pmquote:Op woensdag 23 april 2008 09:02 schreef RiDo78 het volgende:
Username en password heb ik niet nodig, ik wil gewoon even kijken hoe die authorisatie onderwater geregeld is, om te voorkomen dat we langs elkaar heen praten.
Je kunt een socket openen. Dan stuur je zelf de headers en leest daarna de response uit.quote:Op maandag 21 april 2008 17:25 schreef qu63 het volgende:
nu wil ik alleen een pagina, die niet van mijzelf is, includen in een pagina zodat ik niet steeds username en ww in hoef te vullen
en hoe doen we dat?quote:Op woensdag 23 april 2008 10:27 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Je kunt een socket openen. Dan stuur je zelf de headers en leest daarna de response uit.
quote:Op woensdag 23 april 2008 13:13 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Daartoe lezen we de f... manual :P
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | $fp = fsockopen("server.busbroker.nl", 80, $errno, $errstr, 30); if (!$fp) { echo "$errstr ($errno)<br />\n"; } else { $out = "GET / HTTP/1.1\r\n"; $out .= "Host: www.example.com\r\n"; $out .= "Connection: Close\r\n\r\n"; fwrite($fp, $out); while (!feof($fp)) { echo fgets($fp, 128); } fclose($fp); } ?> |
1 2 | $out.= "Authorization: Basic " . base64_encode($credentials) |
nope.quote:Op woensdag 23 april 2008 13:56 schreef RiDo78 het volgende:
Aii... NTLM authenticatie... dat kan nog rottig worden. Hopen dat de server ook Basic wil slikken...
maar voeg deze eens toe:
[ code verwijderd ]
ik moet dan eerst nog een NTLM-Proxy opzetten, heb er wel een gevonden, maar die werkt met Python, en ik heb geen diee of mn webhost het ondersteundquote:Op woensdag 23 april 2008 14:05 schreef RiDo78 het volgende:
Het probleem wordt hier beschreven, maar ik heb het niet getest...
http://blog.thinkphp.de/a(...)ources-with-PHP.html
gwoon $array_met_elke_regel_op_een_rij = file ( "C:\bestand_met_meerdere_regels.ext");quote:Op woensdag 23 april 2008 15:52 schreef ursel het volgende:
Voor het inlezen van een file per lijn gebruiken we de preg_match functie:
$aData = preg_split("/\r\n/", $fileData['content']);
Alleen nu krijgen we ook files binnen welke opeens een \n als reguliere expressie moeten hebben.
Weet iemand hoe we de preg_match het beste op kunnen stellen dat we ongeacht het type "new line" we elke lijn in de array kunnen stouwen?
Soms zijn dingen makkerlijker dan je wel eens wil denken..quote:Op woensdag 23 april 2008 16:04 schreef ralfie het volgende:
[..]
gwoon $array_met_elke_regel_op_een_rij = file ( "C:\bestand_met_meerdere_regels.ext");
Ik dacht er ook heel simpel over, maar helaasquote:Op woensdag 23 april 2008 15:40 schreef SuperRembo het volgende:
Ok, dan is 't toch iets ingewikkelder dan ik in eerste instantie veronderstelde
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | if ($p="nh") echo "Noord-Holland"; elseif ($p="nb") echo "Noord-Branbant"; elseif ($p="zh") echo "Zuid-Holland"; else echo "Verkeerde invoer, probeer het opnieuw!"; ?> |
quote:Op donderdag 24 april 2008 10:56 schreef nlboy het volgende:
Ik heb denk ik een hele simpele vraag, maar ik kom er niet uit.
Het volgende wil ik graag hebben:
Als ik in het adresbalk test.php?p=nh in typ wil ik als echo Noord-Holland hebben.
Wanneer ik test.php?p=nb invoer wil ik als echo Noord-Brabant hebben.
Kortom elke provincies wil ik zo benaderen en dan als echo te tekst van de provincie.
Ik heb al iets zitten maken, maar helaas lukt het me niet om de goede resultaat te krijgen. Het volgende heb ik:
[ code verwijderd ]
Ik krijg alleen maar Noord-Holland te zien i.pv. bijvoorbeeld Noord-Brabant of ik krijg geen foutmelding wanneer ik niks invul. Wat doe ik fout?Alvast bedankt!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | nh => "Noord-Holland", nb => "Noord-Brabant", ); # Dan kan je heel makkelijk die conversie doen: $input = 'nh'; if (array_key_exists( $input, $plaatnamen)) { printf("De plaatsnaam die hoort bij %s is %s\n", $input, $plaatsnamen[$input]); } else { printf("Kan geen plaatsnaam vinden voor %s\n", $input); } |
http://www.dynamicajax.com/fr/AJAX_Suggest_Tutorial-.htmlquote:Op donderdag 24 april 2008 22:50 schreef wobbel het volgende:
Hoe kan ik zelf zoiets maken als dit?
http://www.google.com/webhp?complete=1&hl=en&btnG=Google+Search
Dat ie dus automatisch aanvult met gegevens uit de database? Dat het met AJAX werkt snap ik wel, maar hoe doe ik dat precies?is er al zoiets kant-en-klaar wat ik om kan bouwen zeg maar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |