bron: www.rijnmond.nlquote:'Marvin Emnes verlaat Sparta'
26 juni 2008
Sparta gaat er van uit dat Marvin Emnes uiterlijk komend weekeinde bekend maakt dat hij de club gaat verlaten. De 20-jarige aanvaller heeft een topaanbieding van de Rotterdamse formatie, maar zal daar volgens de leiding niet op in gaan.
Zeer waarschijnlijk zal Emnes ook niet kiezen voor een overstap naar Feyenoord, maar zal hij vertrekken naar het buitenland. Een aantal buitenlandse ploegen heeft de interesse in de aanvaller bij Sparta al neergelegd. De Rotterdammmers zullen om en nabij de vier miljoen euro vangen voor de zelfopgeleide spits.
Die gaat lekker cashen.Geen slimme carriere move. Emnes word Rigters de 2equote:Op donderdag 26 juni 2008 16:44 schreef MaxPower het volgende:
Vreemd dat ie nu opeens voor het buitenland kiest. Toch de centjes?
quote:Emnes naar Engeland
door onze Telesportredactie
ROTTERDAM - Sparta verwacht dit weekeinde de verkoop van Marvin Emnes af te ronden. De 20-jarige aanvaller had een voorkeur voor Feyenoord, maar omdat de twee Rotterdamse clubs geen akkoord bereikten, zijn de plannen bijgesteld. Emnes vertrekt nu naar de Premier League. In Engeland wordt Middlesbrough met Emnes in verband gebracht. De zelf opgeleide aanvaller gaat de hoogste transfersom ooit voor de Rotterdamse club opbrengen, naar verluidt circa 3,5 miljoen euro.
Het is dus niet zozeer dat Emnes alleen voor het geld kiest, maar daar ook deels naar wordt gedwongen door Sparta...quote:Marvin Emnes al bijna in Engeland
Door MARCEL VAN DER KRAAN
ROTTERDAM - Marvin Emnes kan deze week het transferrecord van Sparta verbreken als hij voor zo’n 3,5 miljoen euro wordt verkocht aan het Engelse Middlesbrough.
De 20-jarige aanvaller had de Nederlandse clubs (onder meer Feyenoord en Heerenveen) voor het uitzoeken, maar in de afgelopen dagen kwam er plotseling een zeer lucratief bod uit de Premier League.
In financieel opzicht niet alleen interessant voor de speler zelf, maar ook voor zijn werkgever Sparta. Het huidige transferrecord in Rotterdam-West staat op naam van John Nieuwenburg, die in 1999 voor 2,7 miljoen euro (destijds 6 miljoen gulden) door Sparta werd verkocht aan Ajax.
De leiding van Sparta en Middlesbrough hadden gisteravond nog geen volledig akkoord. Tussen vraag en aanbod zat nog een verschil van enkele tonnen. Maar de verwachting is dat binnen 48 uur de laatste plooien worden gladgestreken en de speler naar Engeland kan afreizen.
De bliksemtransfer naar de Premier League is typerend voor de stormachtige ontwikkeling die de aanvaller doormaakt. Emnes debuteerde in december 2005 onder trainer Wiljan Vloet. In de twee jaar en drie maanden daarna maakte hij als aanvaller slechts één doelpunt. Die treffer produceerde hij in zijn debuutjaar. Het hele seizoen 2006- 2007 en in de eerste zeven maanden van de voorbije competitie vond hij niet een keer het net.
Maar toen hij half februari met een knal van 30 meter uit tegen Ajax de ban brak, was Emnes los. Hij maakte acht goals in de laatste tien competitiewedstrijden van Sparta. De mooiste en belangrijkste op het Kasteel, na een slalom in de derby tegen Feyenoord. Dat optreden leverde hem ook een serieuze aanbieding uit de Kuip op. Maar de besprekingen tussen Feyenoord en Sparta over de afkoopsom voor zijn tot 2010 doorlopende contract liepen vast. Feyenoord wilde niet voldoen aan de vraagprijs van Sparta, die meer dan 4,5 miljoen euro bedroeg.
Met de verkoop van Emnes wordt opnieuw bewezen dat Sparta als club meer profijt heeft van zijn eigen jeugdopleiding dan van investeringen in buitenlandse aankopen. Geldschieters van Sparta legden de afgelopen twee jaar enkele miljoenen op tafel voor de Nigerianen Sani Kaita en Dele Adeleye, zilveren medaillewinnaars uit de jeugd-WK-ploeg. Daarbij was het doel die spelers met een forse winst te verkopen. Maar geen van beide Nigerianen is erin geslaagd een basisplaats te veroveren.
Omdat Sparta vorig seizoen Rachid Bouaouzan al verkocht aan Wigan Athletic, verdient Sparta in twaalf maanden bijna vijf miljoen euro aan jonge voetballers uit de eigen opleiding. Trainer Foeke Booy zal een deel van de opbrengst van Emnes willen investeren in een nieuwe (vleugel-)spits. Booy heeft met zijn staf in allerijl een back up-lijst gemaakt. Het liefst had hij Emnes behouden voor Sparta, maar omdat de speler weigert zijn contract te verlengen, is de club gedwongen het talent te verkopen. De Rotterdammers kunnen niet het risico lopen dat Emnes, die op 9-jarige leeftijd overkwam van de amateurclub Xerxes, in de toekomst transfervrij vertrekt.
Feyenoord bood 1,5 miljoen euro + Danny Buijs. Dat was dus te weinig.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 21:44 schreef Peter_Europa het volgende:
Is Feyenoord nu definitief voorbij?
Volgens mij heeft Feyenoord hem ook nog niet echt nodig, DeGuzman zal wel blijven
Bron?quote:Op maandag 30 juni 2008 14:26 schreef Stpan het volgende:
[..]
Feyenoord bood 1,5 miljoen euro + Danny Buijs. Dat was dus te weinig.
quote:‘Mijn advies aan Emnes? Snel tekenen'
Door MIKOS GOUKA
ROTTERDAM - Sparta en Middlesbrough komen steeds dichter bij een akkoord over de transfer van aanvaller Marvin Emnes. Als de in Suriname vakantie vierende aanvaller daadwerkelijk tekent voor de club van coach Gareth Southgate, dan breekt de Rotterdamse club al haar transferrecords.
John Nieuwenburg (2,7 miljoen euro naar Ajax), Kew Jaliens (1,7 euro naar Willem II) en Rachid Bouaouzan (1 miljoen euro naar Wigan Athletic) vormen tot die tijd de top-drie als wordt gekeken naar zelf opgeleide spelers die voor veel geld worden verkocht. Emnes zal met stip op één binnenkomen. De Engelse club van onder meer Mido en Afonso Alves heeft zelfs geen enkel probleem met de ‘eis’ van Emnes om beschikbaar te mogen blijven voor het Olympisch voetbaltoernooi in augustus in Peking.
Opvallend aan het rijtje hoogste transfers is het feit dat bij hun verkoop zowel Nieuwenburg als Jaliens door zaakwaarnemer Edward Burleson werden begeleid. De voormalig prof van onder meer Volendam en Excelsior dreigt de kas van Sparta voor de derde keer met een enorm transferbedrag tot de nok toe te vullen. Sparta verwacht rond de vier miljoen euro over te houden aan de verkoop van de op 9-jarige leeftijd van Xerxes overgekomen eigen kweek.
John Nieuwenburg heeft er geen problemen mee om uit de boeken van de Kasteelclub te verdwijnen als ‘duurste transfer ooit’. ,,Ik vond het mooi dat Sparta destijds veel aan mij kon verdienen,’’ zegt de middenvelder die gisteren de voorbereiding startte bij zijn nieuwe club Haarlem. ,,Maar het is prima dat Emnes alle records gaat breken. Als speler ben je niet zo bezig met de transfersom, je wilt gewoon bij een mooie club tekenen. Ik ging naar Ajax en was dolblij.’’
De mening van enkele kenners dat Emnes ‘eerst moet rijpen in Nederland’ alvorens een stap te zetten naar de Engelse Premier League, deelt de Hagenaar niet. ,,Absoluut niet,’’ lacht hij. ,,Mijn advies? Ik zou zeggen snel tekenen en je koffers pakken. Mensen die roepen dat hij nog twee jaar moet wachten, weten niet waar ze over praten. Over twee jaar kan alles anders zijn. Ik ben zelf twee keer zwaar geblesseerd geraakt aan mijn knie en speel nu bij Haarlem. Nee, als je een schitterende aanbieding krijgt van een mooie club en ze hebben het beste met je voor, dan moet je gaan.’’
Ook de Kasteelclub zal volgens Nieuwenburg de deur niet op slot houden. Sparta heeft geleerd van de misser die het maakte toen het David Mendes da Silva niet voor miljoenen verkocht aan Leeds United. Later verdween de Rotterdammer naar NAC Breda en hield het armlastige Sparta er nauwelijks meer dan 50.000 euro aan over. ,,Sparta is een club waar af en toe een mooie verkoop moet worden gedaan om de boel lekker draaiende te houden,’’ zegt Nieuwenburg. ,,En er kleeft een groot risico aan het vasthouden van Emnes. Als hij straks tijdens de eerste oefenwedstrijd een zware blessure oploopt, heeft niemand iets. Dat risico gaat de club niet nemen, zeker niet als de bedragen kloppen die ik nu hoor vallen.’’
quote:Middlesbrough neemt Emnes over
Geschreven op vrijdag, 4 juli om 10:05
Sparta Rotterdam en het Engelse Middlesbrough hebben definitief overeenstemming bereikt over een overgang van Marvin Emnes. Met de transfer van de twintigjarige jeugdinternational is naar verluidt een slordige vier miljoen euro gemoeid.
Emnes maakte op op 11 december 2005 in de uitwedstrijd tegen RKC Waalwijk zijn debuut in de hoofdmacht van de Kasteelheren. In totaal speelde de aanvaller 61 wedstrijden in de hoofdmacht van Sparta Rotterdam, waarin hij 10 maal scoorde.
De kersverse aankoop van Boro maakte in 2005 deel uit van het Nederlands Elftal onder 17 dat een bronzen medaille behaalde tijdens het WK in Peru. Hij behoort nu tot de voorlopige selectie voor de komende Olympische Spelen in Peking.
Nooit eerder incasseerde de Rotterdamse club meer geld voor een speler. Tot nu toe leverde de overgang van John Nieuwenburg naar Ajax voor 2,7 miljoen euro Sparta het meeste op. Feyenoord en SC Heerenveen toonden eerder al belangstelling, maar Middlesbrough heeft uiteindelijk de slag gewonnen.
bron: www.sparrta-rotterdam.nlquote:Marvin Emnes vertrekt naar Middlesbrough
Sparta Rotterdam en het Engelse Middlesbrough hebben definitief overeenstemming bereikt over een overgang van Marvin Emnes. De jonge talentvolle Rotterdammer (20) komt de komende jaren uit in de Premier League. Marvin maakte zijn debuut in het eerste elftal van Sparta Rotterdam op 11 december 2005 in de uitwedstrijd tegen RKC Waalwijk. In totaal speelde Marvin 61 wedstrijden in de hoofdmacht van Sparta Rotterdam, waarin hij 10 maal scoorde. Marvin werd op 9-jarige leeftijd door Sparta Rotterdam ontdekt. Sparta's jeugdscout Guus Stek zag de jonge speler en op zijn initiatief maakte Marvin de overstap naar de Kasteelclub waar hij de hele jeugdopleiding doorlopen heeft. Marvin maakte onder meer deel uit van verschillende nationale selecties. In 2005 maakte hij deel uit van het Nederlands Elftal onder 17 dat een bronzen medaille behaalde tijdens het Wereldkampioenschap in Peru. Hij maakt deel uit van de voorlopige selectie voor het elftal dat Nederland zal vertegenwoordigen bij de komende Olypische Spelen.
Marvin neemt op vrijdag 8 augustus a.s. afscheid van de Sparta Rotterdam-supporters tijdens de vriendschappelijke wedstrijd die tussen Sparta Rotterdam en Middlebrough wordt gespeeld op het Kasteel, aanvang: 19.00 uur.
Uiteraard wenst iedereen bij Sparta Rotterdam Marvin bijzonder veel succes toe bij zijn nieuwe club Middlesbrough.
Beetje een Maceo Rigters-verhaal.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:43 schreef Cyberia18 het volgende:
Deze jongen zal gigantisch door de mand vallen. Maar dat zal natuurlijk geen verrassing zijn.
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:05 schreef EnGCatjuh het volgende:
Maar met Bouaouzan gaat het ook heel goed in Engeland natuurlijk.
Ik denk dat Emnes net zo vaak gaat spelen als Bouaouzanquote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:05 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik vind dit meer een Bouaouzan-achtig verhaal dan een Rigters-verhaal.
Maar met Bouaouzan gaat het ook heel goed in Engeland natuurlijk.
Vele malen hoger dan Rigters en Bouaouzan is nog altijd geen kans.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:40 schreef Stpan het volgende:
Ja, laten we iedere jonge speler die naar Engeland is gegaan vergelijken met Emnes. Bouaouzan heeft geloof ik 1x met Jong Oranje meegespeeld, en was naast het incidentje met Kokmeijer ook niet bepaald onomstreden gezien zijn voetbalkwaliteiten. Een rendement van 0,3 % heeft Bouaouzan......
Nogmaals, de kans dat Emnes binnen 2 seizoenen basisspeler is bij M'Brough lijkt me vrij klein. Maar zijn kansen om het te maken liggen vele malen hoger dan die van Rigters en Bouaouzan.
Ik denk dat ie 't wel gaat redden.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:43 schreef Cyberia18 het volgende:
Deze jongen zal gigantisch door de mand vallen. Maar dat zal natuurlijk geen verrassing zijn.
Bedoelde het niet qua kwaliteiten, maar dat beiden van een Nederlandse club komen en na een aantal goede wedstrijden verrassend een transfer afdwingen. Rigters kwam niet aan spelen toe en is uiteindelijk verhuurd en hetzelfde zie ik ook bij Emnes gebeuren.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 21:39 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Beetje onzin om hem met Rigters te vergelijken, Emnes heeft wél talent, en niet een beetje ook. Zal wel verhuurd worden aan een club uit de Championship ofzo.
En ik denk niet dat Emnes voor het geld kiest, zijn voorkeur was dus Feyenoord, maar als een Nederlandse club het bedrag niet wilt neerleggen, houdt ie weinig keuze over he.
Eens.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:54 schreef Stpan het volgende:
Dat zou kunnen dat hij niet goed genoeg blijkt te zijn.
Ik vind het alleen een beetje jammer om de kans op succes af te meten aan Bouaouzan of Rigters. Ik heb deze 2 en Emnes regelmatig zien spelen voor hun vertrek naar Engeland, en Emnes is echt 1, zo niet 2 klassen beter.
Ten tweede lijkt het erop dat iedere Nederlander die naar de Premier League gaat volgens 'de kenners' gedoemd is te mislukken. Alsof die competitie 6x zo goed is als de Nederlandse eredivisie, en alleen vaste waarden van Oranje en Ajax/PSV het daar kunnen maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |