abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 mei 2008 @ 16:12:27 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58900436
quote:
Op zondag 25 mei 2008 14:46 schreef Bommenlegger het volgende:
Over een vorige opmerking: Hart voor de Klant.
DIe leus heeft onze directrice met haar wijsheid besloten erop te zetten.
DIe kan en mag je er alleen opzetten als je het waar kan maken.
Helaas gebeurt dat niet.
En daar worden dus de bestuurders op afgerekend.
Ja, dat is zo. En misschien niet eens omdat de chauffeurs er debet aan zijn, maar simpelweg omdat de chauffeurs het meest voor de hand liggende aanspreekpunt van de klant zijn. En in sommige gevallen is dat best oneerlijk misschien ja.
quote:
Dan nu over het een half uur moeten wachten.
Lijn 11 rijd buiten de spits om de 10 min, in de spits om de 7 min.
Lijn 12 rijd buiten de spits om de 5 min, in de spits om de 3 min.
Reken maar uit hoeveel bussen dat moeten zijn dan.
Ik weet niet of ze jou verkeerd geīnstrueerd hebben, of mij verkeerd geīnformeerd, maar lijn 11 rijdt in de spits iedere 5 minuten, niet iedere 7. Dat staat in de Abri's, en dat staat op www.gvu.nl.
quote:
Ook wel eens opgevallen dat als je een bus ziet die buiten dienst rijdt, dat er voorin een paar personen staan? Dat zijn de lesbussen die de route leren rijden en met de dubbelgelede bussen leren rijden.
Yep, die zie ik geregeld. Overigens staat er dan meestal "Leswagen" op. Hoe dan ook, er was hier geen sprake van leswagens.
quote:
Wat betreft dat werkweigering, dat begrijp ik ff niet wat dat ermee te maken heeft, en over de storing al net zo min.
Maar kan aan mij liggen.
@Werkweigering: Ik constateer dat er een half uur lang geen reizigers meegenomen worden, dat betekent dat men niet doet waarvoor men betaald wordt. Ik constateer dat er geen staking voor het stadsvervoer in de grote steden is afgekondigd. 1 + 1 = 2.
@Storing, daar begon je zelf over
quote:
Ik zie het waarschijnlijk allemaal anders, omdat ik aan de "andere" kant sta dan jij.
Dat lijdt geen twijfel
quote:
En om nog ff terug te komen op bussen die buiten dienst rijden, als dat vanaf 17.00 uur gebeurd dan zijn dat bussen die naar de garage gaan, simpelweg omdat de dienst van deze bussen erop zit. Misschien is het nu iets duidelijker geworden, het gebeuren over buiten dienst rijden.
Ja, dat begrijp ik allemaal wel. En het hoeft ook strikt genomen niet eens iets met elkaar te maken te hebben. Maar als je een half uur staat te wachten tot een bus je eindelijk eens mee wil nemen, terwijl er wel vrolijk af en aan "Buiten dienst" gereden wordt, dan gaan mensen dingen met elkaar in verband brengen, al is dat misschien niet terecht.

En ik heb ook mensen middelvingers op zien steken en tegen bussen aan zien schoppen toen hoor. Dan kan ik me maar beter hier even afreageren, lijkt me
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 25 mei 2008 @ 19:52:10 #202
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_58904667

[ Bericht 34% gewijzigd door Gnittoo op 25-05-2008 20:00:45 ]
pi_58906013
quote:
Op zondag 25 mei 2008 19:52 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

die eerste
pi_58908360
quote:
Op zondag 25 mei 2008 16:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
We kunnen er hier lang of kort over praten.
Ik vertel het uit de kant van chauffeur en jij als klant die staat te wachten om vervoerd te worden.
Misschien kan je me eens vertellen op welke datum het was en hoelaat.
pi_58910068
Ik wist niet dat GVU nog schraler dan GVB was.
  maandag 26 mei 2008 @ 20:04:37 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58925754
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:45 schreef Bommenlegger het volgende:
We kunnen er hier lang of kort over praten.
Ik vertel het uit de kant van chauffeur en jij als klant die staat te wachten om vervoerd te worden.
Misschien kan je me eens vertellen op welke datum het was en hoelaat.
Okee, ik wil ook wel wat meer begrip hebben voor de prestaties die ik dagelijks mag meemaken. Wanneer en hoe laat? Ongeveer een half uur voorafgaande aan mijn post. Toegegeven, 5 bussen op rij die uitvallen, dat is een uitzondering. Maar het is dit jaar minimaal de 3e keer dat er 3 of meer op rij uitvallen. En dat is dan gewoon wat ik zelf meemaak. Wat er op de rest van het net gebeurt, geen idee. Morgen kan ik wel een overzicht leveren van ongeveer alles wat me aan metro, tram en bus dwars gezeten heeft in de laatste anderhalf jaar (maar ik heb mijn USB-stick op kantoor laten liggen ).
  maandag 26 mei 2008 @ 22:40:33 #207
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_58929294
Toch wonderlijk dat het bij mij nog nooit mis is gegaan bij het GVU, het lijkt echt bij lijn 11 en 12 te zitten als ik het zo lees
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
  maandag 26 mei 2008 @ 23:00:17 #208
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_58929708
quote:
Op maandag 26 mei 2008 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Je kan 't ook aan de andere kant eens bekijken, dit trekt jou aandacht nķg meer dan als ze er helemaal niet zijn. Slim gedaan van ze, vervelend is het wel. Maar waarom laat jij je zo ontzettend opjutten. Je wist tenslotte dat er gestaakt word her en der. Pak de fiets.
  maandag 26 mei 2008 @ 23:42:14 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58930797
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:00 schreef blup het volgende:
Je kan 't ook aan de andere kant eens bekijken, dit trekt jou aandacht nķg meer dan als ze er helemaal niet zijn. Slim gedaan van ze, vervelend is het wel. Maar waarom laat jij je zo ontzettend opjutten. Je wist tenslotte dat er gestaakt word her en der. Pak de fiets.
Ik heb geen fiets. Niet dat dat de schuld van GVU is natuurlijk, maar er was duidelijk aangegeven dat het STREEKvervoer zou staken. En dat minstens in de 4 grote steden het STADSvervoer zou rijden. dus dat zou er niks mee te maken moeten hebben. EN wat ik al eerder zei: al die buiten Dienst bussen hoeven er ook niet per se iets mee te maken te hebben. Feit is wel dat er om de 5 minuten een bus verwacht wordt te rijden, en dat er dus in dit geval 5 achter elkaar uitvallen. Ik weet niet HOE je wilt dat ik dat ga bekijken hoor, maar als betaldende reiziger heb ik tot op heden nog geen enkele manier gevonden om daar blij van te worden. Hoe graag ik ook wil.
  maandag 26 mei 2008 @ 23:45:46 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58930891
quote:
Op maandag 26 mei 2008 22:40 schreef Battlefan het volgende:
Toch wonderlijk dat het bij mij nog nooit mis is gegaan bij het GVU, het lijkt echt bij lijn 11 en 12 te zitten als ik het zo lees
Dat zou kunnen. Maar zelfs al zou GVU op alle andere fronten perfect presteren (ja vast wel ) Dan is het minstens een signaal om eens te gaan kijken naar wat er op lijn 11 en 12 zoal wel, en ook niet, ingezet wordt aan materieel en personeel. Want als ik daarop alleen mijn beeld van het GVU baseer, dan ben ik van lotje getikt dat ik nog één stuiver betaal voor het "geleverde product".
pi_58932949
controleren ze die studentebussen eigenlijk weleens in de spits?
pi_58934645
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 02:36 schreef Willy84 het volgende:
ik ben hier vanmorgen niet gecontroleerd..

zowel bij CXX als bij Arriva
  dinsdag 27 mei 2008 @ 10:05:56 #213
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_58935491
quote:
Op lijn 12? Dat is toch praktisch onmogelijk...

Vanochtend had zo'n dubbelgelede het trouwens begeven, midden op het busstation. Moest weggesleept worden.
pi_58961261
pi_58961541
quote:
Gisteren werd er ineens weer gecontroleerd.
s'Morgens lijn 11 en s'middags lijn 12.

Ze hadden het groots aangepakt.
Een reservebus erbij om met de boefjes te gaan zitten om de bekeuringen uit te schrijven.

Wanneer de resultaten bekend zijn post ik deze.
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:39:08 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58967112
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 12:45 schreef Bommenlegger het volgende:
Gisteren werd er ineens weer gecontroleerd.
s'Morgens lijn 11 en s'middags lijn 12.

Ze hadden het groots aangepakt.
Een reservebus erbij om met de boefjes te gaan zitten om de bekeuringen uit te schrijven.

Wanneer de resultaten bekend zijn post ik deze.
Ik heb gisteren (rond 8:10) inderdaad wel een oude A300 stil zien staan met wat bonnenschrijvers. Stond bij het Provinciekantoor. En het was erg druk met uniformen op de stoep. Begreep er niet zo veel van, en er stond "LESWAGEN" op de display. Maar dat was dus idd controle begrijp ik? Overigens mocht mijn 11 ongehinderd doorrijden
pi_58970089
Oke, maar gaat dat dan zo dat er 10 man instappen en gaan controleren, en ondertussen rijdt de bus langzaam verder? Of wordt er gestopt waarna iedereen uit moet stappen en moet overstappen op een er voorstaande bus?
Heb eens gelezen dat ze in Den Haag preventief naar wapens gingen fouileren. Dat hadden ze zo georganiseerd dat je moest uitstappen bij een halte waar allemaal hekken stonden.
pi_58975882
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb gisteren (rond 8:10) inderdaad wel een oude A300 stil zien staan met wat bonnenschrijvers. Stond bij het Provinciekantoor. En het was erg druk met uniformen op de stoep. Begreep er niet zo veel van, en er stond "LESWAGEN" op de display. Maar dat was dus idd controle begrijp ik? Overigens mocht mijn 11 ongehinderd doorrijden
Klopt, die bus gebruikten ze om daarin te gaan zitten en de bonnen uit te schrijven.
In de middag stond die bus op de Sorbonnelaan.
En dat de bus door mocht, wil denk ik zeggen dat in de bus daarvoor genoeg gepakt is, en niet voldoende mensen hadden dan om de volgende bus te controleren.
pi_58975927
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 19:01 schreef Willy84 het volgende:
Oke, maar gaat dat dan zo dat er 10 man instappen en gaan controleren, en ondertussen rijdt de bus langzaam verder? Of wordt er gestopt waarna iedereen uit moet stappen en moet overstappen op een er voorstaande bus?
Heb eens gelezen dat ze in Den Haag preventief naar wapens gingen fouileren. Dat hadden ze zo georganiseerd dat je moest uitstappen bij een halte waar allemaal hekken stonden.
In dit geval stopt de bus waar ze staan, en rijd pas verder als de controle gedaan is.
Eventuele zwartrijders worden mee uit de bus genomen, en mogen instappen in een bus, die daar staat, om daar hun bekeuring in ontvangst te nemen.
  donderdag 29 mei 2008 @ 08:52:01 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58980778
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 23:08 schreef Bommenlegger het volgende:
En dat de bus door mocht, wil denk ik zeggen dat in de bus daarvoor genoeg gepakt is, en niet voldoende mensen hadden dan om de volgende bus te controleren.
Dat lijkt me ook ja, die "schrijfbus" was behoorlijk druk
pi_58999761
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:14 schreef Ou-Tannu het volgende:

over bussen

waar leverd berkhof nou kanarie gele ambas aan af?
Kanariegele bussen voor het BRU:

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/76361
pi_59001815
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 22:32 schreef Carport het volgende:

[..]

Kanariegele bussen voor het BRU:

[ afbeelding ]

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/76361
JA die dus
  vrijdag 30 mei 2008 @ 16:03:39 #223
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_59014638
't zou ook 's geen geld moeten kosten hé. Heeft xx net allemaal nieuwe bussen geregeld die wel prima rijden. Hebben we eindelijk geen Amba's zonder vering, hopla. Komt de kanariebus ineens om de hoek kijken...

Maar begrijp ik nu goed dat BRU die bussen zelf gekocht heeft en dat xx ze alleen maar rondrijdt?
In dat geval heeft XX het slim bekeken, ander geval hebben ze 't ruk bekeken, zij betalen de nieuwprijs voor de bus en de volgende dokt de gebruikte prijs. Lekker geld klopperij dan.

Moet de tram straks ook geel worden

Even tussendoor:
quote:
BRU Richtlijnen 2008
2008: welke verbeteringen gaat u zien?

Cameratoezicht op bijna alle tramhaltes langs de lijn Utrecht – Nieuwegein/IJsselstein.
Op 15 februari officieel in werking gesteld door de drie burgemeesters.
Het gaat om 46 camera´s op 22 tramhaltes.
In mei opent P+R Papendorp naar verwachting; buslijn 29 (Utrecht CS – Papendorp)
gaat frequenter rijden. In 2009 volgt een busverbinding tussen Papendorp en
Nieuwegein.
Na de zomer gaat BRU extra trams inzetten tussen Utrecht en Nieuwegein;
dit voorjaar rijdt een tram uit Wenen proefritten.
Meer dan 700 bushalteparen verspreid over de hele regio krijgen de komende
jaren een kwaliteitsimpuls: duurzaam, sociaal veilig, toegankelijk en aantrekkelijk.
Per 13 december treedt de nieuwe dienstregeling in. Met - naast het huidige
stadsvervoer - een nieuwe concessie voor regiovervoer (bus en tram) en
spitslijnen. Zichtbaar nieuw zijn daarin onder meer:
- Reizigersinformatie op elke bus, via displays
- 088-nummer voor informatie en klachten tegen regionaal tarief
- Laagdrempelige klachtenregeling met een sneller afhandeling
- Uitsluitend nieuwe bussen die voldoen aan de strengste emissienormen (EEV)
- Geen reclame meer op de bussen
- Speciale aandacht voor het vervoer van en naar kleine kernen
Randstadspoor: ieder uur vier treinen tussen Breukelen en Utrecht, aansluitend busvervoer, parkeren.
Inzet maatregelen tijdens werkzaamheden stationsgebied Utrecht.
Wel grappig dat dat 088 nummer NERGENS maar dan ook echt NERGENS publiekelijk bekend gemaakt is of ook maar ergens bij een halte vermeld staat. Denk dat 't ze 't dan aardig druk gaan krijgen bij die lijn...

[ Bericht 55% gewijzigd door zwahiel op 30-05-2008 16:09:08 ]
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  vrijdag 30 mei 2008 @ 20:30:43 #224
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59020012
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 16:03 schreef zwahiel het volgende:
Moet de tram straks ook geel worden
Die Franse tram die hier op bezoek was, was ook geel, toeval? Of stiekem een voorproefje...
quote:
Wel grappig dat dat 088 nummer NERGENS maar dan ook echt NERGENS publiekelijk bekend gemaakt is of ook maar ergens bij een halte vermeld staat.
Dat nummer wordt pas in december ingevoerd he, dus ze hebben nog een half jaar om dat bekend te maken
pi_59027421
De communicatie over die kutstakingen verloopt echt weer prima.... Gaan ze nog onderhandelen met de vakbonden? Zou mooi zijn als ik maandag met de bus kon.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')