Aah oke!quote:Op woensdag 9 april 2008 23:03 schreef henkSX het volgende:
Nee, voor zover ik weet kan je geen toeristenvisa kopen op Schiphol.
Vaak kan een reisbureau een visum voor je verzorgen (ze zorgen er dus voor dat je zelf niks hoeft te doen), maar ik weet niet of dit ook zo in Turkije is.
bel anders even de ambassade/consulaat in Turkije ( www.minbuza.nl)
Voor een toeristenvisum? Dat is wel erg streng... Zou idd even de ambassade bellen, want volgens mij is het een stuk gemakkelijker.quote:Op donderdag 10 april 2008 03:13 schreef nils7 het volgende:
[..]
Aah oke!
Ik zal ze sowieso morgen even bellen want mijn moeder heeft een Turkse collega op het werk en die zei dat mijn ouders een uitreksel bij (onze) gemeente moeten halen en drie salarisstroken moeten kunnen tonen voor het verkrijgen van het visum, dat vind ik wat ver gaan dus morgen even een belletje!
Welkom in Nederland...quote:Op woensdag 9 april 2008 21:57 schreef nils7 het volgende:
Maar ik vraag mij af, kan het niet makkelijker?
Aangezien toen ik dus de andere kan op ging (naar Turkije) hoefde ik enkel op het vliegveld in Istanbul 10 euro te betalen voor een toeristen visum, kreeg een sticker in mijn paspoort en ik kon door gaan.
Is dit niet zo op schiphol?
Kan me namelijk niet voorstellen dat als een Turk (of een andere buitenlander) een vakantie (of zelfs een last minute) boekt naar Nederland dat weken van te voren moet regelen.
Nee, daar wordt je niet vrolijk van...quote:Voorwaarden
Aan welke voorwaarden moet de toerist voldoen?
Turkije is een visumplichtig land. De toerist wil een toeristenvisum aanvragen voor maximaal 3 maanden. Dan moet hij aan de volgende voorwaarden voldoen en de genoemde documenten hebben:
hij heeft een geldig paspoort;
hij vormt geen gevaar voor de openbare orde, de nationale veiligheid of de internationale betrekkingen van één van de landen van het Schengengebied;
hij heeft voldoende geld;
hij heeft een medische reisverzekering;
hij dient zijn reisdoel aannemelijk te maken;
hij mag niet gesignaleerd staan door Nederland of een van de overige Schengenlanden;
Indien hij naar Nederland komt voor een medische behandeling, moet hij kunnen aantonen dat Nederland het meest aangewezen land is voor de medische behandeling.
Welke documenten heeft de toerist nodig?
Voor een toeristenvisum voor Nederland voor maximaal 3 maanden, heeft de toerist een aantal documenten nodig. De ambassade of het consulaat waar hij het toeristenvisum aanvraagt, kan extra documenten vragen.
Hij heeft nodig:
een geldig paspoort;
een bewijs van zijn reisdoel (bijvoorbeeld een uitnodigingsbrief van vrienden of familie);
een bewijs dat hij over voldoende geld beschikt voor zijn verblijf, doorreis en/of terugreis;
eventueel een garantverklaring (deze is alleen nodig als hij niet zelf over voldoende middelen beschikt. Hij heeft voldoende middelen als hij per dag van verblijf in Nederland over ten minste ¤ 34 beschikt);
documenten waaruit blijkt dat hij zal terugkeren naar zijn land van herkomst (bijvoorbeeld een werkgeversverklaring, inschrijvingsbewijs schoolgaande kinderen of een eigendomsbewijs eigen woning);
twee pasfoto’s;
Indien hij wil komen voor een medische behandeling: verklaring van arts;
De volgende zaken moeten in de meeste gevallen pas bij het afhalen van het visum getoond worden:
- een bewijs dat u een medische reisverzekering heeft met een minimale dekking van ¤ 30.000,-
- een reserveringsbewijs van de reis.
Let op: wanneer er iemand voor u garant staat moet er, naast een garantverklaring, ook een kopie van de arbeidsovereenkomst en de laatste drie loonstrookjes van uw gastheer worden meegestuurd. Houdt u er rekening mee dat deze arbeidsovereenkomst nog minimaal 12 maanden geldig is op het moment van de visumaanvraag.
http://www.ind.nl/NL/verblijfwijzer/verblijfwijzer_mijnsituatie.asp?proc=halen&procedure=Vakantie&procedurestapnaam=Voorwaarden&land=Turkije&duur=2&lang=nl
quote:Op woensdag 9 april 2008 21:57 schreef nils7 het volgende:
Oi medefokkers,
Ik zit hier voor mijn studie/minor een half jaar in Turkije en heb hier inmiddels een Turkse vriendin opgedaan.
Ik wil met haar voor de zomervakantie naar Nederland komen en haar hier een aantal weken laten verblijven om te laten zien waar ik woon en hoe Nederland is.
Ik heb in de gaten dat ze dan toeristen visum nodig heeft en heb ook al uitgevonden dat ze deze kan verkrijgen door middel van 60 euro te betalen bij de Nederlandse ambassade in Ankara of bij verscheidene consulaten in verschillende steden (waaronder haar geboorte stad Istanbul).
Ook moet ze aan verschillende criteria voldoen die ik inmiddels al wel gevonden heb.
Maar ik vraag mij af, kan het niet makkelijker?
Aangezien toen ik dus de andere kan op ging (naar Turkije) hoefde ik enkel op het vliegveld in Istanbul 10 euro te betalen voor een toeristen visum, kreeg een sticker in mijn paspoort en ik kon door gaan.
Is dit niet zo op schiphol?
Kan me namelijk niet voorstellen dat als een Turk (of een andere buitenlander) een vakantie (of zelfs een last minute) boekt naar Nederland dat weken van te voren moet regelen.
Ik heb het aan verschillende mensen, waaronder me nichtje (welke werkt bij een zakelijk reisbureau), gevraagd maar het meest positieve antwoord wat ik kon krijgen was "misschien maar als het kan zal je waarschijnlijk uren in een hokje moeten wachten".
Dus mijn vraag nu aan breder publiek:
Kan ik op schiphol een toeristen visum kopen voor Nederland, voor iemand die uit Turkije komt (dat het me 60euro kan kosten weet ik al)?
Ik weet niet of dit het juiste topic is er voor kan wellicht ook in KAA, misschien dat daar meer mensen zijn met dit soort ervaringen.
Ik zit in dit topic niet te wachten op fokkers die moslim-bashen of reageren "oh nee al weer een Turkse in Nederland", gaarne normale/nuttige reacties
Die inschrijving van haar universiteit in Turkije helpt, zeker als ze na de zomer daar weer lessen gaat volgen, op die manier wordt het lastig voor de IND om het toeristenvisum af te wijzen gezien ze een zeker binding heeft met Turkije, zeker als ook nog iemand garant staat.quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:29 schreef nils7 het volgende:
Aah oke dan klopt het dus toch dat mijn ouders/vader dus toch garant moet staan en een uitnodiging moet sturen.
Helpt het dat ze een inschrijving van haar universiteit (hier in Turkije) laat zien?
thnx in ieder geval.
Had inderdaad op de website van het minbuza al dat lijstje gevonden maar ik vond het zoveel. Blijkbaar klopt het dus toch.
quote:Op zondag 11 mei 2008 22:48 schreef flipsen het volgende:
Hm, mijn (Argentijnse) vriendin wil dolgraag een jaartje naar NL om daar te werken (staat goed op cv he). Houdt wel in dat ook ik weer een jaartje in NL moet gaan wonen, maar vooruit. Maar nu ik dit hier zo lees, gaat dat helemaal niet meevallen (to say the least)... Zal ook eens op die mixed couples site kijken. Verder nog tips?
Nou, dat valt dus tegen als ik alle verhalen mag geloven! Moet ik een baan hebben in Holanda en minimaal 1500 euri ofzo verdienen toch?quote:
quote:Aan welke voorwaarden moet uw echtgenoot/partner voldoen?
Uw echtgenoot/partner wil bij u gaan wonen in Nederland. Dan moet hij aan de volgende voorwaarden voldoen:
hij is met u gehuwd of heeft met u een geregistreerd partnerschap aangegaan. Uw huwelijk of geregistreerd partnerschap is tevens in Nederland bij de Gemeentelijke Basisadministratie geregistreerd
of u bent beide ongehuwd en u kunt dit met officiële gelegaliseerde documenten aantonen
hij vormt geen gevaar voor de openbare orde
hij is 21 jaar of ouder. In het geval van gezinshereniging, dient hij 18 jaar of ouder te zijn
hij gaat met u samenwonen zodra hij in Nederland is:
hij gaat met u een gezamenlijke huishouding voeren en schrijft zichzelf in op hetzelfde adres als u
hij moet het basisexamen inburgering afleggen (Let op: dit geldt niet als hij de nationaliteit heeft van Australië, Canada, Japan, Nieuw Zeeland, Zuid-Korea of de Verenigde Staten).
U moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
u bent 21 jaar of ouder. In het geval van gezinshereniging, dient u 18 jaar of ouder te zijn
u heeft in Nederland voldoende inkomen; in sommige gevallen wordt het inkomen van u niet getoetst
Maargoed, daar kun je wel wat van maken natuurlijk...quote:Gezinsvorming
Uw echtgenoot of partner komt voor het eerst bij u wonen in Nederland. Toen u samen een relatie kreeg of in het huwelijk trad, woonde uw echtgenoot of partner in het buitenland. U woonde toen in Nederland.
Gewoon uitnodiging sturen via email en die uitlaten printen.quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:52 schreef Hik het volgende:
Als ik een aantal (zaken)partners uit Latijns-Amerika of Afrika wil laten komen zit onze secretaresse uren met ambassades aan de telefoon om mensen er van te overtuigen dat het écht ECHT alleen om een bezoekje gaat en zelfs daarna moet je maar afwachten of het allemaal gaat lukken.
Dat is de theorie ja. De praktijk van veel Nederlandse ambassades daar (die de visa uitgeven dus) is een stuk weerbarstiger. Overigens wordt het makkelijker naarmate mensen vaker Europa hebben bezocht, maar bij partners die voor het eerst komen zijn bepaalde landen voor ons altijd een hoofdpijndossier.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 03:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gewoon uitnodiging sturen via email en die uitlaten printen.
Dat is alles wat je nodig hebt
Zitten ze hier in NL? Of laat je je harem achter in BsAs?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die zitten in mij harem als ik in Nederland ben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |