Nu vraag ik me af waar de grens van zelfverzekerdheid naar arrogantie ligt? Of zal ieder mens dat anders interpreteren?
*Muurbloempje vindt zichzelf niet arrogant*
quote:Eindelijk weer eens een nieuw topic
Op woensdag 06 maart 2002 16:19 schreef Muurbloempje het volgende:
[verhaal]
Ik denk dat je die twee dingen niet kunt vergelijken. Als je heel erg zelfverzekerd bent maar geen andere mensen kwetst is toch alles goed....?
Zodra je echter jezelf zo fantastisch vind dat je er anderen mee gaat kwetsen ofzo dan zit je dus over de grens heen.
Als je juist heel erg zeker bent van je zelf, je jezelf ook kwetsbaar durft optestellen, zonder over je heen te laten lopen.
Arrogante mensen doen dat per definitie al niet.
Denk ik..
Als je zelfverzekerd bent, ben je je bewust van je sterke punten en kom je daar ook voor uit als dat zo ter sprake komt. Wat betreft je minder sterke punten weet je ze misschien wat beter te verbergen maar vind je het ook niet vreselijk als ze wel aan het oppervlak komen, omdat je weet dat je je er niet voor hoeft te schamen dat je niet perfect bent.
Als je arrogant bent laat je geen gelegenheid voorbijgaan om te laten horen en zien hoe ontzettend geweldig goed je bent wat betreft je sterke punten en loop je ook nog eens de kans om nogal te overdrijven, waardoor je behoorlijk voor lul kunt staan
quote:dan lopen er hier toch een hoop arrogantes rond
Op woensdag 06 maart 2002 16:24 schreef Dieuw-lee het volgende:
Ik denk dat op het moment dat je denkt dat je BETER bent als mens dan een ander, dat je dan arrogant bent.
Met name in het topic 1 jaar, 8 maanden en toch nog gedumpt... Beter in bed..
quote:Ik heb ernstig vergelijkende tijd meegemaakt. Verlies van vrienden bij een scheiding en de teleurstelling die dat meebrengt. Maar ook de openbaring dat de mensen van wie je het minst verwacht je trouwste vrienden blijken.
Op woensdag 06 maart 2002 16:19 schreef Muurbloempje het volgende:
Ik wil wel eens weten waar die grens ligt. Ik heb dit laatste anderhalf jaar veel meegemaakt (scheiding, veel afgevallen, operatie, veel lichamelijke pijnen, nieuwe vriend, mensen die me links lieten liggen na breken met ex) maar ik merk dat ik door die dingen alleen maar sterker en zelfverzekerder ben geworden.
Nu vraag ik me af waar de grens van zelfverzekerdheid naar arrogantie ligt? Of zal ieder mens dat anders interpreteren?*Muurbloempje vindt zichzelf niet arrogant*
quote:Yo dude, geef volgende keer ook ff de naam van de persoon die dat gezegd heeft. Nou associeert iedereen het meteen met mij omdat ik dat topic gestart heb. Maar ik heb nergens (heb het net nagelezen) geschreven dat ik BETER ben. Heb alleen gezegd dat ik weet wat ze lekker vind en dat ik een pluspuntje heb. MEER NIET..........
Op woensdag 06 maart 2002 16:29 schreef Frenkie het volgende:[..]
dan lopen er hier toch een hoop arrogantes rond
Met name in het topic 1 jaar, 8 maanden en toch nog gedumpt... Beter in bed..
![]()
[ontopic]
ben het eens met de mening van miss_sly
[/ontopic]
quote:Dat hele topic staat vol met reacties, van ik ken haar beter, ik weet beter wat zij wil etc....
Op woensdag 06 maart 2002 16:41 schreef SharkWare het volgende:[..]
Yo dude, geef volgende keer ook ff de naam van de persoon die dat gezegd heeft. Nou associeert iedereen het meteen met mij omdat ik dat topic gestart heb. Maar ik heb nergens (heb het net nagelezen) geschreven dat ik BETER ben. Heb alleen gezegd dat ik weet wat ze lekker vind en dat ik een pluspuntje heb. MEER NIET..........
quote:Dat klinkt al heel anders, je had het denet over sex. Maar dat had ik iet gezegd.
Op woensdag 06 maart 2002 16:43 schreef Frenkie het volgende:[..]
Dat hele topic staat vol met reacties, van ik ken haar beter, ik weet beter wat zij wil etc....
Dat andere heb ik wel gezegd ja, en ik merk ook elke keer weer als ik met haar praat dat er een kern van waarheid in zit.......
Ik denk niet dat ik meer waard ben dan een ander, maar ik denk wel dat ik sommige dingen beter dan een ander kan.
quote:heerlijk, eindelijk iemand die voor me bevestigt dat ik niet arrogant ben
Op woensdag 06 maart 2002 16:24 schreef Dieuw-lee het volgende:
Als je juist heel erg zeker bent van je zelf, je jezelf ook kwetsbaar durft optestellen, zonder over je heen te laten lopen.
Arrogante mensen doen dat per definitie al niet.
quote:Voor knappe vrouwen ligt zelfverzekerheid en arrogantie sowieso al moeilijker denk ik.
Op woensdag 06 maart 2002 17:53 schreef SEMTEX het volgende:[..]
heerlijk, eindelijk iemand die voor me bevestigt dat ik niet arrogant ben
Mijn zusje die fotomodel is liep vaak tegen dat probleem.
Als je knap, intelligent EN zelfverzekerd bent vinden veel mensen je al snel arrogant.
(Moet je haar zien, denkt zeker dat ze heel wat is)
Grappig daarbij is, als mijn zusje zich vriendelijk opstelde tegenover een jongen, dat die jongen dan compleet verliefd gelijk meer wou. Uit zelfbescherming moest ze zich dan vaak afstandelijker opstellen, wat door velen weer vertaald werd als arrogantie.
En natuurlijk arogant gevonden worden door andere vrouwen die je de aandacht niet gunnen.
Als mooie EN zelfverzekerde vrouw heb je het een stuk minder makkelijk dan mensen die dat niet zijn denken.
En om de debiele voor de hand liggende reactie voor te zijn.
Als mijn zusje wil dat haar foto op Fok! wordt geplaatst zet ze hem zelf wel neer.
quote:Ik hoop dat deze repliek niet insinueert dat Semtex tot die categorie behoort...
Op woensdag 06 maart 2002 18:03 schreef Dieuw-lee het volgende:[..]
Voor knappe vrouwen ligt zelfverzekerheid en arrogantie sowieso al moeilijker denk ik.
quote:Je kan haar wel of niet aardig vinden..
Op woensdag 06 maart 2002 18:10 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Ik hoop dat deze repliek niet insinueert dat Semtex tot die categorie behoort...
ALs ze een lelijk monster was geweest had niemand zoveel aandacht en waarde geschonken aan haar posts, en had jij deze post ook niet geplaatst..
quote:Well said
Op woensdag 06 maart 2002 18:13 schreef Dieuw-lee het volgende:[..]
Je kan haar wel of niet aardig vinden..
Je weet net zo goed als ik dat iemand die er uitziet als haar aandacht van mannen trekt..ALs ze een lelijk monster was geweest had niemand zoveel aandacht en waarde geschonken aan haar posts, en had jij deze post ook niet geplaatst..
Net zoals ik weet dat als Semtex toeschietelijk was geweest naar die gasten, dat ze nu kwijlend voor haar voeten lagen.
Of ze haar nu wel of niet aardig vinden.. das nog het mooist...
quote:Also very true
Op woensdag 06 maart 2002 18:20 schreef Dieuw-lee het volgende:
Ja, tis toch zo..Net zoals ik weet dat als Semtex toeschietelijk was geweest naar die gasten, dat ze nu kwijlend voor haar voeten lagen.
quote:Herkenbaar idd. Daarom stel ik me ook meestal vrij koel op tegen mannen, omdat ik meestal liever vrienden met ze ben dan meteen wil wippen. Het is me echt heel vaak overkomen dat een mannelijke vriend iets voor me voelde terwijl ik dat niet wilde.
Op woensdag 06 maart 2002 18:03 schreef Dieuw-lee het volgende:Mijn zusje die fotomodel is liep vaak tegen dat probleem.
Als je knap, intelligent EN zelfverzekerd bent vinden veel mensen je al snel arrogant.
(Moet je haar zien, denkt zeker dat ze heel wat is)Grappig daarbij is, als mijn zusje zich vriendelijk opstelde tegenover een jongen, dat die jongen dan compleet verliefd gelijk meer wou. Uit zelfbescherming moest ze zich dan vaak afstandelijker opstellen, wat door velen weer vertaald werd als arrogantie.
quote:Precies. Ik beschouw het ergens ook als compliment dat ze zo hardnekkig willen laten weten dat ze menen dat ik arrogant etc. ben....
Op woensdag 06 maart 2002 18:13 schreef Dieuw-lee het volgende:[..]
Je kan haar wel of niet aardig vinden..
Je weet net zo goed als ik dat iemand die er uitziet als haar aandacht van mannen trekt..ALs ze een lelijk monster was geweest had niemand zoveel aandacht en waarde geschonken aan haar posts, en had jij deze post ook niet geplaatst..
quote:Als ik idd uitgebreid met ze had gekletst en op hun event. avances of complimenten was ingegaan, was ik opeens wel aardig geweest
Op woensdag 06 maart 2002 18:20 schreef Dieuw-lee het volgende:
Ja, tis toch zo..Net zoals ik weet dat als Semtex toeschietelijk was geweest naar die gasten, dat ze nu kwijlend voor haar voeten lagen.
quote:Dat nee zeggen heeft niks met arrogant te maken, ook al zou je geen vriend hebben, jij bepaald toch zeker zelf wel met wie je date..... Gewoon frustratie dat ze afgewezen worden... sim-pel...
Op woensdag 06 maart 2002 19:38 schreef Muurbloempje het volgende:
Dat is nog zoiets.... mannen die dan met je willen daten, zeg je tig keer dat je al een vriend hebt maar kennelijk dringt dat dan niet echt door, en als je dan nee zegt vinden ze je meteen arrogant etc... Het is dus kennelijk alleen goed als een zelfverzekerde vrouw ingaat op van die "mannen"! Woorden als kapsones, arrogant enz... passeren dan de revue als ze "nee" te horen krijgen...oke oke niet iedere man, is gewoon mijn ervaring
quote:Hé, jij ook al hier?
Op woensdag 06 maart 2002 19:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Dat nee zeggen heeft niks met arrogant te maken, ook al zou je geen vriend hebben, jij bepaald toch zeker zelf wel met wie je date..... Gewoon frustratie dat ze afgewezen worden... sim-pel...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |