abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 juli 2008 @ 18:05:32 #26
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59894312
Er zijn een paar factoren waardoor kaartverkoop niet zo goed gaat als het zou moeten...

Als je verder dan Utrecht woont, kom je met het OV niet meer thuis, en met de huidige benzineprijzen zijn ritjes naar de andere kant van het land ook niet altijd even handig.

Veel mensen kopen via TopTicketLine en die hebben maar een bepaald aantal plaatsen te verkopen. De rest verkoopt het Luxor zelf, maar dat weten veel mensen niet.

Het zou moeten reizen, of op een wat beter bereikbare plek staan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Admin vrijdag 4 juli 2008 @ 19:16:51 #27
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_59895402
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 18:05 schreef wonderer het volgende:
Er zijn een paar factoren waardoor kaartverkoop niet zo goed gaat als het zou moeten...

Als je verder dan Utrecht woont, kom je met het OV niet meer thuis, en met de huidige benzineprijzen zijn ritjes naar de andere kant van het land ook niet altijd even handig.

Veel mensen kopen via TopTicketLine en die hebben maar een bepaald aantal plaatsen te verkopen. De rest verkoopt het Luxor zelf, maar dat weten veel mensen niet.

Het zou moeten reizen, of op een wat beter bereikbare plek staan.
Mja, reizen zou sowieso top zijn. Nu is het 1 oktober gewoon afgelopen en zul je naar bv londen uit moeten wijken wil je les mis nog zien. Voor nu is het wel handig. Dag ervoor besluiten om erheen te gaan en gewoon rij 7 stoel 22 en 23 zitten. Praktisch in het midden ook nog dus.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_59895467
Tja, ik vind het ook gewoon net te duur om een paar keer te gaan, zeker met z'n tweetjes. Vooraan kost het 65 euro per kaartje, toch 130 euro voor een avondje uit (plus reserveringskosten en reiskosten - en dan woon ik er nog een kwartier vandaan).
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 4 juli 2008 @ 19:28:50 #29
71919 wonderer
pi_59895606
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:16 schreef Danny het volgende:

[..]

Mja, reizen zou sowieso top zijn. Nu is het 1 oktober gewoon afgelopen en zul je naar bv londen uit moeten wijken wil je les mis nog zien. Voor nu is het wel handig. Dag ervoor besluiten om erheen te gaan en gewoon rij 7 stoel 22 en 23 zitten. Praktisch in het midden ook nog dus.
Het is 1 oktober nog niet afgelopen hoor Ik heb geluiden gehoord dat ie een tijdje in Carre gaat staan, en Tony Neef heeft een contract dat ie JVJ vanaf oktober een paar dagen per week speelt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  Admin vrijdag 4 juli 2008 @ 19:36:25 #30
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_59895769
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:20 schreef Maeghan het volgende:
Tja, ik vind het ook gewoon net te duur om een paar keer te gaan, zeker met z'n tweetjes. Vooraan kost het 65 euro per kaartje, toch 130 euro voor een avondje uit (plus reserveringskosten en reiskosten - en dan woon ik er nog een kwartier vandaan).
da's inmiddels 69 euro geworden
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:28 schreef wonderer het volgende:

[..]

Het is 1 oktober nog niet afgelopen hoor Ik heb geluiden gehoord dat ie een tijdje in Carre gaat staan, en Tony Neef heeft een contract dat ie JVJ vanaf oktober een paar dagen per week speelt.
ah, vet. Ben alleen niet zo'n Tony Neef fan. René van Kooten doet trouwens een uitstekende Valjean. Hij is geen Colm Wilkinson, maar hij doet het imo prima. Ik vind 'm beter dan Henk Poort destijds was iig.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 20:02:52 #31
71919 wonderer
pi_59896352
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:36 schreef Danny het volgende:

[..]

da's inmiddels 69 euro geworden
[..]

ah, vet. Ben alleen niet zo'n Tony Neef fan. René van Kooten doet trouwens een uitstekende Valjean. Hij is geen Colm Wilkinson, maar hij doet het imo prima. Ik vind 'm beter dan Henk Poort destijds was iig.
Mijn maatje heeft hem inmiddels al gezien (zijn eerste voorstelling) en die denkt dat Tony heel goed kan worden.

Ik hoop in ieder geval dat ik hem in oktober kan gaan zien. Zijn speeldata mogen namelijk niet bekend worden gemaakt

Die 69 is toch alleen in het weekend?
  Admin vrijdag 4 juli 2008 @ 20:50:40 #32
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_59897399
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 20:02 schreef wonderer het volgende:

Die 69 is toch alleen in het weekend?
ow dat zou kunnen. ik ga morgen en dan is het zaterdag natuurlijk
vorige keer was ik op een doordeweekse avond, maar toen hadden we dus de understudy-cast. Ik hoop dat het op zaterdagavond gewoon de a-list is.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 02:50:13 #33
71919 wonderer
pi_59903852
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 20:50 schreef Danny het volgende:

[..]

ow dat zou kunnen. ik ga morgen en dan is het zaterdag natuurlijk
vorige keer was ik op een doordeweekse avond, maar toen hadden we dus de understudy-cast. Ik hoop dat het op zaterdagavond gewoon de a-list is.
Wim is op vakantie, dus je hebt Guido als Javert.
  Admin zaterdag 5 juli 2008 @ 09:46:24 #34
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_59904769
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 02:50 schreef wonderer het volgende:

[..]

Wim is op vakantie, dus je hebt Guido als Javert.
YES!
Wim vond ik erg... tegenvallen. Niet dat-ie slecht is, maar hij trekt zijn bovenlip nogal omhoog en als dan de toneellichten op 'm schijnen is het net Ross in de Friends-aflevering waar hij zijn tanden heeft gebleekt. Hij werkte bij ons vorige keer nogal op de lachspieren, en dat leidt enorm af.
Ben erg benieuwd hoe hij Guido het doet.
Hoe kom je overigens aan al die info als ik zo brutaal mag zijn?
  Admin zaterdag 5 juli 2008 @ 10:14:34 #35
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_59904943
overigens, mocht je 'How I Met Your Mother' kennen (de sitcom dus):
  zaterdag 5 juli 2008 @ 17:51:48 #36
71919 wonderer
pi_59911384
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 09:46 schreef Danny het volgende:

[..]

YES!
Wim vond ik erg... tegenvallen. Niet dat-ie slecht is, maar hij trekt zijn bovenlip nogal omhoog en als dan de toneellichten op 'm schijnen is het net Ross in de Friends-aflevering waar hij zijn tanden heeft gebleekt. Hij werkte bij ons vorige keer nogal op de lachspieren, en dat leidt enorm af.
Ben erg benieuwd hoe hij Guido het doet.
Hoe kom je overigens aan al die info als ik zo brutaal mag zijn?
Mja, ik kan me voorstellen hoe dat afleid. Ik vond zijn gezichtsuitdrukkingen wel goed, zo intens minachtend.. maar goed, smaken verschillen

Ik ben mede-beheerder van zijn "fanclub" en hang een beetje rond op les-mis clubs, waar mensen komen die al dat soort dingen weten.

Als je het iets eerder had gezegd, had ik waarschijnlijk de hele cast voor je kunnen posten
  maandag 7 juli 2008 @ 21:19:28 #37
71919 wonderer
pi_59957405
Heeft iemand de CD al trouwens? En zo ja, wat vind je ervan?

En Danny, was Guido minder afleidend?
  Admin maandag 7 juli 2008 @ 22:14:33 #38
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_59959112
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:19 schreef wonderer het volgende:
Heeft iemand de CD al trouwens? En zo ja, wat vind je ervan?

En Danny, was Guido minder afleidend?
Guido was minder afleidend, maar vocaal ook een stuk minder sterk. Verder was het een betere voorstelling dan ik 2 maanden geleden zag. Carlo Boszhard vond ik trouwens ook niet erg sterk. Het kwam meer over alsof hij een typetje uit pittige tijden aan het doen was. Niet slecht hoor, maar Paul de Leeuw deed het destijds beter.
Maar misschien gaan we nog wel een keer
Jamai was trouwens een aangename verrassing. Daar heb ik me behoorlijk in vergist

Admin maandag 7 juli 2008 @ 22:24:11 #39
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_59959428
wat betreft de cd; net even snel gedownload en valt op het eerste gehoor niet tegen. Wel mis ik wat van de emotie, maar zingen in een studio is ook anders dan op het podium als je als acteur helemaal in het verhaal zit. Morgen eens op m'n gemak luisteren.
  Admin maandag 7 juli 2008 @ 22:40:53 #40
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_59959874
ok, aan de cd valt op;

muziek valt ontzettend tegen. het lijkt erop dat ze gewoonweg niet het hele orkest hebben gebruikt en dat valt op. Ook vind ik de vocals een stuk minder sterk dan live. Jamai klinkt op de cd gewoon als dat gekke idols mannetje. Op het podium was hij verdomde goed, op de cd niet beter dan middelmatig. Carlo Boszhard is nog meer een typetje dan hij op het podium al was en zelfs Freek Bartels en Rene van Kooten klinken ver onder de maat.

Over het geheel gezien ben ik vooralsnog verre van onder de indruk van de cd, en dat is jammer. Heel jammer.
  maandag 7 juli 2008 @ 22:59:40 #41
71919 wonderer
pi_59960496
Flitsen tijdens het eindapplaus Wat is die Guido lang, zeg. Had dat nog invloed op zijn natuurlijke overwicht? Wim is natuurlijk maar een klein menneke...

Jamai viel me bij JCS al op en hier vond ik hem ook erg goed.

CD, ja... ze hebben sowieso geen heel orkest in de bak zitten, he? Maar dat viel me op de CD pas echt op, best jammer. Maar ik vind hem ook magertjes. Vind alleen de nummers van Javert wel goed gelukt

Vind het sowieso jammer dat ze een CD tijdens of zelfs nog voor de tryouts opnemen. Een half jaar later zou volgens mij meer gevoel opleveren. Maar ja, da's marketingtechnisch natuurlijk weer stom.

Mackintosh zorgde sowieso al voor vertraging, die gast heeft echt alle touwtjes in handen, elke noot is vastgelegd en ze mogen nergens vanaf wijken...:{
  Admin maandag 7 juli 2008 @ 22:59:52 #42
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_59960503
Overigens vind ik de nieuwe muziekscore wel een stuk minder dan de originele. Snap niet waarom ze daar uberhaupt met hun klauwen aan hebben gezeten. Als je een perfecte cd / dvd van les mis wil hebben moet je gewoon het anniversary concert hebben. op cd is the complete symphonic recordings wel aan te raden, maar qua kracht en emotie haalt die 't niet bij de anniversary concert.
  Admin maandag 7 juli 2008 @ 23:04:27 #43
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_59960653
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:59 schreef wonderer het volgende:
Flitsen tijdens het eindapplaus
Het enige moment waarop ik het geoorloofd vind foto's te maken. Je ziet wel mensen tijdens de voorstelling foto's maken, maar dat vind ik knap aso voor de mensen in de zaal én het lijkt me godsirritant voor de cast. Tijdens zo'n eindapplaus heeft niemand er last van imo (en de ushers kunnen toch niet bij je )
quote:
Wat is die Guido lang, zeg. Had dat nog invloed op zijn natuurlijke overwicht? Wim is natuurlijk maar een klein menneke...
Neuh niet echt. Hij is lang, meer niet. Adriaan is ook lang. Ik was niet erg onder de indruk van 'm. In geen enkel opzicht. Niet slecht, maar zeker niet geweldig.
quote:
Mackintosh zorgde sowieso al voor vertraging, die gast heeft echt alle touwtjes in handen, elke noot is vastgelegd en ze mogen nergens vanaf wijken...:{
logisch ook. Alleen snap ik niet waarom de score is veranderd. Zodat ze met een kleiner orkest afkonden?
  maandag 7 juli 2008 @ 23:23:37 #44
71919 wonderer
pi_59961257
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:04 schreef Danny het volgende:

[..]

Het enige moment waarop ik het geoorloofd vind foto's te maken. Je ziet wel mensen tijdens de voorstelling foto's maken, maar dat vind ik knap aso voor de mensen in de zaal én het lijkt me godsirritant voor de cast. Tijdens zo'n eindapplaus heeft niemand er last van imo (en de ushers kunnen toch niet bij je )
[..]

Neuh niet echt. Hij is lang, meer niet. Adriaan is ook lang. Ik was niet erg onder de indruk van 'm. In geen enkel opzicht. Niet slecht, maar zeker niet geweldig.
[..]

logisch ook. Alleen snap ik niet waarom de score is veranderd. Zodat ze met een kleiner orkest afkonden?
Ik maak ook wel eens foto's tijdens de voorstelling, maar alleen als niemand er last van heeft (lees: het merkt ). Dus geen schermpjes of lampjes die oplichten enzo.

Wat die muziek betreft, dat snap ik ook niet. Ik had het er destijds even over met een ensemblelid en die vond het ook niks. Beetje gek. Geldbesparing?
pi_59962210
Voor degenen die nog willen gaan...onder vermelding van "Les Miserables Jubileum Aanbieding" krijg je je 2e kaartje gratis bij TTL geldig op 15, 16, 22, 23, 24 en 27 juli alleen de avond
  Admin dinsdag 8 juli 2008 @ 00:20:59 #46
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_59962619
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 00:00 schreef Trusten het volgende:
Voor degenen die nog willen gaan...onder vermelding van "Les Miserables Jubileum Aanbieding" krijg je je 2e kaartje gratis bij TTL geldig op 15, 16, 22, 23, 24 en 27 juli alleen de avond
wat is TTL?
pi_59962681
Sorry, TopTicketLine!
  Admin dinsdag 8 juli 2008 @ 15:01:20 #48
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_59972947
Overigens; als we het toch over les mis hebben, hier wat youtube spul:

I dreamed a dream (Fantine):
Daphne Rubin-Vega (met gemak de slechtste Fantine ooit!)

En twee parodiën op de Daphne Rubin-Vega versie
een van een lekker wijf:

en een bijna 100% exact gelijke versie van een of andere kerel

Gelukkig zijn er ook goeie versies:
I dreamed a dream (Fantine):
Lea Salonga

Ruthie Henshall

On my Own (Eponine):
Lea Salonga

Marion Torres (11 jaar!)

One Day More
Original London Cast reunion met oa Patti LuPone, Michael Ball, Colm Wilkinson, Roger Allam, Alun Armstrong, Frances Ruffelle, David Burt en Rebecca Caine

Ga gewoon eens op youtube kijken. Er zijn van elk nummer tientallen tot honderden uitvoeringen van mensen thuis, highschool/college uitvoeringen, tv-optredens etc. Zitten hele goeie tussen (en ja, ook hele slechte). Je kunt je werkelijk dagen vermaken als les mis liefhebber
  Admin dinsdag 8 juli 2008 @ 15:10:40 #49
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_59973196
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 8 juli 2008 @ 15:14:12 #50
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_59973299
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:10 schreef yvonne het volgende:
Dan mag deze zeker niet ontbreken:

Eigenlijk mag dat hele concert niet ontbreken (edit: en die Rob Guest uit Australie lijkt op Iteejer )
Ruthie Henshall, Lea Salonga, Michael Ball, Colm Wilkinson, Philip Quast etc. etc. Best. Cast. Ever.

[ Bericht 5% gewijzigd door Danny op 08-07-2008 15:20:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')