Totaal is het forum ongeveer 20 minuten offline geweest. Wederom onze excuses.
Voor geinteresseerden:
yekk.pair.com
Tue Nov 2 16:34:14 EST 1999
4:34PM up 139 days, 21 mins, 4 users, load averages: 57.63, 64.74, 39.84
Kan je overigens de server stats toelichten. Welk getal is wat ?
quote:
op 11-02-1999 om 11:17 PM schreef Barbarella het volgende:
Ja, dat was even 20 minuten pure radeloosheid
Alles gaat nu weer goed met me!
Je Hubbie is toch weer terug?? Vanwaar de radeloosheid dan? Of zijn jullie alweer in de oude vertrouwde 'getrouwde' sleur verzeild?
Wanneer schakelen we over op die andere server ook-al-weer ?
quote:
op 11-02-1999 om 11:25 PM schreef Ted het volgende:
Je Hubbie is toch weer terug?? Vanwaar de radeloosheid dan? Of zijn jullie alweer in de oude vertrouwde 'getrouwde' sleur verzeild?
Hubbie is wederom vertrokken naar Hoofddorp en moet aldaar nog een paar dagen in opleiding...
Verklaart dit enigszins de radeloosheid???
quote:
[b]op 11-02-1999 om 11:17 PM schreefKan je overigens de server stats toelichten. Welk getal is wat ?
uptime gives a one line display of the following information. The current time, how long the system has been running, how many users are currently logged on, and the system load averages for the past 1, 5, and 15 minutes.
quote:Jammer. Je had even als noodoplossing naar Mirrorman's Big Mother forum kunnen surfen.
op 11-02-1999 om 11:17 PM schreef Barbarella het volgende:
Ja, dat was even 20 minuten pure radeloosheid
Het aantal vrouwen daar is nog ver beneden nul.
quote:
op 11-03-1999 om 12:57 AM schreef voyeur het volgende:
Which, dank maar iets preciezer geformuleerd dan. Tijd etc. waren me duidelijk![]()
Load average in welke eenheden ?
1.00 is een 100% serverbelasting. Alles boven 1.00 is overbelasting. 57.63 houdt dus is dat 'ie in de laatste minuut bijna 58x meer info moest verwerken dan de server aankon.
zou de serverbelasting niet (iets) minder worden als je het forum splitst in 3 of 4 subforums, zoals eens het voorstel was?
Het scheelt natuurlijk niet bij het inladen van threads, maar wel bij het inladen van de topic-lists. Maar ik heb geen idee hoeveel serverbelasting het genereren van de topic-list geeft. Het was dus maar een belangstellend vraagje.
Alhoewel, uiteraard hoop ik, als voorstander van forum-splitsing, dat het even een duwtje richting forum-splitsing is
quote:
op 11-03-1999 om 06:35 PM schreef Danny het volgende:
In DIT forum gaan we NIET splitsen.
Een goede zet dat je het toch gedaan hebt, Danny!
Gegroet,
Dextertje
En Dexter: Tja, liever had ik 't ook niet gedaan, maar door de massale groei van de afgelopen dagen zit er gewoon niks anders op.
Ik hoop dat we nu in plaats van HET grootste BB forum van Nederland DE grootste BB forums van Nederland worden
Als oudgediende betreur ik de (noodzaak tot) opslitsing, maar zie ook wel in dat het wel moet wil het voor de uiteenlopende motivaties van posters die hier komen allemaal leuk blijven. Wie heeft er nou echt wat aan als de helft van de postings gaan over de manier van posten en door wie en waarom. Het ging om BB dus. In het begin heb ik ook smakelijk meegelult over TARArarara etc; niks mee mis. Maar de jong-volwassenheid naderde snel hier op FOK!forum. Wat werden we een partij serieur af en toe. Ook leuk. Tot er een paar posters ernstige vormen van ongesteldheid kregen, er enkele verengaatjes pijn begonnen te doen vanwege erg veel eer (of juist het ontbreken aan geschonken eer). Hoezo BB saai, we maakten hier met elkaar behoorlijk spannende dingen mee. In de tijd dat ik "eventjes" een lijst van posters wilde maken en die de week erna bij wilde houden, voelde ik met eigen muisarm hoe sterk de toevloed was van newbies. En natuurlijk zijn die van harte welkom. Maar net als het nieuwe BB-bewoners dillema (en net zo goed het zgn. "vol" raken van NL) begon met zoveel newbies het warme nestgevoel kouder te worden. BB-FOK!forum begon de samenhang, de groepsgeest, ietwat te verliezen. De aandrang nam ook voor mij soms af. Maar toch; een groep dappere getrouwen hield stand, gelardeerd met een ruim scala aan newbies (die met elke post al weer minder newbie werden, dat is de grap ervan). Gelardeerd? Die newbies namen het gewoon over! Een ongemakkelijk snel aanzwellende stroom van topics (waarvan vele (drie)dubbele) vulde mijn forum-view. Wie was het nog kwalijk te nemen dat je ze niet allemaal meer kon doorlezen. Enkele pioniers namen hun toevlucht in een drijvend topichutje, huddelend, teruggetrokken naar een kleiner veilig samenzijn. En geprikkeld dan weer die verzoeken en uitvallen naar de oprukkende buitenwereld. Jaja de inleving in de BB-bewoners is er wel degelijk voor hen die hen die dat zoeken.
Hoe hard schettert daarentegen dan de platte luim, de boeren en de scheten, de hoeren en de reten. Hahaha lololol en moet altijd blijven. Maar let ook op terwijl de psychologische, de sociologische en de persoonlijke impact van het BB-experiment aan ons voorbijschieten.
Het FOK!plein kent allerlei hoeken, waarin maffe en mooie gesprekken plaatsvinden, ga meedoen waar je je thuisvoelt en welkom wordt geheten. Prima van Danny dat hij twee duidelijke naambordjes heeft opgehangen!
-------------------------
beelzebub: "Wie aan het forum komt komt aan mij....."
dat heb je heel mooi gezegd, Mr. Natural. Eigenlijk zou Danny dit topic moeten herdopen "in BB-Watchers; voer voor psych's, part III" De vlag dekt de lading niet meer, geloof ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |