abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58199486
quote:
Op maandag 21 april 2008 09:59 schreef Oblivion het volgende:

(Dus ook een blauw gedeelte maar dat de tijd langer duurt dan geoorloofd is in een KLEIN dorp)
Alleen gaf die bron aan dat er helegaar geen parkeerschijf was neergelegd. Als die er wel was gelegd en er was een overschrijding van zeg 15 minuten, wellicht was dan wel een oogje dichtgeknepen... Het is iig al een andere situatie dan helemaal geen schijf neer leggen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_58199716
quote:
Op maandag 21 april 2008 10:01 schreef Elfletterig het volgende:

Tja, dat heeft alles te maken met het absurde gedrag dat Voyeur en jij in dit topic tentoonspreiden.
Ja, ons gedrag was ook ineens heel anders nadat jij had aangegeven niet meer te zullen reageren... Man, wat een smoesjes...
quote:
Het is gewoon schrijnend om te lezen hoe weinig inlevingsvermogen jullie hebben
Het is vooral vreemd om te zien dat jij niet wenst te begrijpen dat er meer belangen spelen dan alleen die van de bezoekers van de begrafenis.
quote:
Allemaal onjuist.
Ach, de glazen bol weer...
quote:
Gelukkig heeft de politie ZELF erkend dat de (onervaren) agent te snel het bonnenboekje tevoorschijn heeft gehaald.
Ze hebben het voorgelegd aan de OvJ en die heeft gelet op de omstandigheden besloten om de bonnen te laten voor wat ze zijn. Een oordeel dat de agent te snel het bonnenboekje heeft getrokken zie ik niet. Er staat alleen dat er door een onervaren agent geschreven is. Meer niet. De rest VERZIN JIJ ERBIJ.
quote:
Precies mijn punt.
Even terugzoeken:
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:29 schreef Elfletterig het volgende:

Die voorbeelden noemde ik om aan te tonen hoe hijgerig snel politieagenten tegenwoordig met het bonnenboekje in de aanslag klaar staan. Het gaat me om de cultuur die daar achter schuilgaat.
Ja exact... Ik lees inderdaad dat het om een onerva.... o nee... Het ging over agenten in het algemeen, de cultuur, enz.
quote:
Soms zijn er even bepaalde omstandigheden WAAR NIEMAND OM VRAAGT die je even door de vingers moet zien.
Die agent had toch de omstandigheden waar niemand om vraagt door de vingers gezien?
quote:
Omstandigheden die het rechtvaardigen om even van de geldende regels af te wijken.
Die zijn er. En ik zie niet in waarom een begrafenis in zijn algemeenheid een reden is om van de geldende regels af te wijken.
quote:
Maar goed... ik kan nog een uur zo doorpraten, je wilt het toch niet snappen. En juist DAT is nou het schrijnende.
-edit- Nutteloos

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 21-04-2008 12:11:08 ]
pi_58199785
quote:
Op maandag 21 april 2008 10:04 schreef Elfletterig het volgende:

Kijk... En zo'n agent begrijpt het dus WEL Zo'n man is dus WEL geschikt voor zijn beroep. Regeren in de geest van de wet. Maar ik denk niet dat DS4 en consorten dit snappen. Die gaan jou nu doorzagen over je onverantwoordelijke gedrag, over de gevaren die je hebt veroorzaakt, enzovoort...
Nee, jij leest bijzonder slecht. Die agent heeft zich vergewist van de omstandigheden van DAT geval. Nog afgezien van het feit dat eerste hulp een totaal andere situatie is dan een begrafenis. Daar kun je wel zorgen dat je een half uur van te voren aanwezig bent om je auto desnoods een dorp verderop te parkeren.
pi_58199900
quote:
Op maandag 21 april 2008 10:37 schreef Elfletterig het volgende:
maar er is ook zoiets als de menselijke maat, geest van de wet, inlevingsvermogen, iets door de vingers zien... hoe je het ook wilt noemen.
En er is ook zoiets als een rechter die deze afweging hoort te maken en vooral niet de politie. Prima als ze een keer niet optreden bij een eenvoudig vergrijp, maar ik moet er niet aan denken dat een agent steeds deze afweging moet maken. Daar zijn ze niet voor. Ze maken een PV op van wat ze feitelijk aantreffen. Het is aan de OvJ om dan een vervolgingsbeslissing te nemen (dat is hier ook gebeurt) en als je het daar niet mee eens bent kun je als dader bij de rechter terecht en zelfs ook als slachtoffer (hoewel hier niet van toepassing).

Het idee dat agenten zich continu bezig zouden moeten houden met het gokken naar verontschuldigbare omstandigheden en daar op moeten anticiperen is bespottelijk.
pi_58199935
quote:
Op maandag 21 april 2008 10:46 schreef Elfletterig het volgende:

De agent in het voorbeeld van de Eerste Hulp heeft dat gelukkig goed kunnen inschatten, de beginneling in Maarn duidelijk niet.
Het is natuurlijk ook precies hetzelfde als je de overtreder kan aanhoren, of dat deze een paar honderd meter verder in de kerk zit...
pi_58199952
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:52 schreef DS4 het volgende:
Ja, ons gedrag was ook ineens heel anders nadat jij had aangegeven niet meer te zullen reageren... Man, wat een smoesjes...
Wat ik al aangaf: dat had alles te maken met de botte - bord voor je hoofd - opstelling die jij in dit topic tentoonspreidt.
quote:
Het is vooral vreemd om te zien dat jij niet wenst te begrijpen dat er meer belangen spelen dan alleen die van de bezoekers van de begrafenis.
Het is nog veel vreemder dat jij WEL weet te wijzen op DIE belangen, maar verdomd weinig begrip kan opbrengen voor mensen die een begrafenis bijwonen. Wat denk je? Dat die begrafenis een week later nog eens wordt overgedaan ofzo? Welk belang kan in vredesnaam zwaarder wegen? Dat de bewoners van die paar huizen in de verre omgeving een paar uur lang wat auto's voor de deur hebben staan?
quote:
Ik snap jou best. Je hebt jezelf ingegraven en blijft maar hameren op een non-argument. En dat terwijl je geregeld iets verstandigs had gezegd: dat je niet meer zou reageren...
-edit-Probeer het op een andere manier

[ Bericht 12% gewijzigd door paddy op 21-04-2008 12:08:58 ]
pi_58200020
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 21-04-2008 12:07:10 ]
pi_58200052
Kunnen we die persoonlijke aanvallen achterwege laten? Hoe verneuk ik een topic zeg
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_58200061
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:00 schreef Oblivion het volgende:

Maar het sierde de man dat hij keek naar MIJN situatie. Kijken hè? Niet luisteren.
En die agent kon dat dus omdat je aan kwam lopen... Ik denk dat als deze agent aan het schrijven was geweest terwijl de kerk uit was gegaan hij wellicht ook een andere afweging had gemaakt.

Het idee dat sommigen hebben dat de agent maar had moeten gokken dat de foutparkeerders in de kerk zaten vind ik dan ook vreemd. En "jouw" agent was ook niet uitgegaan van een verontschuldigbare parkeerovertreding als hij jou niet had zien aankomen. En terecht dat jij dan ook niet die agent dan de foute persoon vindt, maar de schuld in eerste instantie bij jezelf zoekt. Ook al vind ik dat je meer recht van spreken hebt, want als je naar de eerste hulp moet, dan heb je echt haast die je niet had kunnen voorkomen.
pi_58200219
Een agent die op een zaterdagmiddag op een ongebruikelijk tijdstip ineens tientallen auto's geparkeerd ziet staan op een plek waar normaal nooit iets te beleven valt, zou zichzelf moeten afvragen: is hier niet iets bijzonders aan de hand. Het feit dat het hier om een beginnende agent ging, voedt de gedachte dat de agent te snel het bonnenboekje heeft gegrepen. Een ervaren agent, die zijn vak goed verstaat, zou namelijk beter om zich heen kijken, misschien eens een telefoontje naar het bureau plegen, of beter nog: weten wat er speelt in jouw werkgebied en dus gewoon keurig op de hoogte zijn dat er een begrafenis is die veel bezoekers trekt.

Verder zou ik werkelijk niet weten waarom ik opmerking van DS4 van 'ga maar een dorp verderop parkeren' niet mag kwalificeren als te absurd voor woorden. Absurd is namelijk het eerste wat bij mij opkomt als ik van begrafenisbezoekers ga verlangen dat ze 4, 5, 6 kilometer moeten gaan lopen om bij een kerk aan te komen. Het getuigt van extreem weinig inlevingsvermogen en realiteitszin.
pi_58200245
quote:
Op maandag 21 april 2008 12:01 schreef Elfletterig het volgende:

Wat ik al aangaf: dat had alles te maken met de botte - bord voor je hoofd - opstelling die jij in dit topic tentoonspreidt.
Dat zal het zijn. Omdat ik een andere mening heb die ik netjes kan onderbouwen heb ik een bord voor mijn hoofd en niet de persoon die, alsof hij een kras op zijn toetsenbord heeft, maar blijft herhalen, herhalen, herhalen, herhalen...
quote:
Het is nog veel vreemder dat jij WEL weet te wijzen op DIE belangen, maar verdomd weinig begrip kan opbrengen voor mensen die een begrafenis bijwonen. Wat denk je? Dat die begrafenis een week later nog eens wordt overgedaan ofzo?
Ik ben nog nooit te laat geweest voor een begrafenis. Kwestie van tijdig vertrekken. Het idee dat het moeilijk verkrijgen van een parkeerplek in NL niet voorzienbaar is, is belachelijk. Nog afgezien van het feit dat (b.v.) het neerleggen van een parkeerschijf geen uren hoeft te kosten. Nog geen minuut.

En nog afgezien van het feit dat als iedereen 5 minuten langer moet lopen dan gedacht de dienst best 5 minuten later begint. Want als het dan zo'n massaal probleem was, dan was aan de begintijd van de dienst vast geen strikte hand gehouden.
quote:
Welk belang kan in vredesnaam zwaarder wegen? Dat de bewoners van die paar huizen in de verre omgeving een paar uur lang wat auto's voor de deur hebben staan?
Nee, maar b.v. het belang van veiligheid. Als iemand het zicht op een kruising ontneemt en er komt een fietser onder een auto daardoor.... zou dat belang ook bij jou zwaarder kunnen wegen? Of is naar een begrafenis gaan belangrijker dan wat dan ook?
quote:
Er had in dit topic maar één iemand zo verstandig moeten zijn om niet te reageren en dat ben jij.
Voyeur had dus wel moeten reageren. Ach, fijn...
quote:
gebrek aan respect voor een overledene,
Ik heb het niet gehad over de overledene en ik heb er geen nieuws van gemaakt.
quote:
gebrek aan begrip voor uitzonderlijke omstandigheden
Er is niets uitzonderlijks aan lastig parkeren bij een kerk. Ik weet dat. Misschien omdat ik meer begrafenissen mee heb gemaakt en zelf ook wel eens lang heb moeten wandelen.
quote:
Je blijft maar door-emmeren dat begrafenissen geen reden zijn om fout te parkeren
Aangezien dat gewoon juist is.
quote:
net alsof alle begrafenisbezoekers in Nederland zichzelf stelselmatig het recht gunnen om overal fout te parkeren.
Ik had het niet over al die mensen die wel juist parkeren, maar de mensen die het juist niet doen.
pi_58200421
quote:
Op maandag 21 april 2008 12:15 schreef DS4 het volgende:
Omdat ik een andere mening heb die ik netjes kan onderbouwen...
*zucht* Het gaat niet zozeer om de onderbouwing, maar aan je gebrek aan inlevingsvermogen in de situatie die zich daar afspeelde. Dat wil er maar niet in. Nu ook weer: kom je weer aanzetten met dat de veiligheid in het geding was, terwijl die auto's gewoon geparkeerd stonden op parkeerplaatsen. Ze zijn beboet voor het niet-plaatsen van een parkeerschijf, niet voor fout parkeren.

Dat jij nog nooit te laat bent geweest op een begrafenis, is fijn voor je. Bij deze dienst was dat - mede door de enorme toeloop van dubbel zo veel mensen als verwacht - helaas wel geval. Enig verband tussen "dubbel zo veel toeloop als verwacht" en te laat in de kerk aankomen, schijnt je echter te ontgaan. Verder is het niet aan jou en mij om een oordeel te vellen over de dominee die op een bepaald moment is begonnen met de uitvaartdienst. Dat raakt de privésfeer van de overledene en zijn familie en het is iets waar jij en ik je VERRE van moeten houden.
quote:
Op maandag 21 april 2008 12:15 schreef DS4 het volgende:
Er is niets uitzonderlijks aan lastig parkeren bij een kerk. Ik weet dat. Misschien omdat ik meer begrafenissen mee heb gemaakt en zelf ook wel eens lang heb moeten wandelen.
Deze opmerking is tekenend voor alles wat je straal negeert in dit topic. Je doet werkelijk alsof iedere begrafenis identiek is, ieder dorp even groot is en iedere kerk op dezelfde plek in een dorp staat. WIL of KUN je nou niet begrijpen dat iemand die de situatie in Maarn precies kent, al heeft uitgelegd dat daar een groot ruimteprobleem ontstaat wanneer er zo veel toeloop is bij een begrafenis? WIL of KUN je nou niet begrijpen dat deze begrafenis meer dan dubbel zo veel bezoekers trok als verwacht? WIL of KUN je nou niet begrijpen dat mensen daadwerkelijk een stuk hebben moeten wandelen?
pi_58200521
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:59 schreef DS4 het volgende:
En er is ook zoiets als een rechter die deze afweging hoort te maken en vooral niet de politie. Prima als ze een keer niet optreden bij een eenvoudig vergrijp, maar ik moet er niet aan denken dat een agent steeds deze afweging moet maken. Daar zijn ze niet voor.
En hier zijn we het fundamenteel oneens. Ik vind namelijk dat een agent WEL een dergelijke afweging goed moet kunnen maken. Dat is overigens ook iets wat veel agenten dan ook doen. Want het is te triest voor woorden dat de rechterlijke macht in ons land zich moet gaan bezighouden met die soort flutzaakjes, die gewoon te voorkomen zijn als agenten een gezonde afweging maken.
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:59 schreef DS4 het volgende:
Het idee dat agenten zich continu bezig zouden moeten houden met het gokken naar verontschuldigbare omstandigheden en daar op moeten anticiperen is bespottelijk.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar die vlieger gaat in het geval van Maarn dus niet op. Daar had de agent (het was een beginneling, dus dat verklaart veel) even beter moeten nadenken voordat hij het bonnenboekje pakte. Ik heb al aangegeven waarom. Natuurlijk moet deze manier van denken niet de regel zijn, maar de uitzondering. Maar als agent hoor je ook te snappen wat uitzonderlijke omstandigheden zijn. Het is dus ook niet voor niets dat de bonnen zijn ingetrokken.
pi_58200636
Leuk topic!
  maandag 21 april 2008 @ 12:39:23 #215
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_58200672
quote:
Op woensdag 16 april 2008 18:36 schreef zoalshetis het volgende:
tsja, doen ze wel vaker op begrafenissen. lijkenpikkers zijn het.
dus de wet moet uitgebreid worden met de zin: .".. behalve als het reisdoel een begrafenis is, dan mag je namelijk WEL overal parkeren"

wat een bullshit. als je geen boete wil, moet je je auto niet fout parkeren. punt.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_58200709
quote:
Op maandag 21 april 2008 12:25 schreef Elfletterig het volgende:

Nu ook weer: kom je weer aanzetten met dat de veiligheid in het geding was, terwijl die auto's gewoon geparkeerd stonden op parkeerplaatsen.
Dit is toch gewoon tegen beter weten in... Er stonden auto's in de berm geparkeerd. Punt. of het moet zijn dat de aanwezigen daarover logen.
quote:
Ze zijn beboet voor het niet-plaatsen van een parkeerschijf, niet voor fout parkeren.
Als dat zo zou zijn (dat kan), dan vind ik dat echt onverschuldigbaar. Die schijf hoort in je auto te liggen. En je hoort dat ding dan gewoon neer te leggen. Nogmaals: als dan de dienst langer duurt... dan heb ik daar wel begrip voor. Maar die schijf gewoon niet neerleggen... ik zie niet in waarom dat in deze omstandigheid niet kan.
quote:
Bij deze dienst was dat - mede door de enorme toeloop van dubbel zo veel mensen als verwacht - helaas wel geval.
Ik ben eigenlijk nooit te laat. Voor niets. Reden: ik zorg dat ik ofwel tijdig vertrek (en dan ben ik soms ook gewoon veel vroeger ter plaatse), ofwel ik zorg dat ik in de omgeving overnacht (ik ga bij een zitting in Amsterdam om 9.00u niet gokken dat de trein/auto mij op tijd in Amsterdam krijgen).
quote:
Enig verband tussen "dubbel zo veel toeloop als verwacht" en te laat in de kerk aankomen, schijnt je echter te ontgaan.
Ik zie niet in waarom een half uur speling niet voldoende is. En zeker niet in het geval van een parkeerschijf neerleggen.
quote:
Verder is het niet aan jou en mij om een oordeel te vellen over de dominee
Maar wel over de agent?
quote:
Dat raakt de privésfeer van de overledene en zijn familie en het is iets waar jij en ik je VERRE van moeten houden.
Ik weet gewoon hoe zoiets in de praktijk werkt. Als de mensen nog bij bosjes binnenkomen, dan wordt er even gewacht.
quote:
Deze opmerking is tekenend voor alles wat je straal negeert in dit topic. Je doet werkelijk alsof iedere begrafenis identiek is, ieder dorp even groot is en iedere kerk op dezelfde plek in een dorp staat. WIL of KUN je nou niet begrijpen dat iemand die de situatie in Maarn precies kent, al heeft uitgelegd dat daar een groot ruimteprobleem ontstaat wanneer er zo veel toeloop is bij een begrafenis?
Je maakt de denkfout dat ik nooit in Maarn geweest ben...
quote:
WIL of KUN je nou niet begrijpen dat deze begrafenis meer dan dubbel zo veel bezoekers trok als verwacht? WIL of KUN je nou niet begrijpen dat mensen daadwerkelijk een stuk hebben moeten wandelen?
Dus stonden ze ver van de kerk. En hoe had de agent toen moeten weten dat het om bezoekers van de begrafenis gaat?

Wat is er precies mis met een agent die schrijft en het wel hoort als er een bijzondere omstandigheid was? Ik heb al in het begin gezegd dat ik mij voor kan stellen dat een agent besluit om niet te schrijven, maar ook dat hij wel schrijft en dat er bij bijzondere omstandigheden wel een briefje komt. Zo werkt dat.
pi_58200773
quote:
Op maandag 21 april 2008 12:39 schreef punchdrunk het volgende:
dus de wet moet uitgebreid worden met de zin: .".. behalve als het reisdoel een begrafenis is, dan mag je namelijk WEL overal parkeren"
wat een bullshit. als je geen boete wil, moet je je auto niet fout parkeren. punt.
Weer zo'n iemand die komt binnenwaaien en het topic niet goed doorleest.
pi_58200809
quote:
Op maandag 21 april 2008 12:31 schreef Elfletterig het volgende:

En hier zijn we het fundamenteel oneens. Ik vind namelijk dat een agent WEL een dergelijke afweging goed moet kunnen maken.
Nou, de wet denkt daar anders over en de agent wordt er niet voor opgeleid.
quote:
Dat is overigens ook iets wat veel agenten dan ook doen.
Nou, dat valt wel mee. Dat was vroeger misschien zo, maar tegenwoordig niet. En het maken van die afweging veronderstelt toch dat de agent wetenschap heeft van de redenen. En wat jij ook moge beweren: ook al wist die agent dat er een dienst bezig was, hij kon niet ruiken welke auto's nu wel en welke niet toebehoorden aan de bezoekers aldaar.
quote:
Want het is te triest voor woorden dat de rechterlijke macht in ons land zich moet gaan bezighouden met die soort flutzaakjes, die gewoon te voorkomen zijn als agenten een gezonde afweging maken.
OvJ zit er tussen...
quote:
Dat ben ik helemaal met je eens, maar die vlieger gaat in het geval van Maarn dus niet op.
Ik vind dat jij dat oordeel te makkelijk maakt. Jij hebt de situatie niet gezien. Ik ook niet, maar ik oordeel dan ook niet dat de boete wel of niet moet blijven staan.
pi_58201090
Over advertenties op maat gesproken:
quote:
Parkeerschijf met klok
Automatische parkeerschijf.
Geen boetes meer. ¤ 7,95
pi_58203692
quote:
Op maandag 21 april 2008 12:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

En die agent kon dat dus omdat je aan kwam lopen... Ik denk dat als deze agent aan het schrijven was geweest terwijl de kerk uit was gegaan hij wellicht ook een andere afweging had gemaakt.

Het idee dat sommigen hebben dat de agent maar had moeten gokken dat de foutparkeerders in de kerk zaten vind ik dan ook vreemd. En "jouw" agent was ook niet uitgegaan van een verontschuldigbare parkeerovertreding als hij jou niet had zien aankomen. En terecht dat jij dan ook niet die agent dan de foute persoon vindt, maar de schuld in eerste instantie bij jezelf zoekt. Ook al vind ik dat je meer recht van spreken hebt, want als je naar de eerste hulp moet, dan heb je echt haast die je niet had kunnen voorkomen.
Heb je ook gelijk in, hier betrof het een heel druk ziekenhuis met wegwerkzaamheden...
En daar een klein, klein dorp zonder veel parkeerplaatsen.

Maar blijf het toch triest vinden voor de mensen die een boete hebben gekregen na zo'n geladen dag...
Dan ben je blij dat je naar huis mag en dat het over is.
En ik weet ook wel dat regels en wetten nodig zijn om chaos en wanorde buiten de deur te houden, maar heel soms valt het dubbeltje net iets meer naar links of rechts en daar mag ook wel eens een keer op een normale manier mee om worden gegaan.
En gelukkig gebeurd dat ook.

Zo, ik heb er genoeg over gezegd.

Dat onze verzetsheld mag rusten in lieve vrede.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')