Wat ik toch vooral altijd ontbreek als de NOS een koers uit gaat zenden is de GPS informatie die je bij andere zenders die een koers opnemen (VRT, France2, RAI, TVE, ...) krijgt. Al is het maar het tellertje bovenaan met het nog te rijden aantal km's en de live verschillen tussen de verschillende groepen in de koers ...quote:Op zondag 20 april 2008 23:57 schreef zjroentje het volgende:
Wat brengt de NOS dit toch eigenlijk tenenkrommend slecht in beeld.
Alleen die "graphics" al.
Zwaar kut idd.quote:Op maandag 21 april 2008 00:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat ik toch vooral altijd ontbreek als de NOS een koers uit gaat zenden is de GPS informatie die je bij andere zenders die een koers opnemen (VRT, France2, RAI, TVE, ...) krijgt. Al is het maar het tellertje bovenaan met het nog te rijden aantal km's en de live verschillen tussen de verschillende groepen in de koers ...
Die waren bij RVV en PR ook niet in beeld dacht ik? Iig niet constant kan ik me herinneren.quote:Op maandag 21 april 2008 00:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat ik toch vooral altijd ontbreek als de NOS een koers uit gaat zenden is de GPS informatie die je bij andere zenders die een koers opnemen (VRT, France2, RAI, TVE, ...) krijgt. Al is het maar het tellertje bovenaan met het nog te rijden aantal km's en de live verschillen tussen de verschillende groepen in de koers ...
Dat is echt al 50 jaar onthutsend ja, NOS en graphics.. daar hebben ze nog nooit in geinvesteerd, daar mogen ze zich echt voor schamen, anno 2008...quote:Op zondag 20 april 2008 23:57 schreef zjroentje het volgende:
Wat brengt de NOS dit toch eigenlijk tenenkrommend slecht in beeld.
Alleen die "graphics" al.
Cunegoquote:Op zondag 20 april 2008 17:32 schreef Leatherface het volgende:
Damiano.
Ben fan van 'em.Lampre
is ook een van de mijn favoriete teams.
Dan verschillen we duidelijk van mening.quote:Op maandag 21 april 2008 09:33 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Cunego.
Lampre.
Ik heb een hekel aan Cunego sinds hij in 2004 in de 18de etappe van de Giro Simoni (notabene z'n kopman) bijhaalde en zelf de etappe won.
Op de Eyserbosweg is Kirchen nog weggereden met Vansummeren hoor. Het zijn toch echt de ploegen zelf die het koersverloop zo bepalen omdat alle grote blokken (op CSC na) niemand wilden laten gaan.quote:Op maandag 21 april 2008 06:56 schreef Perico het volgende:
[..]
Dat is echt al 50 jaar onthutsend ja, NOS en graphics.. daar hebben ze nog nooit in geinvesteerd, daar mogen ze zich echt voor schamen, anno 2008...
Voor het 2e jaar op rij heb ik live staand en filmend voor mijn YouTube op de Vrakelberg en Eyserbosweg geen demarrage gezien, maar steeds een wel erg groot peloton. Dat parcours moet drastisch op de schop, met meer aandacht voor wegen voor aanvallers (vals plat/wind tegen) en geen herhaling van lussen meer, tis geen kermiskoers.
Wat heb je aan 30 hellingen als niemand er 1 trap extra meer op doet. Dan liever minder, maar met meer gewicht!
In de praktijk viel ook de drukte reuze mee. Toch heb ik wel genoten van de entourage!!
Daar ben ik zeer voor ja, voor mijn part doen ze een vlakke aanloop a la Vlaanderen en via Heerlen en de mooie Putberg (Ubachsberg) die ze nu altijd links laten liggen ben je weer in het hart van het heuvelland.quote:Op maandag 21 april 2008 08:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zat gisteravond ook al te denken aan die lussen. Op punt waar ik stond kwamen ze op een stukje van 1 kilometer, 4!!! keer voorbij. Waarom niet van Maastricht richting Elsloo (wat nu ook het geval is), en dan richting Sittard, Sweikhuizen, Windraak) richting Heerlen, en dan via Voerendaal een keer een lus door het heuvelland. Vlakkere aanloop, maar wel een spetterende finale met bijna alle colls.
Is er niemand die hier eens een alternatieve route kan uittekenenquote:Op maandag 21 april 2008 14:40 schreef Perico het volgende:
[..]
Daar ben ik zeer voor ja, voor mijn part doen ze een vlakke aanloop a la Vlaanderen en via Heerlen en de mooie Putberg (Ubachsberg) die ze nu altijd links laten liggen ben je weer in het hart van het heuvelland.
De Loorberg als start van de finale is op zich prima, maar ik zou na de top afdalen naar Eperheide en dan daarna die 3,5 km klim van Camerig doen, erg uitnodigend voor aanvallers als die in de finale zit (ook selectief genoeg). Daarna heb je bochtige wegen en het Vijlenerbos, ben je zo uit zicht.. en ook zo in Vaals en via de grote weg ga je dan naar Wahlwiller en de Kruisberg in 1 rechte lijn.
Je zag nu dat de koers het levendigst was notabene op dat niemandsland na Maastricht op het vlakke...
Mee eens. Simoni blonk zelf meestal ook niet echt uit in teamgeest.quote:Op maandag 21 april 2008 10:02 schreef DutchSL het volgende:
Cunego stond toen gewoon al lang en breed in het roze hoor, Simoni pas 4e geloof ik. Als er iemand iets te verwijten valt, dan Simoni die gewoon zijn kopman (want als je de leider in je ploeg hebt in de voorlaatste bergrit, is dat gewoon de kopman) aanvalt.
De dag daarna weer met die lange aanval met Garzelli, voor hetzelfde geld was Cunego ingestort op Bormio 2000 en wint Gonchar of Popovych de Giro omdat Simoni zo nodig zijn eerzucht moest stillen.
Ik heb niks tegen Simoni, integendeel geweldige renner die koerst met het hart en vaak een smaakmaker is in de Giro (ook die Giro), maar vanuit ploegentaktiek vind ik eerder dat Gibo het fout deed dan Cunego.
De vergelijking met Bartali die wél zijn toenmalige jonge ploegmaat Coppi hielp aan de Giro zege is vaak getrokken in Italië.
als je er nog meer hellingen in stopt gaan ze nog wachten tot de hellingen in de finale (eikpunt Eyserbos) om aan te vallen. Dat blijf je houden. De renners maken de wedstrijd nog steeds dat het gisteren niet zo denderend was heeft met tactiek te maken niet met het parcours. Al ben ik van mening dat het parcours van de Hel van het Mergelland veel zwaarder is als ze die koers nog eens 60 km langer maakte heb je een nog zwaarder parcours maar feit blijft dat de renners de koers maken.quote:Op maandag 21 april 2008 15:11 schreef Sjoerd102 het volgende:
Als je in Maastricht vertrekt kun je eigenlijk ook direct in Meerssen de Kruisberg pakken (is paralel aan de A2 waar vroeger ook vaak het Nk gehouden werd). Dan naar Elsloo voor de Maasberg.
Helling nummer 3 is dan in Sweikhuizen. Iemand die verder de route kan uittekenen?
Hel van het Mergelland heeft een prachtig parcours, maar de laatste heuvels zijn vrij kort allemala en daarna nog flink stuk vlak. In de laatste omloop die ze 3x nemen zouden ze best de Heiweg of Schelberg op kunnen nemen, om de finale wat selectiever te maken.quote:Op maandag 21 april 2008 15:38 schreef Bartoli het volgende:
[..]
als je er nog meer hellingen in stopt gaan ze nog wachten tot de hellingen in de finale (eikpunt Eyserbos) om aan te vallen. Dat blijf je houden. De renners maken de wedstrijd nog steeds dat het gisteren niet zo denderend was heeft met tactiek te maken niet met het parcours. Al ben ik van mening dat het parcours van de Hel van het Mergelland veel zwaarder is als ze die koers nog eens 60 km langer maakte heb je een nog zwaarder parcours maar feit blijft dat de renners de koers maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |