Want mensen die voor eigen rechter gaan spelen zijn natuurlijk tof en aan te moedigen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:20 schreef NelisH2007 het volgende:
hij krijgt zn straf vast wel als hij vrij is en niet onderduikt
nee, dát is wenselijk ja..quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:20 schreef NelisH2007 het volgende:
Veel te kortquote:
Denk 't ook.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:20 schreef NelisH2007 het volgende:
van jou en je vriendjesquote:Op dinsdag 15 april 2008 19:20 schreef NelisH2007 het volgende:
Dus dan zetten we psychiaters en verpleegkundigen honderden urenlang op Volkert terwijl we weten dat hij toch nooit normaal zal worden. Wie gaat dat betalen? Juist. De belastingbetaler.quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:59 schreef Tomatenboer het volgende:
Ze hadden Volkert gewoon 18 jaar + tbs moeten geven dan zal hij niet snel meer vrijkomen omdat tbs in principe net zolang duurt tot men je genezen verklaart. Als je nooit genezen wordt verklaart dan zit je daar in principe levenslang.
Dan moet je een ziekte hebben, anders krijg je geen TBS. Stoornissen bleek hij volgens het Pieter Baan Centrum niet te hebben.quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:59 schreef Tomatenboer het volgende:
Ze hadden Volkert gewoon 18 jaar + tbs moeten geven dan zal hij niet snel meer vrijkomen omdat tbs in principe net zolang duurt tot men je genezen verklaart. Als je nooit genezen wordt verklaart dan zit je daar in principe levenslang.
Daar ben ik het niet mee eens. Ten eerste wil eigen rechter spelen niet per se zeggen dat je een moord pleegt. Ten tweede is een moordenaar vermoorden is heel wat anders dan een aanstormende lijsttrekker vlak voor de verkiezingen vermoorden. En ten derde ben ik het helemaal met je eens dat mensen geen eigen rechter dienen te spelen, maar er zijn gevallen waarbij ik uitzonderingen op die regel graag een pot bier zou aanbieden.quote:Maar om nu voor eigen rechter te gaan spelen zodra hij vrijkomt gaat mij echt te ver en is te triest voor woorden. Dat maakt de mensen die genoegdoening willen en besluiten voor eigen rechter te gaan spelen in mijn ogen geen haar beter dan Volkert zelf en bewijzen dat ze over net zo weinig hersencellen beschikken.
Hij gaat gewoon in z'n cel door met zijn werk, boertje pesten, zo heb ik gelezen. Voor aanklachten heb je niet meer nodig dan pen en papier.quote:Hij zal de gevolgen van wat hij heeft gedaan echt wel zijn hele leven blijven voelen, zoals problemen met het vinden van een baan etc. (als hij uberhaupt gaat werken).
Waarom stopte je hier nou niet?quote:Op dinsdag 15 april 2008 21:33 schreef FOKwa het volgende:
[..]
En ten derde ben ik het helemaal met je eens dat mensen geen eigen rechter dienen te spelen,
En wie bepaald wanneer het is toegestaan? Jij? Zou de familie van Van der Graaf dan ook weer wraak mogen gaan nemen?quote:maar er zijn gevallen waarbij ik uitzonderingen op die regel graag een pot bier zou aanbieden.
[..]
dat zijn allemaal josti's, maar nog net niet dom genoeg om zelf te gaan zitten voor moord denk ikquote:
Maak je d'r echter een SBS-programma van waarmee je een magnetron kunt winnen, en ze gaan dr vol voorquote:Op woensdag 16 april 2008 10:10 schreef DAMH het volgende:
[..]
dat zijn allemaal josti's, maar nog net niet dom genoeg om zelf te gaan zitten voor moord denk ik
Volgens mij is een jaar of 12 - dus efffectief 8 - gebruikelijk voor een enkelvoudige moord. Bij Volkert speelde ook nog het feit dat hij schade heeft toegebracht aan het democratisch proces, en als ik het goed heb bij het hoger beroep ook het hebben van de benodigdheden voor explosieven in huis.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:18 schreef Pool het volgende:
Ik denk dat bij de meeste moordenaars die vrijkomen het recidivegevaar groter is dan bij Volkert. Het was ook maar een enkelvoudige moord en dan is een straf van 18 jaar gebruikelijk.
inderdaad, half nederland bestaat uit josti'squote:Op woensdag 16 april 2008 10:10 schreef DAMH het volgende:
[..]
dat zijn allemaal josti's, maar nog net niet dom genoeg om zelf te gaan zitten voor moord denk ik
neej, zo ben ik dan net weer nietquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |