abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57945050
Deze week in premiere, de concertregistratie van de Stones in het Beacon Theatre New York. Regie is van Martin Scorsese.
Ik ben er een beetje dubbel over..er is ook weer een 2CD van uit. Waar (op een paar uitzonderingen na) weer dezelfde nummers op staan. Mick Jagger die doet alsof hij nog heel jong is..
Ik ben heel gek op de Stones, maar vrees dat ze nu een beetje hun eigen tribute-band zijn geworden. Heb ik het fout??
geniet nooit met mate
  woensdag 9 april 2008 @ 22:33:16 #2
165512 MASD
Music is dead.
pi_57945257
Je hebt gelijk. Maar je bent er een beetje te laat mee.
Long live music.
pi_57945396
quote:
Op woensdag 9 april 2008 22:33 schreef MASD het volgende:
Je hebt gelijk. Maar je bent er een beetje te laat mee.
En jij hebt ook gelijk!!
Fan he?? Dan duurt het even....Maar jammer vind ik het wel. Ze hebben veel mooie platen gemaakt. Beggars's Banquet, Let it Bleed, Sticky Fingers en Exile on Mainstreet. Maar ja, dat was in de periode 68-72!
geniet nooit met mate
  woensdag 9 april 2008 @ 22:56:12 #4
165512 MASD
Music is dead.
pi_57945954
Ik snap ook niet waarom ze nog optreden. Ik zou echt nóoit naar een rolling stones concert gaan alleen maar omdat het zien van een stel dronken bejaarden het hele beeld rond de band aan diggelen doet slaan.
Long live music.
pi_57948261
Mwah.. hun laatste albums zijn verre van slecht. Bridges to Babylon, Bigger Bang; het is allemaal niet vernieuwend, maar wel lekker. Shine a Light: de cd vind ik niet interessant, maar de dvd.. ach.. na Biggest Bang hebben we eigenlijk al drie concerten van Bigger Bang Tour.. deze kan er ook nog wel bij.
  donderdag 10 april 2008 @ 14:25:20 #6
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_57957400
quote:
Op woensdag 9 april 2008 22:26 schreef gimme.shelter het volgende:
Ik ben heel gek op de Stones, maar vrees dat ze nu een beetje hun eigen tribute-band zijn geworden. Heb ik het fout??
Nee want dat gevoel heb ik ook.
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
  donderdag 10 april 2008 @ 19:14:35 #7
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_57963332
Nou, op de CD staan in ieder geval een hoop nummers die zelden live gespeeld zijn of op een live-plaat verschenen zijn:

Disc 1
1. Jumping Jack Flash
2. Shattered
3. She Was Hot
4. All Down the Line
5. Loving Cup
6. As Tears Go By
7. Some Girls
8. Just My Imagination
9. Faraway Eyes
10. Champagne & Reefer (Feat. Buddy Guy)
11. Tumbling Dice
12. Band introductions
13. You Got the Silver
14. Connection
Disc 2
1. Sympathy for the Devil
2. Live With Me (Feat. Christina Aguilera)
3. Start Me Up
4. Brown Sugar
5. (I Can't Get No) Satisfaction
6. Paint it Black
7. Little T&A
8. I'm Free
9. Shine A Light

Ik vind dit daarom bést een interessante live-plaat. En natuurlijk moeten er een paar hits tussen staan om het grote publiek een beetje tevreden te stellen. Dat was op "Live Licks" ook het geval. Daar zat ook een CD bij me de grote hits én een CD met minder bekend materiaal. Wat ik zo aan recensies gelezen heb, rockt deze plaat de pan uit. Ik heb hem nog niet, maar ga hem wel nog aanschaffen.

Ik begrijp ook de vergelijking met een tributeband niet echt. Ja, de Stones hebben een gezamenlijke leeftijd van 600 jaar of zo, maar ze spelen wel nog steeds hun eigen materiaal. Ik merk ook dat ze steeds meer materiaal spelen dat ze lange tijd niet meer gespeeld hebben. Kijk bijvoorbeeld naar de dikgedrukte nummers in bovenstaande tracklisting. Zo proberen ze het voor zichzelf ook interessant te houden, want de grote meute wil alléén maar de hits horen, en is zwaar teleurgesteld als ze de hits niet krijgen, maar wel nummers als "Coming Down Again", "She Smiled Sweetly" of "Had It With You" - om maar eens iets te noemen. Dus een tribute-band... mwah...

[ Bericht 5% gewijzigd door Baba-O-Riley op 10-04-2008 19:22:01 ]
.
pi_57963472
Heb mn kaartje gereserveerd en ga het morgen zien in de CInestar Enschede. Ik zou ook nooit naar een concert gaan maar een avondje Stones kan geen kwaad. Zitten ook aardige gastartiesten bij dus wordt wel leuk denk ik.
pi_57963707
Een concert is toch leuker dan een film van een concert, of zie ik dat verkeerd. Tenzij het Altamont is natuurlijk.
pi_57963967
Ik heb daar niet zoveel geld voor(over).
pi_57964755
Dat is waar.. het is tegenwoordig bijna asociaal duur.
pi_57966925
quote:
Op donderdag 10 april 2008 19:19 schreef emokid het volgende:
Heb mn kaartje gereserveerd en ga het morgen zien in de CInestar Enschede. Ik zou ook nooit naar een concert gaan maar een avondje Stones kan geen kwaad. Zitten ook aardige gastartiesten bij dus wordt wel leuk denk ik.
Ben benieuwd naar je ervaring!

En met tribute-band bedoelde ik: ze maken al jaren niks nieuws meer. Ze spelen idd. wel onbekende nummers, maar die zijn ook al heel oud. Het componeren schijnt echt afgelopen te zijn. Waardoor dat komt weet ik niet, maar jammer is het wel.
geniet nooit met mate
pi_57968790
Vind je A Bigger Bang ook niet goed? Biggest Mistake, She Saw Me Coming, Rain Fall Down etc vind ik allemaal geweldige nummers. Niet echt vernieuwend qua stijl, maar wel lekker voortbordurend op dat wat ze al tientallen jaren doen. Keith Richards heeft aangegeven dat ze eind dit jaar bij elkaar komen om te schrijven/componeren, dus volgend jaar of in 2010 zal er hoogstwaarschijnlijk weer een nieuw studioalbum uitgebracht worden.
pi_57968940
Nee, ik zeg het een beetje met pijn in mijn hart, maar ik mis het briljante, het vernieuwende van de platen uit 69-72. Met als absolute hoogtepunt Exile on Mainstreet. Prachtige plaat! En dat mis ik nu...
geniet nooit met mate
pi_57969067
Mja das een andere orde van grootte. Hun nieuwere albums zijn niet slecht maar zoals toen zal het nooit meer worden.
  vrijdag 11 april 2008 @ 19:28:47 #16
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_57988581
Tja, als je het over "Let It Bleed" en "Exile" hebt, dan spreken we wel over 40 jaar geleden he. Na 40 jaar heb je ook denk ik al een hoop geweldige riffjes en ideeën voor liedjes verbruikt. Ik vond "Voodoo Lounge" een steengoed album, en het had nog een beter album kunnen zijn, als een nummer als "You Got It Made" ook er bij had gestaan. "Bridges to Babylon" had ook nog wel wat interessante nummers ("Saint Of Me" was toch super?) en "Biggest Bang" is ook wel te pruimen.
.
pi_57989861
quote:
Op donderdag 10 april 2008 22:39 schreef gimme.shelter het volgende:
Nee, ik zeg het een beetje met pijn in mijn hart, maar ik mis het briljante, het vernieuwende van de platen uit 69-72. Met als absolute hoogtepunt Exile on Mainstreet. Prachtige plaat! En dat mis ik nu...
So True..... maar dat heb ik al sinds Undercover
pi_57990158
Is eigenlijk met iedereen uit die tijd, je blijft niet eeuwig op je top. Bob Dylan's laatste albums zijn ook niet van het niveau Blonde on Blonde.
pi_57990217
Ja, wie zei ook weer dat elke band na 5 jaar moest stoppen?
pi_57990382
Nou?
pi_57990614
Was dat niet ene Mike Jager of zoiets?
pi_57990656
Hij zou wel gestopt zijn met Rolling Stones als z'n jaren 80 soloalbums niet geflopt waren. De naam Rolling Stones verkoopt nou eenmaal 10x beter dan Mick Jagger alleen en daar kwam hij toen achter.
pi_57991017
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 21:12 schreef DrDentz het volgende:
Hij zou wel gestopt zijn met Rolling Stones als z'n jaren 80 soloalbums niet geflopt waren. De naam Rolling Stones verkoopt nou eenmaal 10x beter dan Mick Jagger alleen en daar kwam hij toen achter.
Dat is wel heel cynisch!! Maar goed....de koek is al jaren op. Heel jammer, want ze waren echt geweldig. Draai hun muziek heel vaak.
Maar...iemand de film al gezien???
geniet nooit met mate
pi_58000834
Ben gisteren naar Shine a Light geweest, ik vond het absoluut de moeite waaard, goed gefilmd, mooie locatie, nummers die ze speelden waren ook niet alledaags, met op het einde wat hits.

Alleen jammer van het publiek, wat een yuppenvolk zat er . De oude stukjes tussendoor waren wel geinig, interviews dat ze helemaal van de wereld waren
pi_58014967
Shine A Light was zeker wel de geld waard, uitstekende nummers gespeeld en goede gastartiesten. Buddy Guy

Het publiek was idd lame maar wat verwacht je dan van New York, zaten zelfs van die negers in hun Mike Jones kleding en zilveren kettingen de "swingen" tussen de blanke tienermeiden. Begrijp me niet verkeerd, muziek is voor iedereen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')