Dat klopt, en dat zal ook naar boven komen als je aangifte doet van vermissen, dan wel een nieuwe aanvraagt.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:06 schreef Chinless het volgende:
[..]
Daarbij blijft bij voor de Politie toch ingevorderd.
Correctie: de officier dient binnen 10 dagen een beslissing te nemen over je rijbewijs. Je valt niet onder directe recidive (je had de vorige boete eind 06 betaald toch?), maar echt in je voordeel is 'ie niet. Toch verwacht ik dat je inderdaad je rijbewijs wel terug krijgt, maar het is nu zaak er heel zuinig op te zijn.quote:Ik had begrepen dat ik na 10 dagen recht heb om hem terug te krijgen, alleen kom ik niet onder de straf (of geldboete) uit.
Maar wat, als de officier hem niet binnen 10 dagen ziet? en dus ook niet kan beslissen?quote:Op donderdag 17 april 2008 11:10 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat klopt, en dat zal ook naar boven komen als je aangifte doet van vermissen, dan wel een nieuwe aanvraagt.
[..]
Correctie: de officier dient binnen 10 dagen een beslissing te nemen over je rijbewijs. Je valt niet onder directe recidive (je had de vorige boete eind 06 betaald toch?), maar echt in je voordeel is 'ie niet. Toch verwacht ik dat je inderdaad je rijbewijs wel terug krijgt, maar het is nu zaak er heel zuinig op te zijn.
Dat zal de leasemaatschappij dan wel gedaan hebben...quote:Op donderdag 17 april 2008 11:25 schreef Chinless het volgende:
[..]
Maar wat, als de officier hem niet binnen 10 dagen ziet? en dus ook niet kan beslissen?
En inderdaad die transactievoorstel is toen betaald, auto vd leasemaatschappij. Ik heb geen bestuurders verklaring ingevuld.
Als jij me nou ook geen woorden in de mond legt...maar ja in zekere zin, als ik op een tijstip als 4 uur 'snachts van Hilversum naar Duisburg rij, en nergens een leeg stukje weg tegenkom vind dat ik een aardige steekproef. zeker als je dat een paar keer per jaar doet.quote:Nee, nu heb je me. Je bent een paar keer naar Duitsland geweest, toen heb je geen lege weg gezien. Shit ja, dat ik daar niet aan gedacht heb, enkele van jouw ervaringen zijn natuurlijk representatief voor de rest van de wereld!
[..]
op zich een geldige redenering. Ware het niet dat je in de spits geen 120 kan rijden omdat alles vast zit, dus tenzij jij 120 over de daken van andere auto's gaat rijden snap ik de vergelijking niet.quote:Je moet geen woorden in m'n mond leggen of mijn woorden verdraaien. Het enige dat ik heb gezegd is dat 120 rijden in de spits gevaarlijker is dan 's avonds op een lege snelweg. Over beter uitkijken heb ik niets gezegd.
[..]
Jij hebt een groter geloof in de zelfregulatie van automobilisten dan ik.quote:Zoiets hoef je niet af te meten aan drukte op de weg, maar aan tijdstippen. Als de drukte op de weg het niet toelaat wordt snelheid vanzelf gereguleerd.
[..]
Dit snap ik niet, zal wel aan mij liggenquote:Ga jij dan maar eens met een willekeurig verhaal naar de rechter. Die zal zeggen 'dit en dit staat in de wet, punt uit.' "Ja maar meneer" zal dan echt niet helpen, aangezien contextbeleving persoonsgebonden en niet-bewijsbaar is.
quote:Op donderdag 17 april 2008 11:25 schreef Chinless het volgende:
[..]
Maar wat, als de officier hem niet binnen 10 dagen ziet? en dus ook niet kan beslissen?
En inderdaad die transactievoorstel is toen betaald, auto vd leasemaatschappij. Ik heb geen bestuurders verklaring ingevuld.
Nope. Een dergelijke verklaring dien je zelf te ondertekenen. De leasemaatschappij kan immers niet weten of dat jij gereden hebt, of misschien wel je vrouw/vriendin ofzo. Als TS niets ondertekend heeft lijkt er weinig aan de hand.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:31 schreef Dromer het volgende:
[..]
Dat zal de leasemaatschappij dan wel gedaan hebben...
Dat ben ik niet met je eens. Als we dan toch gaan redeneren op basis van eigen ervaringen: ik heb vaak genoeg 's nachts van Hoofddorp naar Nijmegen gereden, of anders. Ik heb stukken van 50 km gehad waar ik drie auto's ben tegengekomen. Dat valt bij mij toch echt onder de categorie 'lege snelweg'.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Als jij me nou ook geen woorden in de mond legt...maar ja in zekere zin, als ik op een tijstip als 4 uur 'snachts van Hilversum naar Duisburg rij, en nergens een leeg stukje weg tegenkom vind dat ik een aardige steekproef. zeker als je dat een paar keer per jaar doet.
Het ging over regels en tijdstippen. Ik geef aan dat voor verschillende tijdstippen, door verschillende druktes, verschillende regels kunnen (en mijns inziens ook dienen te) gelden.quote:[..]
op zich een geldige redenering. Ware het niet dat je in de spits geen 120 kan rijden omdat alles vast zit, dus tenzij jij 120 over de daken van andere auto's gaat rijden snap ik de vergelijking niet.
Dat kan.quote:[..]
Jij hebt een groter geloof in de zelfregulatie van automobilisten dan ik.
Ik probeer aan te geven dat context een rechter aan z'n reet zal roesten, en dat die daar totaal niet ontvankelijk voor is. Vandaar dat volgens mij de regels aangepast moeten worden.quote:[..]
Dit snap ik niet, zal wel aan mij liggen
En vroeger of later belanden we op dit niveau helaas. Het ik-heb-geen-argumenten-meer-en-ga-dus-maar-beledigen niveau. Beetje jammer.quote:Op donderdag 17 april 2008 10:32 schreef Mikkie het volgende:
Als je dat niet eens snapt moet je misschien eens gaan nadenken over je hersencapaciteit.
het is ook niet de taak van een rechter om gevoelig te zijn voor de context, een rechter moet gewoon de wet toepassen. Anders kan ik ook wel zeggen dat ik ergens mag inbreken omdat ik geen geld meer heb en toch moet eten.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:39 schreef Mikkie het volgende:
Ik probeer aan te geven dat context een rechter aan z'n reet zal roesten, en dat die daar totaal niet ontvankelijk voor is. Vandaar dat volgens mij de regels aangepast moeten worden.
Gaat het nu over een moord? Geloof het niet hè. Appels en peren.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:53 schreef Cylon_nr13 het volgende:
Lol dus daarom krijgt de ene moordenaar 100 jaar en de andere 6? omdat er geen verschil in context zat? De rechter had toevallig een nieuwe druk van het wetboek erbij? Of de pocketeditie?![]()
De rechter moet de wet toepassing in de licht van de overtreding/het misdrijf. En daar hoort een context bij. Maar goed, dat is symptoombestrijding, mijns inziens dienen de regels aangepast te worden.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
het is ook niet de taak van een rechter om gevoelig te zijn voor de context, een rechter moet gewoon de wet toepassen. Anders kan ik ook wel zeggen dat ik ergens mag inbreken omdat ik geen geld meer heb en toch moet eten.
Kwestie van op de goede partij stemmen hequote:Op donderdag 17 april 2008 12:01 schreef Mikkie het volgende:
[..]
De rechter moet de wet toepassing in de licht van de overtreding/het misdrijf. En daar hoort een context bij. Maar goed, dat is symptoombestrijding, mijns inziens dienen de regels aangepast te worden.
Niks appels en peren, het gaat over de manier waarop context een rol zou spelen in een rechter zijn oordeel.quote:Op donderdag 17 april 2008 12:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Gaat het nu over een moord? Geloof het niet h�. Appels en peren.
Theoretisch ben ik het niet zo met je oneens, alleen dan wordt elke wet volgegooid met uitzonderingen...dan worden wetten volgens mij niet meer hanteerbaar.quote:Het ging over regels en tijdstippen. Ik geef aan dat voor verschillende tijdstippen, door verschillende druktes, verschillende regels kunnen (en mijns inziens ook dienen te) gelden.
ik zie voldoende uitspraken in de krant/internet waarvan ik denk, daar heeft de rechter te veel of te weinig naar context gekeken. Mischien maar een gevoel, maar je stelt de rechters nu als een soort robots voor.quote:Ik probeer aan te geven dat context een rechter aan z'n reet zal roesten, en dat die daar totaal niet ontvankelijk voor is. Vandaar dat volgens mij de regels aangepast moeten worden.
Helaas is een partijprogramma vaak zieltjeswinnerij en komt er in praktijk weinig van terecht. En daarnaast zijn er nog meer standpunten, buiten verkeer, die mijn keuze bepalen.quote:Op donderdag 17 april 2008 12:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Kwestie van op de goede partij stemmen he
Elke werkdag blijven bellen. Op dag 9 nog niet binnen, ga dan maar vast werken aan je verzetschrift, zodat als je op dag tien om 17.30u nog niets hebt gehoord, je de brief nog met de lichting van 18.00u mee kan doen.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:17 schreef Chinless het volgende:
Hehe leuke discussie !!
maar nog even een update.
Politie heeft hem dinsdag aangetekend verzonden naar parket in Breda.
Breda meldt dat ze niets hebben ontvangen en geen achterstand hebben met de post.
Het is heel simpel. In de file geven de matrixborden aan dat de max snelheid op dat moment 70 is of iets dergelijks....dan kunnen ze snachts simpelweg aangeven dat de max op dat moment 150 is...quote:Op donderdag 17 april 2008 14:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Theoretisch ben ik het niet zo met je oneens, alleen dan wordt elke wet volgegooid met uitzonderingen...dan worden wetten volgens mij niet meer hanteerbaar.
En op het moment dat het 70 is wil men 80 rijden en als het 150 is wil men 200 rijden. Kansloos, het einde is zoek op die manier.quote:Op donderdag 17 april 2008 19:58 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het is heel simpel. In de file geven de matrixborden aan dat de max snelheid op dat moment 70 is of iets dergelijks....dan kunnen ze snachts simpelweg aangeven dat de max op dat moment 150 is...
Dat is precies mooi, dan blijf ik net binnen de grens van 50 overschrijding...
Nee hoor, het einde ligt sowieso bij de topsnelheid van je auto. Kijk maar bij die duitsers, die rijden gewoon zo hard ze willen op veel stukken. Nou kan dat hier niet natuurlijk, maar de snelheid van 120 is gewoon te laag, dat zie je gewoon al aan het aantal mensen die de 120 aan z'n laars lapt.quote:Op donderdag 17 april 2008 21:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En op het moment dat het 70 is wil men 80 rijden en als het 150 is wil men 200 rijden. Kansloos, het einde is zoek op die manier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |