abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3559054
Eerst gestopt met roken. Dit moest vanwege een bacteriele infectie in mn keel die na ruim 1 jaar nog niet weg wilde. Naja heb nu ook anti-biotica ervoor gekregen maar anyway ik ben meteen maar mooi van het roken af en ik wil het volhouden ook.

Ok ik was altijd mooi op gewicht maar na het stoppen met roken ging het kloten. Ben er nu 3 maanden af en ben 10 kilo aangekomen. En dat is meteen 10 kilo boven wat ik behoor te hebben met mijn lengte.

's ochtends weer begonnen met eten, deed ik normaal nooit. Ik merk dat mn stoelgang weer regelmatig is. Voorheen ging ik soms 3 a 4 dagen niet naar het toilet. Ik at weinig en zeer onregelmatig en meestal ook errug slecht. Veel cola / patat, broodjes kroket e.d. en daarnaast roken als een ketter. Toch bleef ik mooi op gewicht juist door dat ik weinig at. Wel slecht maar ook weinig. Weekends sloeg ik warm eten regelmatig gewoon 3 dagen over dan at ik alleen wat soep en brood en voor de rest 's avonds bij de tv paar potjes bier erbij en chips.

Sinds ik gestopt ben met roken verga ik van de zin/honger. Overdag gaat het wel maar 's avonds zo tussen 19.00 en 21.00 uur besterf ik het bijna. Ik zal en moet eten. Tis een beetje alsof de rook verslaving overgenomen wordt door een eetverslaving. Gelukkig onderken ik het en heb ik het redelijk onder controle.

Ok dus 's ochtends weer ontbijten, niet teveel maar toch altijd regelmatig wel wat nemen. Cornflakes met veel melk neem ik meestal. 's middags eet ik warm maar niet teveel. Ik probeer wel veel aardappelen en groente te nemen. 's avonds neem ik ongeveer 3 sneden volkoren brood (lustte ik eerst ook niet maar tja je moet toch wat). Dat volkoren brood helpt goed dat vult tenminste en tis gezond. Ik neem wel nog teveel beleg. Tussen 19.00 en 21.00 uur zondig ik met chips en borrelnootjes maar ik probeer het binnen de perken te houden door in ieder geval niet een hele zak op te eten.

Naja dus 5 weken bezig nu en nog niks afgevallen terwijl ik daarnaast ook nog vrijwel iedere avond een 20 minuutjes trim.

Gaat wel damned langzaam allemaal dat afslanken dat wou ik ff kwijt. Maar ok stug doorzetten. Ik vertik het om weer te gaan roken om slanker te worden ik ben dolblij dat ik eraf ben. Ik voel me ook sterk dat ik dat afslanken, die 10 kilo er ook wel weer afkrijg alleen het gaat zo slooow

Naja t was leuk om ff wat neer te typen. Cyaz.

pi_3560197
quote:
Op woensdag 20 maart 2002 22:49 schreef Smasr het volgende:
Ok dus 's ochtends weer ontbijten, niet teveel maar toch altijd regelmatig wel wat nemen. Cornflakes met veel melk neem ik meestal. 's middags eet ik warm maar niet teveel. Ik probeer wel veel aardappelen en groente te nemen. 's avonds neem ik ongeveer 3 sneden volkoren brood (lustte ik eerst ook niet maar tja je moet toch wat). Dat volkoren brood helpt goed dat vult tenminste en tis gezond. Ik neem wel nog teveel beleg. Tussen 19.00 en 21.00 uur zondig ik met chips en borrelnootjes maar ik probeer het binnen de perken te houden door in ieder geval niet een hele zak op te eten.

Naja dus 5 weken bezig nu en nog niks afgevallen terwijl ik daarnaast ook nog vrijwel iedere avond een 20 minuutjes trim.

Gaat wel damned langzaam allemaal dat afslanken dat wou ik ff kwijt. Maar ok stug doorzetten. Ik vertik het om weer te gaan roken om slanker te worden ik ben dolblij dat ik eraf ben. Ik voel me ook sterk dat ik dat afslanken, die 10 kilo er ook wel weer afkrijg alleen het gaat zo slooow

Naja t was leuk om ff wat neer te typen. Cyaz.

Als je vind dat je het te langzaam gaat moet je misschien wat anders gaan doen?

Sochtends volkoren brood, smiddags cornflakes (zonder suiker), savonds warm eten.

Ipv elke avond 20 min trimmen (wat houd dat in?) 3x per week een 40 minuten.

En eens een weekje gewoon echt opletten op wat je eet en probeer je in te houden. Als het eenmaal goed gaat, dan ga je er wel voor.

Ben zelf even in een dipje.... laatste week beetje teveel gezondigd met paaseitjes.... En 3 dagen niet kunnen fietsen of trainen wegens waanzinnige spierpijn door DHZen

donderdag 21 maart 2002 @ 10:20:40 #78
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3562389
quote:
Op woensdag 20 maart 2002 22:49 schreef Smasr het volgende:
Tussen 19.00 en 21.00 uur zondig ik met chips en borrelnootjes maar ik probeer het binnen de perken te houden door in ieder geval niet een hele zak op te eten.
Ik ben ook een ontzettende chips-addict en eet elke dag wel een zak chips leeg. Totale geheelonthouding qua chips lukt bij mij gewoon echt niet en het vervangen door fruit of worteltjes of een boterham doet het gewoon niet. Het is de smaak waar ik verslaafd aan ben (en jij waarschijnlijk ook). Misschien kun je je chips vervangen door light-chips en de borrelnootjes door die Japanse rijstsnacks, dat zal vast al een stuk schelen. Verder zijn dit soort snacks natuurlijk enorm zout, waardoor je veel vocht vast houdt. Zorg dat je liters water binnenkrijgt per dag. Langzaam maar zeker moet je gaan "ontwennen" van de chips, zodat je op een dag de behoefte niet meer hebt.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_3562790
Ik probeer sinds september ook wat kilo's kwijt te raken, door medicijngebruik was ik vreselijk veel aangekomen. Na ook nog geopereerd te zijn voelde ik me helemaal een zoutzak. Ik ben nu weer begonnen met sporten, niet erg veel, 1x in de week conditietrainen. Het is wel lekker om hier wat goeie tips te lezen, ik vind het erg moeilijk om mijn eetpatroon aan te passen, ik hou zoveel van lekker eten. Ik denk dat ik ook maar ga ontbijten, dat doe ik al jaren niet meer, misschien kom ik dan ook wat eerder uit mijn bed en daardoor op tijd op mijn werk.;)

Toen ik net begon dacht ik wat moet ik aanpassen? Ik eet toch gezond, ik drink veel, eet geen vlees, veel vis, maar als ik goed na ging denken en een dag opgeschreven heb wat ik echt eet schrok ik wel, ik zeg ook nooit nee tegen een gabkje ofzo. Ik denk dat dat vaak het probleem is dat je je niet realiseerd hoeveel je eet, ongemerkt.

pi_3563276
quote:
Op donderdag 21 maart 2002 10:20 schreef Barb het volgende:

[..]

Ik ben ook een ontzettende chips-addict en eet elke dag wel een zak chips leeg. Totale geheelonthouding qua chips lukt bij mij gewoon echt niet en het vervangen door fruit of worteltjes of een boterham doet het gewoon niet. Het is de smaak waar ik verslaafd aan ben (en jij waarschijnlijk ook). Misschien kun je je chips vervangen door light-chips en de borrelnootjes door die Japanse rijstsnacks, dat zal vast al een stuk schelen. Verder zijn dit soort snacks natuurlijk enorm zout, waardoor je veel vocht vast houdt. Zorg dat je liters water binnenkrijgt per dag. Langzaam maar zeker moet je gaan "ontwennen" van de chips, zodat je op een dag de behoefte niet meer hebt.

Ik heb gemerkt dat als ik een paar dagen zout heb afgezworen, ik een onbedwingbare neiging naar zoute dingen krijgt. Dat kan ik dan oplossen met een kopje cup-a-soup of nog beter (geen calorieen) een kopje boullioun. Die dingen zijn zo zout dat ik genoeg heb voor drie dagen of zo

En intussen went m'n lichaam eraan... tot ik nu in principe geen zout meer hoeft te eten.

pi_3563313
quote:
Op donderdag 21 maart 2002 11:03 schreef hollyhobbie het volgende:
Ik probeer sinds september ook wat kilo's kwijt te raken, door medicijngebruik was ik vreselijk veel aangekomen. Na ook nog geopereerd te zijn voelde ik me helemaal een zoutzak. Ik ben nu weer begonnen met sporten, niet erg veel, 1x in de week conditietrainen. Het is wel lekker om hier wat goeie tips te lezen, ik vind het erg moeilijk om mijn eetpatroon aan te passen, ik hou zoveel van lekker eten. Ik denk dat ik ook maar ga ontbijten, dat doe ik al jaren niet meer, misschien kom ik dan ook wat eerder uit mijn bed en daardoor op tijd op mijn werk.;)

Toen ik net begon dacht ik wat moet ik aanpassen? Ik eet toch gezond, ik drink veel, eet geen vlees, veel vis, maar als ik goed na ging denken en een dag opgeschreven heb wat ik echt eet schrok ik wel, ik zeg ook nooit nee tegen een gabkje ofzo. Ik denk dat dat vaak het probleem is dat je je niet realiseerd hoeveel je eet, ongemerkt.

Ik gebruik pocketdiettracker om bij te houden wat ik eet. Handig dingetje, als je een pocketpc hebt. Tot je erachter komt dat je zo saai eet dat je het in principe niet bij hoeft te houden en dus dat alleen maar gebruikt om je gewicht bij te houden

Heel frustrerend trouwens... al een week zo rond dezelfde gewicht blijven hangen
Vandaag eens even dieetje doen.

donderdag 21 maart 2002 @ 20:12:47 #82
24813 Clone_Gsus
Hiep hiep hoi!
pi_3570624
Ik begin morgen met het ziekenhuisdieet, dat duurt 3 weken, en daarna ga ik weer gezond leven wat ik ongeveer een half jaar geleden ook deed.. Nog meer sporten voor extra resultaat.. en nu maar kopen dat het nu wel helpt... de laatste keren deed het dat dus neit, waardoor ik deprie werd en mezelf nog meer volpropte.. nu moet er dus nog meer af.. maar goed.. het gaat me wel lukken

grxxtz

p.s. de rest ook veeeel suc6! En beloon jezelf, doe ik ook als het allemaal goed gaat dan he

alles is voor bassie || "I wanna rock and roll all nite and party every day!"
  † In Memoriam † vrijdag 22 maart 2002 @ 23:47:36 #83
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_3584267
Voorlopig ben ik toch maar mooi 3 klio afgevallen in 3 weken.

En gelukkig (nog) niks geen pillen of poeders of andere rommel hoeven te gebruiken. Gewoon minder eten, beetje bewegen en veel water drinken. Ik ga door.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 18:21:51 #84
4605 KingShakur
back.... really...
pi_3590142
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 14:25 schreef KingShakur het volgende:
* KingShakur gaat ook meedoen...

Nu ga ik mijn eetgewoonten gaan veranderen en heb ik een weegschaal gekocht. De teller wees net 78,5 kg aan. Mijn streefgewicht is eerst 70 kg. Gaat alles lekker, doe ik er nog twee kilootjes bij.

De teller staat nu op 76,5 kg.
Een kilootje per week, lekker rustig aan...
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  † In Memoriam † woensdag 27 maart 2002 @ 23:24:25 #85
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_3641867
Update: zo heel stiekum toch al zo'n 5 kilo kwijt.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  † In Memoriam † dinsdag 2 april 2002 @ 23:14:21 #86
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_3703329
6 inmiddels.

Ik zwem nu twee keer per week 50 baantjes.

woensdag 3 april 2002 @ 00:06:18 #87
22259 Fogerty
slapende account
pi_3704148
Gaaf Cynix!
Hieperdepiep hoera!
pi_3707678
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 17:59 schreef dethoom het volgende:

[..]

gewone cola bevat ongeveer 100 kilocaloriën per glas, cola-light ongeveer 40 Kcal. dat is nogal een verschil. er zit echter allebei veel te veel zoetstoffen in en dat is erg ongezond.
ik ken iemand en die denkt verstandig te drinken en drinkt iedere pauze een halve liter cola. en dan denk t ie dat ie gezond bezig is, maar dat is dus zeker niet waar, drink liever veel water.

geloof me als je er eenmaal aan gewend bent valt het best mee en is het ook lekker!
stoppen met de cola en andere koolzuurhoudende dranken en neem liever water of als je toch iets anders wil, rivella (15 kcal per glas) of (gewone) thee of druivesap.
karnemelk is trouwens ook erg gezond en werkt ook nog eens huidzuiverend.

Weet je wat je moet proberen, misschien is het al voorgesteld maar IceTea Light, daar zitten maar 2 KCal in per 100 ML.

Ja, beter is natuurlijk water, en probeer dan spa blauw, dat vind ik lekkerder smaken dan kraanwater.

woensdag 3 april 2002 @ 12:24:38 #89
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_3707844
Gaat lekker Cynix!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_3712225
Zeg ik vroeg me nu af...
ik gebruik altijd heel veel zout op mn aardappeltjes enzo,
is zout ook heel erg slecht?? Kan ik er beter mee stoppen ofnie?

en iets tussendoor eten is toch niet erg...?? Ik bedoel dan met iets eten, een appeltje of crackertje of zoiets dergelijks?? Of kom je daar ook van aan??

† In Memoriam † woensdag 3 april 2002 @ 20:51:17 #91
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_3714038
Teveel zout is sowieso slecht voor je bloeddruk en je cholesterol-gehalte. Dubbel riskant dus bij overgewicht. Maar ik geloof niet dat je er zwaarder van wordt, c.q. minder snel van afvalt.
pi_3722686
is ech moeilijk om van al dat lekkers af te blijven zeg!
Ik heb echt het gevoel als ik het niet eet dat ik dan honger heb ofzo.. of is dat alleen het verlangen naar..?

Eet nu veel appels en komkommer enzo, wel lekker, maar het geeft niet echt een gevoel van: zo dat was lekker, nu zit ik vol! Heb daarna nog steeds honger... wat doen jullie daar tegen eigenlijk?

† In Memoriam † vrijdag 5 april 2002 @ 13:11:23 #93
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_3732676
Weinig, ik heb ook steeds honger.

Ik eet wel crackers en rauwkost en augurken en zo, maar dat is toch niet hetzelfde...

pi_3732706
quote:
Op donderdag 04 april 2002 15:24 schreef Freaky_pauwie het volgende:
is ech moeilijk om van al dat lekkers af te blijven zeg!
Ik heb echt het gevoel als ik het niet eet dat ik dan honger heb ofzo.. of is dat alleen het verlangen naar..?

Eet nu veel appels en komkommer enzo, wel lekker, maar het geeft niet echt een gevoel van: zo dat was lekker, nu zit ik vol! Heb daarna nog steeds honger... wat doen jullie daar tegen eigenlijk?

Water drinken, veel water drinken, dan gaat dan gevoel van niet vol zijn wel weg
  zondag 14 april 2002 @ 16:54:42 #95
3622 Quenda
*Poison for You.
  zondag 14 april 2002 @ 16:55:18 #96
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_3828616
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 13:11 schreef Cynix ® het volgende:
Weinig, ik heb ook steeds honger.

Ik eet wel crackers en rauwkost en augurken en zo, maar dat is toch niet hetzelfde...

http://perswww.kuleuven.ac.be/~pb110320/java/4opeenrij/wortelspel.htm
pi_3835301
Vanaf vandaag ga ik ook lijnen, en ik heb me voorgenomen om het dit keer nu echt vol te gaan houden. Ik heb het al diverse keren geprobeerd, maar elke keer na een kilo of 5 toch weer opgegeven

Maar ik heb nu toch wel het punt bereikt dat ik mezelf gewoon echt veel te dik vind. Gezondheidsproblemen heb ik (nog) niet, maar die wil ik ook niet krijgen. Bovendien wordt kleren kopen steeds meer een ramp, omdat ik tegenwoordig meestal maat 46 moet hebben, en die over het algemeen alleen in "grote maten winkels" te krijgen is, en ik daar dus juist alle kleren weer vreselijk vind

Vanmorgen ben ik op de weegschaal gaan staan en ik weeg dus 92 kilo, wat gewoon echt veel te veel is voor iemand van mijn leeftijd (22) en lengte (1.75).

Ik hoef echt geen slanke den te worden, maar een kilo of 15 moet er gewoon echt af, zodat ik me weer lekker voel in m'n eigen lichaam.

Vanaf vandaag dus lijnen, geen cola of andere frisdranken meer, geen zoete tussendoortjes, geen snoep, geen chips, geen slaatjes enz. 't Zal vast niet makkelijk worden, maar deze keer gaat het me gewoon lukken!

pi_3835962
Het is inderdaad goed om op je voeding te letten, maar het is nog veel beter om dat te combineren met duursport. Ga dus Hardlopen,fietsen,zwemmen o.i.d. Probeer dit 2 keer per week een uur te doen. Je zult zien dat je afvalt, meer energie krijgt en dat daardoor het lijnen(lees: minder eten) ook een stuk makkelijker gaat.
pi_3844099
Ben alweer bijna 8 kilo kwijt. Zit op mijn 17-jarige (72)gewicht...en het ziet er naar uit dat dat nog naar beneden gaat.
Oeh...word er zelf bijna gek van .
Doe het trouwens met behulp van de WW , maar het helpt mij echt!
anjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanja
pi_3848394
Wat is de WW als ik vragen mag??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')