abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58426418
Dan heb je geluk. Volgens mij ben ik persoonlijk behept met een droge huid waardoor de geur snel verdwijnt. Ik probeer wel lotion te smeren ( ) maar dat helpt niet echt best tot nu toe... Bij deze van Malle denk ik dat het ook aan de geur zelf ligt, citrus verdwijnt nu eenmaal snel en ook de andere noten (m.u.v. komijn) zijn noten die vrij snel hun biezen pakken.

Ik vind het echt jammer hoor dat Malle zo duur moet zijn. Er zijn ook nichehuizen die hun waar voor veel minder aanbieden, zoals bijv. Penhaligon's, Floris of mijn huidige favoriet: Etat libre d'orange. Ik denk dat ik daar binnenkort de Charogne van ga aanschaffen.

"The sunshine bores the daylights outta me!"
  donderdag 1 mei 2008 @ 23:38:54 #252
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_58426585
Lotion
Confidence through competence
  donderdag 1 mei 2008 @ 23:39:05 #253
55709 Stereotomy
pi_58426590
Okee, ik gebruik de sensitive Body Lotion van Etos, ongeparfumeerd

Daarnaast gebruik ik de Wella Sensitive Mousse en Haarspray producten, ook ongeparfumeerd
pi_58427197
Tja, je bent gewoon zeker van je eigen viriliteit, toch?
  vrijdag 2 mei 2008 @ 00:10:13 #255
55709 Stereotomy
pi_58427308
En Neutral deo, ongeparfumeerd. De enige geparfumeerde dingen die ik heb zijn mijn shampoo, doucheschuim en mijn geurtjes.
pi_58427332
Hebben we dit gesprek niet al eens gehad?
pi_58427434
Ik vind die Etat libre d'orange website wel leuk om te zien altijd, heb er nog nooit iets van geprobeerd verder.
pi_58427527
Ze hebben het bij Skins A'dam/R'dam. Erg leuke geuren, erg divers (niet zo'n dominante huisnoot zoals bij Creed of Serge Lutens) en voor nichegeuren prima geprijsd (55EUR per 50ml EdP). Controversiële geuren waarvan de verkoopster van Skins Groningen zei dat ze ze niet wilde verkopen omdat ze dacht dat ze te heftig zouden zijn voor het Groningse publiek
  vrijdag 2 mei 2008 @ 00:27:07 #259
55709 Stereotomy
pi_58427700
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 00:11 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Hebben we dit gesprek niet al eens gehad?
Deel 4 komt errug dichtbij
pi_58427720
Haha, ik denk juist dat mensen die daar naar binnen stappen sowieso wel wat aparte geurtjes aandurven maargoed. Ik ken veel mensen in Groningen (heb er een tijdje op kamers gewoond en 2 zussen hebben er gewoond), maar echt niemand kent Skins gewoon.
pi_58427780
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 00:27 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Deel 4 komt errug dichtbij
Ach, in grote lijnen is deze hele topicreeks een herhaling van zetten, maar toch verveelt het nooit. Wat meer regulars zou wel leuk zijn natuurlijk.
pi_58428271
Ik wil wat geurtjes uit amerika laten overkomen.
Bvlgari black staat al op mijn lijstje.

Aangezien ik veel nog niet heb geroken en ik dus een keer blind ga bestellen --> Hebben jullie nog tips?

- Creed wil ik wil een keer proberen, maar what to chose...?

Mijn collectie tot nu toe op volgorde van voorkeur:
1. Cartier declaration
2. Hermes terre d'Hermes
3. Armani City glam
4. Armani aqua di gio

[edit]

Prijsopgave aangevraagd voor de volgende drie geuren:
-Guerlain: Spiritueuse double vanilla

-Serge Lutens: Santal de mysore

- Creed: Millesime imperial

[ Bericht 18% gewijzigd door Mr.G op 02-05-2008 02:15:03 ]
pi_58430691
Spiritueuse double vanille en santal de mysore zijn alleen verkrijgbaar bij de respectievelijke winkels in Parijs. Of op eBay oid natuurlijk als je geluk hebt.

Waarom ga je Creed niet een keertje ruiken bij een Skins? Millesime Imperial is een goede starter, net als Green Irish Tweed, Silver Mountain Water en Himalaya. Verder zou ik zeggen er zijn nog best wel wat geuren die niet meteen niche zijn maar wel goed.

Eau Sauvage, Homme (Dior)
Jicky, Shalimar, Vetiver (Guerlain)
Pour Homme, Pour Homme 2, Envy (Gucci)
Pour Monsieur, Allure, Allure Sport (Chanel)
M7, Kouros, Rive Gauche, L'Homme, Jazz (Yves Saint Laurent)
Eau d'Orange Verte, Équipage (Hermès)

Zo zijn er nog veel meer maar deze kwamen zo in me op. Allemaal bij de Douglas of Bijenkorf verkrijgbaar.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 12:32:36 #264
55709 Stereotomy
pi_58433807
quote:
M7 Fresh, Kouros, Rive Gauche, L'Homme, Jazz (Yves Saint Laurent)

Als je Terre d'Hermès hebt, dan denk ik dat je Eau Sauvage niet meer hoeft te hebben. Na een uurtje of 3 is de drydown van Terre wel heel gelijk aan Eau Sauvage.
pi_58436005
Wat is er min of meer te vergelijken met Spiritueuse double vanille? (hoeft niet meteen niche te zijn.)

Ik heb Bvlgari Black besteld op ebay. Mijn eerste Amrikaanse ebay aankoop dus ik ben benieuwt.

Verder wil ik erg binnenkort Chanel allure homme edition blache gaan proberen.

Basenotes is overigens echt ge-wel-dig

[ Bericht 63% gewijzigd door Mr.G op 02-05-2008 15:45:07 ]
  vrijdag 2 mei 2008 @ 17:23:46 #266
145076 parselmouth
350125, Go!
pi_58438905
Even een vraagje tussen al dit herenparfumgeweld door
Ik koop een gebruik eigenlijk pas sinds een maand echt dagelijks parfum, maar ik heb het idee dat alles zo snel vervliegt bij mij. Heb nu drie luchtjes staan: burberry the beat, chloe by chloe en narciso rodriguez for her, allemaal redelijk lichte en zoete geuren, dus niet van die zware kruidige zooi waar ik niet van hou. Het zijn wel allemaal eau de parfums overigens.

Ruik bij andere mensen aan het eind van de dag gewoon nog een lekkere parfumlucht, maar heb zelf het idee dat de geur bij mij na de lunchpauze eigenlijk wel weg is. Is het een kwestie van halverwege de dag even bijspuiten? Of is er een trucje om de geur intenser te maken, zonder dat ik een half flesje per keer over m'n hals heen kieper
  vrijdag 2 mei 2008 @ 18:08:11 #267
55709 Stereotomy
pi_58439721
Welkom in dit topic, parselmouth 't is goed dat je meepost, al die metromannen ook...

Zeer waarschijnlijk is je neus gewoon 'moe' geworden voor je eigen geurtje. Net als wanneer je een avondje uit gaat in de disco, dat je aan het eind van de avond alleen nog maar *piieeep* in je oren hoort van de harde muziek. Het beste is om even aan je vriendje of een vriendin te vragen of ze nog parfum ruikt als je langs hen loopt aan het eind van de dag. Waarschijnlijk is dit zo.

Manieren om parfumgeuren langer te laten houden is:

- In je haren spuiten (als je lang haar hebt)
- Spuitje op je kleren (pas op voor gekleurd parfum)
- Eerst bodylotion smeren, iets laten intrekken, en dan pas parfum erop

en inderdaad

- Halverwege de dag 1 spraytje bijspuiten. Dat doe ik zelf ook wel eens.
pi_58440431
Vanmiddag Declaration van Cartier erbij gekocht

Heb er ooit is een sample van gekregen, maar toen vond ik het niet echt een fijne geur.. Kwam gister tijdens het opruimen van m'n kamer toevallig die sample weer tegen, weer geprobeerd, en heb de hele dag aan m'n hand lopen ruiken

Heb nu Gucci Envy, L'instant de Guerlain en dus Cartier Declaration Wil nu alleen nog een geur voor de zomer hebben.. (hoewel Decleration daar misschien ook wel geschikt voor is..)
pi_58440608
Declaration is top!

Ik ben per ongeluk highest bidder voor een fles Serge Lutens Rousse terwijl ik dacht dat het om Guerlain Spirituese double vanille.

Iemand interesse om hem over te nemen als hij hier is..
pi_58440936
Hoe kun je nu per ongeluk helemaal op de verkeerde geur bieden? Als je nu nog op een sample bood terwijl je dacht dat het een hele fles was...
pi_58442608
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 23:39 schreef Stereotomy het volgende:
Okee, ik gebruik de sensitive Body Lotion van Etos, ongeparfumeerd

Daarnaast gebruik ik de Wella Sensitive Mousse en Haarspray producten, ook ongeparfumeerd
Nog even hier op inspringend, check dit
pi_58443037
Heh, you gotta love it
  vrijdag 2 mei 2008 @ 22:25:16 #273
55709 Stereotomy
pi_58444798

vrijdag 2 mei 2008 @ 22:29:31 #274
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_58444891
Dacht ik ook aan ja. Mooi hoe extreem hij onder de douche staat
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 2 mei 2008 @ 22:36:40 #275
55709 Stereotomy
pi_58445072
Fantastische film.

Je ziet die mensen allemaal al Creed op hebben of juist allemaal Kouros, of juist allemaal Acqua di Gio.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')