Kan de moeder dan geen vaderschapstest afdwingen oid?quote:Op zaterdag 12 april 2008 19:02 schreef Xcalibur het volgende:
als in: alimentatie ofzo?
Zover ik weet moet je het kind eerst erkennen als je niet getrouwd bent. Als je dat niet doet heb je er feitelijk niks mee te maken volgens mij
Dat zou even lekker makkelijk zijn....maar is inderdaad zo volgens mijquote:Op zaterdag 12 april 2008 19:02 schreef Xcalibur het volgende:
Zover ik weet moet je het kind eerst erkennen als je niet getrouwd bent. Als je dat niet doet heb je er feitelijk niks mee te maken volgens mij
Bron:quote:Kan ik de onderhoudsverplichting van de verwekker van het kind vast laten stellen?
Indien de verwekker van het kind niet vrijwillig aan zijn onderhoudsverplichting voldoet, heeft u twee mogelijkheden deze onderhoudsverplichting door de rechter te laten vaststellen:
gerechtelijke vaststelling van het vaderschap;
vaderschapsactie.
Onderhoudsverplichting
De wettelijke vader van een kind is onderhoudsplichtig ten opzichte van het kind. Bent u niet gehuwd dan is de wettelijke vader van het kind, de man die het kind erkend heeft. Is het kind niet door de man erkend, dan heeft deze man in beginsel geen onderhoudsplicht ten opzichte van het kind. Erkenning kan alleen vrijwillig geschieden.
Gerechtelijke vaststelling van het vaderschap
Het vaderschap kan door de rechter worden vastgesteld. Op deze manier wordt de man de wettelijke vader. Dit betekent onder andere dat hij onderhoudsplichtig wordt ten opzichte van het kind. U kunt tegelijk met het verzoek tot gerechtelijke vaststelling van het vaderschap, de rechter verzoeken een bedrag aan alimentatie vast te stellen. De vaststelling van het vaderschap heeft dezelfde gevolgen als erkenning.
Vaderschapsactie
U kunt aan de rechter verzoeken een bedrag aan alimentatie vast te stellen, zonder dat de man de wettelijke vader wordt. Op deze manier wordt alleen de onderhoudsverplichting van de man ten opzichte van het kind vastgesteld. Een vaderschapsactie heeft niet de andere gevolgen die het gerechtelijk vaststellen van het vaderschap en erkenning wel hebben.
afgezien van datquote:Op zaterdag 12 april 2008 19:24 schreef marcel-o het volgende:
Als je een breezert zwanger maakt, hangt er sowieso wat boven t hoofd.
minderjarig ed.
jongens onder de 18 / 16 kunnen ook sex hebben hequote:Op zaterdag 12 april 2008 19:24 schreef marcel-o het volgende:
Als je een breezert zwanger maakt, hangt er sowieso wat boven t hoofd.
minderjarig ed.
Kun je d'r dan niet dwingen een soort contractje te ondertekenen dat ze jou niet aansprakelijk stelt ofzo?quote:Op zaterdag 12 april 2008 19:00 schreef SeLang het volgende:
Dit is gelukkig 100% hypothetisch
Maar stel dat je een of andere BrEeZah zwanger maakt en deze besluit om het kind te houden. Hoeveel geld kan deze persoon dan van jou eisen? Zijn daar vaste regels voor? En gelden die regels ook over grenzen heen?
Waarschijnlijk is dat niet rechtsgeldigquote:Op zaterdag 12 april 2008 19:52 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
Kun je d'r dan niet dwingen een soort contractje te ondertekenen dat ze jou niet aansprakelijk stelt ofzo?Dat je aangeboden hebt de abortus te betalen en dat daarmee de kous af is?
Ehm...het lijkt me logisch dat je er niet onderuit kan. Je bent toch de vader???quote:Op zaterdag 12 april 2008 19:54 schreef SeLang het volgende:
Het lijkt dus alsof je er nooit onderuit kunt, want vaderschap kan ook door de rechter worden vastgesteld en dan word je dus onderhoudsplichtig...
Belangrijkste vraag is dus: wat gaat die onderheidsplicht dan concreet kosten?
Is dat een vastgesteld bedrag of ofhankelijk van inkomen/ vermogen?
En hoelang blijft dat dan doorlopen?
Want?quote:
Ik denk dat deze vraag erg relevant is voor iedereen die wel eens een scharreltje heeft.quote:Op zaterdag 12 april 2008 20:03 schreef Stali het volgende:
En dit vraag je natuurlijk voor een kennis van je?.
De wet gaat over het algemeen boven een contract tussen twee partijen.quote:Op zaterdag 12 april 2008 20:06 schreef Doosie het volgende:
volgens mij is een contract VRIJWILLIG getekend door 2 partijen en een datum wel rechtsgeldig maar zou het voor de zekerheid wel bij een notaris vastleggen ...etc .
Natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 april 2008 20:12 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik denk dat deze vraag erg relevant is voor iedereen die wel eens een scharreltje heeft.
Net zogoed als dat je bij andere zaken kijkt wat voor financiele risicos je loopt.
quote:Op zaterdag 12 april 2008 20:58 schreef SpecialK het volgende:
Voor alle nieuwe pappa's die dus minder dan 9 maanden de tijd hebben om zich te bedenken wat ze er mee gaan doen.
http://www.elftor.com/elftor.php?number=22
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |