abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213522
Voor de geinteresseerden onder u:
Anouk is stier
Cyrille is vissen
pi_213523
Ik ben geinteresseerd, echter niet ingewijd, dus ik ben afhankelijk van de intelligente bijdragen van anderen aan deze topic. Go forum!

Ik kan alleen proberen de keiharde realiteit hier af en toe eens binnen te slingeren. Cyrille zei 'Ik kom hier de boel even lekker stangen'. En ik denk niet dat dat haar eigen woorden waren die we daar even, niet helemaal lekker getimed en niet herhaald, hoorden. Maar ongeacht of dat per ongeluk nagezegd was of dat het eerlijk was; Past dat bij haar sterrebeeld? Is ze een oproerkraaister? (En bestaat dit woord?)

[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 03 November 1999).]

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site

pi_213524
Ik, vooral een lezer, ben blij met het openen van deze topic, wederom, en zie uit naar de bijdragen.
Pezen kan ook een hobby zijn
pi_213525
Dank, dank, Madeline
Wordt meteen in de dossiers opgenomen.
Oproep aan Lilith - waar ben je ?
Analyses volgen morgen - (eerst wat vergelijkend afwegen: elementen-verdeling, enz.)

PS: kan toch niet laten: de verrassingen zullen komen van Cyrille - let maar op !
Een Vissen in zo'n 'lucht-gezelschap': kon niet mooier! Hint: C.'s opmerking: ik kom vreugde brengen, en ga jullie lekker stangen!

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 03 November 1999).]

pi_213526
Op veler verzoek een astrologische onderbouwing. Bedankt Moor, voor je oproep. Madeline, fijn dat je het initiatief hebt genomen . Er is weer zoveel astronieuws. Ik begin met een globale duiding. later weer wat meer diepgang. Jammer dat we geen datum weten, want dan kan ik niets over de Maan zeggen en dat is juist zo veelzeggend. Veronica werkt niet erg mee op hun site, ondanks mijn smeekbedes

Cyrille: een februari-Vis. Een globaal beeld van haar radix laat een behoorlijke overdosis water zien en beweegelijke energie. Ze lijkt weinig aarde onder de voeten te hebben. Ik vraag mij af hoe sterk zij in haar schoenen staat. Ongetwijfeld is zij het zonnetje in huis. Door bepaalde plaatsingen heeft zij de Zon in top, maar deze is wel Vissen gekleurd: zoals zij zelf zegt; uitbundig, ongeremd en vrolijk (klopt allemaal), maar vurig is zij niet. In tegendeel: zij laat zien wat anderen willen zien! Zij zegt zelf dat zij staat voor wie zij is, maar dat is precies wat in haar horoscoop heel grenzeloos naar voren komt. Zij staat voor wie zij is, maar deze Zon heeft vele gezichten en kan alles werspiegelen wat anderen in haar willen zien. Een interessant thema! Jaybee zegt: "ik kom de boel even lekker opstangen", precies! Zij is niet te grijpen en met haar beweeglijkheid past zij zich aan elke situatie aan en voelt zij haarfijn waar ze anderen in beweging kan krijgen. Zij heeft sterke principes, zegt ze. Mars in steenbok? Zij heeft ook een Mercurius (communicatie) en Pluto verbinding, wat haar in gesprekken heel dwingend kan maken. Ze heeft ook een luchtige kant en again Waterman, wat staat voor vrijheid en nonconformisme. Zij heeft Venus in Waterman, wat haar vrijheidslievend maakt en 'vrij' in de liefde. Met mercurius in Vissen kan zij een grenzeloze babbelaar zijn, een flap uit. Ik verwacht van haar weinig agressie, maar ik denk wel dat zij anderen behoorlijk op de zenuwen kan werken.

In tegenstelling tot Cyrille is Anouk veel vaster en minder bewegelijk en flexibel. Anouk is een levensgenieter zegt ze. Klopt wel met veel aarde (Stier). Ze houdt van lekker eten en schrapt de pannen leeg. Ze vraagt brutaal om een massage van Ruud. Wel heel traditioneel Stier. Zelf zegt zij daarover: eerlijk en trouw. Water en vuur zijn minimaal aanwezig. Toch is zij wel vurig met haar Venus in Ram: spontaan, vrolijk en in voor een geintje, zoals zij het zelf zegt. Met Mars in Vissen komt ze niet bepaald assertief over. Zij heeft een nadruk op haar babbelplaneet. Ze ervaart een grote druk om grenzeloos en dwingend breedsprakig aanwezig te zijn. Ik zie bij Anouk een grote remmende factor. Ze is ernstiger dan zij laat zien. Ze is een doordenker en kan zich geremd voelen om vrijuit te spreken. Als zij dat wel doet komt zij al snel in een innerlijk conflict.

Voorlopig moeten jullie het hier mee doen. Reageer met hartelust. Inspireer mij met jullie vragen of opmerkingen!

En Moor, speciaal voor jou . Als ik het goed gehoord heb is Karin 18 januari jarig. Ze wordt dan 40! Dan gaat onze analyse met Venus in Schorpioen toch niet op. Laat het maar even zakken.
De bewoners hebben geconstateerd dat er niemand meer jarig is, gedurende de BB-tijd. Willem is niet Weegschaal, Schorpioen, Boogschutter (helaas voor eerdere analyses) en waarschijnlijk ook geen Steenbok. Dan toch Waterman? Who knows.....

---------------------------------------------
So I went back to the sea cuz that's where fishes go when fishes get the sense to
flee..........................[live]

Niemand is perfect. Wees niemand!

pi_213527
Net uitgebreid gepost, maar deze hangt al ruim 10 minuten in het luchtledige!

pi_213528
Bedankt Lilith
Ben benieuwd hoe aardetekens Anouk en Bart op elkaar zullen inwerken/versterken ? Bart in een steeds stijgende rol van 'geleende' autoriteit als bijna officieel woordvoerder van de Regie, en Anouk misschien daarbij als de lolbroek die moeilijke mededelingen met een grapje gaat begeleiden zodat ze geslikt worden. Zou wel eens een ideaal 'agent-koppel' van VOO kunnen worden binnen het huis, als A. tenminste de nominatie-ronde overleeft. Bart schijnt in ieder geval 'gevrijwaard' te worden van nominatie, zoals VOO hem 'plugt' de laatste tijd.
Kameleon Cyrille lijkt mij de bewoners aardig in de war te kunnen brengen, en daardoor ook nominatie te kunnen ontlopen (omdat er toch al zo weinig vrouwen zijn) van de mannen.
De rest van de bewoners als luchttekens, lijken mij geen 'match' voor 'beentjes-op-de-grond' Bart en Anouk, als het om daadkracht gaat, en Cyrille volgt opportunistisch de sterkste stroom.
Zomaar wat ideeën.
pi_213529
Vergeet niet dat Karin ook aarde is. Drie aarde tekens zorgen voor stabiliteit. Karin sterk gericht op haar omgeving (heeft feedback nodig voor haar zelfbevestiging), Anouk vertrekt vooral vanuit eigen motieven en vormt samen met Karin voor het fundament. Bart is het meest felexibel in deze en veel kritischer naar zijn omgeving. Over Bart wel precies wat wij voorspelt hebben. Even zijdelings van de astrologie: Bart zat ook steeds op 'zijn stoel' en niet op de banken, zoals de anderen. Ik weet niet hoe dat inmiddels is. Cyrille kan de boel behoorlijk in de war (Moor, precies het goede woord voor een Vis)gooien. Als Willem geen water is, dan zorgt zij voor een flinke dosis water in de strijd. Water is inferieur aan lucht. de luchttypes zullen het met ledeogen aan zien en zullen bij elkaar stoom afblazen over die vreemde eend in de bijt. Aarde en water maakt de sfeer in huis vruchtbaarder. Cyrille zal het lang uit kunnen houden, want ze stroomt inderdaad wel mee, maar of Anouk zo standvastig is betwijfel ik nog wel. Ze kan met lucht aardig meewaaien, maar in de strijd om het leiderschap vervult ze geen grote rol.

pi_213530
Lilith,
op de BB-site, heb ik de geboorte van Cerrile gevonden: 20-2-73
Van Anouk stond alleen de leeftijd.
Maurice: 10-6-76
Ruud: 8-10-54
Bart: 18-9-76
Willem en Karin????
Ik kijk uit naar jullie visie (van Jou en die van Moor oa). Top!!
what's life without BB
Bart heet eigenlijk; Kees,Kesennnnnnnn

pi_213531
Bedankt Binky. Ik ben met een voorbereiding bezig voor een post. Ik ben blij met je allertheid. ogen en oren open voor het sterrenbeeld van Willem. Hij heeft niet geroepen; ik ben ook Stier of Vissen. Maar het blijft gissen. tot zo!

pi_213532
Voor deze kleine moeite (even BB-site bekeken), krijg ik een hoop plezier terug!
Graag gedaan
what's life without BB

pi_213533
Vananacht heb ik in zeer korte tijd wat bij deze topic geplaatst, wat ik vandaag bij daglicht hier en daar wat moet nuanceren.
Moor, jou opmerking over Anouk en Bart intrigeert mij. Bestudering van A. horoscoop en van A+B samen (grappig we hebben nu een ABC-tje) levert nieuwe inzichten op. Misschien dat je kan toelichten hoe je hun bondje ziet.
Allereerst over A. Gedurende de Stier-periode verschuift Mars (haar daadkracht, agressie, lef en initiatieven, mannelijkheid enz.) van Vissen naar Ram. Dit geeft heel verschillende uitingsvormen, dat moge duidelijk zijn. In Vissen (dit heb ik eerder omschreven), zie ik het als weinig assertief, zich niet durven neerzetten, het initiatief aan een ander overlaten, wegzwemmen voor confrontaties. In Ram voelt Mars zich volledig in zijn element: impulsief, spontaan, scherp. Je moet dat wel in zijn geheel blijven zien en dat is dat A. niet snel warm loopt voor impulsen en uiterst voorzichtig op het slappe koord is door haar sterke Stierinslag. Als mars in ram zou staan maakt zij gelijk een grote vuur-driehoek. Zoals M. een grote lucht driehoek heeft (luchtig, mentaal, zich niet bindend), zou A. een duidelijke vuurinslag meekrijgen. Een natuurlijk verbinding tussen Mars/Saturnus/Neptunus. Juist de aanwezigheid van Saturnus en Neptunus temperen haar vuurinslag wel, maar je ziet wel dat enthousiaste en levenslustige terug in haar houding. Ik blijf erbij dat ze iets ernstigs heeft op haar gezicht. Kwetsbaar lijkt ze (misschien de Maan in een waterteken, hoe ze samen met Karin in gesprek was). Het gekke is dat ze sterk op de omgeving gericht is, terwijl je dat van een Stier niet zo snel zou verwachten, die bijna gretige behoefte om geaccepteerd en aanvaard te worden door de anderen in de groep.Doet denken aan Maan in Kreeft, maar vergeet het maar, dit is een slag in de lucht.

Wat denken jullie? Is A. een vurig type, die niet op haar mondje gevallen is? Of trekt zij zich juist makkelijk terug en kan zij niet van zich afbijten. Ik Kies voor als nog voor de laatste optie. Overtuig mij van het tegendeel!

Als A. Mars in Vissen heeft dan gebeurt er in relatie met B. iets zeer boeiends (vandaar dat ik Moor zijn goed doorzien vind, maar toch niet kan begrijpen wat jij op termijn tussen deze twee voorziet). B. zijn Zon (ego) komt tegenover A. haar mars te staan. Haar Mars komt weliswaar niet sterk naar voren, maar komt door Bart letterlijk in zijn schijnwerpers te staan. En waarom? B. ruikt competitie. De oppositie tussen de Zon en Mars kan in een relatie zeer goed van pas komen als de kracht die het oproept maar niet zo moeilijk te beheersen zijn. Van alle aspecten tussen Zon en Mars is dit aspect het sterkst op wedijver, onenigheid en twist gericht. Het kan een bron worden van woordenwisselingen, ruzies en allerlei andere vormen van wedijver tussen deze twee mensen met allebei een eigen wil. Als A. en B. stevig genoeg in hun schoenen staan hoeft de eerder genoemde concurrentie geen bedreiging te zijn, maar juist een uitdaging wat hen naar elkaar toe zal trekken. De wedijver zal blijven bestaan, maar hun strijd kan hen beiden vooruit helpen.
Als A. Mars in Ram heeft komt zij al snel in Ruud zijn vaarwater. Maar ook dan is er strijd met B. mogelijk omdat hun beide Marsen recht tegenover elkaar komen te staan.

Met dank aan Binky is een herbezinning van C. haar horoscoop mogelijk. Zon in Vissen, Maan in Weegschaal. Gevoelsmatig trekt zij naar Ruud. Dit versterkt wel haar Kameleon, meewaaien en meestromen. Het maakt haar wel luchtiger (i.t.t. A. die veel 'zwaarder' is). Er zit ook een humeurigheid in haar horoscoop wat nu nog niet zichtbaar is. Ochtendhumeur? Of emotionele uitbarstingen. Samen met Pluto zorgt haar Maan voor emotionele machtstrijd, emotionele manipulaties. Met haar prominente Zon zal zij de behoefte hebben zichzelf te bewijzen (niet vanuit ego, maar vanuit onzekerheid) Juist door haar gevoelens van nietigheid zal zij de behoefte hebben om zich op een opzichtige manier op de voorgrond te plaatsen. Wanneer zij geen publiek heeft, wanneer zij niet nummer 1 is, zal zij zich kwetsbaar voelen en niet goed weten wie zij eigenlijk is.

So I went back to the sea cuz that's where fishes go when fishes get the sense to
flee..........................[live]

pi_213534
Beste Lilith,

In een van jouw eerdere berichten roep je mensen op vragen te stellen om je te inspireren, dus hier is er een... (En laat ik er dan meteen bijvermelden dat ik geen verstand heb van astrologie.)

Als we er van uitgaan dat de geboortedag grotendeels bepalend is voor iemands karakter, is het dan ook mogelijk om uitgaande van karaktereigenschappen van iemand terug te rekenen naar zijn/haar geboortedatum?

pi_213535
Ha die Max! Thanks! . De klassieke vraag voor astrologen. Ik raak er niet van in verlegenheid. Ik zeg wel vaker: ik ben geen helderziende. Maar belangrijker is: ik geloof in de vrije wil van mensen! Als je gelooft dat alles al vast ligt vanaf de geboorte, wat is dan de meerwaarde van leven? Ik geloof absoluut niet in lotsbestemming. Je krijgt vanaf je geboorte een zak met talenten mee. Wat jij daar mee gaat doen en op welke manier is o.a. afhankelijk van de ouders waar je geboren wordt, de ervaringen die je onderweg tegen komt en de persoonlijk keuzen die je daarbij maakt. Ook speelt leeftijd een rol, of beter de mate van (bewust)zijn. Theoretisch kunnen mensen met precies dezelfde stand toch een andere levensinvulling hebben. Ook hier speelt de discussie aanleg of omgevingsfactoren? Stel dat je een grote behoefte hebt om jezelf op de voorgrond te plaatsen en applaus wilt ontvangen. Misschien heb je mazzel en ben je de oudste en krijg je van je ouders ook de rol die je graag wilt, of je zorgt dat je met je werk in ieder geval opvalt, je gaat aan het toneel of je geeft je op voor een BB-huis . It's up to you!
Natuurlijk is in de loop van de jaren mijn intuitie sterk ontwikkeld en zie ik in gedragingen bepaalde elementen terug. Als je goed leest heb je al wat vooronderstellingen op deze topic kunnen lezen.
Verder is het zo zeker zo: als iemand niet precies zijn geboortetijd kan ik het m.b.v. gebeurtenissen of ervaringen tijdens het leven aardig tot de juiste tijd kan terug brengen.

Oké Max, bedankt en zet hem op!
----------------------------------
'je moet niet alles lezen wat je gelooft' (Loesje)

[Dit bericht is gewijzigd door lilith (Datum 04 November 1999).]

pi_213536
Je stuurt je zelf een brief. Adres, postzegel erop en in de brievenbus. En nu maar wachten. Ah, daar komt de postbode aan en je eigengeschreven brief valt op de deurmat. hé post! Toch weer iets om te lezen!

pi_213537
Goh, wat je allemaal kan zien aan iemands sterrenbeeld.

Cyrille is Vissen?
Cool..ik ben ook Vissen, maar wel een maart-Vis (om precies te zijn 18 maart) met Zon in Vissen, Maan in Maagd, Mercurius in Vissen, Venus in Vissen.

Zo, laat de analyses maar komen. Ben best wel benieuwd.

[Dit bericht is gewijzigd door CaptTripps (Datum 05 November 1999).]

'Organized religion: the world's largest pyramid scheme.' - B. Katz
pi_213538
Hé Moor, roep je me eerst op en laat je me dan zitten? Dat meen je niet! Hoop op nog een reactie wat tot nadenken aanzet.

pi_213539
Komt eraan beste Lilith,
was alleen vandaag erg bezet en dit weekeind ook. Zal alleen laat 's nachts online kunnen.
Graag nog wat info over Bart/Anouk vergeleken met Bart/Sabine synastrie - als je wilt ?
pi_213540
Capt Trippt, laat me raden...... je bent 26 jaar, romantisch en pietluttig (op het zeikerige af) en absoluut geen kandidaat voor BB. Dat is jammer, want dan had je verzekerd kunnen zijn van een uitgebreide analyse.
Let maar goed op Cyrille, zij kan je wellicht een goede spiegel voorhouden.
will you stay in the sea forever? drownin' there for all eternity/ (live)

pi_213541
Bart & Sabine, Bart & Anouk. Iets in mij ziet absoluut nog niets in de liefde tussen B&A..... A. is geen S. A. is meer een leeftijdsgenoot van Bart en zij hebben hun generatieplaneten dan ook hetzelfde, wat herkenning kan geven. Dit betekent op zich erg weinig.
Korte schetsen: Bart is Maagd (groot onderscheidingsvermogen), Maan in Kreeft (snel op zijn teentjes getrapt, zoekt geborgenheid, maar is kwetsbaar!). het ontbreekt hem duidelijk aan Vuur. Gelukkig is daar Sabine met Maan in Leeuw. In synastrie valt op dat er veel herkenningspunten zijn op het gebied van Weegschaal, de behoefte aan water van B. wordt geblust door haar Schorpioen. Sabine heeft een tekort aan aarde, deze vindt ze bij B. (Maagd), maar de koene ridder beantwoord niet aan haar ideale mansbeeld (Mars in Stier). B. is veel luchtiger. Verder zal ik niet teveel in herhaling vallen (zie voer voor astrologen deel I). Zowel in synastrie als composiet zijn er veel verbindingen (iets wat bij B. & A. veel minder het geval is). De compositie van B. & S. laat een grote vuurdriehoek zien, een Mercurius/Pluto verbinding (een communicatie die sterk op elkaar gericht is), een unieke (kort maar krachtige)liefdesverbinding (Uranus/Venus) en een Maan,Mars, Saturnus verbinding: ingehouden energie die sterk gevoelsmatig gekleurd is.

Hoe staat A. in deze? In de synastrie valt vooral haar Mars verbinding op (wilskracht die een sterke partner zoekt) met het ego van B. Zie eerder verhaal. Zij zal tegen B. opkijken. Wat je misschien zal interesseren is (voor wie het nog kan volgen) dat A. een tekort aan water heeft. B. worstelt hier duidelijk mee, maar met zijn Maan in kreeft heeft hij een zorgzame, vrouwelijke inslag, die hij nog nauwelijks heeft laten zien (m.i., behalve naar de kippen en S.). Als A. de Maan in Kreeft heeft (zoals gezegd; een gooi in de lucht,of een slag in het water. Braken is een typische Kreeftuiting, als je je gevoelsmatig nog niet goed in je vel zit) voelen zij zich op emotioneel gebied tot elkaar aangetrokken. Maurice kan daar ook nog bij betrokken worden, want hij heeft Mercurius in Kreeft en je merkt dat de kinderjaren al regelmatig door zijn hoofd dwalen. Ik hoop eerlijk gezegd dat A. de meer gevoelige kant van B. weet los te maken. In compositie zijn ze samen in ieder geval Kreeft en lijken ze veel zachter op te treden dan B&S. Wel hebben ze Pluto als topplaneet en kunnen ze samen voor een grote ommekeer zorgen. Hun onderlinge strijd kan hun ego in de groep vergroten. Ik verwacht geen relatie waar de vonken van af vliegen. Moor, denk je dat A. een concurrent van S. is? Ik denk dat A. de nominatie wel overleefd.

pi_213542
Dank je alweer, Lilith.
Heel kort nog ff, laat in de nacht:
Ik was ook niet op zoek naar kansen op 'romance', maar wel benieuwd naar interactie-mogelijkheden. En juist dat 'aanspreken van B.'s zachte kant' kan m.i. voor verrassingen zorgen.
Zoals gezegd, alles hangt ervan af, of A. de nominatie 'overleeft'. Maar gezien B.'s stijgende invloed (ondanks zijn nog steeds aanwezige handicap in bonding) leek me A. een mogelijke bondgenoot of juist concurrent daarvoor. Onbewuste dan weliswaar, want zij stelt zich nog erg 'onderdanig' op (wat net zo goed ook een strategie kan zijn). A. valt voor mij in de categorie Mona en Bianca, in de zin van 'plotseling breekbaar'.
pi_213543
Lilith: romantisch en geen kandidaat voor BB? right on the money.
Maar pietluttig???? I sincerely hope not.
En Cyrille een spiegel voor mij??? AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGHHHHHH.

Ik zal morgen eens rondvragen.

Ok dan, waar is die fles wodka...

[Dit bericht is gewijzigd door CaptTripps (Datum 07 November 1999).]

'Organized religion: the world's largest pyramid scheme.' - B. Katz
pi_213544
Litith,
Niets te danken hoor, ik ben blij met jullie bijdrage.Heel erg waardevol.
what's life without BB

pi_213545
Beste Moor, je ziet: je hoeft maar te kikken en ik sta klaar! Ik ben nog steeds een grote fan van je. Ik zap weleens door naar jou stukjes. De reden dat ik niet meer post komt omdat ik weinig reacties (wel aardige, maar geen inhoudelijke) kreeg van mensen en het op die manier voor mij weinig uitdagend is. Het is eng en boeiend hoe Bart op dit moment naar de eindstreep op weg is. We hebben daar al eerder bij stil gestaan. Ik zal daar in het kort (dat is mijn probleem: met Jupiter in huis 3 heb ik de neiging door te drijven in breedsprakigheid) iets over zeggen. In de horoscoop van Bart valt niet alleen zijn sterke Mars/Pluto verbinding op (wat garant staat voor doorgaan tot het einde, medogenloos, ijzeren wil en koste wat kost zijn einddoel willen bereiken), deze staan ook nog eens haaks, dus een spanningsaspect, op zijn Maan (die in Kreeft staat). De maan in Kreeft (je ziet het bij Bart echt wel terug in zijn onbeholpenheid om met zijn eigen gevoelens om te gaan, terwijl hij wel een sterke behoefte heeft om er bij te horen) maakt dat hij scherp is afgesteld op onderstromen van gevoelens en sfeerveranderingen in de omgeving. Met de spanning tussen de maan en zijn sterke Mars/Pluto reactie krijg je een heftige spanning tussen gemoed en agressie, driftmatige verlangens, opkroppen van boosheid wat tot explosieve uitbarstingen kan leiden, chronische prikkelbaarheid, datgene bestrijden wat hem juist geborgenheid zou kunen geven. Ik heb bij Bart gezien hoe hij meerdere keren heeft gepoogd deze spanning er uit proberen te slaan, bijvoorbeeld bij het broodbakken (heel hard op de aanrecht slaan). Zijn instinctieve manier van reageren, wat er vaak uit ziet als kinderlijk verzet (koppigheidsfse), is bedoeld als zelfverdediging. In deze fase van de strijd, zie je ook veel Maangedrag bij de mensen, omdat dat het gedrag is waar je in terug valt, automatismen, overlevingsgedrag. Zijn verdedigende manier van handelen zijn in feite dictaten van zijn emoties. De manier van strijden van Bart zal automatisch altijd een emotionele machtstrijd zijn, waarbij hij er op gericht is anderen aan te vallen op hun gevoeligheden (oude lullen moeten weg, het treiter gedrag, wat hij inderdaad zo goed kent en opgekropt heeft) te tarten, het bloed van anderen onder de nagels vandaan haalt en daarbij zelf emotioneel buiten schot probeert te blijven (hij zit zelf nergens mee, wat in feite niet waar is, behalve als hij zijn gevoelsleven afsluit). Wordt de worsteling hem te veel dan zal hij terugvallen in gedragspatronen uit de vroege jeugd ("zo kennen zij mij thuis ook het beste!"). Het is een mechanisme van de psyche die zegt: oké, nu heb ik er even genoeg van 'groot' en 'volwassen' te zijn, nu loop ik een poosje achteruit. De aantrekkings- en afstotingsreactie met Karin is te verklaren uit zijn Maan (moeder) en Mars/Pluto verbinding, wat spanningsvolle situaties oplevert. Moor, ik herken heel veel van de dingen die je over Bart zegt! Ik geloof dat Bart op dit moment aan het overleven is en dus komt zijn Maan/Mars/Pluto verbinding zo sterk op de voorgrond.

pi_213546
Beste Lilith, mijn dank is groot !
Je stukje bespaart vooral mij een enorme hoop zoeken naar woorden. Juist dat overlevings-gedrag brengt m.i. alle 4 bewoners bijna dagelijks 'in regressie', en je hebt dat magnifiek verwoord in Barts geval.

Veel zullen er niet zijn die deze topic naslaan, maar misschien wel degenen die VVP volgen.

Nogmaals, veel dank en 'we did keep in touch, it seems'

zaterdag 18 december 1999 @ 12:04:00 #26
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_213547
Lilith,
Ik las dat het sterrenbeeld van Willem niet bekend is, helaas weet ik ook niet wanneer hij geboren is. Ondanks mijn beperkte kennis, ik ben een leek op het gebied van astrologie, zag ik hem vanaf het begin als (juli)leeuw. De vaak indirecte manier waarop hij de aandacht op zich weet te vestigen deed me daaraan denken. Waarom kan ik niet goed uitleggen, misschien meer een gevoel en herkenning van gedrag van de juli-leeuwen die ik ken. Zou dit mogelijk kunnen zijn, hoort dit gedrag eigenlijk wel bij een leeuw of zit ik er gewoon mijlenver naast??
Terug uit het enge bos
  zaterdag 18 december 1999 @ 12:42:00 #27
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_213548
quote:
op 12-18-1999 om 12:04 PM schreef Bor het volgende:
Lilith,
Ik las dat het sterrenbeeld van Willem niet bekend is, helaas weet ik ook niet wanneer hij geboren is. Ondanks mijn beperkte kennis, ik ben een leek op het gebied van astrologie, zag ik hem vanaf het begin als (juli)leeuw. De vaak indirecte manier waarop hij de aandacht op zich weet te vestigen deed me daaraan denken. Waarom kan ik niet goed uitleggen, misschien meer een gevoel en herkenning van gedrag van de juli-leeuwen die ik ken. Zou dit mogelijk kunnen zijn, hoort dit gedrag eigenlijk wel bij een leeuw of zit ik er gewoon mijlenver naast??

Beste Bor,
Ik ben waarschijnlijk nog een grotere leek dan jij en bovendien een beetje sceptisch over astrologie. Echter, mijn vader is een juli-leeuw en ik kan je zeggen dat ik niets van Willem in mijn vader herken, of vice versa.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_213549
Beste Bor en Jane, bedankt voor jullie reactie (altijd welkom).
Bor, ik schat Willem niet als Leeuw, maar het is ook weer niet ondenkbaar. De eigenschappen die je beschrijft kunnen best passen bij juli-leeuwen. dat komt omdat er dan een combinatie denkbaar is van Kreeft en Leeuw. Leeuwen willen graag in het middelpunt van de belangstelling staan en zijn zeer gevoelig voor complimenten. Kreeften zijn veel gevoeliger en indirecter. Astrologie is vooral een wetenschap met zeer vele combinaties. Dus logisch dat jane haar vader niet herkent in Willem het blijft gissen. jammer, dat wel.

-------------------------------------------
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

pi_213550
Lilith,
ten einde raad een searchje gedaan naar de WillemFanclubPage...en huppakee:
Willem Boomsma, geboren
8 juni 1961 in Lemmer
Sterrebeeld: tweelingen ! (kon haast ook niet anders, hè?)

Ben erg benieuwd naar jouw analyse (heb zelf alleen software), vooral nu ik deze topic nog eens doorlees en de analyse van Bart-Anouk interactie grotendeels blijkt te zijn uitgekomen (for the time being, dan ).

Zal graag reageren na jouw 1e analyse - materiaal genoeg, zou ik zeggen !

groetjes,
Moor.

zondag 19 december 1999 @ 00:57:00 #30
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_213551
Hé Moor,
ik was ook al bezig met de geboortedatum van Willem via VOO (kun je nagaan hoe graag ik het wil weten )maar ik had nog geen reactie terug gehad. Blij dat jij die datum wel hebt gevonden.
Terug uit het enge bos
pi_213552
GEWELDIG! En dat op de valreep Ik ga er mee aan de gang en jullie horen spoedig van mij!

pi_213553
quote:
op 12-19-1999 om 12:51 AM schreef Moor het volgende:
Lilith,
ten einde raad een searchje gedaan naar de WillemFanclubPage...en huppakee:
Willem Boomsma, geboren
8 juni 1961 in Lemmer
Sterrebeeld: tweelingen ! (kon haast ook niet anders, hè?)

Moor,

Inderdaad staat deze geboortedatum op de WillemFanclubPage, maar tegelijkertijd wordt overal gezegd (ook op deze FanclubPage) dat W. 37 is (volgens mij heeft-ie het ook wel eens zelf gezegd). Dat zou dus betekenen dat zijn geboortejaar 1962 moet zijn!

pi_213554
Kozzmic, dat geeft inderdaad wel te denken.... Ik heb net mijn hele berekening klaar voor '61. Ik heb ook de neiging uit te gaan van '62. Op de BB-pagina staat ook 37. Dat betekent een nieuwe berekening.

Iets anders wat ik astrologisch nog kwijt wil: wat laat karin veel aarde (Steenbok en Stier) zien! Ze zit behoorlijk vast in haar patronen. Gaat uit van traditionele waarde (dat hoort nu eenmaal) en is niet meer in staat zich flexibel op te stellen, omdat dit haar enige houvast lijkt te zijn: de dingen langs betrede paden te laten lopen zodat er voor haar zo min mogelijk onveiligheid kan ontstaan. Een kerstkrans aan de buitendeur! Het moet niet gekker worden.

pi_213555
Op hoop van zegen! Ik ga er vanuit dat Willem 37 jaar is en in '62 geboren. Ik zeg het dan toch maar met een flinke slag om de arm.
De Zon (en zijn communicatieplaneet Mercurius) in Tweeling (lepe Willem, zoals Voyeur hem noemde) met de Maan in LEEUW! Vuur dus (Bor, nu iets minder depressief?). Moor en anderen kunnen zich misschien troosten met de gedachte dat de Maan in '61 ook in een vuurteken had gestaan (Ram, maar toch).

In mijn aantekeningen vond ik een citaat terug van zijn broer Douwe, die Willem omschrijft als een sociaal, druk baasje, die graag op de voorgrond staat. Kassa: de combi lucht en vuur (Leeuw) heel mooi omschreven. Met Maan en Leeuw (net als Sabine) heeft Willem behoefte om bemind en gewaardeerd te worden (dit wordt nog eens versterkt door zijn Venus in Kreeft, die door geen enkele andere planeet wordt aangeraakt, letterlijk: ongebonden, over het hoofd gezien, onbemind). Met deze stand heeft hij juist zo'n grote behoefte om bemind te worden, bijzonder en speciaal te zijn. Dit wordt versterkt door de conjunctie met Uranus. Dit staat garant voor een grote dosis grilligheid en eigenwijzigheid. Van jongs af aan al sterk op zichzelf terug geworpen. Tussen ons gezegd en gezwegen: niet zo'n warme binding met de moeder.
Deze Maanstand maakt Willem enthousiast, hartelijk en ruimgevend. Een negatieve uitingsvorm is dat Willem de drang om in het middelpunt van de belangstelling te staan niet kan opgeven. Hij heeft een neiging om deze rol te overdrijven, zodat hij nogal bazig of dominant kan overkomen. Dit doet hij om zichzelf te kunnen blijven beheersen, maar ook om anderen te kunnen blijven over-heersen. Hier kun je wellicht het kookincident met Anouk in herkennen. Het moeilijke van deze Maanstand is dat Willem voortdurend door anderen aangemoedigd moet worden door complimentjes (koken is daar een goed middel voor) en dat er verontwaardiging is als hij bij anderen (Bart) uit de gratie valt. Hij kan daar eenvoudig niet inkomen!

Zijn mannelijke agressiviteit, zijn manier van strijden wordt gekleurd door Stier (in '61 is dit Leeuw). Net als Bart trouwens: hij gooit zijn hele gewicht in de strijd, heeft een lange adem, eenmaal op koers niet meer te remmen. Sterk verdedigend (niet aanvallend) van aard. Samen met Leeuw, nogal vasthoudend en standvastig. Wellicht loopt hij hierin met Bart vast in een woordenwisseling. Ze zijn beide beweeglijk van aard, maar lopen letterlijk vast in hun manier van strijden.
Helaas voor Willem wordt zijn Mars ondermijnd door een oppositie van Neptunus: in een conflict moet hij vaak het onderspit delven (waardoor zijn koppigheid alleen maar groter wordt, je kunt je afvragen in hoeverre Willem in staat is zijn ongelijk toe te geven).

Verder valt in zijn horoscoop de sterke nadruk van Saturnus op: het patriarchale, de ernstig door het leven gaande. Gewend om met (materiele) beperkingen te moeten leven. In contacten zal Willem gewend zijn mensen behoedzaam te naderen, uit angst voor een te grote binding of intimiteit. Saturnus moet een brug slaan tussen zijn onvermogen om voor zichzelf op te komen. Saturnus zal zijn agressie onder controle houden en benadrukt in zijn leven dat hij niet langer slachtoffer hoeft te zijn, door zelf het heft in handen te nemen.

Ik houd mij aanbevolen voor suggesties over het geboortejaar van Willem.

pi_213556
Dank je, Lilith, voor deze overvloed aan materiaal
Zal het in gedeelten beantwoorden, want heb nu tientalle voorvallen in m'n hoofd die door je analyse verduidelijkt worden en 'op hun plaats vallen'. Evt. mee-lezers zou ik vriendelijk willen uitnodigen zo mogelijk bevestiging van het geboortejaar te zoeken in alternatieve sites.
Tot over een uurtje voor meer !
pi_213557
Lilith, in volgorde wat kanttekeningen:

quote:
op 12-19-1999 om 05:46 PM schreef lilith het volgende:
Op hoop van zegen! Ik ga er vanuit dat Willem 37 jaar is en in '62 geboren. Ik zeg het dan toch maar met een flinke slag om de arm.
De Zon (en zijn communicatieplaneet Mercurius) in Tweeling (lepe Willem, zoals Voyeur hem noemde) met de Maan in LEEUW! Vuur dus (Bor, nu iets minder depressief?). Moor en anderen kunnen zich misschien troosten met de gedachte dat de Maan in '61 ook in een vuurteken had gestaan (Ram, maar toch).

In mijn aantekeningen vond ik een citaat terug van zijn broer Douwe, die Willem omschrijft als een sociaal, druk baasje, die graag op de voorgrond staat. Kassa: de combi lucht en vuur (Leeuw) heel mooi omschreven. Met Maan in Leeuw (net als Sabine) heeft Willem behoefte om bemind en gewaardeerd te worden..."

Maan in Leeuw. Herinner me nog levendig het verdedigings-pleidooi van Maurice (Mars in Leeuw!) over Maurice zijn korte worsteling met Willem, en daarvoor met Bart. M. duidelijk op zoek naar complimenten, en Willem verdedigend vanuit zijn Zonneteken, beredenerend, en daarbij onzeker van zichzelf = niet wetend waar zijn behoefte tot waardering vandaan komt. Maan = onbewuste kant van de persoonlijkheid.

Verder Willem's duidelijke rancune naar Sabine toe, gegoten weliswaar in voetbal-kantine-termen, maar niet zozeer naar S, als vrouw gericht, maar als regelrechte concurrente ! Alle aandacht naar haar ging niet naar Willem.... Opnieuw: onbewust bij Willem zelf, gelieve dit niet uit het oog verliezen!

quote:

.. (dit wordt nog eens versterkt door zijn Venus in Kreeft, die door geen enkele andere planeet wordt aangeraakt, letterlijk: ongebonden, over het hoofd gezien, onbemind). Met deze stand heeft hij juist zo'n grote behoefte om bemind te worden, bijzonder en speciaal te zijn. Dit wordt versterkt door de conjunctie met Uranus. Dit staat garant voor een grote dosis grilligheid en eigenwijzigheid. Van jongs af aan al sterk op zichzelf terug geworpen. Tussen ons gezegd en gezwegen: niet zo'n warme binding met de moeder.

Vandaar W.'s 'double bind' met Karin: aan de ene kant vaak op haar teruggrijpend in het zoeken naar steun voor zijn eigen populariteit, manipulatief benadrukt door het afkraken van de andere mannen in het huis,
aan de andere kant haar zonder schroom nominerend, of meepratend met Ruud als deze zoekt naar woorden voor K.'s rigide optreden.
Het is geen echte sympathie die W. voor K. voelt, het is afhankelijkheid die hij zo goed mogelijk tracht in zijn voordeel te doen uitvallen. Wederom: niet bewust bij W. zelf!

quote:

Deze Maanstand maakt Willem enthousiast, hartelijk en ruimgevend. Een negatieve uitingsvorm is dat Willem de drang om in het middelpunt van de belangstelling te staan niet kan opgeven. Hij heeft een neiging om deze rol te overdrijven, zodat hij nogal bazig of dominant kan overkomen. Dit doet hij om zichzelf te kunnen blijven beheersen, maar ook om anderen te kunnen blijven over-heersen. Hier kun je wellicht het kookincident met Anouk in herkennen. Het moeilijke van deze Maanstand is dat Willem voortdurend door anderen aangemoedigd moet worden door complimentjes (koken is daar een goed middel voor) en dat er verontwaardiging is als hij bij anderen (Bart) uit de gratie valt. Hij kan daar eenvoudig niet inkomen!

M.a.w.: W. is 'verslaafd' aan aanmoediging en complimentjes, omdat hij overtuigd is van zijn eigen 'bijzonder zijn'. Zijn nadruk leggen op zijn eigen drama van scheiding behoort daar ook toe: het steeds opnieuw vertellen en niet eens echt oor kunnen hebben voor diverse ervaringen van Ruud in dit opzicht, is ook typerend voor het zelf-bewuste, bijna zelf-ingenomene van Leeuw, hier toegepast op het gevoelsleven: de 'dramaturg', die echter door een overvloed aan verbale uitweiding, niet meer serieus genomen wordt. Ingehoudenheid zou meer effekt sorteren bij zijn gehoor. Leraar is eigenlijk het minst geschikte beroep voor hem om hierin vooruitgang te boeken. Het plaatst hem teveel op een voetstuk, en zie de ramp toen de DBK dit ging doen: W. had zelf nauwelijks door wat hij aanrichtte... Wederom ONbewuste kant van zijn psyche.

quote:

Zijn mannelijke agressiviteit, zijn manier van strijden wordt gekleurd door Stier (in '61 is dit Leeuw). Net als Bart trouwens: hij gooit zijn hele gewicht in de strijd, heeft een lange adem, eenmaal op koers niet meer te remmen. Sterk verdedigend (niet aanvallend) van aard. Samen met Leeuw, nogal vasthoudend en standvastig. Wellicht loopt hij hierin met Bart vast in een woordenwisseling. Ze zijn beide beweeglijk van aard, maar lopen letterlijk vast in hun manier van strijden.
Helaas voor Willem wordt zijn Mars ondermijnd door een oppositie van Neptunus: in een conflict moet hij vaak het onderspit delven (waardoor zijn koppigheid alleen maar groter wordt, je kunt je afvragen in hoeverre Willem in staat is zijn ongelijk toe te geven).

Dit verhindert ook nog steeds de verwerking van zijn scheidings-proces: de gedachte te moeten wijken voor een ander in zijn eigen huis is meer dan zijn mars-aard kan tolereren. Bart in zijn 'verovering van Sabine' herinnert W. voortdurend hieraan.

quote:

Verder valt in zijn horoscoop de sterke nadruk van Saturnus op: het patriarchale, de ernstig door het leven gaande. Gewend om met (materiele) beperkingen te moeten leven. In contacten zal Willem gewend zijn mensen behoedzaam te naderen, uit angst voor een te grote binding of intimiteit. Saturnus moet een brug slaan tussen zijn onvermogen om voor zichzelf op te komen. Saturnus zal zijn agressie onder controle houden en benadrukt in zijn leven dat hij niet langer slachtoffer hoeft te zijn, door zelf het heft in handen te nemen.
Ik houd mij aanbevolen voor suggesties over het geboortejaar van Willem.

Bij betreden van het BB-terrein (uitstappend uit de limousine) waren Willems woorden: "ik laat het allemaal over me heen komen". Dit kenmerkt zijn houding van 'slachtoffer' met daarbinnenin een koppige, slechte verliezer.

Waarvan is Willem zich inmiddels dan BEwust geworden ? Dat anderen hem, ondanks zijn 'zich gedeisd en vriendelijk houden' toch meer dóórhadden dan hij dacht (Bart: je 'doet' alleen maar aardig). Van deze schok is hij nóg aan 't bijkomen. Het maakt hem opnieuw extra voorzichtig, nu met praten sowieso. Verder lijkt het, of zijn laatste post hem te denken heeft gegeven. Misschien een bijdehandte opmerking van zijn dochter?

Bottom-line: W. een Tweeling: doet alles met praten en kiest slechts zelden echt partij (hoogstens voor zichzelf, maar dan onbewust).
W. als speelbal van zijn eigen aandachts-behoefte. En vooral: W. als opportunist die liever de kat uit de boom kijkt, dan zijn nek uit te steken in eerlijkheid. Bang voor zijn eigen gevoelsleven. En dit bedwingend als een heerser, hetgeen naar buiten toe 'doorlekt' t.a.v. anderen en hun emotionaliteit: een W. die 'daar allemaal al lang boven staat'.
Bart is Willem's grootste bedreiging: NIET als winnaar van de prijs, maar dagelijks in zijn ongecontroleerde gevoels-impulsiviteit.

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 20 December 1999).]

maandag 20 december 1999 @ 10:48:00 #37
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_213558
Hartelijk dank Lilith (mijn depressie was accuut verdwenen ) en Moor voor deze duidelijke en riante bijdragen. Mooi om te zien hoe steeds dat onbewuste gedrag van Willem naar voren komt.
Wat ik me afvraag is het volgende, Willem heeft een tijdje geleden in een gesprek over de te winnen 250.000 gezegd dat hij, mocht hij het winnen, o.a. zijn ouders een caravan wil geven en Tessa’s tuin aan wil laten leggen. Het opvallende van die tuin vond ik dat hij dat niet voor zijn kinderen wilde maar echt voor Tessa. In een ander gesprek zei hij eens dat voor zijn ouders alle kinderen gelijk zijn, toch leek er een verdrietige ondertoon in zijn stem alsof hij dat zelf niet zo voelde. Waar zou deze gulheid astrologisch gezien door verklaard worden, door zijn maan die hem zoals je aangaf ruimgevend maakt of door zijn hang naar liefde en respect en dat hij hiermee onbewust de liefde van zijn moeder en ex-vrouw wil kopen.

Ik ben me ervan bewust dat er ook veel psychische factoren meespelen maar ik vond het opvallend dat Willem nagenoeg al het geld weg zou schenken terwijl het juist voor hem, gezien zijn scheiding, een nieuwe start zou kunnen betekenen.

Terug uit het enge bos
pi_213559

Wat leuk. Kan iemand me even updaten?

Anouk Stier
Cyrille Vissen
Ruud Weegschaal
Sabine Weegschaal
Bart Maagd
Bianca Maagd
Willem Tweelingen
Maurice Tweelingen
Martin Schorpioen
Karin?
Tara?
Mona?

Thx

Jusqu'ici tout va bien...
pi_213560
Nou? Anyone?
  Moderator maandag 20 december 1999 @ 12:17:00 #40
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_213561
quote:
op 12-20-1999 om 11:42 AM schreef Manono het volgende:
Nou? Anyone?

Tara is geboren op 28 december 1978.

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_213562
quote:
op 12-20-1999 om 10:54 AM schreef Manono het volgende:

Wat leuk. Kan iemand me even updaten?

Anouk Stier
Cyrille Vissen
Ruud Weegschaal
Sabine Weegschaal
Bart Maagd
Bianca Maagd
Willem Tweelingen
Maurice Tweelingen
Martin Schorpioen
Tara? STEENBOK (Thx Gert)

Karin?
Mona?

pi_213563
Karin is Waterman, 18 Januari. Voor analyse van haar horoscoop : zie deel I van dit Topic.

Over Willem nog: Als reactie op de éne stem die hem van Bart vandaag toegevallen is, reageert Willem nóg fel:
quote BB-site:
"Toen de bewoners elkaar vertelden op wie ze hun stem hadden uitgebracht, reageerde Willem fel. Hij wilde meteen van Bart weten waarom hij zijn stem aan de kok van de groep heeft gegeven."

Geheel in de lijn van zijn bovenstaand beschreven horoscoop-duiding.
Wat - als er bij de selectie een astroloog gezeten had ?

pi_213564
quote:
op 12-20-1999 om 12:34 PM schreef Manono het volgende:
Anouk Stier
Cyrille Vissen
Ruud Weegschaal
Sabine Weegschaal
Bart Maagd
Bianca Maagd
Willem Tweelingen
Maurice Tweelingen
Martin Schorpioen
Tara STEENBOK (Thx Gert)
Karin WATERMAN (Thx Moor)

Dus nu Mona nog..!

pi_213565
Moor, om maar gelijk met de deur in huis te valen: karin is STEENBOK! Ik weet zeker dat je dat weet. Hoezo deze Freudiaanse (?) verspreking

In ieder geval bedankt voor je zinvolle aanvullingen. Inderdaad is Willem zich van zijn Maan nauwelijks bewust, hij zal dit gedrag makkelijker geprojecteerd zien (typisch voor de Maan, deze weerkaatst alleen het licht) op anderen. Het staat mij vooral bij hoe verwend Willem Sabine vond. Wat ik van Willem weet (en zijn afkomst) zal het inderdaad geen vetpot geweest zijn. Hij is dan wel precies de middelste in rij, veel aandacht zal er niet geweest zijn. daarin zal hij vooral al jong op zichzelf aangewezen zijn geweest. Heeft iemand van jullie Willem ooit iets over zijn moeder horen zeggen?

Ik was geschokt dat Willem Ruud nomineerde, maar ik kreeg de schaduwkant van Tweeling absoluut kado! Wat is zijn keuze berekend en gewetenloos. Willem laat de twee gezichten van Tweeling goed in beeld komen. In wezen heeft hij geen werkelijke binding met Ruud (Tweeling de vlinder van de dierenriem, gaat van bloem tot bloem), terwijl Ruud met zijn bindende, sociale behoefte aan 1-op-1 in Willem echt een maatje ziet. Je mag Ruud kleurloos vinden, die met alle winden mee waait (I'am). Hij ervaart wel degelijk een verbinding (Weegschaal is altijd op zoek naar binding, partnership). Roddelen is al zo iets typisch voor Tweeling, nu Willem zich bedreigd voelt, (straks gaat de overwinning aan zijn neus voorbij) weet hij als geen ander op minder gracieuze wijze de ander om de tuin te leiden en of te bedriegen. Ik zie hierin ook duidelijk zijn Mars/Neptunus verbinding,wat staat voor misleiding in de strijd. Wie niet sterk is moet slim zijn. Ruud, met vele planeten in Schorpioen, zal zich diep gekwetst voelen. Willem ontbreekt het beslist aan Water. Aan hem de taak om zich (je zag het in de cliffhanger: hij draait en kronkelt al)hier uit te redden. Maar mijn mening is: ook al is Willem niet genomineerd (en al rekent hij zich rijk) hier zal hij toch een hoge prijs voor gaan betalen!

Om op Bor in te gaan: vananvond (hoorde ik dat goed?) zei Willem dat hij Tessa bedrogen had. Zij heeft hem (denk ik) de deur gewezen. dat is iets wat Willem niet makkelijk kan verkroppen. Een Leeuw 'verlaagd' zichzelf alleen als hij daarmee (weer) in de gunst kan komen van de ander met als resultaat: applaus!(Kijk eens wat een goeie jongen, die Willem). Minder negatief kun je zeggen dat een Leeuw anderen graag van licht en warmte voorziet, omdat hij gevoelsmatig afhankelijk is van hun waardering.
In het geval van Tessa denk ik dat Willem zich seksuele heeft laten verleiden (Mars/Neptunus) en heeft daarmee hun jarenlange verbond verbroken (een verbinding met de planeet Saturnus). Omdat hij beide planeten naar Saturnus heeft lopen geeft dat zijn bittere les aan, zijn schuldgevoelens en zijn besef dat er geen weg meer terug is.

Moor, ja hadden ze nu maar een astroloog in de selectie betrokken... alhoewel: een paar dingen blijven toch frappant. Er was een overload (aan Maan) in Waterman, ook nu blijkt Willem weer een conjunctie met de Maan en Uranus te hebben. in al dat waterman geweld wil je ook Karin nog in aquarius? Opvallend trouwens dat er geen Vuurtekens in het huis hebben gezeten.

Van Mona is inderdaad geen geboortedatum bekend. Die houden jullie wellicht nog van mij tegoed!

Graag reacties op de vraag: hoe gaat Ruud dit verwerken? Ik denk dat zijn wraak (t.z.t.) zoet zal zijn!

--------------------------------------------
Als iedereen wil klappen? NU is het juiste moment! (uit Winnie de Pooh. A.A. Milne)

pi_213566
Met dank aan ART (even van een andere topic gejat!) Het past zo mooi bij het astro-verhaal, dat ik het niet kon laten lopen. Lilith

Van ART - 20 December 1999 @ 20:40. (112)

Na 98 dagen Willem de Matennaaier krijgen we nu 10 dagen Willem de Grote Slijmbal.

Roddelen hoeft niet meer, heeft gewerkt, zullen we dus nooit meer zien. Wel: Willem de hulpvaardige,de aardige, de galante, sterker nog, we zullen het mee gaan maken dat Willem Bart (mocht hij erin blijven) gelijk gaat geven bij de stellingen. En natuurlijk zullen we veel verhalen krijgen over hoeveel
respect hij voor Tessa heeft, hoe leerzaam deze tijd was, dat hij van iedere (ook Bart) bewoner iets heeft geleerd, dat hij er als beter mens uitkomt enzovoorts.

Het is te hopen dat tien dagen niet lang genoeg is om weer zieltjes terug te winnen.

[Dit bericht is gewijzigd door lilith (Datum 20 December 1999).]

pi_213567
Lilith,
foutje bedankt Freudiaans, inderdaad, mijn moeder is Waterman. Had het nog in mijn aantekeningen staan al een van de gissingen over Karin toen we het nog niet wisten.

En dan nu maar genieten van de andere zijde van Janus-kop Willem: of Jekyll en Hyde, zo je wilt. Het meest onvoorstelbaar vind ik nog dat de bewoners die er zo'n 50 cm bovenop zitten het nauwelijks zien, behalve Bart dan.
ZO die het tenminste zélf gezien heeft en het hem niet door de psych is ingefluisterd....

pi_213568
Goh, ik had nog nooit in dit topic gekeken tot vandaag mijn oog er plotseling op viel. Lillith en Moor, bedankt voor jullie bijdrages. Zelf weet ik nagenoeg niks van astrologie of zo, maar wat me altijd is bijgebleven is dat tweelingen en watermannen op de een of andere manier goed bijelkaar passen. In mijn leven heb ik dat eigenlijk ook altijd bevestigd gezien; ik (tweeling 1 juni 1963 - Amsterdam) had van al mijn broers en zusters de sterkste band met mijn moeder (21 januari 1925, Amsterdam) om vervolgens ook relaties te krijgen met twee watermannen (respectievelijk 4 februari 1958 Den Haag en 12 februari 1960 Den Haag). En nu zie ik het eigenlijk weer bevestigd in het huis. Waterman Karin is erg close met de tweelingen Maurice en Willem. Misschien is dat ook wel de reden waarom ik Maurice en Willem nooit echt sympathiek heb kunnen vinden. Bij het bekijken van de acties en het gedrag van deze heren heb ik altijd zitten wachten (min of meer) op het moment dat de andere kant naar voren zou komen. Bij Maurice is dat nooit gebeurd en het gezicht dat hij liet zien was in mijn ogen vals (namaak), bij Willem is de koele berekenende overlever naar boven gekomen en dat is geen mooi gezicht. Ik vraag me af hoe Willem zich gaat voelen als ie uit het huis komt. Hij voelt die drang om aardig gevonden te worden, maar heeft om te overleven stukjes van zichzelf laten zien die juist maken dat mensen 'm niet aardig zullen vinden. Ik krijg bijna medelijden met 'm. Eigenlijk snap ik niet goed wat een tweeling in het huis doet. Het lijkt zo'n leuk spelletje, maar extrovertie is iets waar je af en toe wel heel hard van moet slikken.
pi_213569
Altijd weer leuk om nieuwe gezichten zien! welkom en bedankt voor je openhartigheid. Ik hoop dat je er mee kunt leven dat Karin STEENBOK is (Moor, was even in de war met zijn moeder )Dat Tweeling en Waterman zo goed samen kunnen is dat ze allebei lucht(ig) zijn (er zijn 4 elemeneten). Allebei hebben ze dat ongebondene. allebei sociale tekens: Tweeling: nieuwsgierig en oppervlakkig, Waterman stijgt daar meer boven uit. Begeeft zich tussen de mensen, maar conformeert zich niet.

pi_213570
Hoi Lillith,

Die stoute stoute Moor toch. Stond ik daar toch even helemaal op het verkeerde been. Ik zal de volgende keer beter opletten, maar nu ben ik toch wel even in de war. Dat van dat nieuwsgierig en tegelijkertijd wat oppervlakkig klopt ook wel. Aan de andere kant waar komen de heftige impulsen vandaan (zoals zonder kaartje in een trein stappen die je naar een plek 600 km verderop brengt, alleen omdat je denkt dat je gesprek nog niet af is) ?

pi_213571
HiZ, nu ben ik even in de war.... heb je het over jezelf of over iemand in het huis? Alleen Tweeling (de Zon) zegt natuurlijk niet alles over zijn (letterlijk) beweeg-redenen. Maar ook jou voorstelling is te mooi om waar te zijn! Tweeling is graag onderweg met een vervoermiddel die hem ergens brengt en zeker als hij denkt (!) dat het gesprek () nog niet af is! Verre reizen is meer iets voor Boogschutter, maar 600 km reizen voor een gesprek zou je een korte termijn doelstelling kunnen noemen ......... namelijk iets wat hem (al is het kortdurend) in vervoering kan brengen.

Iets anders: er wordt nu zoveel gezegd over Willem. Het wordt mij iets teveel van het goede. Liever sta ik (nogmaals) stil bij Ruud. Er wordt gesuggereerd dat R. niet ziet waar Willem mee bezig is. Dat betwijfel ik! Ruud heeft 3 planeten in het teken Schorpioen staan: Mercurius conjunct Saturnus, en Venus. Schorpioen is een teken wat gesloten is vanwege zijn grote kwetsbaarheid. Hij voelt de motieven van anderen haarfijn aan, maar zuigt deze op en houdt ze vast. Schorpioen is een vasthoudend teken, gaat niet de direkte confrontatie aan. Hij wacht zijn tijd af. Maar rancuneus (door de gekwetsheid) als hij is, vergeet hij een voorval nooit! Is het vertrouwen eenmaal geschonden dan is een verzoening eigenlijk uitgesloten! Daarin is een Scorpio heel zwart/wit.

Bij Ruud is zijn manier van denken en spreken er op gericht om de ander zoveel mogelijk uit zijn tent te lokken. (praten voor sex hoort ook bij Mercurius in Schorpioen) Saturnus maakt zijn mentale inslag serieuzer en goed in staat geduld te hebben. Ruud laat zich voor de camera niet verleiden tot een manier van spreken, die zijn positie (nu) zou kunnen ondermijnen. Ik denk dat hij met Willem nog niet klaar is. Een Schorpioen wacht af tot het juiste moment om zijn 'vijand' de dodelijke steek toe te dienen. Naar mijn idee klinkt het al voldoende in de woorden van R. door.

In de uitzending van vanavond (en ook in de dagverslagen) valt op dat Ruud stiller is, ook in de 'gesprekken' met Willem. Je ziet Ruud denken en broeden (o.a.in bad), er is wel degenlijk een vertrouwensbreuk. In het voetbalwedstrijdje met Willem voor het huis gunt W. Ruud geen weerwoord. Hij voelt de kwetsing van R. inderdaad goed aan: W. heeft zijn Neptunus op R. zijn Mercurius staan. Dit maakt hem extra gevoelig voor de (veelzeggende) zwijgzaamheid van R. Ruud probeert: als ik heel eerlijk ben....... Hij komt onverwachts sterk (voor een verzoenende Weegschaal)naar voren: "het is wel een keuze, dat heb je net toegelicht..." In het lichaamscontact: W. wil verbroedering en slaat R. op de schouder, R. doet een stap achteruit. W. zeurt over een ontmoeting in januari. R. heeft een houding van afwijzing, zeur toch niet zo, man. Hij bevestigd W. niet.
Een man een man, een woord een woord: een mooie uitdrukking voor iemand met Mercurius/Saturnus.
R. met zijn Maan in Waterman hecht veel waarde aan kameraadschap: in het echte leven zou hij nooit iemand laten vallen. Ook daarin is hij glashelder en zwart/wit in zijn denken. Is eenmaal zijn vertrouwen geschaad dan is verzoening uit gesloten. De tijd zal het leren!

Ik heb ook wel te doen met W. Hij heeft zich wel in een ingewikkelde situatie gemanouvreerd. Ik vrees voor hem en het leven na BB. Weer zal hij het onderspit delven en slachtoffer zijn van zijn eigen strijd (Mars/Neptunus). Als hij uit het huis komt wordt zijn grote angst (Saturnus) bewaarheid: hij zal worden uitgehoond, veracht worden, niet begrepen en onbemind.

----------------------------------------------
alleen die gene die durft te verliezen zal winnen!

[Dit bericht is gewijzigd door lilith (Datum 21 December 1999).]

woensdag 22 december 1999 @ 13:44:00 #51
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_213572
Lilith, fijn weer van die geweldige analyses van je te lezen. Ik wilde nog even inspringen in het verhaal van HiZ, over de binding tussen Waterman en Tweeling. De tekens in de dierenriem die goed bij elkaar passen zijn de tekens waar je een driehoek mee vormt. Bij Waterman en Tweeling hoort de Weegschaal, in het geval in het BB huis waren dat Sabine en Ruud. De verbinding tussen Ruud en Willem is er dus een van herkenning, van elkaar begrijpen. Typisch is wel dat Maurice als Tweeling geen connectie aan kon gaan met Ruud, en Ruud niet met Maurice. Maurice had wel weer 'iets'met Sabine, zoals Sabine in de DBK eens aangaf, dat 'hij en ik bijna hetzelfde zijn'. Vreemd genoeg was die connectie er niet naar Willem toe, hoewel Willem dus wel een Tweeling is. Sabine en Ruud konden elkaar goed aanvoelen, als Weegschalen onder elkaar. Dit geldt niet voor Willem en Maurice (van wat ik gezien heb, ten minste). Ik ben heel benieuwd waardoor dit alles kan, Lilith (evt Moor). Waarom kon Sabine niet met Willem en wel met Maurice, waarom kan Ruud niet met Maurice maar wel met Willem en waarom kan Willem niet met Maurice en Sabine maar wel met Ruud?
'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')