abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58019231

Swansea City AFC (Welsh: Clwb Pêl-droed Dinas Abertawe) is a Welsh football team. They are one of the three Welsh clubs competing in the Football League (along with Cardiff City F.C. and Wrexham F.C.), currently playing in the Football League League One. On 12th April 2008, the Swans sealed automatic promotion to the Championship after a 2-1 win away at Gillingham.
quote:
Bodde en De Vries vieren eerste feestje met Swansea

13/04/2008 10:56

Ferrie Bodde en Dorus de Vries spelen volgend seizoen met Swansea City in het Championship. Middels een 2-1 uitzege tegen Gillingham bewerkstelligde de koploper van League One promotie.

Tegen Gillingham was het even schrikken toen doelman De Vries na 22 minuten spelen een tegentreffer om zijn oren kreeg. De geblesseerde Bodde zag vanaf de tribune dat het snel goed kwam met zijn ploeg. Vlak voor rust scoorde Guillem Bauza twee keer:
1-2.

Door de zege is Swansea drie speeldagen voor het einde van de competitie zeker van promotie. Volgende zaterdag in de thuiswedstrijd tegen Yeovil kan de club uit Wales ook de titel binnenhalen. Naaste belager Carlisle staat op zeven punten.

Vi.nl
Nicknamed "The Swans" or "The Jacks", the club played from its formation in 1912 (as Swansea Town) until 2005 at the Vetch Field in Swansea city centre. In the summer of 2005, Swansea City moved to a new 20,532 all seater ground, the Liberty Stadium.

The early 1980s were Swansea's halcyon years, under the guidance of then player-Manager, John Toshack, the Swans gained promotion to the old First Division in 1981, winning 3 consecutive Welsh Cups and subsequently appearing in the UEFA Cup Winners Cup as well. However, as fast as Swansea rose up the Football League, a decline ensued just as quickly.

Swansea City and its supporters are unofficially known as the 'Jacks'. One explanation for this name is that during the 17th century, sailors from Swansea were extremely well respected and any 'Swansea Jack' was allowed to join the crew based simply on the town's reputation for great seamen. Many, however, believe that the name originates from the renowned life-saving dog Swansea Jack.

The club's somewhat flamboyant mascot is Cyril the Swan who was joined in 2005 by Cybil, a doyenne of equal opportunity. The couple were "married" on the pitch at the Vetch Field as part of the pre-match entertainment at the last league game to be played at the ground, a 1-0 win over Shrewsbury Town F.C. during the 2004/05 season.

On 10 January 2006, striker Leon Knight became the first Swansea City player to score a hat-trick on his début for the club since Bob Latchford in August 1981, in fact scoring his hat-trick during the first 27 minutes of the game against Milton Keynes Dons at the Liberty Stadium.

Leon Knight's second hat-trick for the club, in the final game of the 2005-06 season at Chesterfield on 6 May 2006, completed another first. As Lee Trundle had scored a hat-trick in the home game against Chesterfield on 29 October 2005, this was the first time that Swansea players had scored hat-tricks in both home and away League fixtures against the same opponents in the same season.

The Liberty Stadium hosted it's first competitive match against Premiership opposition when Reading visited in August 2007. The visitors won 1-0 thanks to a Leroy Lita goal in extra time, despite having 10 men for over an hour of the match.

The club, riding high at the summit of Football League One, lost an FA Cup replay on 16 January 2008 4-2 to Conference South club, Havant & Waterlooville, losing out on a lucrative tie against Liverpool.

Bron: Wikipedia.

Officiële club website

Met een promotie op zak is deze club hard op weg de hemelpoorten te bestormen. Volgende week kunnen ze kampioen worden, dat zou helemaal geweldig zijn. Swansea, waar Ferrie Bodde nog een held is. Support ze hier!

[ Bericht 0% gewijzigd door sjimz op 10-09-2008 10:59:09 ]
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_58019335
Echt weer zo'n topploeg
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_58019541
Ik heb wel een zwak voor ze, vanwege een CM-seizoen ( ) en Lampard heeft er gevoetbald.

Kijk vaak wel wat ze gedaan hebben, leuk dat ze gepromoveerd zijn. Vorig jaar ging het nog net mis.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 april 2008 @ 13:24:54 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_58019581
Swansea ook zo'n leuke ploeg uit Engeland. Verloren wel dit jaar van H&W maar dat was een klein foutje
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 13 april 2008 @ 13:34:32 #5
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_58019692
quote:
Op zondag 13 april 2008 13:21 schreef mcyodogg het volgende:
Ik heb wel een zwak voor ze, vanwege een CM-seizoen
topclubje in wording
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  zondag 13 april 2008 @ 13:45:53 #6
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_58019841
Er was toch al een Swansea topic? Wel leuk dat ze promoveren. Na die ene NOS-docu ben ik ze altijd blijven volgen.
pi_58020142
quote:
Op zondag 13 april 2008 13:45 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Er was toch al een Swansea topic? Wel leuk dat ze promoveren. Na die ene NOS-docu ben ik ze altijd blijven volgen.
Die documentaire was echt schitterend, wat een belevenis.. En ook ik ben ze sindsdien blijven volgen. Leuk dat er nu ook 2 Nederlanders zitten.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  zondag 13 april 2008 @ 14:15:13 #8
202348 Susi
Temple of Love
pi_58020195
quote:
Op zondag 13 april 2008 14:10 schreef Breach het volgende:

[..]

Die documentaire was echt schitterend, wat een belevenis.. En ook ik ben ze sindsdien blijven volgen. Leuk dat er nu ook 2 Nederlanders zitten.
Ah.. Ik zag dit topic staan en moest meteen aan die documentaire denken... Swansea en Exeter ! Schitterend was dat. Die beleving in het hele stadion.
pi_58020211
quote:
Op zondag 13 april 2008 13:45 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Niet in het linkjestopic.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_58020476
Na een leuk FM avontuur met de club heb ik altijd een soort van symphatie voor deze club gehouden
pi_58177202
Volgens mij was er inderdaad al een Swansea topic!

Prachtige club en ik heb hem ook ergens in mijn UI staan
pi_58411094
quote:
Swansea City announce Umbro kit deal

Swansea City is proud to announce a three-year partnership agreement with international kit manufacturers UMBRO.

UMBRO will be the official supplier of all Swans' playing and training kit for the next three seasons from June '08 through to May 2011.

The agreement ties in perfectly with the club's new-found status as a Championship club for the first time in 24 years. Hot from the success of Swansea's promotion campaign, Swansea City's vice-chairman, Leigh Dineen, said: "We are delighted to team up with UMBRO. As a club we have worked extremely hard to attract a brand partner that matches the huge ambition of this football club.
pi_58451007
Bizar hoe ver Swansea en Exeter nu uit elkaar staan. Exeter zal, na die thuisnederlaag tegen Torquay, waarschijnlijk weer niet promoveren, terwijl Swansea mee mag doen in de Championship. Op zich heeft Swansea ook wel de potentie om in die divisie uit te komen. Ik verwacht dus niet dat ze er meteen weer uitvliegen. De wedstrijden met Cardiff volgend jaar worden echt genieten. Hopelijk mogen de uitfans dit keer wel mee, want dat was de laatste keren verboden.
pi_58768973
quote:
Swansea lacht 'fooi' op Bodde weg
19 mei 2008

Derby County zal flink in de buidel moeten tasten om Ferrie Bodde los te weken bij Swansea City. De promovendus wees een eerste bod van The Rams op de Nederlandse middenvelder resoluut af.

Derby, dat dit seizoen kansloos degradeerde uit de Premier League, bood een half miljoen pond (625.000 euro) en een bonus van een kwart miljoen bij promotie terug naar de Premiership. "Een lachertje, dat bedrag", liet Swansea-voorzitter Huw Jenkins op de clubsite weten. "Helemaal voor een speler die niet te koop is. We zijn net gepromoveerd. Dan laat je je beste spelers niet gaan voor een prikkie. Ons doel is juist het team te versterken om competitief te zijn."

Bodde kwam vorig jaar over van ADO Den Haag en promoveerde met Swansea dit seizoen naar de Championship, het op een na hoogste niveau in Engeland.
pi_58805022
quote:
Op maandag 19 mei 2008 21:49 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Dit bericht is niet helemaal juist.
quote:
ADOfans
Bod op Bodde bijna ¤3.500.000

John van Zweden mailde ons dat de bedragen toch wat anders lagen omtrent het bod wat Derby County aan Swansea geboden heeft voor Ferrie Bodde. Het bod van Derby is gbp 750.000. Na 10 wedstrijden nog eens 750.000. Vervolgens bij 20 wedstrijden en 30 wedstrijden nog eens 750.000 gbp. Dat betekent een bod van 3 miljoen!  Eerder was al een bod van 2,4 miljoen van Everton afgewezen.

Da's toch een hoop geld! 3 miljoen pond is in Euro's namelijk zowat 3,7 miljoen.
pi_59077903
quote:
Bodde wil weg bij Swansea

SWANSEA - Ferrie Bodde wil weg bij de Britse voetbalclub Swansea City, die is gepromoveerd naar de Championship. Voorzitter Huw Jenkins liet maandag in de plaatselijke Evening Post weten dat de Hagenaar hem gevraagd heeft mee te werken aan een transfer.

Jenkins benadrukte, in navolging van trainer Roberto Martinez, dat de belangrijke middenvelder niet zomaar de poort van het Liberty Stadium kan uitlopen. Belangstellenden moeten een vergoedingssom van ten minste 2,5 miljoen euro meebrengen naar Wales. Onder meer Derby County hengelt naar de diensten van Bodde.
pi_59882612
quote:
Droomtransfer afgeketst
Door DENNIS JANSEN
DEN HAAG - De transfer van Ferrie Bodde (26) naar Derby County is van de baan.
De middenvelder van Swansea City had zijn zinnen gezet op een overgang, maar de clubs kwamen er niet uit. Pikant gegeven: de clausule in het contract van Ferrie Bodde dat nog doorloopt tot 2010.

De geboren Delftenaar verkaste vorige zomer van ADO Den Haag naar Swansea City. De club uit Wales kocht zijn contract af voor 85.000 Engelse ponden, ruim een ton in euro's. In het driejarige contract bij Swansea werd een saillante clausule opgenomen: bij doorverkoop zou zijn oude club ADO Den Haag vijftig procent van de transfersom krijgen.

Bodde speelde zich -tamelijk onverwacht- in de kijker, werd kampioen van de League One met de 'Zwanen' en verheugde zich zeven weken geleden in de belangstelling van Derby County, dat afgelopen jaar uit de Premier League degradeerde. De club wilde Bodde inlijven. Wekenlang werd onderhandeld. "Ze begonnen met 250.000 euro, toen een half miljoen, terwijl de club elke keer heeft gezegd: twee miljoen pond is de vraagprijs. Niet minder," verduidelijkt de Haagse zakenman John van Zweden, één van de vijf aandeelhouders van Swansea City.

Logischerwijze volgde ADO Den Haag dat afgelopen seizoen bijna failliet ging, de berichten met meer dan gemiddelde belangstelling. Lange tijd hadden de partijen uitzicht op een geslaagde deal, maar tot diepe teleurstelling van Bodde zelf kreeg Swansea City gisteren een mail dat Derby County is afgehaakt. Van Zweden" "Eigenlijk is het zo duidelijk als wat: Derby wilde niet de twee miljoen pond meteen betalen."

Toch werd ADO Den Haag plotseling wél partij in de deal. "Om de deal rond te krijgen, stelde Swansea ons voor met minder genoegen te nemen," zegt André Wetzel. Van Zweden wist daar niets van. "Maar ik heb dat bij onze voorzitter (Huw Jenkins) nagevraagd en het klopt."

ADO Den Haag wilde niet meewerken, zo bevestigt André Wetzel. "Er is een contract waarin zwart of wit staat dat ADO Den Haag de helft van de transfersom krijgt. Wij houden de club gewoon aan dat contract. Het is een raar verhaal. ADO Den Haag is namelijk helemaal geen partij in deze deal. Ik heb dat voorzitter Jenkins ook laten weten. Swansea wilde ons graag erbij betrekken. Ook om genoegen te nemen met termijnen, maar dat doen wij niet. Eigenlijk is dit een vorm van chantage. Er is een contract. Daar houden we ons aan. Swansea City wilde ons betrekken in de deal, maar wij doen daar niet aan mee. Dan kunnen Ferrie Bodde en Swansea vinden dat wij dwars liggen, maar wij willen het zuiver houden."

Ferrie Bodde die bij The Rams zijn salaris fors zag stijgen, baalt verschrikkelijk en snapt niet waarom ADO Den Haag niet wat water bij de wijn heeft gedaan. Bodde: "ADO Den Haag heeft blufpoker gespeeld. Ik heb begrepen dat het bedrag in drie termijnen betaald had kunnen worden. Eerst een miljoen en daarna twee keer een half miljoen. Waarom kan dat niet? Iedereen had hier beter van kunnen worden, Swansea City, Derby County, ADO Den Haag en ik. Als ik bij Swansea City blijf dan lever ik over twee jaar helemaal niets op."

Volgens John van Zweden valt ADO Den Haag niets te verwijten. "Als aandeelhouder sta ik hier helemaal buiten. Onze voorzitter heeft contact gezocht met ADO Den Haag om eruit te komen, maar ADO Den Haag heeft natuurlijk het volste recht om niet akkoord te aan. Er is niet voor niets zo'n clausule afgesproken. Ik vind: dan moet Derby County dat bedrag van twee miljoen gewoon op tafel leggen. Derby is officieel afgehaakt, maar ik denk nog altijd dat er nog wel een mogelijkheid is voor Ferrie. Terugkeren wordt trouwens sowieso een moeilijk verhaal voor hem, nu hij heeft gezegd dat hij met zijn hoofd en hart al bij Derby County is. Dat zullen de supporters van Swansea niet leuk vinden." Van Zweden is zelf ook boos op Bodde. "Zoiets zeg je gewoon niet als een club goed voor je is geweest. Ik begrijp dat Bodde nu teleurgesteld is, maar dat ligt niet aan Swansea en dat ligt ook niet aan ADO Den Haag."

Ferrie Bodde hoopt nog altijd dat de deur voor een transfer op een kier staat. Middlesbrough en West Bromwich Albion zouden interesse hebben, maar concreet zijn de clubs nog niet geweest. Maandag gaat Swansea op trainingskamp naar Zweden. Of hij meegaat, is de vraag. "Maar dat hangt af van mijn blessure. Ik heb last van mijn enkel."

Swansea City is alweer in training. Bodde bekent dat de wekenlange onderhandelingen hem hebben geraakt. "Je wordt voortdurend heen en weer geslingerd. Ik wil gewoon graag voetballen en geen onderdeel zijn van politieke spelletjes. Voetbal is mijn hobby, maar daar merkte ik afgelopen tijd niets van. Derby was voor mij een stap vooruit. Ik ben dan ook zwaar teleurgesteld."
pi_59893169
Michael van der Heijden, de spelmaker van amateurkampioen FC Lisse en ex-speler van o.a. ADO, zou een tweejarig contract bij Swansea kunnen gaan tekenen. Ben benieuwd, dan hebben ze weer een Nederlander dus.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_60129143
quote:
Bodde was overal maar blijft langer bij Swansea

Ferrie Bodde heeft een einde gemaakt aan alle speculaties over zijn toekomst buiten Wales. De Delftse middenvelder was in zijn hoofd 'overal geweest', maar blijft bij Swansea City.

Derby County, Middlesbrough en Reading heetten de nieuwe werkgever te worden voor Bodde. Maar Swansea hield vast aan zijn vraagprijs voor de middenvelder, die nu verkozen heeft zijn nog twee jaar lopende contract in Wales te verlengen.

'Het zijn negen lange weken geweest. In mijn hoofd ben ik al overal geweest', zegt Bodde op de website van The Swans. 'Ik heb inderdaad in dat traject fouten gemaakt. Ik zou graag mijn excuses willen aanbieden aan de Swansea-fans voor alle onzekerheid.'

Bodde was door mooie woorden over Derby County gaan twijfelen over zijn toekomst bij Swansea City. 'Ik was in de war', aldus de Delftenaar. 'Ik dacht dat Derby een stap omhoog was. Maar na lang nadenken en het weerzien met de selectie besefte ik dat groter niet altijd beter is.'

Verkeerd vertaalde uitlatingen maakten het er niet veel beter op. 'Ik ben geen nagemaakte. Ik ben loyaal', zegt Bodde. 'Ik zou anders toch nooit veertien jaar bij ADO Den Haag hebben gezeten?'
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_60129174
Dit is een veel mooiere club dan Derby!
pi_60913048
Swansea City. (L) Heb er eens een keer een heel tof verhaal van gezien op zo'n FM forum en ben er daarna zelf mee gaan spelen en beginnen te volgen. Best sad, maar wel echt een mooie club met een fijne sfeertje (mooi stadion, shirtjes, spelers) eromheen.
pi_61519128

banner toegevoegd
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 september 2008 @ 11:10:35 #23
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_61519380
Puicke Banner
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_61549037
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 10:11 schreef Barnet_Bee het volgende:
Bizar hoe ver Swansea en Exeter nu uit elkaar staan. Exeter zal, na die thuisnederlaag tegen Torquay, waarschijnlijk weer niet promoveren, terwijl Swansea mee mag doen in de Championship. Op zich heeft Swansea ook wel de potentie om in die divisie uit te komen. Ik verwacht dus niet dat ze er meteen weer uitvliegen. De wedstrijden met Cardiff volgend jaar worden echt genieten. Hopelijk mogen de uitfans dit keer wel mee, want dat was de laatste keren verboden.
Exeter speelt weer in de Football League

Staan nu op een keurige plek en kunnen het niveau dus goed aan. Nu Swansea achterna! hehe
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:33:23 #25
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_62046253
quote:
Ferrie Bodde maakt naam bij Swansea City met zijn traptechniek. Dinsdagavond scoorde de voormalige middenvelder van ADO Den Haag met een geweldige knal van 45 meter tegen Preston North End, dat met 2-0 verloor van Swansea.

'Iedereen heeft het over hoe Juninho van Lyon een bal raakt, maar Ferrie heeft hetzelfde talent', prees Swansea-manager Roberto Martinez zijn Nederlandse ster op de website van de BBC. 'Bovendien kan Ferrie dat waarschijnlijk ook net zo goed met links als met rechts.'

Bodde is met vier doelpunten in negen wedstrijden in het Championship clubtopscorer van de club uit Wales. Vorig seizoen scoorde Bodde er zes in 33 competitieduels voor Swansea.

'Ik ben blij met mijn goal en dacht: Waarom zou ik het niet gewoon proberen? Daarom was de keeper verrast, denk ik.'
Heeft iemand beelden van die vrije trap ?
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')