Fransen kunnen alleen maar Frans. De rest kan geen Frans.quote:Op zondag 6 april 2008 14:13 schreef Aufruhr het volgende:
Ik ben voorstander van een Europees leger.
In mijn ogen is het belangrijk dat we een iets hebben om Europa te verdedigen. De legers van sommigen landen is niet echt up to date te noemen, noch groot genoeg.
Qua taal zie ik in dat men voor Engels, Duits of Frans kan kiezen.
Ja Frans voor Europees leger ben ik ook niet echt voorstander van. Liefst zou ik Duits of Engels kiezen.quote:Op zondag 6 april 2008 14:14 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Fransen kunnen alleen maar Frans. De rest kan geen Frans.
Op lange termijn vermoed ik dat er toch een Europees leger zal komen.quote:Op zondag 6 april 2008 14:19 schreef OldJeller het volgende:
Dat er allerlei wetten en wijzingen er doorgedrukt waren ten gunste van Europa betekent niet dat iedereen nu wél blij is ermee en dat hele Europa idee steunt. Laat staan dat het nog meer uitgebreid wordt.
Uiteindelijk zullen Europese landen als provincie fungeren en zal er één algemene taal zijn.quote:Op zondag 6 april 2008 14:24 schreef Aufruhr het volgende:
[..]
Op lange termijn vermoed ik dat er toch een Europees leger zal komen.
Kleine lidstaten hebben amper de financiele middelen om zelf een leger te hebben (wat iets voorstelt. vb België)
Ik vermoed dat het zoiets zal zijn:
1 taal gebruikt voor heel het leger.
Elk land draagt een bepaalde geldsom bij aan de "gemeenschappelijke kas"
Mocht dat ooit gebeuren dan maken jij en ik dat in ieder geval niet meer mee. Al verwacht ik eerlijk gezegd dat er voor die tijd wel weer eens een flinke oorlog uitbreekt.quote:Op zondag 6 april 2008 15:13 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Uiteindelijk zullen Europese landen als provincie fungeren en zal er één algemene taal zijn.
Inderdaad, en daar zal het bij moeten blijven. De Europese lidstaten verschillen onderling teveel, elk land dopt haar eigen boontjes, heeft haar eigen cultuur en belangen. Europa zal nooit de mate van samenwerking krijgen die ze in de VS hebben.quote:Op zondag 6 april 2008 14:37 schreef Bob-B het volgende:
Naja, we hebben natuurlijk al het Duits-Nederlandse legerkorps, de NRF die door de europesche navolanden wordt gedraaid en de RRF, ook door europesche landen.
Landen groeien wel steeds meer tot elkaar, zeker naar buitenlandse belangen.quote:Op zondag 6 april 2008 16:43 schreef waht het volgende:
[..]
Inderdaad, en daar zal het bij moeten blijven. De Europese lidstaten verschillen onderling teveel, elk land dopt haar eigen boontjes, heeft haar eigen cultuur en belangen. Europa zal nooit de mate van samenwerking krijgen die ze in de VS hebben.
Bovendien is er al een European Union Force waarin er wordt samengewerkt bij specifieke missies.
quote:Op zondag 6 april 2008 16:44 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Landen groeien wel steeds meer tot elkaar, zeker naar buitenlandse belangen.
Het zal misschien een oorlog of de dreiging van oorlog zijn die de plannen voor een Europees Leger zal bespoedigen.quote:Op zondag 6 april 2008 16:35 schreef Nobu het volgende:
[..]
... Al verwacht ik eerlijk gezegd dat er voor die tijd wel weer eens een flinke oorlog uitbreekt.
Het zal idd onvermijdelijk worden overigens is er al zoiets: het Eurocorpsquote:Op zondag 6 april 2008 17:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Het zal er uiteindelijk wel van komen denk ik. Belangrijke grondstoffen worden steeds schaarser en als je daarover wilt blijven beschikken is oorlog onvermijdelijk.
Ja dat hoofdkwartier staat dan ook in Europa en jouw QRF heet dan ook NRF, niet te verwarren met de RRF, zoals ik al eerder zei. De NRF is een resultaat, voortgekomen uit de zogeheten "Albright doctrine".quote:Op zondag 6 april 2008 19:22 schreef AgLarrr het volgende:
Komt er de komende pakweg 25 jaar sowieso niet. En waarschijnlijk nooit op een manier zoals een natiestaat een leger heeft. Zelfs onder een federaal Europa zullen staten niet snel geneigd zijn één van hun meest belangrijke politieke instrumenten op te geven. Laat staat dat de bevolking er blij mee zal zijn.
De constructie die er nu is zal worden uitgebouwd. Dat wil zeggen dat er een --relatief zeer kleine- defensiestaf besluiten neemt over militaire Europese Participatie in bepaalde regio's en er is een pool van lidstaten die manschappen en materiaal aanbiedt. Per situatie wordt gekeken wat er nodig is en wat waar heen moet en wie dat aan moet leveren. Dit moet allemaal binnen een bepaald tijdsbestek gebeuren (weet ik zou niet uit mijn hoofd).
De doelstelling is nu om in 2012 een QRF te hebben met een omvang van 25.000 man (in het veld). Dit gebeurt in samenwerking met de NAVO, opererend vanuit het hoofdgebouw van diezelfde NAVO (Een eigen hoofdkwartier zou gezeik op hebben geleverd met de de Yanks).
Elk ander machtsblok op de wereld.quote:Op zaterdag 12 april 2008 03:49 schreef Branieschopper het volgende:
En tegen wie/wat vechten we dan?
Vechten? .. Imbicielquote:Op zaterdag 12 april 2008 12:05 schreef waht het volgende:
[..]
Elk ander machtsblok op de wereld.
-Rusland
-China
-De OPEC
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |