abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57899002

Mag een cavia pruim eten? Kwam hier en daar tegen dat het niet zo goed zou zijn omdat het steenvruchten zijn maar vind nergens een onderbouwing...iemand enig idee?

Bedankt
pi_57899293
Ik geef zelf geen pruim, maar ik lees op een site dat je het wel mag geven, maar niet teveel ivm verstopping).

Wat ik dan weer raar vind, want het is toch juist stoelgang-bevorderend bij mensen...

Bron: http://home.wanadoo.nl/schellie/1269763.htm
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Moderator maandag 7 april 2008 @ 22:36:59 #3
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_57899302
Vond ik op een caviaforum:
quote:
Steenvruchten o.a. abrikoos, amandel, perzik, nectarine, kers en pruim, alleen het vruchtvlees voeren, want de PITTEN zijn GIFTIG !!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_57899643
Een cavia krijgt toch geen pruimenpit ingeslikt
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator maandag 7 april 2008 @ 22:50:43 #5
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_57899684
quote:
Op maandag 7 april 2008 22:49 schreef EnGCatjuh het volgende:
Een cavia krijgt toch geen pruimenpit ingeslikt
Nee, maar ze kunnen hem wel kapot bijten
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_57905681
quote:
Op maandag 7 april 2008 22:50 schreef senesta het volgende:

[..]

Nee, maar ze kunnen hem wel kapot bijten
Dergelijke pitten en appelpitten (oke, 40 gram ofzo, maar dan nog..) , aardappelplanten, taxus, tomatenplanten, zeer onrijpe tomaten, ...

zijn volgens mij voor mensen net zo giftig (lees: dodelijk).
pi_57909252
Gewoon niet geven, er zijn voldoende alternatieven die wél verstandig en gezond gegeven kunnen worden (andijvie, witlof, winter- of bospeen, paprika, komkommer, tomaat, spinazie..... enz)
I had a signature once. It was awful.
pi_57916131
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 13:46 schreef zoeperzazke het volgende:
Gewoon niet geven, er zijn voldoende alternatieven die wél verstandig en gezond gegeven kunnen worden (andijvie, witlof, winter- of bospeen, paprika, komkommer, tomaat, spinazie..... enz)
Als ze het lekker vinden en het kan verder geen kwaad zie ik niet in waarom ik het niet zou geven. Gebeurt hooguit 1 a 2 x per jaar als er fruit blijft liggen dat ik zelf niet meer hoef...
pi_57933063
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 13:46 schreef zoeperzazke het volgende:
Is er een maximum wat je kan geven aan groente ed?
Volgens mij als ik een hele krop sla of een hele komkommer in de kooi zou leggen, zou die op gaan.
Lijkt me niet goed ivm diaree e.d.?
Why do I just find pieces of the world in wich I want to live
pi_57933871
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:20 schreef blindfolt het volgende:

[..]

Is er een maximum wat je kan geven aan groente ed?
Volgens mij als ik een hele krop sla of een hele komkommer in de kooi zou leggen, zou die op gaan.
Lijkt me niet goed ivm diaree e.d.?
Ik zou cavia's geen sla (of maar heel weinig) geven.

Uiteraard moet je het groenvoer geven, eerst opbouwen.

Hierna kan je vrij veel groenvoer voeren.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_57935008
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik zou cavia's geen sla (of maar heel weinig) geven.

Uiteraard moet je het groenvoer geven, eerst opbouwen.

Hierna kan je vrij veel groenvoer voeren.
Dat dus. Een cavia mag onbeperkt groenvoer, zoveel hij maar wil, als je het wel eerst opgebouwd hebt. Een cavia kan zichzelf niet over-eten; als het dier geen honger meer heeft stopt hij simpelweg. Als je dus teveel groenvoer geeft, dan houdt het dier vanzelf een keer op met eten in groente zit bijna niets wat in grote hoeveelheden schadelijk is voor een cavia (enkel oppassen met spinazie en sla ivm nitraten, ook oppassen met bleekselderij en peterselie ivm vochtafdrijvende werking, maar bv andijvie, witlof, komkommer, tomaat, paprika, gras....)
I had a signature once. It was awful.
pi_57935077
Mijn dieren zijn veel gewend, ik gooi daar gerust 4 komkommers of kroppen andijvie bij in de 'grote' groep (8 dieren) en op de hete zomerdagen zelfs het dubbele, nooit diarree gehad. Maar ik zou het wel opbouwen hoor

Dit was het ontbijt op een mooie zomerdag in 2007 'savonds nog zo'n portie dus

lols
pi_57935153
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:54 schreef RiesAmaris het volgende:
afbeelding ]
lols
Wat een lieve foto

Mijn caafs kunnen dus niet delen, als ik een komkommer in het hok zou gooien, gaat er geheid 1 caaf er met de komkommer vandoor.
pi_57937535
haha dat proberen ze hier ook, als ik stukjes geef :p Hele komkommers krijgen ze niet de hele schuur doorgesleept zonder tegenaanvallen van andere caven
Vandaag hadden de dames en heren vers gras, nou dat was een heel gevecht af en toe om de lekkerste grasjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')