abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58034954
Hoi,

Ik ben al jarenlang een liefhebber van wielrennen alleen heb zelf nog nooit een racefiets gehad. Ik heb besloten om binnenkort een fiets te kopen alleen heb totaal geen idee wat voor fiets ik moet kopen. Kunnen julie me helpen om mijn keuze wat eenvoudiger te maken. Hoeveel en wat voor versnelling heeft de fiets nodig? Hoe licht moet hij zijn? etc etc. Mijn doel is om even hard te fietsen als professionals op een vlak terrein, dus ik ga niet de bergen in, alhoewel in een later stadium ik dat wel van plan ben. Dus in andere woorden wat voor fiets heb ik nodig om 45 / 50 km per uur te fietsen 200km lang. Heb ik genoeg aan een fiets met shimano tiagra met 20 versnellingen?

Ben zeer dankbaar als julie me kunnen helpen. Zoals aangegeven weet ik eigenlijk niet zo veel vanaf, zijn er dan nog andere dingen waar ik moet opletten als beginner?

Hoop dat deze topic bij de forum past zo niet weten julie een ander forum waar ik zo ene vraag kan stellen?

Alvast bedankt voor julie reacties,

MVG
pi_58035014
ow sorry voor de spelling fout in de titel het hoort racefiets te zijn
pi_58035043
arsfiets
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_58035054
Zonder zadel .
  maandag 14 april 2008 @ 00:44:48 #5
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_58035061
pi_58035080
josbrinkmobiel
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_58035326
quote:
Op maandag 14 april 2008 00:39 schreef rasmussen4ever het volgende:
Dus in andere woorden wat voor fiets heb ik nodig om 45 / 50 km per uur te fietsen 200km lang.
Zo eentje met een motortje erop werkt wel goed voor die snelheden als je net begint
pi_58035878
Wielen zijn een belangrijk onderdeel
  maandag 14 april 2008 @ 05:26:29 #9
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_58036276
quote:
Hoi,

Ik ben al jarenlang een liefhebber van wielrennen alleen heb zelf nog nooit een racefiets gehad. Ik heb besloten om binnenkort een fiets te kopen alleen heb totaal geen idee wat voor fiets ik moet kopen. Kunnen julie me helpen om mijn keuze wat eenvoudiger te maken. Hoeveel en wat voor versnelling heeft de fiets nodig? Hoe licht moet hij zijn? etc etc. Mijn doel is om even hard te fietsen als professionals op een vlak terrein, dus ik ga niet de bergen in, alhoewel in een later stadium ik dat wel van plan ben. Dus in andere woorden wat voor fiets heb ik nodig om 45 / 50 km per uur te fietsen 200km lang. Heb ik genoeg aan een fiets met shimano tiagra met 20 versnellingen?

Ben zeer dankbaar als julie me kunnen helpen. Zoals aangegeven weet ik eigenlijk niet zo veel vanaf, zijn er dan nog andere dingen waar ik moet opletten als beginner?

Hoop dat deze topic bij de forum past zo niet weten julie een ander forum waar ik zo ene vraag kan stellen?

Alvast bedankt voor julie reacties,

MVG
Belangrijk is dat de fiets de juiste maten heeft ten aanzien van framehoogte en afstand zadel stuur. Maar alleen daarmee ben je er nog niet want dan zul je nog altijd zelfs moeten pedaleren en daar komt dan een stukje kracht en conditie bij kijken. En dan nog zul je heel goed moeten zijn om tussen de 45 en 50 voor een uur of 5 op rij te willen halen. Mogleijk heb je iets meer aan een ligfiets omdat je daarmee makkelijker een iets hogere snelheid haalt maar voor een normaal mens leg jij de lat wel hoog kwa prestatie.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_58036450
quote:
zijn er dan nog andere dingen waar ik moet opletten als beginner?

Om te beginnen die snelheden maar eens even uit je hoofd laten, dat haal je never nooit, zelfs niet als je met grote regelmaat traint zal dat even duren. Aangezien je begint zou ik niet direct de meeste professionele fiets kopen, da's nergens voor nodig en zonde van het geld. Laat je gewoon eens door de fietsenwinkel adviseren (liefst eentje met een beetje sportieve reputatie) die hebben er meer verstand van en kijk op dan wij FoKkers.

Maar inderdaad leg je de lat al veel te hoog, kijk eerst eens of je het wel leuk vindt om 5 uur aan een stuk finaal kapot te gaan terwijl je reet zo onderhand als schuurpapier voelt en de temperatuur van je voeten het nulpunt bereikt.
Why do they call themselves the human race?
Do they think someone's going to win?
  maandag 14 april 2008 @ 14:22:24 #11
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_58042861
50 km/h over 200 km in je eentje? Bel dan gelijk dhr Breuking. Dat idee moet je uit je hoofd zetten.

Voor een fiets is zoals al eerder gezegd de maat heel erg belangrijk. Vooral de afstand van de bovenbuis is heel belangrijk, aangezien je hier maar weinig kan variëren. Met een zadelpen kun je veel meer variëren in lengte dan met een stuurpen. Dus stap 1: laat je opmeten. Binnenbeenlengte, romplengte, armlengte etc. Zo kan je uitzoeken welke maat frame en wel type frame je moet hebben.

Als je serieus wiel fietsen zou ik minimaal voor Campagnolo Centaur, Shimano 105, SRAM Rival/Force kiezen.

Kijk een op www.roseversand.de of www.canyon.com voor technisch perfecte fietsen voor een goede prijs.

Goede en leuke fora zijn die van www.fiets.nl en van www.wielertoerist.nl.
pi_58043451
www.wielertourist.be is ook wel aan te raden
  maandag 14 april 2008 @ 20:52:13 #13
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_58051291
TS, als je 45/50 km per uur kan fietsen en dat 200 km lang ben je fokking wereldkampioen!
pi_58052169
Ok als 50km per uur te veel gevraagd is, wat rijden dan professionals, en naar wat zou ik dan moeten nastreven?
pi_58053690
Als je als eenzame fietser 200 kilometer lang 30 per uur rijdt is het al heel sterk voor een recreatieve wielrenner.
En als wielerliefhebber zou je toch moeten weten dat een peloton wielrenners een afstand van 200 kilometer veel harder kunnen rijden dan een enkeling
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_58055070
Een tiagra lijkt me prima om mee te beginnen. Als je dan later echt fanatiek wil worden kan je altijd nog meer investeren. In het begin is materiaal van minder belang. Tiagra is zeker niet slecht.
  maandag 14 april 2008 @ 22:39:28 #17
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_58055231
.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 14 april 2008 @ 23:09:48 #18
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_58056336
Ga maar uit van normaal een 25 tot 30 gemiddeld voor een langere rit dan doe je het niet geheel onaardig en schiet je ook nog eens redelijk op. Maar wat is jouw doelstelling? Wil je mee kunnen doen met de groten der aarde op gebied van wielrennen of wil je voor jezelf lekker een eindje kunnen fietsen op een racefiets? Beste om een reëel uitgangspunt te houden voor wat er kan.
En geloof me, voor 30 gemiddeld moet je al een behoorlijke conditie hebben.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')