abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57912799
In februari dit jaar ben ik afgestudeerd voor de HBO bachelor Personeel & Arbeid (major P&O). Nu hoorde ik vandaag op mijn werk dat het mogelijk is na een HBO bachelor zónder een prémaster een universitaire master te stoppen. Nu is mijn vraag.. is dat waar?

en zo ja, heeft iemand een website oid met de masters waar tussen ik kan kiezen? Alvast heel hartelijk dank voor nuttige tips!
pi_57913352
Voor uni niveau moet je van goede huize komen. Maar ik neem aan dat je best een LOI MBA kunt halen
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_57914409
Volgens mij kan dat nooit, maar ik weet het niet zeker. Je moet namelijk wat statistiek inhalen, en wat voorbereidende vakken voor je master.
Voor de masters die je kunt kiezen moet je even op de sites van de universiteiten kijken.

Van de sit van de UvT:
quote:
Na het hbo: de premaster
Doorstroommogelijkheden

De Universiteit van Tilburg verzorgt een aantal premasters voor afgestudeerde hbo-bachelors waarmee het mogelijk is in te stromen in een universitaire master. Het studietraject verloopt in twee fases. Eerst volg je een premaster. Na het afronden van deze premaster kun je worden toegelaten tot de master van je keuze.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_57915014
ah ok. tot dusver al bedankt voor bovenstaande reacties! wil dus organisatiewetenschappen doen aan de uvt (en idd daar zit een premaster bij), maar dan moet ik wel voorafgaand of tijdens de premaster een testemonium wiskunde volgen. iemand daar (zelf) ervaring mee?
pi_57915340
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 18:12 schreef ghizzer het volgende:
ah ok. tot dusver al bedankt voor bovenstaande reacties! wil dus organisatiewetenschappen doen aan de uvt (en idd daar zit een premaster bij), maar dan moet ik wel voorafgaand of tijdens de premaster een testemonium wiskunde volgen. iemand daar (zelf) ervaring mee?
Geen ervaring mee, maar van wat ik gehoord heb is dat wel te doen. Zoals met alles trouwens (heb een deel dezelfde vakken gedaan als Organisatiewetenschappen). Je moet je er wel voor inzetten, en een beetje Engels kunnen is wel handig
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_57917296
Premaster is vaak afhankelijk van je HBO-opleiding en zit tussen de 30 en 90 ECTS (60 is een jaar).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_57917973
Dat kan wel degelijk, maar dan moet je wel een toets maken in plaats van de premaster. Zo ken ik ook iemand die meteen na P&A is begonnen aan een master Recht, Arbeid & gezondheid in Maastricht.
pi_57923600
Ik kon zonder pre master direct beginnen aan de ICT in Business master te Leiden. Maar ik kan me goed voorstellen dat dat niet voor de meeste masters geldt
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_57996662
Ik ben ook nog geen masters tegengekomen waarvoor geen premaster vereist is als je enkel over een hbo-diploma beschikt! Vind t ook wel logisch, gezien de statistiek en onderzoekstechnieken die je gemist hebt.

Ga zelf na dit jaar ook masteren (en dus eerst premasteren) en moet zeggen dat ik wel behoorlijk benieuwd ben naar de wiskundetoets die je aan het begin van de premaster moet afleggen. Op 't vwo heb ik voor A1+2 in een ver, ver verleden een 9 gehaald. Ik kón het dus wel. Maar als ik nu 'standaarddeviatie' of een soortgelijke term hoor, word ik toch wel een beetje bang voor die toets...die dus al binnen een half jaar is!
pi_57996782
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_58002334
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 02:35 schreef SterreMarit het volgende:
Ik ben ook nog geen masters tegengekomen waarvoor geen premaster vereist is als je enkel over een hbo-diploma beschikt! Vind t ook wel logisch, gezien de statistiek en onderzoekstechnieken die je gemist hebt.

Ga zelf na dit jaar ook masteren (en dus eerst premasteren) en moet zeggen dat ik wel behoorlijk benieuwd ben naar de wiskundetoets die je aan het begin van de premaster moet afleggen. Op 't vwo heb ik voor A1+2 in een ver, ver verleden een 9 gehaald. Ik kón het dus wel. Maar als ik nu 'standaarddeviatie' of een soortgelijke term hoor, word ik toch wel een beetje bang voor die toets...die dus al binnen een half jaar is!
ah ok juist.. welke opleiding en waar?
pi_58002479
Dan is Maastricht kennelijk de enige universiteit die die mogelijkheid biedt..
pi_58007255
In Maastricht kan dat, maar ze stellen wel hoge eisen aan motivatie, studieresultaten en buitenlandse ervaring.
  zondag 13 april 2008 @ 09:51:27 #14
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_58016781
Maastricht is goeje
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  maandag 14 april 2008 @ 18:19:06 #15
211385 bertjuhx
Bertje maar dan anders
pi_58047049
Master of Science in Management aan Nyenrode kan je met elke Bachelor doen, WO of HBO.
pi_58047857
quote:
Op maandag 14 april 2008 18:19 schreef bertjuhx het volgende:
Master of Science in Management aan Nyenrode kan je met elke Bachelor doen, WO of HBO.
haha Nyenrode. Er komt hier in de Achterhoek nog steeds geen geld uit de waterkraan.
pi_58071628
Mag je vast een bank gaan beroven om je collegegeld te kunnen betalen
quote:
Op maandag 14 april 2008 18:19 schreef bertjuhx het volgende:
  woensdag 16 april 2008 @ 23:13:14 #18
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_58100571
quote:
Op maandag 14 april 2008 18:58 schreef ghizzer het volgende:

[..]

haha Nyenrode. Er komt hier in de Achterhoek nog steeds geen geld uit de waterkraan.
En sowieso, Nyenrode staat wel een beetje bekend als een Uni. voor mensen die het ergens anders niet halen. en waarvan pappie een zak centjes heeft.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 17 april 2008 @ 08:05:14 #19
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_58104373
quote:
Op woensdag 16 april 2008 23:13 schreef Public_NME het volgende:

[..]

En sowieso, Nyenrode staat wel een beetje bekend als een Uni. voor mensen die het ergens anders niet halen.
Ze zoeken wel de meest intelligente mensen, eerst vraag uit de FAQ:
quote:
1) After successful completion of the MSc program, which degree(s) will I receive?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_58112147
Volgens mij heeft de Radboudt universiteit in Nijmegen als eis voor sommige studies dat je met je HBO gemiddeld hoger dan een 7 staat - dan mag je instromen zonder pre-masters.

Zelf zit ik ook in m'n laatste jaar van het HBO (international human resource management), en wil ook een masters doen hierna dus.., tvp
pi_58115110
gemiddeld een 7 ga ik niet halen. denk dat ik rond de 6,7 zit.
pi_58115791
In de UK kan je zonder een premaster, direct na je HBO een MSc/MA doen. Is prima te doen (eigen ervaring). Buitenland is niet misschien voor iedereen weggelegd maar het geeft je wel een hele leuke ervaring en waarschijnlijk ook een pre op de Nederlandse arbeidsmarkt
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
pi_58119043
quote:
Op donderdag 17 april 2008 17:16 schreef jschud het volgende:
In de UK kan je zonder een premaster, direct na je HBO een MSc/MA doen. Is prima te doen (eigen ervaring). Buitenland is niet misschien voor iedereen weggelegd maar het geeft je wel een hele leuke ervaring en waarschijnlijk ook een pre op de Nederlandse arbeidsmarkt
Hoe zit het qua kosten?
pi_58119767
quote:
Op donderdag 17 april 2008 19:34 schreef Xith het volgende:

[..]

Hoe zit het qua kosten?
Dat hangt een beetje vanm de locatie af, London is natuurlijk weer duurder dan bijvoorbeeld Aberdeen. Ik moet wel zeggen dat het niet al te goedkoop is. Ik heb na mijn HBO 1,5 jaar gewerkt om het geld bij elkaar te sparen. Afhankelijk van de studie en uni moet je denken aan zo'n 5000-6000 euro college geld plus flat en levensonderhoud.

Ik meende echter dat er goede regelingen zijn, beurzen etc. Moet de site van het nuffic oid maar effe checken. Ik geloof zelfs dat Schotland goede regelingen heeft voor europese studenten.

Momenteel doe ik een doctoraat aan een uni in Glasgow - en dat na een HBO en een britse master van een jaar.
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
  donderdag 17 april 2008 @ 22:44:07 #25
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_58124299
Maarja hoe zit het met de kwaliteit van de MSc in het buitenland? Ik ben trouwens van mening dat je een schakeljaar moet doen, ook al is het lastig. Het niveau gaat zoveel omhoog in vergelijking met het HBO. Gelijk een MSc zou voor veel studenten redelijk dodelijk zijn direct na het HBO.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')