abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57850850
Vorige week heb ik een Sitecom Range Extender gekocht (model: WL-130).
Ik krijg hem echter niet aan de praat.

We hebben hier een SMC router die beveiligd is met het systeem van MAC-adressen toevoegen.

Het eerste wat ik dus gedaan heb is mijn MAC adres toegevoegd bij SMC én die van de Range Extender.
Ik kom nu dan ook met mijn Powerbook netjes via 192.168.0.254 in de setip van de Extender.
Ik volg alle instructies in het boekje.
De extender vindt SMC en ik vind met m'n powerbook de Extender van Sitecom. Maar toch werkt internet niet.

Zijn er (ervarings) deskundigen hier?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zaterdag 5 april 2008 @ 18:19:21 #2
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_57852965
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:16 schreef Kluupkluup het volgende:
(..)
We hebben hier een SMC router die beveiligd is met het systeem van MAC-adressen toevoegen.
(...)
Lichtelijk off-topic, maar wel belangrijk: een MAC adres filter is GEEN beveiliging. Iemand met een heel klein beetje computer kennis kan 1) op jouw netwerk komen 2) je draadloze verkeer afluisteren.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_57853194
Mac filtering das idd zonder verdere truuks zo eh zwak

net als hidden SSID een SSID heb je ook zo achterhaalt
pi_57875738
tis geregeld

En wat 't mac-adres betreft.. Nu zend onze Extender uit zonder beveiliging..
Hebben we ook niet echt nodig, gezien het feit dat het bereik al erg zwak is binnen het huis. (laat staan dat de buren daar van zouden willen 'profiteren')..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')