Ach de jouwe is 2 2log 47509,quote:Op zondag 13 april 2008 19:50 schreef JeRa het volgende:
[..]
Jij hebt best wel een vet user ID, powers of two
Het werkt als een tiet.quote:Op zondag 13 april 2008 12:02 schreef qu63 het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Zo heb ik het iig gedaan
Kleruen zijn aan te passen aan je website
En ipv een link kan het ook een div, td, of wat dan ook zijn
Die div kan je overal op je site neergooien, dus ook in een footer ofzoquote:Op zondag 13 april 2008 22:47 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Het werkt als een tiet.
Tering veel werk om het op mijn site te implementeren.
Het moet op zo'n 150 plaatsen geplaatst worden
Maar goed, het werkt
aw natuurlijk ^ startwaarde, ff vergeten joh =)quote:Op zondag 13 april 2008 19:30 schreef slakkie het volgende:
[..]
Als je het kengetgal wil wijzigen doe je toch simpel:
preg_replace('/^020/', '010', $tel_no);
Zal alleen de waarde veranderen indien het telefoonnummer begint met 020.
Om bijvoorbeeld wachtwoorden a.d.h.v. een custom format te genereren?quote:Op maandag 14 april 2008 08:51 schreef slakkie het volgende:
Je wilt jezelf gaan pijnigen? Waarom wil je regular expressions reversen?
Is de smarty template geen optie?quote:Op maandag 14 april 2008 00:02 schreef Janteh het volgende:
Goed, ik wil mijn volgende projectje maar eens in een framwork gaan maken, nadat ik ontdekt heb dat die toch wel tot mooie dingen in staat zijn. De vraag is nu alleen nog welke? Ik heb de volgende bekeken en zijn het eigenlijk net allemaal niet.
Ik heb een paar eisen:MVC Goede database class Goede documentatie Het liefst PHP 5
CakePHP: Mooi gebruik van MVC, ook PHP 5. De documentatie is op zich redelijk maar mist wel een wat uitgebreidere uitleg en goede voorbeelden. Ook denk ik dat ik te weinig kan met al die automatische koppelingen tussen de database en de models, zonder er goede documentatie over te hebben. Ook mis ik eigenlijk wel een paar goede extra basisfunctionaliteiten waar je wat aan hebt.
Code Igniter: Ook een mooi framework, helaas wel nog PHP 4. De documentatie is goed, ook denk ik mede doordat er een bedrijf achter zit, dit kan natuurlijk ook een nadeel zijn (?). Werkt prettig alhoewel ik dan wel weer het automatisch laden van functies mis zoals bij Kohana, komt denk ik ook mede doordat het nog in PHP 4 geschreven is (of niet?).
Kohana: Is een fork van Code Igniter en is wel op PHP 5 gebouwd. Ziet er heel goed uit maar de documentatie laat echt heel erg te wensen over en het is zo te zien nog niet heel erg oud, dus hoe het er in de toekomst mee verder gaat bevalt ook nog maar te zien natuurlijk. Op het eerste gezicht met een beetje spelen ziet het er iig wel veelbelovend uit. Toch maar weer overwegen.
Zend Framework: Heel kort bekeken, volgens mij out-of-the-box niet zo'n compleet framework als de anderen, wel heel erg goede documentatie maar het staat me eigenlijk gewoon niet aan.
Iemand nog ervaringen, suggesties of iets anders waardoor ik een goede keuze kan maken? Ik weet het echt niet..
Dat is een template engine en geen frameworkquote:Op maandag 14 april 2008 09:13 schreef dik_voormekaar het volgende:
[..]
Is de smarty template geen optie?
Oops..., sorry.quote:Op maandag 14 april 2008 09:21 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat is een template engine en geen frameworkernstig verschil.
Correct... en om reeksen in een bepaald format te genererenquote:Op maandag 14 april 2008 08:56 schreef JeRa het volgende:
Om bijvoorbeeld wachtwoorden a.d.h.v. een custom format te genereren?
Misschien ben je deze sites al tegengekomen met je kleine onderzoek:quote:Op maandag 14 april 2008 00:02 schreef Janteh het volgende:
Goed, ik wil mijn volgende projectje maar eens in een framwork gaan maken, nadat ik ontdekt heb dat die toch wel tot mooie dingen in staat zijn. De vraag is nu alleen nog welke? Ik heb de volgende bekeken en zijn het eigenlijk net allemaal niet.
Ik heb een paar eisen:MVC Goede database class Goede documentatie Het liefst PHP 5
Hee, dat ziet er wel interessant uitquote:Op maandag 14 april 2008 10:18 schreef slacker_nl het volgende:
Kijk eens naar de source code van deze Perl module en rewrite het naar PHP: http://search.cpan.org/~s(...)lib/String/Random.pm
www.pradosoft.com schijnt ook wel erg goed te zijn. Alleen door tijdgebrek niet voldoende tijd aan kunnen besteden jammergenoeg.quote:Op maandag 14 april 2008 00:02 schreef Janteh het volgende:
CakePHP: Mooi gebruik van MVC, ook PHP 5. De documentatie is op zich redelijk maar mist wel een wat uitgebreidere uitleg en goede voorbeelden. Ook denk ik dat ik te weinig kan met al die automatische koppelingen tussen de database en de models, zonder er goede documentatie over te hebben. Ook mis ik eigenlijk wel een paar goede extra basisfunctionaliteiten waar je wat aan hebt.
Code Igniter: Ook een mooi framework, helaas wel nog PHP 4. De documentatie is goed, ook denk ik mede doordat er een bedrijf achter zit, dit kan natuurlijk ook een nadeel zijn (?). Werkt prettig alhoewel ik dan wel weer het automatisch laden van functies mis zoals bij Kohana, komt denk ik ook mede doordat het nog in PHP 4 geschreven is (of niet?).
Kohana: Is een fork van Code Igniter en is wel op PHP 5 gebouwd. Ziet er heel goed uit maar de documentatie laat echt heel erg te wensen over en het is zo te zien nog niet heel erg oud, dus hoe het er in de toekomst mee verder gaat bevalt ook nog maar te zien natuurlijk. Op het eerste gezicht met een beetje spelen ziet het er iig wel veelbelovend uit. Toch maar weer overwegen.
Zend Framework: Heel kort bekeken, volgens mij out-of-the-box niet zo'n compleet framework als de anderen, wel heel erg goede documentatie maar het staat me eigenlijk gewoon niet aan.
Iemand nog ervaringen, suggesties of iets anders waardoor ik een goede keuze kan maken? Ik weet het echt niet..
Zal ook heel blij zijn als PHP6 stable wordt, namespaces zijn geweldig. De keren dat ik een XMLWriter/Reader class heb geschreven zonder te weten dat ze ook al in PHP5 aanwezig zijn, zijn helaas talloosquote:Op maandag 14 april 2008 23:18 schreef Tiemie het volgende:
Nadeel van Nusoap is dat een aantal namen van classes overeen komen met (standaard?) php5-modules.
Moet PHP6 jouw gebrek aan kennis van PHP compenseren?quote:Op maandag 14 april 2008 23:23 schreef JeRa het volgende:
[..]
Zal ook heel blij zijn als PHP6 stable wordt, namespaces zijn geweldig. De keren dat ik een XMLWriter/Reader class heb geschreven zonder te weten dat ze ook al in PHP5 aanwezig zijn, zijn helaas talloos
Geef toe, voorgedefiniëerde global classes zijn gewoon ernstig nutteloos en in zo'n geval alleen maar hinderlijkquote:Op maandag 14 april 2008 23:40 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Moet PHP6 jouw gebrek aan kennis van PHP compenseren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |