abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 april 2008 @ 19:00:43 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58007721
Dit is gelukkig 100% hypothetisch

Maar stel dat je een of andere BrEeZah zwanger maakt en deze besluit om het kind te houden. Hoeveel geld kan deze persoon dan van jou eisen? Zijn daar vaste regels voor? En gelden die regels ook over grenzen heen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_58007759
als in: alimentatie ofzo?

Zover ik weet moet je het kind eerst erkennen als je niet getrouwd bent. Als je dat niet doet heb je er feitelijk niks mee te maken volgens mij
pi_58007791
Dat weet ik niet hoor, heeft Boris Becker dat kind erkend toen ie erin geluisd was?
  zaterdag 12 april 2008 @ 19:12:57 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_58007849
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 19:02 schreef Xcalibur het volgende:
als in: alimentatie ofzo?

Zover ik weet moet je het kind eerst erkennen als je niet getrouwd bent. Als je dat niet doet heb je er feitelijk niks mee te maken volgens mij
Kan de moeder dan geen vaderschapstest afdwingen oid?
pi_58008097
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 19:02 schreef Xcalibur het volgende:
Dat zou even lekker makkelijk zijn....maar is inderdaad zo volgens mij
  zaterdag 12 april 2008 @ 19:24:12 #6
71115 Rnej
I walk the line
pi_58008124
tvp. vind dit wel interessant
  zaterdag 12 april 2008 @ 19:24:19 #7
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_58008128
Als je een breezert zwanger maakt, hangt er sowieso wat boven t hoofd.
minderjarig ed.
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_58008185
quote:
Kan ik de onderhoudsverplichting van de verwekker van het kind vast laten stellen?
Indien de verwekker van het kind niet vrijwillig aan zijn onderhoudsverplichting voldoet, heeft u twee mogelijkheden deze onderhoudsverplichting door de rechter te laten vaststellen:

gerechtelijke vaststelling van het vaderschap;
vaderschapsactie.
Onderhoudsverplichting
De wettelijke vader van een kind is onderhoudsplichtig ten opzichte van het kind. Bent u niet gehuwd dan is de wettelijke vader van het kind, de man die het kind erkend heeft. Is het kind niet door de man erkend, dan heeft deze man in beginsel geen onderhoudsplicht ten opzichte van het kind. Erkenning kan alleen vrijwillig geschieden.

Gerechtelijke vaststelling van het vaderschap
Het vaderschap kan door de rechter worden vastgesteld. Op deze manier wordt de man de wettelijke vader. Dit betekent onder andere dat hij onderhoudsplichtig wordt ten opzichte van het kind. U kunt tegelijk met het verzoek tot gerechtelijke vaststelling van het vaderschap, de rechter verzoeken een bedrag aan alimentatie vast te stellen. De vaststelling van het vaderschap heeft dezelfde gevolgen als erkenning.

Vaderschapsactie
U kunt aan de rechter verzoeken een bedrag aan alimentatie vast te stellen, zonder dat de man de wettelijke vader wordt. Op deze manier wordt alleen de onderhoudsverplichting van de man ten opzichte van het kind vastgesteld. Een vaderschapsactie heeft niet de andere gevolgen die het gerechtelijk vaststellen van het vaderschap en erkenning wel hebben.
Bron:
http://www.postbus51.nl/i(...)/displaydefaultintro
  zaterdag 12 april 2008 @ 19:26:53 #9
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_58008188
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 19:24 schreef marcel-o het volgende:
minderjarig ed.
afgezien van dat

ojah, tvp. Lijkt me interessant
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  zaterdag 12 april 2008 @ 19:27:07 #10
71115 Rnej
I walk the line
pi_58008194
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 19:24 schreef marcel-o het volgende:
minderjarig ed.
jongens onder de 18 / 16 kunnen ook sex hebben he

en ik maak breezers mee die ouder dan 18 zijn
pi_58008214
Goede vraag, geen ide hoe dit juridisch geregeld is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_58008710
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 19:00 schreef SeLang het volgende:

Maar stel dat je een of andere BrEeZah zwanger maakt en deze besluit om het kind te houden. Hoeveel geld kan deze persoon dan van jou eisen? Zijn daar vaste regels voor? En gelden die regels ook over grenzen heen?
Kun je d'r dan niet dwingen een soort contractje te ondertekenen dat ze jou niet aansprakelijk stelt ofzo? Dat je aangeboden hebt de abortus te betalen en dat daarmee de kous af is?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_58008728
Als jij ontkent dat het jouw kind is, en zij laat het daarbij, dan kan ze geen alimentatie eisen.
Maar ze kan ook naar de rechter stappen en een vaderschapstest afdwingen. Als daaruit blijkt dat jij de vader bent, kan zij vervolgens ook alimentatie eisen. De hoogte daarvan hangt af van je inkomen, je uitgaven en je levensomstandigheden (of je al andere kinderen hebt te onderhouden bijvoorbeeld). Alimentatie wordt altijd berekend aan de hand van de Trema-norm. Die norm wordt door alle rechters gehanteerd. Als het goed is kan je zo'n berekening wel op het internet vinden.

Sterkte
[X] Gechikt
[ ] Ongeschikt
  zaterdag 12 april 2008 @ 19:54:39 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58008759
Het lijkt dus alsof je er nooit onderuit kunt, want vaderschap kan ook door de rechter worden vastgesteld en dan word je dus onderhoudsplichtig...

Belangrijkste vraag is dus: wat gaat die onderheidsplicht dan concreet kosten?
Is dat een vastgesteld bedrag of ofhankelijk van inkomen/ vermogen?
En hoelang blijft dat dan doorlopen?
Mijn reisverslagen
  zaterdag 12 april 2008 @ 19:56:15 #15
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58008788
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 19:52 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

Kun je d'r dan niet dwingen een soort contractje te ondertekenen dat ze jou niet aansprakelijk stelt ofzo? Dat je aangeboden hebt de abortus te betalen en dat daarmee de kous af is?
Waarschijnlijk is dat niet rechtsgeldig
Mijn reisverslagen
pi_58008861
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 19:54 schreef SeLang het volgende:
Het lijkt dus alsof je er nooit onderuit kunt, want vaderschap kan ook door de rechter worden vastgesteld en dan word je dus onderhoudsplichtig...

Belangrijkste vraag is dus: wat gaat die onderheidsplicht dan concreet kosten?
Is dat een vastgesteld bedrag of ofhankelijk van inkomen/ vermogen?
En hoelang blijft dat dan doorlopen?
Ehm...het lijkt me logisch dat je er niet onderuit kan. Je bent toch de vader???

Wear a rubber

Er zijn geen standaardbedragen. Zoals ik al vermeldde is de hoogte van de alimentatie afhankelijk van de verhouding tussen je inkomen, je vaste lasten en je levensomstandigheden. Dat is voor iedereen verschillend. De trema-norm is een formule om te berekenen wat je draagkracht is.

De alimentatieplicht blijft sowieso doorlopen tot het kind 18 is. Als hij/zij daarna nog studeert en nog niet in eigen onderhoud kan voorzien, blijft de alimentatieplicht doorlopen tot het kind 21 jaar is.
[X] Gechikt
[ ] Ongeschikt
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 april 2008 @ 20:03:27 #17
862 Arcee
Look closer
pi_58008951
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 19:00 schreef SeLang het volgende:
Want?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_58008955
En dit vraag je natuurlijk voor een kennis van je? .
  zaterdag 12 april 2008 @ 20:06:09 #19
212432 Doosie
de naam zegt t al
pi_58009013
volgens mij is een contract VRIJWILLIG getekend door 2 partijen en een datum wel rechtsgeldig maar zou het voor de zekerheid wel bij een notaris vastleggen ...etc .
alimenetatie wordt betaald tot het kind volwassen is voor de wet ( geloof zelfs tot het kind 21 is )
Ook als het kind voor die tijd het huis uit is kan het worden op geeist door het kind zelf (minimum leeftijd 18)
als je zegt bekijk het ik betaal het niet en je bent wel verplicht , kan er zelfs loonbeslag worden gelegd door het LBIO.
pi_58009034
Je kunt ook gewoon het geluk hebben dat je ex geen zin heeft in wat voor verbintenis dan ook nadat jij haar hebt verteld geen vaderrol te willen vervullen... Ik heb nooit een cent allimentatie gevraagd van mijn ex om bovengenoemde reden.
  zaterdag 12 april 2008 @ 20:12:59 #21
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58009162
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 20:03 schreef Stali het volgende:
En dit vraag je natuurlijk voor een kennis van je? .
Ik denk dat deze vraag erg relevant is voor iedereen die wel eens een scharreltje heeft.
Net zogoed als dat je bij andere zaken kijkt wat voor financiele risicos je loopt.

De schade kan in de tonnen lopen als je 21 jaar lang moet betalen.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 12 april 2008 @ 20:15:08 #22
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58009211
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 20:06 schreef Doosie het volgende:
volgens mij is een contract VRIJWILLIG getekend door 2 partijen en een datum wel rechtsgeldig maar zou het voor de zekerheid wel bij een notaris vastleggen ...etc .
De wet gaat over het algemeen boven een contract tussen twee partijen.
Dus als er een wet is die alimentatie regelt dan is een contract dat je met die BrEeZah afsluit gewoon nietig.
Mijn reisverslagen
pi_58009252
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 20:12 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik denk dat deze vraag erg relevant is voor iedereen die wel eens een scharreltje heeft.
Net zogoed als dat je bij andere zaken kijkt wat voor financiele risicos je loopt.
Natuurlijk.

. .
  zaterdag 12 april 2008 @ 20:58:24 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_58010047
Voor alle nieuwe pappa's die dus minder dan 9 maanden de tijd hebben om zich te bedenken wat ze er mee gaan doen.

http://www.elftor.com/elftor.php?number=22
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_58010274
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 20:58 schreef SpecialK het volgende:
Voor alle nieuwe pappa's die dus minder dan 9 maanden de tijd hebben om zich te bedenken wat ze er mee gaan doen.

http://www.elftor.com/elftor.php?number=22
.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')