(Ik vind die dame alvast een stuk aardiger dan die vent die de opdracht van de koortdanser en de tafellaken moest opnemen!)
Iemand met mij eens??
quote:
op 11-03-1999 om 02:24 AM schreef MrMurphy het volgende:
Wel eens van de Mutt and Jeff techniek gehoord?
Ik heb er nog nooit van gehoord Murv', heb je zin het (kort) uit te leggen?
Dank & dag!
Loekie
quote:
op 11-03-1999 om 02:24 AM schreef MrMurphy het volgende:
Wel eens van de Mutt and Jeff techniek gehoord? Volgens mij is dit een perect voorbeeld..Murphy
NEE !, leg eens uit....
twee karakters een streng ander heel aardig
door mensen op het juiste moment met de verschillende karakters te confronteren krijg je meer van ze gedaan
in dit geval de mannen stem is een zeikerd en kan heel kinderachtig zijn
hij brengt alle slechte nieuws
op het moment dat er dan op het gevoel moet worden gespeeld komt de aardige vrouwen stem
deze krijgt meer voor elkaar
omdat heel duidelijk is dat zij wel aardig is
Imzadi139
quote:
op 11-03-1999 om 11:16 AM schreef beene001 het volgende:
Aha, dus je bedoelt "the old good cop/bad cop routine? Over het algemeen erg effectief, tenzij je in de gaten hebt dat het gebeurt!Imzadi139
Nouja, voordat de BB'ers DAT doorhebben....
quote:compleet off topic en het spijt me, maar ik ben nou eenmaal nieuwsgierig:
op 11-03-1999 om 11:16 AM schreef beene001 het volgende:
Aha, dus je bedoelt "the old good cop/bad cop routine? Over het algemeen erg effectief, tenzij je in de gaten hebt dat het gebeurt!Imzadi139
Betekent "Imzadi139" nou iets of is het gewoon je password?
quote:
op 11-03-1999 om 01:30 PM schreef JedePe het volgende:
Me dunkt dat de Butt bef variant bij Bart meer gedaan zou krijgen!
Hij's fijn!
quote:
op 11-03-1999 om 10:37 AM schreef dop het volgende:
mutt en jeff
twee karakters een streng ander heel aardig
door mensen op het juiste moment met de verschillende karakters te confronteren krijg je meer van ze gedaan
Dop,
daar komt het wel zo'n beetje op neer ja. Ik denk dat good cop/bad cop ook een goede benaming is (kweenie, ik breng niet zoveel tijd door op politiebureaus ).Er zijn trouwens nog veel meer manipulaties mogelijk met deze techniek: zo kan Vrouw de bewoners onder druk zetten door te zeggen dat Man inderdaad een eikel is, maar meer authoriteit heeft dan zij.
Op die manier forceer je dan een vertrouwensband met de bewoners, en krijg je bv. gedaan dat ze dingen doen (hun mond houden over bepaalde onderwerpen..) om hun "maatje" (De Vrouw) een plezier te doen.
Een getraind iemand kan zo een heel scala van emoties oproepen bij de bewoners, op het moment dat hem/haar dat uitkomt (schuld, woede, verdriet, etc.)
Er zijn nog veel meer tactieken, maar "Mutt & Jeff" is een van de klassiekers.
Murphy
quote:
op 11-04-1999 om 02:49 AM schreef Moor het volgende:
was jij het Murph, die het absoluut niet eens was met mijn vergelijking van het BB-huis-regie-model met in veel sektes gebruikte technieken ?
Je hebt zojuist een 'klassieker' uit die wereld beschreven.
Moor, ja en nee.
ik was het niet eens met het feit dat ex-sekteleden vaak niets zeiden uit schaamte, etc. Vwb sekte-achtige-technieken: ik zit al een tijdje te wachten op een andere klassieker, te weten sleep-deprivation(slaap-onthouding).
Food-deprivation hebben we ten slotte al gehad..
Murphy
quote:
op 11-10-1999 om 10:46 AM schreef Moor in de actuele streams-topic het volgende:Willem heeft blijkbaar voorgesteld, dat in de DBK foto's van de redactie-leden komen te hangen. W.: Als dan Astrid spreekt, kijk je naar de foto en weet je met wie je praat. Arjan, Martijn, Hans.
aha, dus niet Jeanette maar Astrid
Astrid = good cop (de enige vrouwenstem)
Arjan = bad cop (de boze mannenstem)
Martijn = alternatieve mannenstem
Hans = psycholoog (nooit live gehoord?)
Klopt het dat we nooit Hummie-herself hebben horen praten?
[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 10 November 1999).]
quote:
op 11-10-1999 om 02:54 PM schreef Hunter het volgende:Klopt het de we nooit Hummie-herself hebben horen praten?
Jawel hoor. Ik weet niet precies wat ze heeft gezegd (wie wel???) maar ze "spreekt" regelmatig.
quote:
op 11-10-1999 om 02:58 PM schreef BadGirl het volgende:
Jawel hoor. Ik weet niet precies wat ze heeft gezegd (wie wel???) maar ze "spreekt" regelmatig.
Ik heb haar ook regelmatig gehoord. Zij sprak in ieder geval zeker toen de bewoners naar de DBK werden geroepen om ze te vertellen dat er een cd zou worden gemaakt (you know, way back when).
quote:
op 11-04-1999 om 02:18 AM schreef MrMurphy het volgende:
Er zijn nog veel meer tactieken, maar "Mutt & Jeff" is een van de klassiekers.Murphy
Deze techniek, slaap onthouding en nog een heleboel andere technieken worden zeer vaak bij militaire trainingen gebruikt.
Met name de Commando opleiding in Roosendaal is doorspekt met dit soort psycho spelletjes.
Je raakt er wel aangewent na een tijdje !!!
Bad Cop: Arjan Schroten
Good Cop: Astrid Brummer
Janine Bakker is het liefje van Bart
Marieke Frank was jarig
Willem wil de foto van Martijn Raadgever ophangen
De psycholoog heet Hans (= Hans Sprakel?)
Regisseur André Anten hield de stopwatch bij tijdens de weekopdracht
Spot the looney, deze namen kun je nog verwachten:
Annedieke (Kuchler)
Daphne (van der Groen)
Marijke (Schonewille)
Miranda (Vos)
Robert (Bulthuis)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |