quote:Steenvruchten o.a. abrikoos, amandel, perzik, nectarine, kers en pruim, alleen het vruchtvlees voeren, want de PITTEN zijn GIFTIG !!
Nee, maar ze kunnen hem wel kapot bijtenquote:Op maandag 7 april 2008 22:49 schreef EnGCatjuh het volgende:
Een cavia krijgt toch geen pruimenpit ingeslikt
Dergelijke pitten en appelpitten (oke, 40 gram ofzo, maar dan nog..) , aardappelplanten, taxus, tomatenplanten, zeer onrijpe tomaten, ...quote:Op maandag 7 april 2008 22:50 schreef senesta het volgende:
[..]
Nee, maar ze kunnen hem wel kapot bijten
Als ze het lekker vinden en het kan verder geen kwaad zie ik niet in waarom ik het niet zou geven. Gebeurt hooguit 1 a 2 x per jaar als er fruit blijft liggen dat ik zelf niet meer hoef...quote:Op dinsdag 8 april 2008 13:46 schreef zoeperzazke het volgende:
Gewoon niet geven, er zijn voldoende alternatieven die wél verstandig en gezond gegeven kunnen worden (andijvie, witlof, winter- of bospeen, paprika, komkommer, tomaat, spinazie..... enz)
Is er een maximum wat je kan geven aan groente ed?quote:Op dinsdag 8 april 2008 13:46 schreef zoeperzazke het volgende:
Gewoon niet geven, er zijn voldoende alternatieven die wél verstandig en gezond gegeven kunnen worden (andijvie, witlof, winter- of bospeen, paprika, komkommer, tomaat, spinazie..... enz)
Ik zou cavia's geen sla (of maar heel weinig) geven.quote:Op woensdag 9 april 2008 13:20 schreef blindfolt het volgende:
[..]
Is er een maximum wat je kan geven aan groente ed?
Volgens mij als ik een hele krop sla of een hele komkommer in de kooi zou leggen, zou die op gaan.
Lijkt me niet goed ivm diaree e.d.?
Dat dus. Een cavia mag onbeperkt groenvoer, zoveel hij maar wil, als je het wel eerst opgebouwd hebt. Een cavia kan zichzelf niet over-eten; als het dier geen honger meer heeft stopt hij simpelweg. Als je dus teveel groenvoer geeft, dan houdt het dier vanzelf een keer op met etenquote:Op woensdag 9 april 2008 13:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik zou cavia's geen sla (of maar heel weinig) geven.
Uiteraard moet je het groenvoer geven, eerst opbouwen.
Hierna kan je vrij veel groenvoer voeren.
Wat een lieve fotoquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |