Ik kan alleen proberen de keiharde realiteit hier af en toe eens binnen te slingeren. Cyrille zei 'Ik kom hier de boel even lekker stangen'. En ik denk niet dat dat haar eigen woorden waren die we daar even, niet helemaal lekker getimed en niet herhaald, hoorden. Maar ongeacht of dat per ongeluk nagezegd was of dat het eerlijk was; Past dat bij haar sterrebeeld? Is ze een oproerkraaister? (En bestaat dit woord?)
[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 03 November 1999).]
PS: kan toch niet laten: de verrassingen zullen komen van Cyrille - let maar op !
Een Vissen in zo'n 'lucht-gezelschap': kon niet mooier! Hint: C.'s opmerking: ik kom vreugde brengen, en ga jullie lekker stangen!
[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 03 November 1999).]
Cyrille: een februari-Vis. Een globaal beeld van haar radix laat een behoorlijke overdosis water zien en beweegelijke energie. Ze lijkt weinig aarde onder de voeten te hebben. Ik vraag mij af hoe sterk zij in haar schoenen staat. Ongetwijfeld is zij het zonnetje in huis. Door bepaalde plaatsingen heeft zij de Zon in top, maar deze is wel Vissen gekleurd: zoals zij zelf zegt; uitbundig, ongeremd en vrolijk (klopt allemaal), maar vurig is zij niet. In tegendeel: zij laat zien wat anderen willen zien! Zij zegt zelf dat zij staat voor wie zij is, maar dat is precies wat in haar horoscoop heel grenzeloos naar voren komt. Zij staat voor wie zij is, maar deze Zon heeft vele gezichten en kan alles werspiegelen wat anderen in haar willen zien. Een interessant thema! Jaybee zegt: "ik kom de boel even lekker opstangen", precies! Zij is niet te grijpen en met haar beweeglijkheid past zij zich aan elke situatie aan en voelt zij haarfijn waar ze anderen in beweging kan krijgen. Zij heeft sterke principes, zegt ze. Mars in steenbok? Zij heeft ook een Mercurius (communicatie) en Pluto verbinding, wat haar in gesprekken heel dwingend kan maken. Ze heeft ook een luchtige kant en again Waterman, wat staat voor vrijheid en nonconformisme. Zij heeft Venus in Waterman, wat haar vrijheidslievend maakt en 'vrij' in de liefde. Met mercurius in Vissen kan zij een grenzeloze babbelaar zijn, een flap uit. Ik verwacht van haar weinig agressie, maar ik denk wel dat zij anderen behoorlijk op de zenuwen kan werken.
In tegenstelling tot Cyrille is Anouk veel vaster en minder bewegelijk en flexibel. Anouk is een levensgenieter zegt ze. Klopt wel met veel aarde (Stier). Ze houdt van lekker eten en schrapt de pannen leeg. Ze vraagt brutaal om een massage van Ruud. Wel heel traditioneel Stier. Zelf zegt zij daarover: eerlijk en trouw. Water en vuur zijn minimaal aanwezig. Toch is zij wel vurig met haar Venus in Ram: spontaan, vrolijk en in voor een geintje, zoals zij het zelf zegt. Met Mars in Vissen komt ze niet bepaald assertief over. Zij heeft een nadruk op haar babbelplaneet. Ze ervaart een grote druk om grenzeloos en dwingend breedsprakig aanwezig te zijn. Ik zie bij Anouk een grote remmende factor. Ze is ernstiger dan zij laat zien. Ze is een doordenker en kan zich geremd voelen om vrijuit te spreken. Als zij dat wel doet komt zij al snel in een innerlijk conflict.
Voorlopig moeten jullie het hier mee doen. Reageer met hartelust. Inspireer mij met jullie vragen of opmerkingen!
En Moor, speciaal voor jou . Als ik het goed gehoord heb is Karin 18 januari jarig. Ze wordt dan 40! Dan gaat onze analyse met Venus in Schorpioen toch niet op. Laat het maar even zakken.
De bewoners hebben geconstateerd dat er niemand meer jarig is, gedurende de BB-tijd. Willem is niet Weegschaal, Schorpioen, Boogschutter (helaas voor eerdere analyses) en waarschijnlijk ook geen Steenbok. Dan toch Waterman? Who knows.....
---------------------------------------------
So I went back to the sea cuz that's where fishes go when fishes get the sense to
flee..........................[live]
Wat denken jullie? Is A. een vurig type, die niet op haar mondje gevallen is? Of trekt zij zich juist makkelijk terug en kan zij niet van zich afbijten. Ik Kies voor als nog voor de laatste optie. Overtuig mij van het tegendeel!
Als A. Mars in Vissen heeft dan gebeurt er in relatie met B. iets zeer boeiends (vandaar dat ik Moor zijn goed doorzien vind, maar toch niet kan begrijpen wat jij op termijn tussen deze twee voorziet). B. zijn Zon (ego) komt tegenover A. haar mars te staan. Haar Mars komt weliswaar niet sterk naar voren, maar komt door Bart letterlijk in zijn schijnwerpers te staan. En waarom? B. ruikt competitie. De oppositie tussen de Zon en Mars kan in een relatie zeer goed van pas komen als de kracht die het oproept maar niet zo moeilijk te beheersen zijn. Van alle aspecten tussen Zon en Mars is dit aspect het sterkst op wedijver, onenigheid en twist gericht. Het kan een bron worden van woordenwisselingen, ruzies en allerlei andere vormen van wedijver tussen deze twee mensen met allebei een eigen wil. Als A. en B. stevig genoeg in hun schoenen staan hoeft de eerder genoemde concurrentie geen bedreiging te zijn, maar juist een uitdaging wat hen naar elkaar toe zal trekken. De wedijver zal blijven bestaan, maar hun strijd kan hen beiden vooruit helpen.
Als A. Mars in Ram heeft komt zij al snel in Ruud zijn vaarwater. Maar ook dan is er strijd met B. mogelijk omdat hun beide Marsen recht tegenover elkaar komen te staan.
Met dank aan Binky is een herbezinning van C. haar horoscoop mogelijk. Zon in Vissen, Maan in Weegschaal. Gevoelsmatig trekt zij naar Ruud. Dit versterkt wel haar Kameleon, meewaaien en meestromen. Het maakt haar wel luchtiger (i.t.t. A. die veel 'zwaarder' is). Er zit ook een humeurigheid in haar horoscoop wat nu nog niet zichtbaar is. Ochtendhumeur? Of emotionele uitbarstingen. Samen met Pluto zorgt haar Maan voor emotionele machtstrijd, emotionele manipulaties. Met haar prominente Zon zal zij de behoefte hebben zichzelf te bewijzen (niet vanuit ego, maar vanuit onzekerheid) Juist door haar gevoelens van nietigheid zal zij de behoefte hebben om zich op een opzichtige manier op de voorgrond te plaatsen. Wanneer zij geen publiek heeft, wanneer zij niet nummer 1 is, zal zij zich kwetsbaar voelen en niet goed weten wie zij eigenlijk is.
---------------------------------------------
So I went back to the sea cuz that's where fishes go when fishes get the sense to
flee..........................[live]
In een van jouw eerdere berichten roep je mensen op vragen te stellen om je te inspireren, dus hier is er een... (En laat ik er dan meteen bijvermelden dat ik geen verstand heb van astrologie.)
Als we er van uitgaan dat de geboortedag grotendeels bepalend is voor iemands karakter, is het dan ook mogelijk om uitgaande van karaktereigenschappen van iemand terug te rekenen naar zijn/haar geboortedatum?
Oké Max, bedankt en zet hem op!
----------------------------------
'je moet niet alles lezen wat je gelooft' (Loesje)
[Dit bericht is gewijzigd door lilith (Datum 04 November 1999).]
Cyrille is Vissen?
Cool..ik ben ook Vissen, maar wel een maart-Vis (om precies te zijn 18 maart) met Zon in Vissen, Maan in Maagd, Mercurius in Vissen, Venus in Vissen.
Zo, laat de analyses maar komen. Ben best wel benieuwd.
[Dit bericht is gewijzigd door CaptTripps (Datum 05 November 1999).]
Hoe staat A. in deze? In de synastrie valt vooral haar Mars verbinding op (wilskracht die een sterke partner zoekt) met het ego van B. Zie eerder verhaal. Zij zal tegen B. opkijken. Wat je misschien zal interesseren is (voor wie het nog kan volgen) dat A. een tekort aan water heeft. B. worstelt hier duidelijk mee, maar met zijn Maan in kreeft heeft hij een zorgzame, vrouwelijke inslag, die hij nog nauwelijks heeft laten zien (m.i., behalve naar de kippen en S.). Als A. de Maan in Kreeft heeft (zoals gezegd; een gooi in de lucht,of een slag in het water. Braken is een typische Kreeftuiting, als je je gevoelsmatig nog niet goed in je vel zit) voelen zij zich op emotioneel gebied tot elkaar aangetrokken. Maurice kan daar ook nog bij betrokken worden, want hij heeft Mercurius in Kreeft en je merkt dat de kinderjaren al regelmatig door zijn hoofd dwalen. Ik hoop eerlijk gezegd dat A. de meer gevoelige kant van B. weet los te maken. In compositie zijn ze samen in ieder geval Kreeft en lijken ze veel zachter op te treden dan B&S. Wel hebben ze Pluto als topplaneet en kunnen ze samen voor een grote ommekeer zorgen. Hun onderlinge strijd kan hun ego in de groep vergroten. Ik verwacht geen relatie waar de vonken van af vliegen. Moor, denk je dat A. een concurrent van S. is? Ik denk dat A. de nominatie wel overleefd.
Ik zal morgen eens rondvragen.
Ok dan, waar is die fles wodka...
[Dit bericht is gewijzigd door CaptTripps (Datum 07 November 1999).]
Veel zullen er niet zijn die deze topic naslaan, maar misschien wel degenen die VVP volgen.
Nogmaals, veel dank en 'we did keep in touch, it seems'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |