quote:Na het hbo: de premaster
Doorstroommogelijkheden
De Universiteit van Tilburg verzorgt een aantal premasters voor afgestudeerde hbo-bachelors waarmee het mogelijk is in te stromen in een universitaire master. Het studietraject verloopt in twee fases. Eerst volg je een premaster. Na het afronden van deze premaster kun je worden toegelaten tot de master van je keuze.
Geen ervaring mee, maar van wat ik gehoord heb is dat wel te doen. Zoals met alles trouwens (heb een deel dezelfde vakken gedaan als Organisatiewetenschappen). Je moet je er wel voor inzetten, en een beetje Engels kunnen is wel handigquote:Op dinsdag 8 april 2008 18:12 schreef ghizzer het volgende:
ah ok. tot dusver al bedankt voor bovenstaande reacties! wil dus organisatiewetenschappen doen aan de uvt (en idd daar zit een premaster bij), maar dan moet ik wel voorafgaand of tijdens de premaster een testemonium wiskunde volgen. iemand daar (zelf) ervaring mee?
ah ok juist.. welke opleiding en waar?quote:Op zaterdag 12 april 2008 02:35 schreef SterreMarit het volgende:
Ik ben ook nog geen masters tegengekomen waarvoor geen premaster vereist is als je enkel over een hbo-diploma beschikt! Vind t ook wel logisch, gezien de statistiek en onderzoekstechnieken die je gemist hebt.
Ga zelf na dit jaar ook masteren (en dus eerst premasteren) en moet zeggen dat ik wel behoorlijk benieuwd ben naar de wiskundetoets die je aan het begin van de premaster moet afleggen. Op 't vwo heb ik voor A1+2 in een ver, ver verleden een 9 gehaald. Ik kón het dus wel. Maar als ik nu 'standaarddeviatie' of een soortgelijke term hoor, word ik toch wel een beetje bang voor die toets...die dus al binnen een half jaar is!
haha Nyenrode. Er komt hier in de Achterhoek nog steeds geen geld uit de waterkraan.quote:Op maandag 14 april 2008 18:19 schreef bertjuhx het volgende:
Master of Science in Management aan Nyenrode kan je met elke Bachelor doen, WO of HBO.
quote:Op maandag 14 april 2008 18:19 schreef bertjuhx het volgende:
Master of Science in Management aan Nyenrode kan je met elke Bachelor doen, WO of HBO.
En sowieso, Nyenrode staat wel een beetje bekend als een Uni. voor mensen die het ergens anders niet halen. en waarvan pappie een zak centjes heeft.quote:Op maandag 14 april 2008 18:58 schreef ghizzer het volgende:
[..]
haha Nyenrode. Er komt hier in de Achterhoek nog steeds geen geld uit de waterkraan.
Ze zoeken wel de meest intelligente mensen, eerst vraag uit de FAQ:quote:Op woensdag 16 april 2008 23:13 schreef Public_NME het volgende:
[..]
En sowieso, Nyenrode staat wel een beetje bekend als een Uni. voor mensen die het ergens anders niet halen.
quote:1) After successful completion of the MSc program, which degree(s) will I receive?
Hoe zit het qua kosten?quote:Op donderdag 17 april 2008 17:16 schreef jschud het volgende:
In de UK kan je zonder een premaster, direct na je HBO een MSc/MA doen. Is prima te doen (eigen ervaring). Buitenland is niet misschien voor iedereen weggelegd maar het geeft je wel een hele leuke ervaring en waarschijnlijk ook een pre op de Nederlandse arbeidsmarkt
Dat hangt een beetje vanm de locatie af, London is natuurlijk weer duurder dan bijvoorbeeld Aberdeen. Ik moet wel zeggen dat het niet al te goedkoop is. Ik heb na mijn HBO 1,5 jaar gewerkt om het geld bij elkaar te sparen. Afhankelijk van de studie en uni moet je denken aan zo'n 5000-6000 euro college geld plus flat en levensonderhoud.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |