abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58391969
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 23:58 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ja, ik heb net 50ml Terre gekocht voor 30 EUR incl. verzenden. Normaal zou ik 100 ml kopen, maar op de een of andere manier koop ik geurtjes die ik echt echt echt lekker vind (zoals Bulgari Black) in kleinere verpakkingen. Waarschijnlijk omdat ik die toch nooit halverwege zal verkopen.
Logisch
quote:
Maar ik zal eens iets op de marktplaats van Basenotes gaan zetten voor je. Ik mag trouwens ook al gaan verkopen zie ik. Zal die M7 Fresh er eens op knallen.
Top! Valt het jullie trouwens ook op dat we dit topic meestal alleen zo rond middernacht bevolken?
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_58391971
Haha, ja vooral bij de openingsnoten. Daarna vind ik 't wel meevallen.
  woensdag 30 april 2008 @ 00:02:25 #228
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_58391980
Op welk mainstream geurtje voor de plebs lijkt Musc Ravageur dan, jongens?

Oh en Wizz, geplaatst:

http://community.basenote(...)=1213587#post1213587
Confidence through competence
pi_58392015
quote:
Op woensdag 30 april 2008 00:01 schreef W1ZZ het volgende:

Top! Valt het jullie trouwens ook op dat we dit topic meestal alleen zo rond middernacht bevolken?
Ik dacht tot gisteren dat ik morgen moest werken (en dus vroeg eruit), maar ik blijk vrij te hebben. Beetje te laat alleen om nog plannen te maken, iedereen heeft al kaarten voor een of ander feest dus ik zit thuis over parfum te posten
pi_58392038
Oeh weet ik niet... Het zit wel een beetje in dezelfde categorie als Original Santal. Zal wel door de heartnotes van cloves en cinnamon en basenote van sandelhout komen.
pi_58392066
quote:
Op woensdag 30 april 2008 00:04 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Ik dacht tot gisteren dat ik morgen moest werken (en dus vroeg eruit), maar ik blijk vrij te hebben. Beetje te laat alleen om nog plannen te maken, iedereen heeft al kaarten voor een of ander feest dus ik zit thuis over parfum te posten
Ik moet morgen ook werken idd... Horeca he, blijft doorgaan ( ) dus we zitten hier gezellig met z'n drieën. Donderdag ben ik wel vrij dus morgenavond kan ik gelukkig nog een biertje gaan drinken.
pi_58392124
Zeg Stereo, je kan een en ander van mijn sample wishlist zeker niet toevoegen?
  woensdag 30 april 2008 @ 00:10:59 #233
55709 Stereotomy
pi_58392142
quote:
Op woensdag 30 april 2008 00:10 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Zeg Stereo, je kan een en ander van mijn sample wishlist zeker niet toevoegen?
Kom maar op, 't is gratis.

Wacht, 'k heb em al.
pi_58392182
nevermind, thx stereo
pi_58392207
"en de eerder genoemde MKK" snappen ze misschien niet helemaal ben ik bang
  woensdag 30 april 2008 @ 00:17:59 #236
55709 Stereotomy
pi_58392268
Edit
pi_58392284
Haha
  woensdag 30 april 2008 @ 00:20:12 #238
55709 Stereotomy
pi_58392299
ik zal ook een linkje via mijn sig plaatsen.
pi_58397492
Ik heb net Acqua di Genova besteld bij de Skins webshop met het verzoek voor testertjes van Frederic Malle Noir Epices en Lys Méditerranée erbij, dus wie weet zijn die straks al niet meer nodig
pi_58400817
Die Lys Mediterranee is erg lekker maar ik vond 'm wel vrouwelijk. Veel lelietjes der Dalen. Leuk dat je die Acqua di Genova hebt besteld, daar zit ik ook nog over te denken als zomergeur.
pi_58404806
Ik ben dan ook van plan 'm de hele zomer te gebruiken, normaal raak ik best snel uitgekeken op geurtjes, maar dit is denk ik wel een blijvertje

Ik zoek nog steeds een echt groen geurtje, wat zijn jullie suggesties?
  woensdag 30 april 2008 @ 22:16:41 #242
55709 Stereotomy
pi_58405711
Gucci Envy en Bulgari The Vert, die zijn groen.

Nee serieus, wtf bedoel je met groen. Als in gemaaid gras ofzo?
pi_58405754
Geuren die doen denken aan het bos, frisse grasvelden, mos etc.
  woensdag 30 april 2008 @ 22:28:03 #244
55709 Stereotomy
pi_58405938
Green Irish Tweed?
pi_58406005
Dunno, die heb ik nog nooit geprobeerd , maar Néroli Sauvage en Green Valley van Creed komen wel een beetje in de buurt van wat ik zoek. Zijn ook de twee Creeds die me tot nu toe het meest aanspreken.
pi_58409805
EDIT: soepel gelezen W1ZZ Niet meer 's nachts posten

[ Bericht 89% gewijzigd door W1ZZ op 01-05-2008 01:54:16 ]
pi_58419644
LKS: Blenheim Bouquet heb ik in deel #1 al 'ns gereviewed:
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:30 schreef W1ZZ het volgende:
Penhaligon's Blenheim Bouquet
[ afbeelding ][ link | afbeelding ]

Head Notes
Lemon, Lime en Lavender
Heart Notes
GEEN
Base Notes
Pine, Musk en Black pepper

Wanneer je 'm opspuit krijg je in eerste instantie een enorme walm limoen, echt net een fles limoensiroop (zoals op dit plaatje waar je wodka-lime mee maakt). Scherp, weinig zoet. Na een paar minuten begint dat ietsje weg te zakken en dan komt er iets zachters en bloemigs doorheen, dat zal wel de lavendel zijn hoewel ik niet echt heel erg veel specifiek lavendel ruik.

Na een tijdje verandert de geur heel erg en dan komt er een lekkere frisse dennengeur naar boven, echt een bos waarop het net geregend heeft! Dit nog i.c.m. de limoen (dat zal wel voor het frisse regengevoel zorgen). Heel af en toe komt er nog een walmpje citroen omhoog maar die vind ik weinig aanwezig, erg ondergesneeuwd door de limoen.

Na nog een tijd komt er wat warmers en licht zoetigs naar boven, dat is de eerste keer dat deze geur ook maar iets aan warmte uitstraalt. Ik denk dat dit de combo musk/zwarte peper is. Het is wel erg weinig warmte. Voordeel van dit gebrek aan warmte is wel de crispheid (helderheid) van de geur, hij wordt nooit misselijkmakend of bedwelmend.

Deze geur is in 1902 ontwikkeld voor de Hertog van Marlborough en genoemd naar het paleis waar de Hertog woonde (Blenheim Palace). Dat dit een geur is gemaakt voor de adel ruik je meteen wanneer je 'm opspuit. Niet omdat ie zo duur ruikt ofzo (dat doettie wel trouwens) maar omdat ie heel erg..uhhm, bijna hautain ruikt. Er straalt weinig gezelligs van af, deze geur heeft bijna zelf een stiff upperlip i.p.v. degene die 'm draagt. Zelfs de aristocraten van tegenwoordig zijn gezelliger dan deze geur.

Ik vind 'm zelf heel erg lekker maar wel bijna als iets om van een afstandje van te genieten, vol bewondering en tegelijkertijd een beetje bang voor straf van de geur. Deze geur heeft een hele sterke persoonlijkheid. Ik stel me voor dat dit gedragen wordt door Londense bankiers van middelbare leeftijd, geen jongens van 20.

Proberen als je houdt van scherpe, helder geuren en uitgekeken bent op Acqua di Parma.
Proberen 2 als je deze klassieker (een keerpunt) in de geurenwereld wilt hebben geprobeerd.
Niet proberen als je veel waarde hecht aan warme, kruidige geuren zoals Kouros van YSL of Le Male van JPG.
Niet proberen 2 als je ook maar enigszins de behoefte voelt dat vrouwen je geurtje aantrekkelijk vinden.
Zal zo een stukje schrijven over Bigarade Concentrée.
pi_58420122
My man!

Klinkt wel als een geurtje wat me zou aanspreken.
pi_58423579
Bigarade Concentrée (Jean-Claude Ellena)

Noten (onder meer): bitter orange essence, cardamom, pepper, aldehyde, rose, hay, cedar.

Another day, another Malle. Deze komt eigenlijk in twee versies: het origineel is Cologne Bigarade, deze sterkere versie (12,5% versus 4%) is in het leven geroepen omdat de andere blijkbaar wel erg snel vervloog. Dat klopt ook - ik heb van Cologne Bigarade ook een monster en die ruik ik na een kwartier al niet meer. Beide versies zijn bij mijn weten identiek qua samenstelling, alleen de concentraties verschillen.

Het is ook bij deze gecontreerde versie moeilijk in te delen in top/heart/basenotes omdat er een heftige blast is aan het begin en daarna zwakt ie vrij snel af - in die zin is het een typische eau de cologne. Hij ruikt echter heel anders dan de doorsnee edc: er zit geen overdaad aan citroen of limoen in de top maar er wordt gebruikgemaakt van een volgens FM nieuwe noot van een Spaanse bittere sinaasappel, de bigarade dus. Volgens mij (en Basenotes) is die vrucht al wel vaker gebruikt, bijvoorbeeld in Citrus Bigarrade van Creed (1901). Wat veel interessanter is is de manier waarop Ellena de frisbittere citrus van de bigarade tegenover de komijnnoot heeft geplaatst. Komijn is een kruidige en wat animalic note die vaak gebruikt wordt als vervanger van civet of castoreum om toch een dierlijke noot aan te brengen in een geur. Het resultaat van hoe deze twee noten tegenover elkaar geplaatst zijn is dat deze geur wel het frisse, opliftende karakter van een cologne behoudt maar veel meer diepgang bezit. Ook het gebruik van de roos en het cederhout dragen hieraan bij. Je moet echter wel goed met je neus tegen je pols aan zitten om die te ruiken, ze zijn er erg om de andere noten te ondersteunen en in kleine concentraties. Vooral de roos detecteer ik nauwelijks.

Helaas heb ik er op dit moment niet zoveel meer over te vertellen, vooral omdat ie zo snel verdwijnt dat er niet écht een ontwikkeling is of deze is moeilijk waar te nemen. En dan hebben we het dus echt over de concentrée versie van EdP sterkte. Jammer, maar ook begrijpelijk aangezien de belangrijkste noot een citrus is. Echter, ben je bereid ¤140 te betalen voor een geur die na een uurtje weg is? Mij dunkt van niet dus ik zal 'm dan ook nooit aanschaffen. Jammer, want lekker is ie wel en voor de helft van de prijs zou ik er nog over nadenken. Maar Frederic Malle is nu eenmaal een luxemerk en daar horen luxeprijzen bij.
pi_58425554
Geweldig, heldere recensie, dankjewel!

Tsja, als ik een ruimer budget had zou ik best vaker dat soort geurtjes kopen, puur om er zelf van te genieten. Ook al blijft ie maar een uur hangen, het klinkt wel als een uitstekend parfum voor die korte duur. Ik lees wel vaak recensies op BN van geurtjes waarin vermeld wordt dat ze snel verdwenen zijn, terwijl ze bij mij juist een paar uur blijven hangen, maar ik heb zo'n idee dat het voor dit geurtje niet opgaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')