bij zo'n megaproject... Het is gewoon om te janken zo slecht gepland, georganiseerd, gebudgetteerdquote:Op vrijdag 12 september 2008 11:11 schreef Sanne het volgende:
Lievies dit is geen Rotterdam bash.
Ik ben wat ontdaan omdat mijn stad gesloopt wordt, door onkundige NoordZuidlijn bonzen.
Ja, en er zijn ook huizenblokken blijven staan. Je punt?quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:59 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
mja, voor de aanleg van metro daar zijn er wel huizenblokken gesloopt die in de weg lagen en na de metroaanleg zijn er andere gebouwen voor in de plaats gekomen, in die tijd was dat ook zo het geval in Amsterdam in de buurt van de Stopera
Je kunt beter zeggen: "De huizenblokken die moesten blijven staan, zijn ook blijven staan."quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, en er zijn ook huizenblokken blijven staan. Je punt?
bij de Noord-Zuidlijn is de bedoeling dat alle huizenblokken blijven staanquote:Op vrijdag 12 september 2008 12:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, en er zijn ook huizenblokken blijven staan. Je punt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |